Dobra, to jest jakis leak już? Bo tutaj co na tagu jest screen z jakichś wiadomości z dwoma zdjęciami z ręki no to nie wiem co złego w takich wiadomosciach i chyba to ktoś trolluje? XDD
#!$%@?ąc od nastawienia Tuska/PO do CPK. Serio ludzie są zdziwieni, że trzeba przeanalizować ekspertyzy, plany itd. mając w pamięci Przekop Mierzei Wiślanej? Dla przypomnienia:
1. Mało być 880mln skończyło się na 2mld zł 2. Miały być wielkie statki a ich nie ma, bo nie raczyli pogłębić 900m toru do Elbląga (i tutaj już PO zapowiedziało realizację tego projektu) 3. Miało być 7ton bursztynu a skończyło się na dwóch złożach, czyli w sumei
@graf_zero: nie jest to prawda, CPK jest zbudowane w miejscu które jest odpowiednie dla przeprowadzenia linii kolejowych, a nie odwrotnie. Połączenia Warszawy z Łodzią i Wrocławiem to jest must have tak czy siak. Nowe lotnisko dla Warszawy również, bo Okęcie uzyskało maksimum swojego rozwoju. To jest rzadki przykład kompleksowego i dlugofalowego planowania transportu, cos co w Polsce nie wychodzi bo rządzący myślą krótkowzrocznie i nie potrafią dostrzec korzyści wynikających z rozwoju
W calej tej gowno burzy o cpk brakuje mi tylko informacji od zwolenników: z której kieszeni wyjmą te 160 mld złotych? wiadomo oczywiście, ze ostatecznie skończy sie na 250 mld.
Nie ze jestem super przeciwny, raczej pragmatyczny. Chciałbym wiedzieć z której kieszeni i co gdy nie daj Bóg, skończy się jak z tą megalomańską inwestycją na mierzei wiślanej. Bo może sie tak skończyć, wbrew #!$%@? głupot , tych z gwoździem, a nawet
@WOWMichal: To bardzo proste. Państwo wyemituje obligacje, które kupią w części obywatele Polski a w części obywatele innych państw, które Państwo zobowiąże się zapłacić za X lat. Ponadto część inwestycji już zgodziły się pokryć podmioty prywatne - firma Vinci, operator kilkudziesięciu lotnisk na całym świecie. Oferują nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim know-how i kontakty. Udział prywatnego inwestora robi bardzo dobrze tego typu publicznym inwestycjom, bo wprowadza ten element rynkowy, co