•  

    #tesla #motoryzacja #samochodyelektryczne #golf #volkswagen

    Wszystko o pierwszym elektrycznym prawdziwym „samochodzie osobowym”, ID.3

    Na zewnątrz samochód może przypominać Golfa. Ale ID.3 został stworzony jako samochód elektryczny od podstaw. To pierwszy samochód, który pojawi się na nowej platformie MEB grupy VW.

    Brak tradycyjnego silnika spalinowego oznacza, że przód stał się znacznie krótszy, przednia szyba ciągnie się dalej do przodu, co daje o wiele lepsza przestrzeń wewnątrz. ID.3 ma napęd na tylne koła. Napęd na cztery koła nie będzie dostępny. Po prostu nie ma już miejsca na silnik elektryczny pod maską. Jest tam tylko elektronika i pojemnik na płyn do spryskiwaczy, ale nie ma miejsca do przechowywania.

    Bagaznik ma podwójne dno i małe wąskie miejsce, które idealnie pasuje do zwiniętych kabli ładujących.

    Bagaznik jest ok 10 procent większy niż w Golfie.
    Długość i szerokość płyty podłogowej wynoszą 80 x 102 cm.
    Długość przy półce na gornej: 47 cm.
    Wysokość od płyty podłogowej do półki
    Ponieważ kabina jest przesunieta do przodu, gdy oparcia tylnego siedzenia składają się całkowita długość z tyłu bagażnika do przednich siedzeń to 1,76m

    Fakt, że samochód ma napęd na tylne koła, oznacza również, że silnik elektryczny znajduje się pod bagażnikiem. Zapewnia on moc 150 kW (204 KM) przy momencie obrotowym 310 Nm. Rozkład masy między przednią i tylną częścią pojazdu to ok 50/50. Tylni naped daje świetny promień skrętu. Sprint 100 km / h to 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona jest do 160 km / h.

    Dostepne beda trzy różne baterie,
    82 kWh brutto / 77 kWh netto (550kml)
    62 kWh brutto / 58 kWh netto (420km)
    52 kWh brutto / 48 kWh netto (330km)
    Daje to zużycie na poziomie około 1,38 kWh na milę.

    Przy trzech różnych pojemnościach baterii występują również różnice w szybkości ich ładowania. Im większa bateria, tym wyższa moc, którą może naładować, nie uszkadzając baterii.
    Dlatego VW określił następujące limity dla odpowiednich akumulatorów, odpowiednio przy ładowaniu AC (zazwyczaj w domu) i przy ładowaniu DC (szybkie ładowarki):
    Mala bateria: 7,2 kW AC / 50 kW DC
    Średnia akumulator: 11 kW AC / 100 kW DC
    Największa bateria: 11 kW AC / 125 kW DC
    Efekt ładowania nie jest pokazywany na wyświetlaczu podczas ładowania.

    ID.3 moze byc wypozazony w pompę ciepła 5 kW.

    Samochód jest wyposażony w duże, 18-calowe koła jako standard z możliwością zakupu do 20 cali.

    Tablica rejestracyjna z tyłu może zostać odchylona i znajduje sie tam zaczep dla haka i kontakt. Ale hak nie jest przeznaczony do ciągnięcia przyczepy. Jest przeznaczony tylko do stojaka na rowery. Hak jest toleruje do 75 kg.

    Pierwsza edycja jest dostępna w trzech wersjach sprzętu. Trzy są ID.3 1., ID.3 1.. Plus i ID.3 1. Max. Jeśli wybierzesz edycję Plus, otrzymasz lepsze światła LED (IQ LIght), dwukolorowe powierzchnie zewnętrzne, w których sufit, osłona pancerza i tylny spojler są czarne, a także kilka dodatkowych szczegółów wnętrza.

    ID.3 Max ma w standardzie panoramiczny szklany dach i wyświetlacz Head-up

    Już wcześniej sądziliśmy, że ID.3 1st będzie dostępny w czterech alternatywnych kolorach.

    Nadszedł czas na prowadzenie. Pierwsza rzecz, to wspomniany wcześniej promień skrętu. Nie ma wałków napędowych, które należy wziąć pod uwagę na przednich kołach. W środku jest niespodziewanie cicho. W samochodach elektrycznych często brakuje tłumienia hałasu, ponieważ oznacza to dodatkową wagę. Tutaj jest niespodziewanie cicho. Nie oznacza to jednak, że samochód jest lekki, ponieważ waży ponad 1,6 tony. Długi rozstaw osi wynoszący ponad 2,76 metra wplywa pozytywnie na komfort.

    Z dźwignią zmiany biegów w pozycji D, samochód nie ma żadnej regeneracji. Kiedy przechylimy go na B (break), uzyskamy hamowanie silnikiem do 0,15G. W większości innych samochodów elektrycznych jest to 0,3 G. Silnik elektryczny hamuje, gdy naciskasz pedał hamulca, a następnie do wspomnianego wyżej 0.3G. Potem wchodzą mechaniczne hamulce. VW zdecydował się umieścić zamknięty układ hamulcowy za sobą, tj. Hamulce bębnowe. Ma to na celu unikniecia rdzy z powodu niedostatecznego użycia, ponieważ to silnik elektryczny hamuje przez większość czasu.

    Ceny zaczynają się od mniej niż 30 000 euro

    Czy VW moze dostarczyć wystarczająco dużo bateri. VW twierdzi że może dostarczyć obiecane 30 000 samochodów w 2020 r. Lata 2020 i 2021 są postrzegane jako dwa napięte lata dla dostępu do akumulatorów dla większości producentów. Widzimy już, że niektórzy z nich nie sa w stanie dostarczyć wystarczającej liczby aut.

    ID.3 bedzie mial swój oficjalny debiut na Salonie Samochodowym we Frankfurcie we wrześniu, a latem przyszłego roku pierwsze samochody trafia w rece klientów

    https://dbstatic.no/71378448.jpg?imageId=71378448&width=1024&height=615
    https://dbstatic.no/71378438.jpg?imageId=71378438&width=1024&height=615

    Zrodlohttps://www.elbil24.no/tester/alt-om-den-forste-elektriske-virkelige-folkevogna-id3/71373857
    pokaż całość

    źródło: dbstatic.no

    •  

      @Student_AWAS: To przecież ci odpisałem wyżej na temat powiązań EV-sieć energetyczna.

      1. Stosunkowo mało się sprzedaje EV w Niemczech, bo tam jest silne przywiązanie do lokalnych producentów. Stosunkowo do aut spalinowych, bo Niemcy to największy rynek EV w Europie - łącznie sprzedano tam więcej EV niż w Norwegii.

      2. Uwielbiam jak się sceptycy skupiają na kilku, często perfidnie wybranych miesiącach, co tylko pokazuje krótkowzroczność i brak jakiejkolwiek wizji. Sprzedaż w ostatnich miesiącach spada, a jednak w stosunku do poprzedniego roku wzrosła o 400%. Wyniki sprzedaży zbliżają się powoli do sprzedaży Porsche, co jest bardzo dobrym osiągnięciem. Nie ma co liczyć, że model 3 nagle zastąpi golfy i passaty.
      Nagle nie, ale w przyszłości, kto wie. Zwłaszcza, że kolejna gigafabryka Tesli ma być właśnie w Niemczech - w kraju gdzie ich sprzedaż ostatnio spadła :)

      3. Co do wpływu dotacji. Oczywiście, na początku dotacje dużo pomagają, co do tego nie ma wątpliwości. W końcu po to one są. Ale gdy trochę osób z nich skorzysta, trochę się te auta upowszechnią, gdy ludzie je lepiej poznają, wpływ dotacji maleje. Dlatego napisałem, że sprzedaż Tesli rośnie mimo tego, że tracą dostęp do dotacji.

      4. Co do wielkości sprzedaży. W każdym miesiącu tego roku sprzedaż EV była większa niż w ubiegłym roku: https://insideevs.com/news/357565/ev-sales-scorecard-june-2019/
      Mimo tego, że w skali świata jest to dalej mały procent, myślę, że jest to bardzo dobry znak na przyszłość, dlatego zastanów się jeszcze raz czy to faktycznie koniec tej chorej mody na zielone auta :)

      Ogólnie mam wrażenie że słabo sprawdzasz co wysyłasz i pobieżnie czytasz co ja piszę, dlatego nie ma sensu dalej tego ciągnąć bo i tak cię nie przekonam. Spadam stąd i dobranoc.
      pokaż całość

      +: VWgolf3
    •  

      @JayCube: Chyba Nissan to testuje, nie? Nie jestem do tego całkowicie przekonany, chciałbym to zobaczyć w praktyce, ale jak się zastanowić to ma to sens, zwłaszcza, że na taryfie nocnej często prąd jest tańszy.

    • więcej komentarzy (29)

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika Pierwiastek_z_Pi

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (3)