Pytanko tak z ciekawości od laika - czemu w tym przypadku robi się te kręgi nad lotniskiem? Musi paliwo wytracić czy są jakieś problemy z lądowaniem, bo widać po wysokości że chyba podchodził do lądowania? https://www.flightradar24.com/WZZ701/30da4286
@Homofobiczny_Czarodziej nie… Nowi kadeci muszą zrobić kilka kręgów na samolocie, przed rozpoczęciem latania na rejsach. Jest to tzw Base Training. Wzięli sobie 5-6 kadetów i polecieli do Wrocławia, żeby potrenowali lądowanie prawdziwym samolotem i potem wrócą do Budapesztu.
Problemów tam żadnych nie ma, paliwa ma w opór i może latać pół dnia.
Witam. W przyszłym roku pisze mature i po maturze chciałbym isc na studia na lotnictwo i kosmonautyke o specjalizacji pilotaz. I chciałbym sie dowiedziec od kogos jak to wszystko wygląda. Jesli moglbym sie czegos pouczyc sam w domu to czego aby na studiach bylo troche "lżej". Z góry dzieki za odpowiedz.
@damian_04: Cierpliwości się naucz XD Jakbym miał swoją wiedzę i byłbym na Twoim etapie, to bym się jebnął w czoło i poszedł do pracy, żeby zarobić na uprawnienia. Poza poznanymi ludźmi, którzy tak samo plują na system, to nic ciekawego nie wyniosłem, poza #!$%@? na wszechobecny beton i ludzi znających się na niczym. Tak serio, to wycieczka na jakiekolwiek studia poza swoim miastem kończy się na tym, że i tak masz
@damian_04: To nie wiem gdzie Ty chcesz to robić, ale da się zrobić za 200 tysięcy netto i to z UPRT i MCC, kwestia doboru dobrych szkół. Byłem rok w Chełmie i potem przeniosłem się do Katowic. Burdel jest na każdej lotniczej uczelni, pytanie tylko gdzie większy... Chełm ma taką wadę, że nie ma tam kompletnie nic do roboty, a przykładem są studenci, którzy robią różne dziwne rzeczy, a potem lądują
Mam pytanie, przy takich temperaturach jak teraz (okolice zera i niżej) przy dużym wietrze, mam na grzejnikach okolo 50 *C (24/7, piec podajnik ekogroszek), i mimo że w pomieszczeniu jest np. 21-22*C (co wymaga bardzo duzej ilosci węgla) to odczuwalna temperatura jest no niska. Dotykając okien czy to ramy to są one bardzo zimne, czy u was też takie są?
Dom ogólnie przedwojenny, cegla czerwona, nieocieplony, a okna mają +25 lat, PCV
@przodowyryl: Ja to bym zaczął od ocieplenia domu, bo ciepło Ci #!$%@? przez ścianę. Okna to też wiadoma sprawa, ale na ścianie będziesz miał najwięcej oszczędności, więc możesz sobie dowalić 23 stopnie i będzie gicik.
Czy są tu jacyś piloci samolotu jakiegokolwiek lub osoby, które planują zostać pilotem?
Mam 23 lata, mam licencjat z finansów i znam angielski nietechniczny na poziomie C1. Chciałbym zostać pilotem samolotu.
Mieszkam w dużym mieście i niedaleko mojego miejsca zamieszkania jest aeroklub, który organizuje szkolenie PPL(A) którego koszt wynosi ~ 35 000 złotych. Potem wiadomo- CPL i ATPL.
Ponoć można to ogarnąć w około 3 lata i za kwotę (około) rzędu 300
@Glimpse0fTheFuture: właśnie wnioskuję o wydanie licencji zawodowej, także może Ci troszkę oświetlę drogę.
1) Dla własnego dobra i zdrowia psychicznego trzymaj się z dala od aeroklubów. Dołącz do grup na fb dotyczących PPLki i będziesz miał dużo info w jakich szkołach robić uprawnienia, a gdzie nie warto zostawiać nawet złotówki. 2) Zrób badania 1 klasy, żeby widzieć czy jest sens się bawić - około 1,5 tysiąca PLN. 3) Zrób PPLkę i
@Glimpse0fTheFuture: licencję, którą chcesz robić to tzw. ATPL Frozen, czyli CPL+ME+IR+teoria ATPL. Żeby odblokować pełnego ATPLa, to nie takie hop siup i robi się to w linii. Zazwyczaj przy okazji awansu na kapitana.
Robotę znajdziesz bez problemu, znajomi teraz siedzą w East Midlands na szkoleniu ;)
@Glimpse0fTheFuture: gubisz się w gąszczu informacji. CPL daje możliwość pracy w liniach bez żadnego problemu, tylko musisz mieć ME+IR, co właśnie daje tzw. ATPL Frozen.
Jeszcze raz… Robisz PPL, robisz teorię do ATPL, budujesz nalot, robisz szkolenia i zdajesz egzaminy na CPL+IR+ME i to Ci daje tzw. ATPL Frozen, który kiedyś będziesz mógł sobie odmrozić, co da Ci pełnoprawnego ATPL.
@Ekspert_z_NASA: Podejście Entera do rektutacji jest poniżej krytyki, szkoda nawet strzępić ryja na zaproszenie na raz 220 osób… Za miesiąc będzie dokładnie to samo. Jeżeli ktoś ma olej w głowie i wymagane papiery, to ma duże szanse na dostanie się do porządnej linii.
W szkoleniu w jednym miejscu chodziło mi o CPL+IR+ME. Oczywiście, że PPLkę robi się w miejscu A, potem nalot robi się na różnych samolotach i zazwyczaj tnąc koszty,
Zawsze chciałem sobie zrobić prawko na "motur", ale jakoś nigdy nie było okazji. Teraz rocznikowo mam 24 lata, troszkę większe finanse, więc stwierdziłem, że to chyba ten rok ( ͡°͜ʖ͡°) Oto kilka pytań, jeśli ktoś jest w stanie odpowiedzieć, to byłbym wdzięczny:
1. Jak wygląda sprawa z kursem? Urodziny mam w maju, więc dopiero wtedy będę mógł zacząć kurs? Jeśli tak to trochę lipa, bo zanim
@old_lolek: Jak niby chcesz zdać egzamin 3 miesiące przed osiągnięciem wymaganego wieku, skoro ustawa mówi inaczej? Do tego nie wiem czy nie będzie wymagane zwolnienie PKK przez OSK, bo nie testowałem zdawania teorii bez wizyty w OSK.
@Danzuo: @Aramil: @kanciak12: Kontaktujesz się z OSK, podpisujesz umowę dają Ci namiary na lekarza, wyrabiasz PKK, dostajesz dostęp do bazy z testami, klikasz, OSK zwalnia Ci PKK, zapisujesz się na egzamin,
#anonimowemirkowyznania Wybaczcie że z anonima, nie mam konta. Pytanko dotyczące #ubezpieczenie #oc, jestem świeżym kierowcą #motocykle, poprzednio prawie 10 lat samochodem bez szkód, ale ubezpieczenia na moje nazwisko w ufz to może 2-3 lata. W porównywarkach liczą sobie za ubezpieczenie małej maszyny ok. 600-700 złotych, natomiast uniqa wyliczyła 150 zł bez żadnych wałów, tj. jako datę uzyskania uprawnień wprowadzam datę uzyskania kat. A, tak samo pozostałe pola zgodnie z prawdą.
@obuniem: Mam Nolana i ma taką szparę pomiędzy wizjerem, a kaskiem i chyba dlatego jest głośno. Generalnie to wieje w nim przez tą szparę, więc w zimniejsze dni trochę pieką oczy. Tak to jest wygodny, blenda bez zarzutu, wentylacja dobra.
Kurde przemogłem się i kupiłem w końcu spawarkę, niby w technikum robiłem kurs i mam papiery na MAG ale nawet nie wiem na co dokładnie xD od tego czasu raz na rok coś heftłem na pożyczonej spawarce/u kogoś. Dzisiaj zawitał mój własny Magnum 208 Alu Synergia, położyłem pierwsze 3 ściegi i kurde, tego się jednak nie zapomina. #spawanie #chwalesie
Dlaczego SP-LMG ten co leciał przed chwilą z Warszawy do Rzeszowa jest cały biały? Słabe to malowanie, żadnych napisów, nic.. #lotnictwo #lot #samoloty #embraer #flightradar24
@Patryk4: Bo jest tak #!$%@?, że szkoda go malować i wkładać w niego pieniądze. ATC bawi się z załogami od jakiegoś czasu w zgłaszanie usterki radia, które nie zostaje naprawione.
@szynszyla2018: @Wolfman91: @Nizax: 99% samolotów ma zabudowany transponder. Jak nie ma, to już jest takim gruchotem, że ledwo nadaje się do muzeum. Brak pozycji na FR24 jest związany z typem transpondera (brak ADS-B i konieczność ustalenia pozycji MLAT) albo brakiem odbiorników naziemnych.
Oczywiście można wyłączyć transponder i też nie będzie go widać, ale jak coś jest, to się tego nie wyłącza.
@Anakee: Te wszystkie ULMy to są tak naszpikowane elektroniką, że to są latające Maybachy. Odkąd latam nie spotkałem się z sytuacją, żebym dostał informację lub minął się z samolotem, który nie miał transpondera.
@Geno: Wystarczy odpalić AIP i tam jest wszystko potrzebne do wykonania lotu. Bez transpondera nie lata się w przestrzeni kontrolowanej. Można dostać na to zezwolenie, ale generalnie nie wykonuje się takich lotów.
https://www.flightradar24.com/WZZ701/30da4286
#flightradar24 #lotnictwo
Wzięli sobie 5-6 kadetów i polecieli do Wrocławia, żeby potrenowali lądowanie prawdziwym samolotem i potem wrócą do Budapesztu.
Problemów tam żadnych nie ma, paliwa ma w opór i może latać pół dnia.