•  

    #motocykle
    Odświeżam leciwego suzuki gn250 chciałem wymienić oryginalne zegary na coś takiego:

    Da radę podłączyć taki licznik do takiego starego motocykla ? Gdzie prędkościomierz jest podłączony "analogowo" linka do piasty koła tam jest jakiś mechanizm, a obrotomierz linka prosto z silnika. Zastanawiam się jak to działa i czy można to zgrać z takim zegarem. Widzę, że w zestawie jest jakieś złącze, które zapewne analogowy sygnał zamienia na cyfrowy. Ale wole się upewnić. pokaż całość

    źródło: Zrzut ekranu 2021-03-04 o 13.44.34.png

  •  

    Test MZ ES 150/1 Trophy

    Modele ES – [Einzylinder Schwinge – jednocylindrowy,wahacz pchanym]

    Będę go porównywał do WSK 125 i WFM 150 gdyż ostatnio na tych jednośladach jeździłem.

    Wsiadając za kierownicę mamy wrażenie dosiadania odkurzacza Babci, tego prostokątnego i długiego, firmy Predom.
    Kierownica jest dość nisko umiejscowiona. Zasadniczo podobnie jak w niektórych ścigaczach niewiele wyżej nad kanapą.
    A że by było zabawniej to jest bardzo wąska. Odniosłem wrażenie że to jest szerokość kierownic ze skuterów 50cm3. A w niektórych przypadkach nawet węższa.
    Wspomniana kierownica wymusza na nas lekkie pochylenie się do przodu. Lekkie tylko dlatego że siedzimy dość blisko układu sterującego. Pod tym względem motocykle z PRL są znacznie wygodniejsze i pewniejsze w prowadzeniu.
    Natomiast ugięcie kolan takie same jak w wsk/wfm czyli w sam raz do jazdy na co dzień.
    Wahacz pchany ma to do siebie że prowadzenie naszego motocykla jest specyficzne. Gdy hamujemy przednim hamulcem, przód się nam podnosi i usztywnia co bardzo źle oddziałuje na stabilność podczas hamowania w łukach i na dziurawych drogach.
    Za sprawą wąskiej kierownicy i nie tak precyzyjnego układu zawieszenia jak teleskopy trzeba się przyzwyczaić do jazdy.
    Przejeżdżanie na początku łuków które pokonywałem motorowerem na teleskopach z prędkością 85km/h z zapasem bezpieczeństwa, w wypadku Trophy ta prędkością spadła do 65km/h. Myślę że szersza kierownica pozytywnie by wpłynęła na stabilność jazdy i precyzję prowadzenia.

    Silnik bardzo elastyczny, myślę że rzadko która współczesna 125 4T dorówna tej emzecie.
    Wyścig na przyspieszenie przegrałem, jadąc japońskim 125 4T 11KM. Minimalnie MZ-tka lepiej się zbierała.
    Natomiast ten motocykl WFM i WSK-e zjada na podwieczorek.
    Prędkość maksymalna jaką osiągnęliśmy według GPS to 90km/h jednak pod silny wiatr. Gdyby nie wiatr myślę że realne 95-100km/h jest do osiągnięcia.

    Właściciel stwierdził że, nie ma nic gorszego niż droga piaskowa i Trophy.
    Zgodzę się z nim w pełni, choć nawet nie zjechałem na drogę gruntową.

    Zawieszenia oryginalne, motocykl dość sprawnie wybierał nierówności na jezdni. Podobnie jak WSK z ostatnich lat produkcji.
    Siedzenie za to dziwne zachowuje się jak by nie było w nim pianki tylko sprężyny, trudno stwierdzić które wygodniejsze.
    Hamulce.
    Jeśli nigdy nie mieliście do czynienia z hamulcami bębnowymi z demoludów to trudno będzie wam to przedstawić. Dobre hamulce z demoludów to były takie które na BARDZO mocno zabłoconej jezdni (stado ciągników wyjeżdżało z pola) potrafiły zablokować na moment koło, albo inaczej nie zablokujecie koła na ubitej gruntowej drodze.
    WFM ma pół bębny a więc odpada w przedbiegach.
    WSK i MZ mają podobne przednie hamulce choć z mocnym wskazaniem MZ.
    Odniosłem wrażenie że WSK jest delikatniejsza konstrukcją w MZ-cie blacha na błotniku miała kilka mm.

    Podsumowując.
    Jeśli nigdy nie jeździliście wsk a własnie chcecie się przesiąść z japońca to jednoślad z PRL nie zaskoczy was prawie w ogolę prowadzeniem. Będzie chujowo ale stabilnie. Natomiast Trophy to żmudna droga nauki zaufania do pokonywania zakrętów.
    #motocykle #mpetrumnigrum
    pokaż całość

    źródło: 1903041443-5946_01.jpg

  •  

    Cześć motomirki. Zaczynam się rozglądać za pierwszym moto, podoba mi się #bandit400 i znalazłem takie coś https://www.olx.pl/d/oferta/suzuki-bandit-gsf-400-uszkodzony-modul-CID5-IDHUwfn.html#bd7ef42e6e co myślicie? Budżet na moto ok 5k. Dzięki za pomoc.
    #motocykle #bandit400 #bandit
    pokaż całość

    +: elerbe

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika DzorDzoneRRo

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (2)