•  

    Mój pierwszy obraz namalowany sprayem.
    Jest beznadziejnie słaby ale nie wstydzę się go. Wszak to dopiero pierwszy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    #gownowpis #chwalesie #obrazy #malowanie i tak trochę #sztuka

    źródło: 242673607_420997412920169_2358022062509048166_n.jpg

  •  
    30062018 via iOS

    +1083

    Małe jeżyczki mogą plusika, ewentualnie tyle ile mama jeż ma kolców?

    #jeze #zwierzaczki #przyroda

    źródło: IMG_8213.JPG

  •  

    Wracam z #maszprawo i rozpoczynam cykl artykułów o praktykach zakładów ubezpieczeń, dla których niewypłacanie odszkodowań z OC, OC pojazdów mechanicznych i AC lub ich duże zaniżanie na granicy oszustwa jest normalną praktyką.

    Na pierwszy strzał idzie Ergo Hestia SA i sprawa Audi oraz Toyoty. W jednym przypadku manipulowano wartością pojazdu o 28000 zł, w drugim ubezpieczyciel na siłę chce udowadniać, że mamy do czynienia z tzw. szkodą całkowitą, mimo że tak nie jest.

    Wrzucam znalezisko, proszę o wykopanie i zapraszam do lektury.

    A jak zachować się kiedy musimy zgłosić ubezpieczycielowi szkodę?

    1. Zawsze przygotowujemy własną wycenę pojazdu i kosztów naprawy. Koszt porządnej wyceny to około 370 zł. Jeśli nam się spieszy, można to zrobić od razu zgłaszając szkodę. Jeśli natomiast chcemy zwiększyć szansę na odzyskanie kosztów wyceny to najlepiej zlecić ją w kontrze do wyceny rzeczoznawcy zakładu ubezpieczeń.

    2. Nie chcesz zlecać wyceny? Zażądaj od ubezpieczyciela uwzględnienia wszystkich korekt wartości pojazdu wynikających z Instrukcji Określania Wartości Pojazdów nr 1/2016 Stowarzyszenia Rzeczoznawców Techniki Samochodowej i Ruchu Drogowego. Nie jest to dokument, który miałby "moc prawną", ale rzeczoznawcy motoryzacyjni powszechnie z niego korzystają bo nie ma na rynku dla niego żadnej konkurencji.

    3. Najczęstsze korekty korzystne dla ubezpieczonego, a pomijane przez zakład ubezpieczeń to:
    a) korekta za przebieg: istnieje coś takiego jak przebieg szacunkowy (normatywny). Jeśli samochód ma mało na liczniku to zwiększa to jego wartość.
    b) korekta za wyposażenie dodatkowe. Wcale nie jest tak, że wyposażenie jest zawsze i prawidłowo rozkodowane na podstawie VIN. Trzeba dokładnie przyjrzeć się liście wyposażenia i zweryfikować co w naszym samochodzie jest wyposażeniem dodatkowym.

    4. Na negocjowanie z ubezpieczycielem warto poświęcić 4-5 pism. Oczywiście dotyczy to spraw, w których nie zrobiliśmy cesji roszczeń na warsztat, który naprawia pojazd.

    5. Komisja Nadzoru Finansowego przygotowała Wytyczne dotyczące likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych. Warto sprawdzić, czy likwidacja naszej szkody odbywa się zgodnie z nimi.

    -------------
    #maszprawo - z języka przepisów na język polski o często spotykanych problemach prawnych. Tag #maszprawo jest tagiem autorskim. Jeśli masz pytanie do mnie wołaj mnie @LaudatorLibertatis lub użyj tagu #prawo, w przypadku chęci otrzymania pomocy od szerszego grona wykopowych prawników.
    -------------
    pokaż całość

    •  

      : ja bym jeszcze dodał, że koszty prywatnej ekspertyzy powinny zostać zwrócone przez TU. jest na to świeża uchwała SN, wydana jakoś od 2017 wzwyż

      @LaudatorLibertatis

      @Karoleer

      PZU w moim przypadku to olało, po podaniu treści paragrafu w kolejnym piśmie odwoławczym napisali, że pokrycie wydatków na prywatną ekspertyzę byłoby zwiększeniem zakresu szkody i tkosztów poniesionych przez zakład ubezpieczeń, co niby jest niezgodne chyba z KC i paragrafem że poszkodowany nie może powiększać rozmiaru szkody... pokaż całość

    • więcej komentarzy (25)

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika Malinozaur

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Popularne tagi Malinozaur

Osiągnięcia (3)