Chodź popatrz ze mną w gwiazdy

  •  

    Przypominam najlepsze zapalenie znicza w historii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    #tokio2020

    GIF

    źródło: 1627047733734.gif (3.81MB)

  •  

    Mirasy, przypał jak chuj. Przywracałem laptopa do ustawień fabrycznych, wydawało mi się że wszystkiego co ważne zrobiłem kopie, no ale niestety umknął mi jeden folder który przepadł.

    Da radę coś z tym zrobić? Jakiś program sobie z tym poradzi? Przywracałem dwa dni temu i od tego czasu nie zaśmiecałem dysku nowymi plikami. #komputery i #programowanie bo tam ogarnięci ludzie siedzą

    •  

      @Odczuwam_Dysonans: @CeZiK_: Przeskanowalem dysk za pomoca Dmde. Jest dosyć sporo wyników, jak szybko zlokalizować to czego szukam?

      Rozumiem że jeden z tych woluminów przedstawia stan plików sprzed formatu? Każdy wolumin mam po kolei przeszukiwać?
      Pliki których szukam były w folderze "wideo" w dokumentach

      źródło: IMG_20210719_233705.jpg

    • więcej komentarzy (4)

  •  

    pojebało ten #youtube, już ostatnio było dużo reklam ale teraz to przesadzili

  •  

    Chciałbym sobie zbadać wzrok. Dzwonię do lekarza rodzinnego i on mi daje skierowanie do okulisty?

    Ile takie badanie by prywatnie kosztowało? Długo się czeka na takie proste badanie na NFZ? #zdrowie

  •  

    Włączyła mi się na laptopie jakas funkcja. Jak wpisze np. literkę "w" na klawiaturze to wyświetla się zakładka "widok".
    Nie da się nic napisać, jak to wyłączyć? #komputery

  •  

    Hej, nie udzielałem się już od dłuższego czasu pod tagiem, ale ze względu na to, że trafiłem ostatnio na temat dla mnie dość interesujący to chciałem się nim z wami podzielić. Bardzo często Polacy w nawiązaniu do pociągów porównują polskie PKP do japońskich kolei - że te się nie spóźniają, że tam za 2 sekundy spóźnienia kłaniają się w pół, że ich jakość jest zupełnie inna (przez to rozumiemy lepsza) od polskich. Nie będę z tym dyskutował, bo nie za bardzo jest z czym - za to ze względu na kierunek moich studiów i planów na rozwój postanowiłem wziąć się za porównanie Japan Railways do PKP. Myślę, że wpis podzielę na parę części, zobaczymy ile czasu zabierze pisanie tego co mi w głowie siedzi.

    Pierwszą rzeczą na którą trzeba zwrócić uwagę jest to, że Japan Railways (dalej JR) są prywatną firmą dotowaną przez rząd od roku 1987, w którym to właśnie prywatne firmy przejęły aktywa państwowej kolei JNR. Grupa JR tak jak grupa PKP dzieli się na wiele mniejszych spółek, ale skupię się przede wszystkim na przewozach osobowych i tu uściślając – pośpiesznych/ekspresowych.

    W Polsce za przewozy pociągami pośpiesznymi/ekspresowymi odpowiada PKP Intercity (dalej IC), które dzieli się na cztery zakłady. Każdy zakład jest w pewien sposób niezależny od siebie w kilku aspektach, ale muszą ściśle współpracować by zapewnić spójną i zrozumiałą politykę przewozów stąd wielu pasażerów nie ma nawet pojęcia, że IC dzieli się na kilka spółek. Zakłady, które mamy w IC to:

    - Zakład Północny z siedzibą w Gdyni (BZG)

    - Zakład Południowy z siedzibą w Krakowie (BZK)

    - Zakład Centralny z siedzibą w Warszawie (BZW)

    - Zakład Zachodni z siedzibą w Poznaniu (BZP)

    Każdy zakład IC ma swojego dyrektora, a ten ma wicedyrektorów – do spraw Handlowych, do spraw Technicznych, a także mniejsze działy jak BHP, Informatyka, Działy Ekonomiczno-Finansowe czy ds. pracowniczych. Jak to wygląda w Japonii?
    W Japonii za przewozy pociągami pośpiesznymi/ekspresowymi odpowiada JR, które dzieli się na sześć zakładów. Każdy zakład tak jak w Polsce jest w pewien sposób niezależny od siebie, ale współpracuje z innymi przy kreowaniu odpowiedniej polityki przewozowej. Jednak różnica w Japonii jest dość widoczna – każdy zakład prowadzi swoją oddzielną sprzedaż biletów, uruchamia swoje własne połączenia, a także dba o infrastrukturę kolejową na swoim terenie. Można byłoby to porównać do hipotetycznej sytuacji w Polsce – gdyby spółka PKP Polskie Linie Kolejowe została rozwiązana, a nadzór nad liniami kolejowymi przejęliby przewoźnicy lub ich właściciele (coś podobnego dzieje się na Dolnym Śląsku, gdyż województwo przejmuje niektóre linie kolejowe i remontuje je na własny koszt, by ich przewoźnik samorządowy, czyli KD mógł docierać do zapomnianych już rejonów). Zakłady w Japonii to:

    - JR East z siedzibą w Tokyo (JRE)

    - JR West z siedzibą w Osace (JRW) – to właśnie tą spółką podróżowałem i podróżuje najczęściej jeśli chodzi o Japonie

    - JR Central z siedzibą w Nagoi (JRC)

    - JR Hokkaido z siedzibą w Sapporo (JRH obsługujące całą wyspę Hokkaido)

    - JR Shikoku z siedzibą w Takamatsu (JRS obsługujące całą wyspę Shikoku)

    - JR Kyushu z siedzibą w Fukuoce (JRK obsługujące całą wyspę Kyushu)

    Warto dodać, że konkretne linie kolejowe należą do konkretnych spółek, które uruchamiają na nich swoje pociągi – nawet w sytuacji, gdy linia kolejowa przechodzi przez teren innej prefektury czy wchodzi na teren innego zakładu. Myślę, że większość z was słyszała o Shinkansenach w związku z tym zapodam przykład – linia kolejowa Tōkaidō Shinkansen w całości obsługiwana jest przez zakład JR East, a łączy Tokio przez Nagoję aż z Osaką. Osaką, która jak widzicie u góry jest siedzibą spółki JR West. Od Osaki w stronę zachodu przejmuje ją właśnie JRW, które prowadzi przedłużenie tej linii San'yō Shinkansen od Osaki do Fukuoki (w którym to dalszą część linii przejmuje JR Kyushu).
    Wyobrażacie sobie coś podobnego w Polsce? PKP Intercity Zakład Zachodni prowadzący pociągi na linii od Wrocławia do Gdyni, z Gdyni do Warszawy pociągi byłyby prowadzone w całości przez Zakład Północny, a z Warszawy do Krakowa przez Zakład Południowy? Ciężkie zadanie, które wymagałoby doskonałej współpracy między spółkami, a patrząc na obecny stan grupy PKP jest to ciężkie do wyobrażenia. Przede wszystkim dlatego, że PKP walczy samo ze sobą – Intercity z PLK, Cargo z PLK i tak dalej.

    Dzisiaj chce jeszcze opowiedzieć wam o zakupie biletów. Każda spółka prowadzi swoją stronę internetową, które różnią się diametralnie. Zupełnie inna stylistyka, nawet linki nie są do siebie podobne – i co więcej na stronie internetowej bilet można zarezerwować dopiero od dwóch lat (linkuje wam dwie największe):

    JR East

    JR West

    Ola boga, jak to tak? A no normalnie. W Japonii na pociągi pośpieszne i ekspresowe bilety kupuje się przede wszystkim w automatach biletowych umieszczonych na każdej większej stacji. Co więcej nie ma czegoś takiego jak bilet łączony czy bilet z przesiadką. By skorzystać z przejazdu na dwóch wcześniej wspomnianych liniach należy nabyć dwa osobne bilety (i chociaż jest to możliwe w jednym automacie to zdecydowanie bezpieczniejszym rozwiązaniem jest korzystanie z biura obsługi pasażera). Co jeszcze? A no to, że większość Shinkansenów nie ma obowiązkowej rezerwacji miejsc we wszystkich wagonach. Składy pociągów w Polsce zupełnie nie przypominają tych w Japonii. Polskie Pendolino składa się z ośmiu wagonów, gdzie Shinkansen serii N700 najczęściej z szesnastu. Mamy tam wagony pierwszej klasy, wagony objęte rezerwacją miejsc (gdy chcemy podróżować z kimś to warto takie rezerwacje nabyć), wagony nie objęte rezerwacją miejsca, wagony dla rodzin, dla osób z niepełnosprawnością, ale nie znajdziemy tam na przykład wagonów dla osób palących.
    Następnym razem napisze coś na temat opóźnień w Japonii, jak wygląda obsługa pasażerska już w pociągu (drużyny konduktorskie), a także kto i na jakich zasadach może tam pracować.

    #kolej #sziszucontent
    pokaż całość

    źródło: upload.wikimedia.org

  •  

    Niby pendolino jest dla Warszawy ale chyba jednak nie do końca. Chcesz pojechać do:

    Bielska-białej? Jedyny pociąg o 18:26, na miejscu o 22:02

    Wrocławia? Jedyny pociąg o 16:19, na miejscu o 20:26

    Rzeszowa? Jedyny pociąg o 17:24, na miejscu o 22:08

    Skoro są to jedne jedyne pociągi w ciągu dnia to powinny chociaż odjeżdżać z rana aby było po co podróżować do tych miast a nie że ledwo przyjadę i już trzeba iść spać, bo zwiedzać nie ma co o tak późnych porach #pkp #kolej #pendolino pokaż całość

    •  

      @huggus: Jakaś logika w tym jest, szkoda że tak mało mamy tych pociągów bo według mnie po dwie sztuki powinny latać na tych trasach aby mieszkańcy wawy też mieli z nich pożytek.

      Choć jak byłoby ich więcej to by pewnie i tak by poleciały na trójmiasto-wawa-kraków. Rozumiem że połączenia komercyjne i #pkp może sobie robić z tym co chce, ale jednak zakup finansowany z naszych podatków więc powinien możliwie najbardziej nam służyć, a do trójmiasta już i tak ich za dużo jeździ pokaż całość

    •  

      @kajo: Zwłaszcza ten do Wrocławia..

      Jakoś przy poprzednich rozkładach można było to normalnie zrobić, tylko przy tym wygląda to tak tragicznie

    • więcej komentarzy (6)

  •  

    Zamówiłem kebaba przez #pysznepl. 8km od restauracji, koszt dostawy to zawrotne 3zł. Jak oni na tym zarabiają?

  •  

    Można mieć stypendium socjalne i rektora jednocześnie? #studbaza

  •  

    Czy jak rezerwuje łóżko w pokoju wieloosobowym to mam się martwić że jakiś obcy współlokator zaje*ie mi coś z moich rzeczy? Staram się jak na moje studenckie warunki po minimalnych kosztach wynająć, tylko obawiam się co się będzie działo z walizką podczas mojej nieobecności w pokoju #booking #pytanie

  •  

    Właśnie przeżyłem najlepsze 10dni w swoim życiu.
    W tym czasie nauczyłem się pływać na desce do windsurfingu, żaglówce, kajaku, mieszkałem w namiocie, prowadziłem obozowy tryb życia, codziennie wieczorem imprezowałem z innymi.
    Warto było pójść na #studbaza na #awf
    Żal jedynie że już się to skończyło

  •  

    Wróciłem po 10dnisch do cywilizacji i widzę że ludzie dalej noszą maseczki xd #koronawirus

  •  

    Ale mam zresetowaną psychikę. Po prostu idealnie

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika Almaak

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (3)