- 527
Zrobiłem sobie zestawienie jak bardzo polepszył mi się komfort jazdy dzięki zmianie auta. Miałem Fabię III 1.0 MPI Kombi Classic Ambition z pakietami dodatków z 2022, a teraz kupiłem Volvo V70 w wersji T5 z 1998 roku.
Plusy:
1) prowadzi się przyjemniej, kierownica stawia przyjemny opór, czuć prawdziwą mechanikę i solidność
2) wnętrze ładniejsze, a’la drewniane dekory zamiast tandetnego plastiku
3) tłumi nierówności lepiej o 201% względem starego (Fabia III 1.0 MPI
Plusy:
1) prowadzi się przyjemniej, kierownica stawia przyjemny opór, czuć prawdziwą mechanikę i solidność
2) wnętrze ładniejsze, a’la drewniane dekory zamiast tandetnego plastiku
3) tłumi nierówności lepiej o 201% względem starego (Fabia III 1.0 MPI
- sanguediguida
- Bogus250
- ostr_y
- Marek_Tempe
- Pietter
- +522 innych
BenizBurger via iOS
- 15
@Archaniol_bo_rzyga_bryje z LPG to wiadomo że tak
- Archaniol_bo_rzyga_bryje
- sranie_w_banie
- boletus
- WiesPunk
- dolor
- +10 innych
BenizBurger via Wykop
- 91
Kupiłeś auto z '98 i wsadziłeś w nie 20k przez rok? I jesteś zadowolony? ( ಠ_ಠ)
Dokładnie tak ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BenizBurger via Wykop
- 2
@Archaniol_bo_rzyga_bryje:
Ale właśnie 5 wersji było najbardziej popularnych, diesel 2.5 TDI, benzyny wolnossące 2.4 144 i 170 KM, Benzyny turbo 2.3 240-250KM i benzyna turbo 2.5
W ogóle teraz sprawdziłem na autocentrum, ile tam było możliwych wersji silnikowych do wyboru xD. Nigdy nie rozumiałem, po co tak szeroką gamę silnikową oferować. Przecież to zwiększa koszty produkcji i zmniejsza w przyszłości dostęp do części. 5 wersji silnikowych to jest już zdecydowanie wystarczająco.
Ale właśnie 5 wersji było najbardziej popularnych, diesel 2.5 TDI, benzyny wolnossące 2.4 144 i 170 KM, Benzyny turbo 2.3 240-250KM i benzyna turbo 2.5
BenizBurger via Wykop
- 1
@JednoNerkiBandyta: modelowo już polift na elektronicznej przepustnicy, ale była wymieniana w 2012 roku.
BenizBurger via Wykop
- 2
@Beefy_Malibu_Doctor: Dużo zależy od tego jak będzie się rozrastać SCT w Warszawie, jeżeli zostanie tak jak jest teraz to raczej na razie nie będę się bawił w żółte tablice i zabytek. Ale jeżeli obejmą dzielnicę, w której mieszkam - był taki plan przy drugim projekcie, to nie będę miał wyboru. W Warszawie podnieśli wiek auta na zabytek na minimum 35 lat i dodali wymóg produkcji nie seryjnej, ale to najwyżej zarejestruję
BenizBurger via Wykop
- 2
BenizBurger via Wykop
- 2
@eldo16: Sama wymiana rozrządu, ogarnięcie zmiennej fazy rozrządu, koło pasowe i uszczelnienie silnika to był koszt ok 6k PLN na oryginalnych częściach, reszta to zawieszenie, komplet amorów, hamulce, pozostałe pierdoły i się zsumowało.
BenizBurger via Wykop
- 0
BenizBurger via Wykop
- 1
@Zloty_Siekacz: Ciężko w ogóle kupić bo tych modeli już prawie nie ma, co ciekawe więcej jest obecnie R-ek wystawionych na sprzedaż, ale one mają często napęd 4x4 i automatyczną skrzynię a to słabe punkty. Szukaj też na blocket.se
BenizBurger via Wykop
- 1
@Archaniol_bo_rzyga_bryje: samym programem ok 260 KM, a z modyfikacjami typu większy cooler, wtryski, DP, turbo etc podobno można dojść do 350 KM bez kutych tłoków. Nie, na razie nie planuję powiększenia mocy, jedynie bym przesunął odcinkę 6.2k RPM na 6.8k RPM.
BenizBurger via Wykop
- 0
@Bananalord: 266k km o ile dobrze pamiętam
BenizBurger via Wykop
- 3
@Saeglopur: Felgi Volvo model Tethys 17 cali. Akurat te Aisiny to średnio się spisują, producent nie zalecał wymiany oleju w tej skrzyni i ludzie tego nie robili a biorąc pod uwagę przebiegi często ponad 300, 400 a nawet 500k km naprawa skrzyni często jest pierwszym większym wydatkiem. Podobnie było z napędem 4x4. Aż strach pomyśleć ile bym wydał jakbym miał automat i napęd na 4 koła xD
#kanalzero #famemma