Jesteśmy spółką zajmującą się handlem w dziedzinie sportowej. Odżywianie oraz sprzęty i osprzęty. Jeśli coś potrzebujesz, daj znać! Chętnie pomożemy. Mamy szerokie możliwości na wprowadzanie do sprzedaży produktów na terenie Polski, Holandii, Belgii itp.

  •  

    Mirki, czy jest ktoś jeszcze kto nie potrafi jeździć "bez rąk"? No za cholerę nie mogę się przemóc. Mam wizję, że zaraz przednie koło stanie w poprzek i sobie głupi ryj rozwalę. A czasami chciałbym sobie tak jechać bez rąk, wyciągnąć batona z kieszeni i gryza wziąć (╯︵╰,)
    #rower #szosa

    •  

      @Bramborr: miałem jeden rower, który był tak wyważony, że jak tylko puszczałem kierownicę to leciała w każdą stronę możliwą. Przez to później ta umiejętność lekko się zatraciła.

      Aby się nauczyć, puszczasz kierownicę ale trzymasz ręce 5-10cm nad nią/przed nią. Tak aby przy mocniejszym skręcie kierownica wpadła na pomiędzy kciuk a resztę palców (kciuk w dół, palce wyprostowane). W ten sposób możesz nauczyć się balansu początkowego, później będzie już tylko lepiej.
      Gdzie się najlepiej uczyć? Na najprostszej, równiejszej drodze jaką znajdziesz w okolicy.

      PS. Jedzenie batona, nie jest do końca dobrym pomysłem. Wystarczy mały podskok roweru i można się zakrztusić. Lepszy jest żel, a na baton się zatrzymać.
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (26)

  •  

    Polećcie zegarek sportowy, do biegania, roweru oraz codziennego użytku. Więc tak chciałbym by i bateria trochę potrzymała przy codziennym korzystaniu jak i z funkcji sportowych wraz z gps. Budżet tak do 1000zł.
    Planowałem kupić garmin fenix 5, jednak jest trochę ponad budżet, teraz wypatrzyłem Polar Vantage M i sam już nie wiem. Potrzebuję porady
    #bieganie #rower #zegarki #garmin #polar pokaż całość

  •  

    Wykupiłem sobie badanie poziomu witaminy D w organiźmie, czy mając wyniki można sobie samemu dobrać dawkę D3 czy trzeba się do lekarza udać? #zdrowie #suplementy #witaminy

    •  

      @Maides: jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości - najlepiej skorzystać z porady lekarskiej. W niektórych przychodniach można nawet taką poradę uzyskać przez telefon/chat (głównie prywatnych).

      +: Maides
  •  

    #rower #mtb #enduromtb Czy są tu jakieś Mirki co jeżdżą na fullu w Lublinie i okolicach? Tylko nei na takich z marketu( ͡° ͜ʖ ͡°)

    +: R0el
  •  

    乁(♥ ʖ̯♥)ㄏA wy co robicie o 2:18 nad ranem ?
    Ja mam za soba 7km i jadem dalej :)
    #rower

  •  

    Jak poznać jakie mam opony w rowerze, tzn dętkowe czy bezdętkowe, rower kupiłem jakieś 10 lat temu w hipermarkecie i przestał te 10lat nie jeżdzony xD teraz powietrze schodzi z opon, jestem zielony odnośnie rowery, proszę się nie śmiać. krótko mówiąc co muszę zrobić żeby nim jeździć
    #rower

  •  

    Co wybrać? Pomiar z klatki czy z nadgarstka? Jak wygląda dokładność poszczególnych pomiarów? Nie umiałem znaleźć rozsądnego testu, który by wyjaśnił wszystko i ładnie opisał. Napisałem więc do firmy Polar aby udostępnili mi pas i sam chciałem zrobić testy. Jednak w zapytaniu dopisałem po co mi to jest i przysłali linki z artykułami na #bieganieuskrzydla

    Tak więc fajny tekst porównujący Polar M430 vs Polar H10, różnice?
    https://bieganieuskrzydla.pl/polar-m430-jakosc-dzialania-pomiaru-tetna/

    Drugą metodą jest pomiar z ręki, Sensor Polar OH1:
    https://bieganieuskrzydla.pl/polar-oh1-jakosc-pomiaru-tetna/
    Nawet nie wiedziałem, że coś takiego istnieje :)

    Ostatni artykuł o samym pomiarze z nadgarstka:
    https://bieganieuskrzydla.pl/jak-dziala-nadgarstkowy-pomiar-tetna/

    Ogólne TLDR?
    Na dzień dzisiejszy dokładniejszy jest pomiar tętna za pomocą pasów zapinanych na klatkę piersiową. Natomiast to, co przyniesie przyszłość skłania się ku temu, iż kiedyś obie metody zrównają się pod kątem rzetelności rejestrowania tętna. Już dzisiaj niektóre rozwiązania technologiczne napawają sporą ilością optymizmu.
    Ciut większe podsumowanie na dole.

    Wybrane fragmenty artykułów.
    Nadgarstkowy pomiar tętna to łatwy i wygodny sposób monitorowania tętna. Dla osiągnięcia najlepszych wyników należy pamiętać o czynnikach, które mogą wpływać na jego pracę:
    1. Zegarek musi znajdować się bezpośrednio na skórze. Pomiędzy czujnikiem a skórą nie powinno być żadnego, choćby najcieńszego materiału;
    2. Być może będziesz musiał założyć zegarek na rękę nieco wyżej, niż w przypadku zwykłego zegarka. Czujnik odczytuje przepływ krwi przez naczynia krwionośne. Z im większej ilości tkanek może zrobić odczyt, tym lepiej;
    3. Pasek należy zapiąć w taki sposób, aby ciasno obejmował nadgarstek, ale nie uciskał. W przypadku gdy zegarek będzie się przesuwał po ręce w trakcie treningu, pomiar może być niedokładny;
    4. Najdokładniejsze pomiary czujnika tętna są przekazywane, kiedy użytkownik wcześniej przeprowadził rozgrzewkę;
    5. Optyczny pomiar tętna najlepiej sprawdza się w przypadku treningów statycznych lub charakteryzujących się jednorodnymi ruchami ręki. Przepływ krwi przez nadgarstek jest wtedy stabilny i niezakłócony. W przypadku aktywności, gdzie występują liczne, nieregularne wymachy rąk (np. tenis, squash czy trening na siłowni) pomiar może być zaburzony, co wynika z nierównego przepływu krwi w miejscu pomiaru;
    6. Czujnik optyczny nie zapewnia dokładnych odczytów tętna podczas pływania;
    7. Ciemniejszy kolor skóry i tatuaże mogą blokować światło i nie pozwalać na wiarygodne odczyty z czujników optycznych;
    8. U osób z chorobami układu krążenia optyczny pomiar tętna może generować błędne odczyty.

    W punkcie 5 - dodałbym jeszcze #rower zwłaszcza po lesie czy terenie, na asfalcie powinno być poprawnie.

    Moje podsumowanie.
    Tak różnice występują, ale nie w wartościach minimalnych czy maksymalnych, a w tempie przyrastania oraz odchyły w poszczególnych momentach na treningu (spowolnienia, przyśpieszenia - interwały). Powiedziałbym, że dla amatorów czy ambitnych amatorów powyższe różnice nie mają znaczenia.
    W sporcie zawodowym? Taki zawodnik, powinien znać dosyć dobrze swoje tętno oraz możliwości. Pas czy zegarek wtedy jest indywidualnym wyborem zawodnika.

    #bieganie #tetno #czyjnik #smartwatch #zdrowie
    pokaż całość

    •  

      @MinusZero: dokładnie to samo jest napisane. Na powyższych artykułach na wykresach to też pięknie widać, opóźnienie to ok 3-5s.
      @ryrzzjapkami: zgadzam się.

      Wpis powstał, bo często gęsto pojawia się podobne zapytanie i zawsze jest dyskusja co i jak. Myślę, że powyższe linki oraz krótki mój opis znacznie uproszcza i pokazuje za i przeciw poszczególnych metod.

    • więcej komentarzy (9)

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika Grzemaart

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (3)