Jedyne, co mnie łączy z kulturą, to bycie instruktorem kulturystyki.

  •  

    Mirki, czy taki zestaw będzie do siebie pasować? To nie ma być maszyna do gier, ale raczej coś do pracy z kilkoma programami, co przy okazji obsłuży ze 2 duże monitory, czasami ewentualnie jakąś zabawę obróbką video itp. Procesor jest z tego co wiem nie-mega-mocny (choć dobry), ale możliwe, że za rok-dwa-trzy go wymienię po prostu na sporo lepszy model.

    #komputery #komputerstacjonarny #pytanie #pc pokaż całość

    źródło: i.imgur.com

  •  

    Kalejdoskop #16
    Ten sam newsletter, ale za każdym razem inny :-)

    Cześć :)
    W sieci głośno o Hot16Challenge2, natomiast przed Tobą jest Hot16Kalejdoskop - szesnasty numer newslettera, który dostarcza Ci ciekawostki, streszczenia, wskazówki i lifehacki z zakresu nauk o człowieku, zdrowia, jakości życia i efektywności osobistej. Wierzę, że znajdziesz dla siebie coś interesującego:

    1. Wyrzucanie przeterminowanej żywności to marnotrawienie ton dobrego jedzenia. Bohater artykułu próbował spożywać pokarm długo po sugerowanym terminie przydatności do spożycia. I… nic złego się nie wydarzyło. Oczywiście w tym przypadku - zawsze trzeba podchodzić do przeterminowanego jedzenia z dużą ostrożnością. Warto jednak zawsze pamiętać, że termin “najlepiej spożyć przed” to tylko sugestia i jakość produktu będzie w pełni zachowana do tej daty, a nie, że produkt będzie po niej zepsuty. Więcej uwagi należy zwrócić na produkty z datą “należy spożyć do”, jednak i w ich przypadku termin często jest podany z dużym zapasem. Amerykańskie statystyki wskazują, że blisko 40% produkowanej żywności ulega zmarnowaniu. Warto więc polegać bardziej na zmysłach węchu, smaku i wzroku, zamiast wyrzucać przeterminowaną żywność. Również warto zwrócić uwagę na to, jak żywność przechowujemy - temperatura w lodówce powinna mieścić się w zakresie około 1-3°C, żywność “pozalodówkową” powinniśmy też odpowiednio zabezpieczać, np. zamykać opakowanie i/lub przechowywać w pojemnikach.
    - The truth about expired food: how best-before dates create a waste mountain (Artykuł, ENG)
    https://www.theguardian.com/food/2019/apr/17/the-truth-about-expired-food-how-best-before-dates-create-a-waste-mountain
    #zywnosc #jedzenie #srodowisko

    2. W Polsce około 800 tys. osób jest uzależnionych od alkoholu. Ten jest wyjątkowo silną używką, która ze względów społeczno-kulturowych oraz finansowych (akcyza, podatki) jest rozpowszechniona i łatwo dostępna. Problemem jest fakt, że alkohol silnie uzależnia, a proces uzależnienia jest stopniowy i często niezauważalny. Kiedy już dana osoba i środowisko zorientują się jak poważny jest stan uzależnionego, wtedy może być za późno. Wiele osób bagatelizuje i wypiera ten problem, czasami nie zdając sobie sprawy, że “jedno piwko dziennie” może prowadzić bezpośrednio do uzależnienia.
    - Zaburzenia psychiczne w uzależnieniu od alkoholu (Film, PL)
    https://www.youtube.com/watch?v=-OYGAC1PzC0
    #alkoholizm #uzaleznienie #zdrowie

    3. Większość osób opiera swoje działanie o motywację. Szuka jej źródeł: wewnętrznych lub zewnętrznych. Motywacja opiera się jednak na błędnym założeniu: przypisuje Twój stan emocjonalny i Twoje nastawienie do działania. Mówiąc inaczej: działasz, kiedy jesteś zmotywowany. To nie jest dobre rozwiązanie i ciągłe motywowanie się nie jest skuteczne w długiej perspektywie. Lepszym sposobem jest praktykowanie dyscypliny, która oddziela sferę „chcenia” od sfery „robienia”. Energia czerpana z motywacji przypomina energię z generatora na korbkę. Dyscyplina przypomina bardziej silnik. Wydajność jest o wiele większa, są mniejsze straty. Działanie w oparciu o dyscyplinę polega na kreowaniu dobrych nawyków. Tych powinniśmy się uczyć stawiając drobne kroki i dzieląc duże zadania na mniejsze – tak, aby dało się je wykonać. Podzielenie dużego zadania pomaga w jego wykonaniu. Pamiętaj też, żeby wyznaczać sobie czas wolny – musisz mieć chwilę na naładowanie baterii. Natomiast jeśli czujesz się przytłoczony i zestresowany – praktykuj medytację. Dodatkowo posprzątaj swoje otoczenie. Sprzyja to lepszemu skupieniu się na zadaniach i skutkuje przejęciem kontroli nad sobą i swoim życiem.
    - Zapomnij o motywacji. Potrzebujesz DYSCYPLINY (Artykuł, PL) https://sebastianchudziak.pl/zapomnij-o-motywacji-potrzebujesz-dyscypliny/
    - Podcast Na Zdrowie #008: Motywacja vs. Dyscyplina

    https://sebastianchudziak.pl/pnz8/ (Podcast, PL)
    #motywacja #dyscyplina #produktywnosc

    4. Finanse to dla Polaków nadal temat tabu, trudny wątek, element wzbudzający emocje. Mimo wskazywanej od lat potrzeby (m.in. przez Michała Szafrańskiego z bloga jakoszczedzacpieniadze.pl) wprowadzenia edukacji finansowej do szkół, nadal cała ta edukacja opiera się o szczątkowe informacje przekazywane np. na podstawach przedsiębiorczości. Nie pomaga fakt, że znaczna część starszych osób w ogóle wiedzy finansowej nie posiada. Te elementy w połączeniu ze średnią sytuacją materialną w Polsce, dążeniem do życia “jak na zachodzie”, konsumpcjonizmem, próbą zaimponowania znajomym, życiem na zasadach “yolo” (żyje się tylko raz) sprawiają, że wielu młodych wpada w długi przez pożyczki gotówkowe. Te często brane są na cele tak banalne, jak zakup nowego smartfona czy telewizora. Podstawą i żelaznym fundamentem powinna być sytuacja, w której kupuje się tylko rzeczy, na które Nas stać. Do tego zawsze warto mieć odłożone trochę gotówki na koncie, tak, aby dało się z tego przeżyć przez kilka miesięcy. O to jednak nadal trudno.
    - Dłużnicy przed trzydziestką. "W ciągu czterech miesięcy wzięłam 23 kredyty" (Artykuł, PL)
    https://weekend.gazeta.pl/weekend/1,152121,25920796,dluznicy-przed-trzydziestka-w-ciagu-czterech-miesiecy-wzielam.html
    #finanse #pieniadze #oszczedzanie

    5. Biznesmeni, tacy jak Jerzy Zięba i inni pseudospecjaliści “medycyny naturalnej” często polecają różnego rodzaju testy czy urządzenia w celu diagnostyki zdrowia. Jednym z bardziej wątpliwych badań jest biorezonans - dzięki któremu, rzekomo, wykryć można wiele zaburzeń ustroju, np. zakażeń patogenami. Bohaterka artykułu przebadała się tym urządzeniem, które wykazało duże problemy zdrowotne - jednak wyniki dalszych badań laboratoryjnych były zupełnie przeciwne wynikom biorezonansu.
    - Przebadałam się biorezonansem. "Patogeny w tarczycy, grzyb w mózgu". Lekarz nie mógł uwierzyć (Artykuł, PL)
    https://wiadomosci.wp.pl/przebadalam-sie-biorezonansem-patogeny-w-tarczycy-grzyb-w-mozgu-lekarz-nie-mogl-uwierzyc-6427577772217985a
    #biorezonans #medycyna #zdrowie

    6. Związki często zawierane są "na pokaz", a wizja partnera, który nie jest piękną wizytówką, może przekreślić szansę na jego powodzenie. To tyczy się obu płci i jest “problemem pierwszego świata”. Partner (lub partnerka), który nie ma zawodu i/lub wykształcenia uznawanego za bardziej prestiżowe, uchodzi czasami za gorszego. Sedno problemu jest dość skomplikowane, opiera się o problemy z pewnością siebie, samooceną, chęcią zaimponowania wśród znajomych w celu podwyższenia sobie (i tak marnego zwykle) statusu. Całości dopełnia fakt, że za “bardziej prestiżowe” uznawane są zwykle zawody związane z pracą umysłową, a fachowe prace fizyczne za coś gorszego. Może warto czasami zastanowić się, czy przez pryzmat wykształcenia i zawodu dobrze jest oceniać całego człowieka? Nie zawsze na pytanie “kim jesteś” powinno się odpowiadać stanowiskiem czy wykonywanym zawodem, ale z pewnością nie powinno nikogo wstydzić bycie pracownikiem fizycznym.
    - "Wstydzę się męża-robola". Mrzonki o księciu z bajki odbierają szansę na miłość (Artykuł, PL)
    https://mamadu.pl/141127,wstydze-sie-pracy-mojego-meza
    #zwiazki #praca #relacje

    7. Media społecznościowe to pochłaniacze energii, czasu i uwagi - (dostępny w subskrypcji e-mail)
    #facebook #jakosczycia #produktywnosc

    8. Uzależnienie od gier - istnieje czy nie? Jakiś czas temu uzależnienie od gier zostało uznane oficjalnie za jednostkę chorobową. Dzisiaj jednak poddaje się w pewną wątpliwość, czy uzależnienie samo w sobie jest jednostką chorobową, czy reakcją (ucieczką) na inne problemy. Być może to właśnie problemy społeczne, z samooceną czy inne problemy adaptacyjne powodują, że tak wiele osób ucieka do gier? Należy też pamiętać, że niekoniecznie nadużywanie oznaczać będzie uzależnienie. Prawie wszystko może być używane, o ile zachowany jest zdrowy rozsądek.
    - Uzależnienie od gier mitem? Tak sugerują najnowsze badania (Artykuł, PL)
    https://www.anywhere.pl/49301/uzaleznienie-od-gier-mitem-tak-sugeruja-najnowsze-badania/
    - Uzależnienie od gier komputerowych uznane jako choroba (Artykuł, PL)
    https://highlab.pl/uzaleznienie-od-gier-oficjalnie-jako-choroba/
    #uzaleznienie #psychologia #gry

    9. Teoria postu dopaminowego opiera się o założenie, że dopamina jest hormonem dającym uczucie przyjemności, a jej uwalnianie stymulują przyjemne i proste czynności, np. gry, media społecznościowe, niezdrowe jedzenie itp. W związku z tym można przeprowadzić post dopaminowy, który ma “zregenerować” przestymulowane receptory dopaminy. Jednak to założenie może być błędne - nie da się funkcjonować bez dopaminy, a sam tego typu post może nie być skuteczny. Długoterminowo powinno się skupić na pokonaniu problematycznych zachowań, a więc np. nadmiernego korzystania z socialmediów, gier czy pornografii. Trzeba nauczyć się wyznaczać rozsądne limity oraz rozpoznać i poradzić sobie z wyzwalaczami niechcianych zachowań.
    - Post dopaminowy? (Artykuł, PL)
    https://sebastianchudziak.pl/post-dopaminowy/
    #dopamina #motywacja #skupienie

    10. Dużo siedzisz? Dużo czasu spędzasz w pozycji stojącej? Nieważne - dowolny rodzaj pracy (siedzącej czy stojącej) może wpłynąć negatywnie na aparat ruchu, powodując spięcia i dysproporcje sił mięśniowych. To może przerodzić się w bóle kręgosłupa i jego okolic. Wystarczy jednak kilkanaście minut dziennie, aby zniwelować te bóle i przywrócić sobie sprawność.
    - WSZYSTKIE NAJWAŻNIESZE ćwiczenia na BÓLE KRĘGOSŁUPA (zdrowy kregosłup) (Film, PL)
    https://www.youtube.com/watch?v=m0DH3uCsl9Y
    #zdrowie #ruch #sprawnosc

    Wystarczy. Daj znać co Ci się spodobało :)

    Przekręcenie kalejdoskopu zajmie mi chwilę. Kolejny numer newslettera przeczytasz już za 2 tygodnie. Pamiętaj, aby zaprosić swoich znajomych do zapisania się na stronie: https://sebastianchudziak.pl/kalejdoskop :)

    Pozdrawiam,
    Sebastian

    ---

    Poprzedni wpis: Kalejdoskop #15
    W skrócie: newsletter/agregator - streszczenia artykułów/filmów/audio, polecenia stron internetowych, podcastów, kanałów YT i innych, aplikacje, ciekawostki, life-hacki.
    Tutaj można obserwować: #kalejdoskop
    Tutaj można się zapisać: https://sebastianchudziak.pl/kalejdoskop/
    Czasami mogą się powtórzyć treści z wykopu.
    Dodatkowe tagi: #qualitycontent #gruparatowaniapoziomu #wiedza #nauka #produktywnosc
    pokaż całość

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika SVCXZ

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (7)