•  

    Siema mirki z #autodetailing. Umyłem auto, nałożyłem Autoglym Resin Super Polish, ale niestety dalej to Opel. Co mogę zrobić więcej? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    #heheszki #pokazauto #sprzedamopla #cardetailing

    źródło: PXL_20210925_1503361832.jpg

  •  

    Uszanowanko ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    Dawno nic nie wrzucałem więc dzisiaj dość ważne auto dla mnie - bryka rodziców.

    Prawda taka, że po pierwsze ukrywałem fakt zwolnienia się z korpo i zatrudnienia się jako "myjkowy" w dużym studio detailingowym. Po drugie przez blisko rok utrzymywałem w tajemnicy fakt próby rozkręcania własnej nory detailingowej i jednoczesnego prze*ierdolenia całych oszczędności życia właściwie za szczeniacką pogoń za tym co mnie jara.

    Dzisiaj dalej finansowo jestem w czarnej dupie, ale widzę światełko w tunelu. Wszystkie zarobione pieniądze wrzucam w rozwój firmy. W sierpniu zrobiłem poważne zakupy dzięki, którym moja praca stała się efektywniejsza. Oczywiście jak to zwykle bywa w momencie jak miałem pracować efektywniej to klienci się wycofali ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale co się odwlecze, to nie uciecze.

    Narzędzia pracy i metody już mam. Następnym wydatkiem jest przemiany mojej nory w studio detailingowe - planuję zabudowanie mojej części hali - ścianka działowa z obniżeniem sufitu, montażem klimatyzacji i lepszego oświetlenia. Ostatni krok w drodze do własnego studia i życia tylko i wyłącznie z polerowania samochodów.

    A co do Mokkusia - one step + opti seal + wosk + wnętrze. Dzięki nowym narzędziom 6,5h zamiast dwóch dni (ʘ‿ʘ)

    Także Mireczki jak trzeba odświeżyć waszą byrczkę to zapraszam : )

    #detailing #autodetailing #cardetailing #wypolerowany #wroclaw #samochody #wlasnafirma
    pokaż całość

    źródło: Opel Mokka X tył.png

  •  

    Jaki dobry detergent do pracy z pioracym tornadorem picrel?

    Poczatki sa bardzo obiecujace. Po dobrym ustawieniu wszystkiego robi robote mega i wcale sie nie kurzy.

    Eksperymentuje teraz z doborem chemii.

    Moze ktos polecic cos budzetowego , dostepnego w duzych, zbiorczych opakowaniach ~5l ?

    Prewashem to traktowac jakims i wkretarka ? Czy od razu detergent i jechana ?

    Auta tanie zwykle. Musi byc szybko i tanio.

    Wolam @Foxio i @Czysta-Bryka_pl

    Jakbyscie do tematu podeszli?

    #detailing #cardetailing #autodetailing
    pokaż całość

    źródło: a.allegroimg.com

  •  

    #abcdetailingu Lekcja dziewiąta: Osuszanie

    Dziś raczej krótko bo i nie ma za bardzo o czym pisać. Po umyciu auta warto je osuszyć z resztek wody. Zapobiega to powstawaniu waterspotów oraz przygotowuje lakier na nałożenie różnych maści wosków w płynie czy Quick Detailerów. W tym celu najwygodniej wykorzystać ręczniki przeznaczone do osuszania. Można je podzielić na dwie grupy: ręczniki przypominające popularne mikrofibry oraz ręczniki ze splotem twisted pile. Czym jest splot twisted pile? Splot przypomina wystający, skręcony ogonek – dzięki niemu ręcznik na dużo lepsze właściwości absorpcji wody, podglądowe zdjęcie niżej. Jak osuszać? Ja najczęściej zaczynam od powierzchni poziomych – rozkładam ręcznik na karoserii, wygładzam i przeciągam do siebie. Na powierzchniach pionowych najwygodniej złożyć ręcznika na cztery i osuszać poziomymi ruchami od góry do dołu. Większość ręczników na jednej stronie ma włosie a z drugiej jest gładka. Właśnie ta gładka część idealnie zbiera wodę z szyb. Na średniej wielkości, niezabezpieczone auto z reguły wystarczy jeden ręcznik twisted pile.

    Początkujący użytkownicy często pytają o gramaturę ręcznika a tej informacji producenci często nie podają. Dlaczego? Bo jest nieistotna a przynajmniej nie tak jakby to się wydawało. Zwykły ręcznik o gramaturze nawet 800 GSM nie będzie tak chłonny jak ręcznik twisted pile o gramaturze 500 GSM.

    Jak dbać o ręczniki? Ręcznika nie trzeba prać po każdym suszeniu. Wystarczy go rozwiesić do wyschnięcia a wyprać po 3-4 użyciach. Nie wolno prać ich w zwykłej chemii tj. proszku do prania czy płynach do płukania. Stracą swoje właściwości. Są do tego dedykowane płyny. Świetnie sprawdza się też mydło w płynie Biały Jeleń. Jeżeli nie chcemy korzystać z chemii warto w miejscy płynu do płukania wlać korek octu – zmiękczy on wodę. Ręczniki pierzemy z większości przypadków w temperaturze 30-40 stopni.

    Przy osuszaniu można wspomagać się chemią typu woski w płynie jednak to może temat na inny wpis.

    #detailing #cardetailing #autodetailing #samochody #motoryzacja
    pokaż całość

    źródło: freaky_dryer_600gsm_100x70cm_2.jpg

    •  

      Ja dodam od siebie, że przy oszukaniu auta warto korzystać z chemii wspomagającej osuszanie oraz dają dodatkową lubrykacje między ręcznikiem a lakierem.

      Długi czas używałem SSW od ADBL i mogę polecić produkt każdemu. Suszenie i woskowanie auta w jednym korku.

      Teraz korzystam z Optiseal - ten produkt jest zdecydowaniem lepszy w osuszaniu natomiast nie będzie tak trwały jak SSW. Z tym, że można go używać do wszystkiego od wspomagania się przy osuszaniu kończąc jako dressing dla plastików wewnętrznych. pokaż całość

    • więcej komentarzy (17)

  •  

    Majstry. Docieranie wosku polerką to dobry sposób czy błąd?
    Mikrofibra się zaje*** można. Zastanawiam się czy kupić polerkę...

    #cardetailing #samochody #auto #kosmetykisamochodowe

  •  

    #abcdetailingu Lekcja ósma: Mycie - Dwa wiadra

    Mamy już auto po pre-washu więc czas przejść do mycia właściwego, tzw. dwa wiadra. Etap ten ma na celu usunięcie resztek brudu i filmu drogowego z lakieru naszego auta. Potrzebne będą nam dwa wiadra (najlepiej z grit guardem), rękawica/pad/gąbka, woda oraz szampon.

    Wiadra jak wiadra, nie ma w nich filozofii. Najlepsze są takie, które mają 15-20L pojemności, są niezbyt dużej średnicy i nie rozszerzają się górze zbyt mocno – dzięki temu mamy wysoki słup wody w wiadrze co pozwala nam zaoszczędzić odrobinę chemii i ułatwia pracę. Klasykiem wśród podwórkowych detailerów są wiadra z Castoramy. Jeśli jesteśmy zamożni możemy pokusić się o zakup detailingowych wiader. Są one z reguły podpisane (mycie/płukanie), są wyższe i kolorowe, mają pokrywy z uszczelką (dobra rzecz dla osób myjące auta na bezdotyku) oraz dedykowane grit guardy. Do wiader możemy też dokupić dedykowane wózki by ułatwić sobie pracę. Wracając do meritum – jedno wiadro do czystej wody z szamponem, najlepiej zalać do niego ok. 10L wody (tyle mniej-więcej jest potrzebne do umycia samochodu). Drugie wiadro do wody brudnej możemy napełnić do pełna ale to nie wymagane. Czym są Grit Guardy? To kratki, które umieszcza się na dnie wiadra – ich zadanie to odseparowanie brudu i piasku z rękawicy oraz zamknięcie go na dnie wiadra.

    Teraz narzędzie do mycia czyli rękawica/pad mikrofibrowy lub gąbka. O ile rękawice i pady cieszą się popularnością tak gąbki raczej odchodzą do lamusa. Rękawice to najczęściej cienka warstwa gąbki, obszyta mikrofibrą i zakończona ściągaczem. Są też rękawice wełniane oraz to raczej nie temat dla początkujących. Pady to wariacja na temat rękawicy – gąbka obszyta obustronnie mikrofibrą.

    Szampony, jak w przypadku pre-washy, możemy podzielić na grupy:
    • Szampony o neutralnym pH – najczęściej stosowane do regularnego mycia, ściągają film drogowy, nie podgryzają wosków.
    • Szampony o kwaśnym pH – mocne szampony, służą do serwisu powłok ceramicznych czy wosków. Mają za zadanie odetkanie powłok i przywrócenie hydrofobowości. Dodatkowo mogą odtłuszczać. Niektóre szampony są tak mocne, ze potrafią usunąć „kończący się” wosk czy Quick Detailery.
    • Szampony z dodatkami – tu postanowiłem wrzucić szampony o różnych zastosowaniach, np. szampony z dodatkiem wosku czy tlenku krzemu.

    Jak przebiega proces mycia na dwa wiadra? Do wiadra na czystą wodę dodajemy szamponu według zaleceń producenta. Moczymy w wiadrze rękawicę/pad i poziomymi ruchami (ewentualnie inaczej przód-tył) myjemy karoserię. Ważne jest by były to ruchy poziome. Gdyby trafiło nam się coś pod rękawicę, zarysujemy lakier w najmniej widoczny sposób czyli poziomo. W pionie rysy są bardziej widoczne. Ruchy koliste stwarzając widoczne rysy, w dodatku ciężkie do spolerowania. Myjemy po jednym elemencie/panelu a potem moczymy rękawicę w wiadrze na brudną wodę, możemy zakręcić nią w wiadrze czy nawet wytrzeć rękawicę o grit guard. Potem powtórnie moczymy rękawicę w wiadrze z wodą z szamponem i powtarzamy czynność do umycia całego auta. Po wszystkim spłukujemy resztki szamponu z karoserii wodą pod ciśnieniem i osuszamy.

    #detailing #cardetailing #autodetailing #samochody #motoryzacja
    pokaż całość

    źródło: youtube.com

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika Foxio

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (3)