Czytając komentarze w internecie tracisz trzy rzeczy: szare komórki, czas i wiarę w ludzkość.

  •  

    szanujecie takich? (づ•﹏•)づ
    #motocykle

    źródło: gix.jpg

    •  

      @Hamza: Ale tylko ten pierwszy to typowy sport, Hayka, jak i ZZR to właśnie typowe autostradowe krążowniki, do obładowania kuframi i dalekiej, szybkiej, szosowej turystyki. To są sprzęty dobre na szerokie proste drogi z długimi zakrętami, w szybkich winklach są dość...trudne :).

      @Jofiel: Czemu akurat na sportach nie?

      @aniechbedziesons: pogadaj ze Sticzem (Stitch), to jego RR-ka jest na tym zdjęciu, dość mocno przerobiona pod turystykę właśnie. pokaż całość

      +: Baccon
    • więcej komentarzy (23)

  •  

    Cześć.
    Spotkał się ktoś, albo może użytkuje od jakiegoś czasu Forda ze skrzynią Power Shift na pokładzie? Przymierzam się do zakupu samochodu, spodobał mi się C-MAX, jeździłem niestety benzyniakiem 1.6 w manualu i jedyne co mnie irytowało w tym samochodzie, to beznadziejne i kompletnie nieintuicyjne położenie lewarka zmiany biegów.
    Poszukiwania skupiam przede wszystkim na 2.0TDCi 163KM, ewentualnie 1.6 EcoBoost 150KM i fajnie by było, gdyby był właśnie z automatem...tylko nie mogę kompletnie znaleźć sensownych opinii o Power Shiftach, poza tym, że fajnie zmieniają biegi, czuć ewentualnie lekkie szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2 i co 60kkm jest wymiana oleju z filtrem. Ale nie wiem nic na temat trwałości i awaryjności tego wynalazku.

    #motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika #ford
    pokaż całość

    •  

      ja bym nie ryzykował, toż to takie upośledzone DSG. Awaryjnosc taka, że sam Ford zrezygnował z tego wynalazku.

      @wniosek_o_urlop: Właśnie trochę mnie zastanawia fakt, czemu w nowszych modelach nie parują tych skrzyń z EcoBoostami. Kurde, miałem trochę nadzieje, na znalezienie jakiegoś samochodu z tej epoki z automatem, który nie miał by opinii "może do 200k wytrzyma" ale widzę, że skrzyni, która mogła by przynajmniej mieć jakieś podejście, do automatu, który miałem w CLK, za bardzo nie znajdę...szkoda.

      pokaż spoiler W CLK miałem na blacie 470.000km i fabryczną skrzynię pracującą jak złoto ;)


      U mnie przy 150kkm poddały się w skrzyni zawory i klasyczna regeneracja w Maktrans za 8k zł i skrzynia jak nowa.

      Ja kupiłem auto w takiej cenie że nie musiałem mieć nadziei że nie padnie, a w kieszeni zostałem tyle żeby mieć kiedy padnie.

      @kobrys13: Szukam czegoś do 40.000 zł i nie grzeje mnie wydanie takich pieniędzy na samochód i oczekiwanie, w którym najmniej odpowiednim momencie sypnie się skrzynia, żeby trzeba było wywalić jeszcze 1/4 tej kwoty, za którą równie dobrze, mógł bym po zakupie doprowadzić w samochodzie każdą pierdołę do stanu fabrycznego. A szukanie czegoś o 10 tys tańszego, tylko po to, żeby mieć odłożoną kasę na nieunikniony remont skrzyni, dla mnie mija się kompletnie z logiką. Wolę w takim układzie kupić coś w manualu, ale np. rok-dwa młodszego, albo z lepszym wyposażeniem.
      pokaż całość

    •  

      słusznie. W budżecie do 40k nie szukaj automatu jeśli nie jesteś gotowy na wydatki.

      Pewnie mógł bym ten budżet trochę jeszcze naciągnąć, ale wolę go jednak przeznaczyć na inne potrzeby, tym bardziej, że samochód jest mi potrzebny, żeby po prostu jeździć, o swoje pojazdy dbam, aż chyba trochę przesadnie, ale w przypadku jednak używanego samochodu wolał bym uniknąć, jednak nie takich znowu też niespodziewanych wydatków, w takiej skali.
      Miałem wcześniej m.in. Focusa MK2 2.0TDCi, ale chyba wyprodukowali go w piątek 13-go, bo przyciągał nieszczęścia jak magnes..., CLK 350 z automatem o którym wcześniej wspominałem, świetny samochód...dla kawalera :P, później było przez chwilę S6 4.2, przy którym ostatecznie kwestia jakichkolwiek oszczędności mijała się z rzeczywistością, CLK był pod tym względem wyraźnie łaskawszy. Dalej wpadło S4 2.7T, pojeździłem, władowałem w niego trochę kasy, pociągnięty do 400KM, gigant wymiatacz, ale, że ten musiał robić już jako daily, przestało się to trochę kalkulować, także doszło do transakcji, oddałem go dobremu koledze, ten oddał mi swoje A4 2.8 Quattro i oczywiście należytą różnicę w wartości, tłukłem się tą B5-ką kilka lat, aż nie napotkałem na swojej drodze sarny...tak szczęśliwie, że poszedł cały przedni pas, szyba i słupek A po stronie kierowcy, strzał przy jakichś 80km/h, nie zdążyłem nawet nogi na hamulec położyć ;).
      Na szybkości zorganizowałem sobie teraz Fabie 1.4, ale jak na dojazdy do pracy i codzienne tłuczenie po okolicy jest spoko, tak na jakiś wyjazd trzeba by być masochistą. Nie mam dużych wymagań, ale ma być cicho, w miarę przestronnie i żeby jednak trochę życia w tym samochodzie było :). Jako taki typowy codzienny sprzęt do tłuczenia pewnie Fabia i tak zostanie, bo mam wrażenie, że pod moim zakładem pracy masowo parkują jacyś debile...auto z każdej strony ma jakieś kuku, bo barany nie potrafią cofać, albo drzwi otwierać.

      Jak na razie o podium walczy właśnie C-MAX, 508 i Mondeo, wszystkie ze 163 konną jednostką PSA :).

      Kolega w Audi Q8 zapłacił (AC zapłaciło) za prawy reflektor i lakierowanie nadkola jednego 35k zł

      @kobrys13: Przy samochodach tej klasy, wcale się nie dziwię. Mając Focusa, gość, którego wyprzedzałem zepchnął mnie z drogi, do wymiany prawy reflektor, błotnik, drzwi i zderzak przedni, też wyszło ponad 30k zł, a to tylko zwykła kompaktowa pchła, Q8 jest ładnych kilka szczebli wyżej.
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (9)

  •  

    abs to zajebista rzecz w #motocykle i warto szukac tylko modeli z nim?

    +: apee
    •  

      @Jofiel: Z całym szacunkiem do Twojej osoby, ale gadasz straszne herezje. Ja rozumiem, że może i jesteś bezbłędnym, genialnym kierowcą, którego ogranicza już tylko technologia...ale

      Słabo sprawdza się w ekstremalnym hamowaniu

      Co rozumiesz przez ekstremalne hamowanie? Przez naciśnięcie klamki w opór? Może i jesteś nadmotocyklistą, który analizuje co dzieje się z motocyklem szybciej niż komputer. Ja nie jestem, śmiało śmiem twierdzić, że nikt tutaj nie jest. Mówienie, że system sprawdza się słabo, w momencie, kiedy nie pozwala zablokować przedniego koła, a tym samym zaliczyć niekontrolowanego szlifa, kiedy w i tak już beznadziejnej sytuacji, trafi się piach, woda, czy inny syf na drodze, jest co najmniej nie na miejscu.

      Odpowietrzanie może doprowadzić do załamania nerwowego
      Wymień przewody, zaciski albo pompę bez odpowietrzania mistrzu. ABS ma plusy ale ma też minusy.


      Podciśnieniowo nigdy nie sprawiało to większych problemów, chyba, że mówimy o układach kombinowanych jak C-ABS, ale to trochę inna historia.

      Nie potrzebujesz tego :)

      Może będąc torowym wymiataczem nie potrzebujesz, w użytku codziennym, na cywilnych drogach, w normalnych warunkach nawet nie czujesz, że go masz, ale w przypadku podbramkowej sytuacji, zdecydowanie lepszą opcją jest jego posiadanie.

      Wszystkie abs na torze mają problem gdy tylne koło odrywa się od nawierzchni a przednie nadal się jeszcze nie traci przyczepności i odpuszczają a ty lecisz dalej niż chciałeś. Znacznie dalej. Gorzej gdy przytrafi się tak na drodze publicznej.

      Dlatego pewnie chcą wprowadzić ABS do MotoGP :). Wiem, że to inna technologia, inne układy, niż te dostępne cywilnie. Mimo wszystko, użytkując moto codziennie, posiadałem takie i z i bez ABS-u, zdecydowanie wolę te wyposażone w ten układ. Chociażby jadąc w deszczu, świadomość, że jednak nie dasz rady zablokować przedniego koła, dodaje trochę pewności siebie i spokoju w jeździe.

      Jest łatwiej wyhamować niedoświadczonemu kierowcy, doświadczonemu nie zrobi różnicy i dystans będzie ten sam - na mokrym. Na suchym może jednak być niespodzianka.

      Ta...już widziałem nie jednego "doświadczonego", którego ABS parzy w łapki, bo tylko cioty i miernoty używają "wspomagaczy" ;). Podziwiam Was wszystkich, nadmotocyklistów, którzy dysponujecie dodatkowymi zmysłami i niespotykanym opanowaniem. Którzy potraficie analizować i w podbramkowej, wręcz beznadziejnej sytuacji, w ułamku sekundy potraficie bezbłędnie skorygować każde, nawet najmniejsze zachwianie równowagi :D.

      pokaż spoiler Czemu nie ma Was tam, wśród elity, MotoGP, WSBK? Nawet oni tego nie potrafią ;)


      Niech każdy wybiera co mu lepiej pasuje.

      Jako, że uważam siebie za istotę omylną, tak samo jak @heater i pozostałe, jakieś 99.9% światowej populacji. Jestem jednak zwolennikiem systemów, które ową omylność potrafią w jakimś procencie wziąć na swoje barki i ocalić moje jestestwo na tej planecie. Ale masz rację, każdy wybiera to, co bardziej mu pasuje, a robienie z siebie władcy szos mam już dawno za sobą. Wiem, że pomimo wielu szkoleń i tłuczenia do łba pewnych odruchów, przychodzi w pewnym momencie taka sytuacja, w której mimo wszystko, to właśnie ten zazwyczaj 3-literowy skrót zadecyduje o twoim być, albo nie być.
      pokaż całość

    •  

      moto gp i sbk nie używają abs

      @Jofiel: Jeszcze, bo z tego co się orientuję, to bodajże od następnego sezonu planują wprowadzić ABS do MotoGP

      Wzbudzanie w kimś poczucia, że będzie ciotą bo używa abs też jest słabym argumentem. Jeżeli się tak czujesz to co najmniej dziwne.
      ABS ma plusy - jest łatwiej i bezpieczniej ale ma tez techniczne „minusy” i po prostu trzeba o tym mówić a nie rozpędzacie się z krucjatami i ciotami.


      @Jofiel: Czy ja próbuję w kimś wzbudzić jakiekolwiek emocje? Sam piszesz, że z ABS jest łatwiej i bezpieczniej, po cholerę ciągnąć to dalej, dla kogoś, kto w 90% użytkuje moto na publicznych drogach? W przypadkach które opisujesz, że ABS przestał by ogarniać, 99/100 motocyklistów dawno szurało by już dupą po ulicy.
      Mijasz się sam ze sobą, mówiąc najpierw, że nie jest do niczego potrzebny, ale jednak twierdząc, że jest łatwiej i bezpieczniej, zdecyduj się. Każdy system ma jakieś plusy i minusy, ale jednak skoro są stosowane w pojazdach i widocznie wpływają na bezpieczeństwo, to te minusy przestają się liczyć na rzecz korzyści.

      Z jednej strony jesteście motocyklami co to lwg i tacy super a mała różnica, nawet nie opinii, raczej stwierdzenia faktu, i już polactwo wyłazi.

      @Jofiel: Jeżeli uważasz, że z kogokolwiek wyłazi, jak to określiłeś "polactwo", bo ktoś neguje Twoją opinię o nieprzydatności jakiegoś systemu bezpieczeństwa, to sorry, ale to z Tobą musi być coś nie tak. Nie każdy jest Tobą, wymiatającym po torze, w ogóle nie każdy jeździ po torze, także też nie dla każdego ABS jest zbędnym elementem obciążającym tylko motocykl.

      Dlatego tu już nikt kto jeździł i miał odrobine doświadczenia praktycznie się nie udziela. Dziś guru na mirko to gość co przesiadł się po roku z 125 naoglądał się yt i przeczytał biblię.

      @Jofiel: Nie, nie dlatego. Nie wiem konkretnie do kogo bijesz. Ja tam nic do Ciebie nie mam, często się z Twoimi wypowiedziami zgadzałem nawet. Ale jako "polaczek" po prostu nie trawię takiego podejścia. Jest chujowe, bo mi jest niepotrzebne i w ogóle, to raz na milion przypadków nie ogarnia problemu ;).
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (13)

  •  

    Miruny spod tagu #motocykle mam pytanie które jest dość głupie :)
    Mianowicie dopiero zaczynam swoją przygodę z motocyklami i chciałbym się na takowy ubrać.
    Wiem mniej więcej ile chciałbym wydać oraz w jaki sposób używać motocykla jednak jak próbuje przeglądać w necie jakieś informacje dotyczące ubioru to przede wszystkim są to reklamy lub artykuły sponsorowane.
    Stąd mam pytanie, czy jak odwiedzę sklep z akcesoriami motocyklowymi sprzedawca będzie chętny do doradzenia mi w kwestii ubioru czy raczej jest to poza zakresem jego obowiązków ?
    pokaż całość

  •  

    #motocykle Jako, że zdałem prawko to przymierzam się do swojego pierwszego motocyklu i się zastanawiam co by wybrać, bo myślałem o Honda CBF 600, Kawasaki ER-6, Suzuki DL 650 V-Strom, Suzuki Bandit. Budżet to pewnie z 15k, ale wolałbym bliżej 12k. No chyba, że coś na pierwszego brać z mniejszej półki cenowej, sam już nie wiem.

    •  

      @saimonm Hornet jest spoko, fajny mocny street :). Na pierwsze moto wziął bym sobie V-stroma, czemu? Bo jest na prawdę genialnym osiołkiem, chcesz do miasta? Proszę bardzo. Marzy Ci się dłuższa wycieczka? Nie ma problemu. Rzuciło Ci się w oczy coś fajnego, tylko trzeba zjechać w leśną drogę? Droga wolna :). Pojeździsz takim sprzętem i masz wtedy dobry pogląd na to, czego oczekujesz od motocykla i następny wybierzesz już bez wahania czego chcesz. A może nie będzie następnego, bo uznasz, że Sztormiak jest niezastąpiony :).

      Dwóch kolegów przesiadło się na małego Stroma, jeden z 1100XX, drugi jeździł GSX-R 750 i za nic w świecie nie chcą żadnego innego moto, nooo poza jednym...nowym V-Stromem :D.
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (18)

  •  

    Czy na krótkie trasy po mieście do pracy (30min jazdy) wystarczy mi letnia kurtka z membraną czy potrzebny mi zestaw turystyka? A może po prostu nakładany kondom? Zakładam, że jest to mały deszcz a nie wielka ulewa. #motocykle

    •  

      @ethics Nie lepiej kupić sobie kurtkę w stylu Rebelhorna hi-flow, do tego motojeansy i ewentualnie deszczaka w razie jakiegoś deszczu? :)

    •  

      motojeansy

      na deszcz słaba opcja.

      Po to napisałem o deszczaku? ;) Kto co lubi, takie codzienne wypady i krótkie trasy, do tych 100 km, nie wyobrażam sobie innego zestawu niż tekstyl + jeansy. Na dłuższe wypady owszem, wbijam się w pełny tekstyl, skórę nie pamiętam, kiedy miałem na tyłku, wisi i dojrzewa w szafie ;).

      Rebelhorna

      imho taka sobie marka.

      Nie zaprzeczę, nie potwierdzę. Mając swojego Helda w reklamacji, na szybkości kupiłem zestaw HiFlow III, w sumie...zrobiłem w tym przez tydzień, trasę ponad 4.000 km i też nie bardzo miałem się do czego przyczepić, także ja tam złych doświadczeń z tą marką nie mam. Kolega jeździ teraz w tym zestawie, zwiedził jeszcze z nim trochę europy i też nic się z tym nie dzieje. Także, może i marka taka sobie, ale samemu jeżdżąc w zestawach Held Renegade + Murdock i RST Ventilator V pro, jakiegoś dyskomfortu w Rebelhornie nie czułem.

      @Lorenzo_von_Matterhorn:
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (10)

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika Glenroy

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (6)