•  

    #grybezpradu #rpg #fantastyka

    #naprawiamfantasy <- ale w tym wydaniu to wy naprawiacie moje.

    pokaż spoiler Wołam specjalistów od RPG @jtank @Lisek_Chrystusek @Aspirrack


    Rozumiem, że trzy filary rozgrywki według Gigaxa to walka, odgrywanie roli i eksploracja. Są systemy skupiające się na walce, jak DnD, są takie, w których centralnym punktem jest roleplay i systemy wspomagające eksplorację. Niestety te ostatnie to zwykle jakieś pełzanie po heksach, ciągnięcie kart i losowanie w tabelach.

    Czytałem eksploracyjny dodatek do Pathfindera, ale to głównie porady typowo mechaniczne - jakimi testami zbadać teren, narysować jego mapę i za ile można ją sprzedać.

    Poznawanie kultur to raczej kwestia książek z danego settingu, bo nie chciałbym na sesji przez pół godziny perorować graczom, którzy powoli zasypiają, albo wyciągają telefony. A mimo wszystko bardzo chciałbym lepiej zaakcentować eksplorację w swoich sesjach.

    Opowiedzcie, proszę, jak wy to robicie.

    pokaż spoiler Kot i cycki dla atencji.
    pokaż całość

    źródło: i.pinimg.com

    •  

      @Slucham_psa_jak_gra_: Czuję się zaszczycony wołaniem :)
      Poprzednicy chyba już powiedzieli to, co najważniejsze: gracze muszą eksplorować PO COŚ (ucieczka przez nazistami, poszukiwanie artefaktu, uratowanie księżniczki itd.)
      Czyli w sumie ta sama zasada, co w każdej sesji.

      Przywołałem z pamięci filmy o Indianie. Schemat z reguły podobny: pojawia się szczątkowa informacja o artefakcie - trzeba jechać na miejsce i zdobyć więcej informacji od lokalsów - Indiana rozwiązuje zagadki, żeby dostać artefakt - ucieka przed lokalsami i wystawia złych konkurentów.

      Czyli główna różnica wobec sesji-walk jest taka, że wybieramy inny rodzaj wyzwań/konfrontacji (zamiast jednej sceny walki jedna scena zasięgania języka albo odczytywania hieroglifów).
      Co zawsze ważne: miej opcję na wypadek, że graczom się nie uda. Wtedy np. pozwiedzają sobie ruiny, powalczą z dzikimi bestiami, ale nie zdobędą artefaktu albo stracą go podczas ucieczki - no peszek.

      Mnóstwo tropów do eksploracji jest w Wolsungu. Polecam. Szczególnie dodatek "W pustyni i w puszczy".

      A skoro już się i tak rozpisałem, to na dodatek dorzucę przykładową scenę rozwiązywania zagadki (z motywacją, framingiem i opcją porażki):

      Wynajęci robotnicy ostrożnie wycinają chaszcze wokół ruin średniowiecznego ratusza. Według plotek i legend w jego piwnicach ukryty jest skarb - "zaginiona" skrzynia kosztowności zdobyta na nielegalnych walkach, łupieżach i innej działalności rodziny złych, skorumpowanych rajców.
      Co mogą robić gracze:
      - odnaleźć w bibliotece dokładne ryciny i plany ratusza (badacz)
      - porównać różne wersje plotek legend (postać społeczna)
      - samodzielnie zapuszczać się w resztki cel albo w głąb studni, choć teren nie został jeszcze zabezpieczony i narazić się na walkę z przepłoszonymi zwierzętami (loose-cannon)


      Za każdy sukces w tych akcjach drużyna dostaje Żeton Eksploracji. Ale co to?! Ktoś obrabował namiot graczy i zniknęły zebrane dotychczas notatki, a wielu robotników uciekło! Teraz wiadomo, że prace poszukiwania trzeba zakończyć szybko, bo Wielka Zła Korporacja depcze nam po piętach.

      Skarb w końcu odsłania się (bez testu, bo to i tak konieczne dla fabuły) i wtedy agenci Wielkiej Złej Korporacji pojawiają się na scenie i chcą odebrać graczom skrzynię. Im więcej zdobyto Żetonów Eksploracji, tym większa przewaga czasu i tym większe szanse na ucieczkę podczas finałowej sceny.

      Epilog: okazuje się, że skarb jest nasiąknięty chciwością i skąpstwem, że za każdy wyjęty przedmiot, skrzynia zabiera graczowi coś innego (broń, sojusznika, zdrowie). Klątwę można zdjąć (zdany test egzorcyzmów i wsparcie znajomego kapłana) albo pozbyć się jej z niewielkim zyskiem.
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (16)

  •  

    Wiedza

    • 14 głosów (60.87%)
      empiryzm
    • 9 głosów (39.13%)
      racjonalizm
  •  

    Ktoś wybiera się na #pyrkon i jest chętny na granie #rpg albo #larp ?
    Podobno ma być cały pawilon fabularny. Wiadomo coś o zapisywaniu się na prowadzenie/granie sesji?

  •  

    Wolna wola

    • 10 głosów (28.57%)
      Kompatybilizm
    • 8 głosów (22.86%)
      Libertarianizm
    • 17 głosów (48.57%)
      Brak wolnej woli

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika Aspirrack

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (3)