•  

    #cyberpunk2077 #gry #rpg

    https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/bqi9dm/source_cyberpunk_2077_release_date_to_be_revealed/

    Redzi mówili kiedyś, że bardzo lubią podejście Bethesdy względem premier czytaj prawie gotowy produkt i nieodległa data premiery (chociaż prawie gotowy produkt to spore nadużycie względem Bethesdy xD) zatem możemy się spodziewać premiery jeszcze w tym roku lub na wiosnę następnego.

    Jeżeli to ta druga opcja to szkoda, ale Bloodlines 2 raczej dostanie po mordzie w wynikach sprzedaży ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    pokaż całość

  •  

    Na Steam zadebiutuje nowe Wizardry z japońskiego nurtu cyklu. Na tamtejszym rynku Wizardry było niezwykle wpływową marką w kształtowaniu się jRPG.

    GOG jak zwykle stwierdził, że gry nie będzie sprzedawał u siebie, bo mają takie dochody, że skończyły im się pomysły, co robić z całą tą kasą xD

    #crpg

    źródło: wiz.jpg

    •  

      @sejsmita: Grimoire Heralds of the Winged Exemplar też olali. Z tego co się orientuję, to gra bardzo ceniona przez codexowców, chyba nawet zajął jakąś konkretną pozycję w tegorocznym konkursie popularności.

      +: Rv0000
    •  

      @chciwykrasnolud: Nad Grimoire od prawie 20 lat pracował dawny członek Sir-Tech. Gra nawiązuje rozgrywką do Wziardry 6 & 7. Jest to produkt niszowy, oldschoolowy, ale imho stoi za nim spory bagaż doświadczeń.

      Najśmieszniejsza jest odpowiedź GOG-a:

      We’ve taken a look at Grimoire, it looks like a rich RPG game, with complex combat, deep lore, fun mechanics and simple, yet eye-catching retro graphics.

      Unfortunately, however, we feel that the game would not be a good fit for GOG

      Jemu chociaż odpisali. Bo wiecie... Subverse.

      xD

      Jest cały topic poświęcony odrzuconym grom:
      https://www.gog.com/forum/general/games_gogcom_has_turned_down

      GOG czasem zmienia swoją postawę. Z początku np. nie chcieli wydać Tower of Time na swojej platformie.

      Taka praktyka wkurza tym bardziej w chwili, gdy obrońcy EGS krzyczą o monopolu Steama, że przecież twórcy mogą publikować gry na innych platformach, ale "są za leniwi" i wybierają tylko Steam. A prawda taka, że właśnie chcą wejść na inne platformy, ale taki GOG kładzie na nich laskę.

      Patrząc na ich politykę, oni nie oceniają jakości gier, a jedynie popularność, która zapewni sprzedaż na odpowiednim poziomie. Stąd niszowe tytuły, nie ważne jak dobre by nie były, odpadają.
      pokaż całość

      źródło: youtube.com

    • więcej komentarzy (6)

  •  

    kupiłem sobie Battlechest, gdzie mogę szukać poradników na początek dla świeżaków?
    #diablo #diablo3

    +: Zashi
  •  

    Pytanko do Hirołsowych świrów, tak się zastanawiam co by nie pograć sobie w inne części niż Hirołsy III oraz V. Co myślicie o VII części? Opinie są różne, ale wiele z nich jest do wersji zaraz po premierze nie uwzględniając patchy i dodatku. Czy zapominając o nostalgii do poprzednich wersji H7 jest przyjemną gierką tak, żeby sobie przejść np kampanie? #gry #heroes #heroes7

  •  

    Nie rozumiem gównoburzy związanej z classic, to nie jest gra dla nowych graczy ale dla starych którzy przestali grać w wowa przez uproszczenia właśnie.
    Dzisiejsze gry mmorpg to tak naprawdę gry single z elementami multi i jakakolwiek interakcja z ludzmi nie jest w żaden sposób wymagana, wszystkim rządzi random i podążanie za cyferkami. Jak grałem w wowa ostatni raz z dwa lata temu to wbiłem sobie coś koło 80lvl i nie miałem potrzeby jakiegokolwiek kontaktu z ludzmi, a jak już taki kontakt próbowałem nawiązać to i tak każdy zlewał i leciał robić cyferki ¯\_(ツ)_/¯
    W starych MMO interakcja była kluczem, poczynając od antycznej Tibii przez Lineage 2 C4 gdzie potrafiłem spędzić godziny siedząc sobie w mieście i gadając z ludzmi przez Aiona w 2010-2011 roku gdzie ludzi z gildii pamiętam do dzisiaj przez godziny spędzone na TS.
    I to jest kluczem dla którego gatunek mmorpg umiera, bo tak się dzieje i każdy to widzi. Grze da się wybaczyć wiele ale tylko jeśli nie jest ona martwa, dzisiejsze mmorpg to martwe gry w których graczy można zastąpić npc'kami i nikt nawet by się nie zorientował bo przez findery i tak po skończonym rajdzie/instancji/dungeonie nie będziemy mieć kontaktu z tymi ludzmi. Totalny zanik aspektów społecznych i zerowa tak naprawdę nagroda za granie ¯\_(ツ)_/¯
    #mmorpg #wow #gry #rpg
    pokaż całość

    •  

      @Qiudo: W Lineage 2 zaczynałem od C3, ale najwięcej czasu spędziłem właśnie w C4 i Interlude. Nigdy nie zapomnę castle siege'ów, w których brało udział kilkuset ludzi. Przez cztery lata w Lineage'u 2 nie potrafiłem wciągnąć się w żadną grę singlową - właśnie przez kontakt z ludźmi. Próbowałem WoW-a, Aiona, Runes of Magic i Allods Online, ale jedynie w SW:TOR wciągnąłem się na dłużej. O ile TOR-a dobrze wspominam, to gra była w zasadzie kameralną rozgrywką z opcjonalnym multiplay'erem w skromnym party na 4-16 osób (to instancjonowanie zabija otwartość świata), a jedyne MMO czuło się w hubach społecznościowych, tj. na flocie. pokaż całość

    • więcej komentarzy (5)

  •  

    BFG Division z Doom + GoT
    #got

    źródło: youtube.com

  •  

    Za to uwielbiam D&D. Smoki są niczym najwyższy stopień ewolucji. Niemal doskonałe, majestatyczne stworzenia o niezrównanej inteligencji i mądrości. Władają potężną magią, mówią dziesiątką języków, potrafią zmieniać formę. M.in. dlatego rozczarował mnie Dragon Age: Origins, gdzie pomimo składowej tytułu smoki były w zasadzie zwierzętami, zwykłymi drapieżnikami.
    #crpg

    źródło: smok.jpg

    •  

      @albertbranka: Z Władcy Podziemi to Maros Nua przeszedł się po Archipelagu :D

      Smoki w Deadfire mi się podobały bardziej ze względu na dialogi i możliwości przegadania ich. Szkoda, że w walce nie stanowiły takiego wyzwania jak adrowy czy górski z jedynki. Pamiętam, że grając pierwszy raz na weteranie w PoE 1 tak ze 2-3 godziny prób zajęło mi ubicie każdego z nich. Teraz na PotD padają właściwie bez draśnięcia mojej drużyny.

      Też jestem ciekaw Pathfindera. Pewnie klasyka - jakiś starożytny czerwony żmij. W D:OS 1 też był smok, ale dupy nie urywał. Wyglądał jak smoki cienia z Heroes VI.
      pokaż całość

  •  

    Warto zagrać w fallouta 1 i fallouta 2 ?Te części są grywalne, czy sobie odpuścić ?
    #gry #fallout

  •  

    #pcmasterrace #pillarsofeternity #gryfabularne #crpg

    Na pierwszy raz warto wybrać większy poziom trudności niż średni?

  •  

    #pcmasterrace #gry

    Pograłem 2 godziny w Pathfinder: Kingmaker i już widzę że będzie ciężko. Już nawet nie chodzi o poziom trudności ale o ilość mikromanagementu we wszystkim. Podniesiesz 2 miecze i już party jest przeładowane XD Jednak #pillarsofeternity wygrywa tym że się pozbyli tych bzdurnych aspektów z limitem ekwipunku itp. Można się skupić na grze

    •  

      @juma777: Zbalansowana drużyna to podstawa w drużynowych cRPG od lat 80. co namniej. O ile nie bawisz się w solowanie, to trudność w przypadku dwóch "roleplay'owanych" postaci nie wynikała ani z ich założeń fabularnych, ani (prawdopodobnie) ze sposobu, w jaki zostały zbudowane. Kapłana można przyłączyć do drużyny praktycznie na początku gry lub stworzyć awanturnika w karczmie w pierwszym porcie. W PoE 2 pozbyli się wytrzymałości i teraz postać w walce można leczyć w nieskończoność. Problemem może być sandboxowość świata, jeśli trafiłeś na przeciwników znacznie przewyższających Cię poziomem. pokaż całość

    •  

      @juma777: Fakt, myslalem, ze piszesz tam o PoE 2. W Kingmakera jeszcze nie gralem, ale chetniej siegne po ten tytul niz po Divinity OS 2.

    • więcej komentarzy (9)

  •  

    Czy ma ktoś przypadkiem podręcznik do Neuroshimy: Bestiariusz Maszyny? Mega mega mega nam potrzebny, w żadnych sklepach nie ma, na żadnych pirackich stronach pdfów też ani znaku.

    #neuroshima #rpg

  •  

    Nie wiem czy było, ale dobry filmik.

    #avengers #marvel #mcu

    źródło: youtube.com

  •  

    Deadfire Ultimate Challenge ma kilka problemów:

    Josh Sawyer mówił, że dostał kilkadziesiąt stron feedbacku z wewnętrznych testów, na których poruszane są kwestie, dlaczego może to w ogóle nie być możliwe do zaliczenia. W sumie o Ultimate Challenge w jedynce też sądzono, że się nie da, ale to jednak inna sprawa. Tak bez wdawania się w szczegóły:

    1. Wyzwanie Magrany i Eothasa nakłada limity czasowe na ukończenie kolejnych questów głównej fabuły, tzn. trzeba ograniczyć odpoczywanie i podróżowanie po mapie, a więc nici z zaliczania wszystkich questów dla expa i zbierania łupów dla złota.

    2. Wyzwanie Woediki sprawia, że zdrowie i zasoby na rzucanie czarów i użycie zdolności nie regenerują się po walce i zmusza to do odpoczynku (patrz pkt 1).

    3. Wyzwanie Hylei dodaje do drużyny NPC, który jest prawie na strzała i w walce zostaje przerażony. Nie ma się nad nim kontroli, biega w panice po polu walki. Jeśli zginie - game over. Można użyć zwojów Wycofania, o ile się je kupi/wycraftuje. Jednak to uniemożliwi użycie tych zwojów na sobie, bo jeśli po Wycofaniu Veli gracz też skorzysta z tego zabezpieczenia, Vela szybciej straci ochronę i zginie.

    4. Wyzwanie Abydona - pancerz i zbroja ulegają uszkodzeniu, można je naprawiać za złoto, ale im lepsze przedmioty, tym droższe naprawy. Nie da się uzbierać złota bez podróżowania po mapie (patrz pkt 1). Niektóre walki, jak solowanie megabossów mogą trwać nawet i godzinę, podczas której sprzęt będzie się zużywał wielokrotnie.

    5. Wyzwanie Ondry utrudni poruszanie się statkiem i wszystkie bitwy morskie będą szalenie ryzykowne. Nici z łatwego expa i złota za zlecenia + zbyt dużo czasu można stracić na pływaniu.

    6.. Wyzwanie Waela - niemal wszystkie wartości liczbowe są ukryte. Grając nie wiesz nawet ile masz złota, jaka jest aktualna wytrzymałość kadłuba statku (patrz pkt 5). Jedyna pewna rzecz to wartość HP postaci i liczba itemów w stackach.

    7. Wyzwanie Galawaina może wylosować bestiom buff, który pozwoli im stunlockować solującą postać aż zostanie zabita.

    8. Trzeba negować wszystkie przypadłości, nawet te, które przy solowaniu nie przeszkadzają (Int), bo zauroczenie czy dominacja sprawi, że postać zabije Velę i instant game over.

    9. Trzeba ukończyć linie fabularne dodatków, zabić wszystkich megabossów, Porakoę, Drakolicza i inne smoki.

    pokaż spoiler Strażnik Ukaizo zyskuje kumulujący się buff za każdego zabitego mega bossa - tak aby finał był trudniejszy xD


    Ultimate Challenge z jedynki to przy tym pikuś.

    #crpg #pillarsofeternity #gry
    pokaż całość

    źródło: youtube.com

    •  

      @drzuo: Właśnie robiąc Ultimate w jedynce trzeba było robić praktycznie wszystko co się da. To nie Baldur's Gate, gdzie solująca postać zbiera całego expa. W Pillarsach solo dostajesz 1/6 tego co drużyna (1/5 w dwójce) + premia procentowa, która jest jednak skromna. W praktyce awansujesz jedynie minimalnie szybciej grając solo niż w przypadku pełnej drużyny.

      Jak solowałem Baldury czy Icewindy, to robiłem 100% wszystkiego, co się dało. Nie bawiłem się w speedruny. W PoE jest jednak content, którego solo lepiej nie tykać, bo istnieje duże ryzyko zgonu, co na Próbie Żelaza w przypadku opcjonalnych walk nie jest zalecane ;P pokaż całość

    •  

      @Szydruch: Co do Sawyera się zgodzę. Bez wątpienia jest jednym z lepszych, jeśli nie najlepszych projektantów mechaniki w branży (jeśli rozgrywasz i mistrzujesz przeróżne systemy RPG od połowy lat 80.to naprawdę znasz się na rzeczy - Josh zaczynał od Red Boxa D&D jako nastolatek), ale sam nie jest pewien, czy jest to wykonalne - przy czym testerzy dostarczyli mu ogrom dowodów. Pewnie dlatego nie ma achievka na Steam, bo fizyczne nagrody nie musiałyby go wykluczać. Byłyby po prostu wyróżnieniem dla "pionierów" tego wyzwania, a achievement ponoć wkurzał posiadaczy jedynki. Mnie tam wkurza ta kickstarterowa trofka, bo nie miałem hajsu na wsparcie gry w 2012 ;p

      Być może istnieje jakiś bug, exploit, który można nadużywać i nikt się nim jeszcze nie podzielił w obawie przed załataniem, ale to może być też powodem potencjalnej dyskwalifikacji. Póki co można tylko planować konfigurację przedmiotów na poszczególne starcia, optymalizować podróżowanie w świecie gry, by oszczędzać czas, optymalizować kolejność wykonywania questów itd., ale koniec końców, tym razem może nie być żadnej błyskotliwej taktyki, mistrzowskiego, stuprocentowego planu na sukces, a jedynie ruletka, która może za którymś razem ten sukces przyniesie.
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (2)

  •  

    Beta idzie w dobrą stronę. Już im nie wystarcza kraść autorskie mody, ale teraz trafili na lekko większego gracza i szum zapewne będzie donośniejszy:

    Bethy wydali przygodę p&p Elsweyr. Mniemam że miała być to reklama przed nadchodzącym rozszerzeniem do TESonline. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

    Gdzie jest zgryz? Ano bethesdowe p&p to plagiat wydanej w 2016 przygody D&D "The Black Road".

    Przykład:

    The similarities often extend to gameplay and scenario details as well. Here's a description of a caravan players can encounter in "The Black Road":

    Four wagons, each pulled by two foul-tempered camels
    One wagon carries the caravan’s food
    One wagon carries the caravan’s water and a shipment of medicinal herbs
    One wagon carries a shipment of weapons
    One wagon carries the statue of Angharradh
    The caravan travels and sleeps in two shifts every day. Travel from predawn until noon, sleep from noon until late afternoon in the shade, travel from late afternoon until after dinnertime. Sleep from after dinnertime until predawn.


    And here's a description of a caravan in "Elsweyr" that appears the same point in the adventure:

    Four carts, each pulled by two horses
    One cart carries all food
    One cart carries all water and medicines
    One cart carries a large load of weapons
    One cart carries the statue
    The caravan travels in two shifts every day. From early in the morning to the afternoon, then rest and sleep until late in the afternoon. And from late in the afternoon to sunset.


    W tekście jest więcej info: https://arstechnica.com/gaming/2019/05/bethesdas-latest-elder-scrolls-adventure-taken-down-amid-cries-of-plagiarism/

    Ciekawe czy teraz Heines będzie równie wyszczekany?

    #bethesdasucks #rpg #crpg #gry
    pokaż całość

    źródło: wykop.pl

  •  

    Ze strony Obsidianu można ściągnąć wersję testową Pillars of Eternity RPG. Zaprojektowana przez Josha Sawyera, który RPG-i grywa i mistrzuje od czasu Red Boxa i naprawdę zna się na rzeczy.

    https://eternity.obsidian.net

    #rpg #grybezpradu

  •  

    Pytanie do fanów/graczy #heroes3 i #heroes4.
    Skąd taki hejt na 4?

    Nie zamierzam hejtowac graczy 3 ani tej części Heroes, wypowiedź ma na celu zaspokojenie mojej ciekawości

    Jako dziecko grałam tylko w 4, nie znałam innych części i wciąż ta gra pozostaje moją ukochaną. Kampanie, grafika, historie, bohaterowie, muzyka no po prostu wszystko mnie w niej urzekało.

    I czytam, że 4 to "nieudany projekt robiony na szybko", "tylko heroes3, 4 najgorsza".

    Myślę sobie kurde skoro 4 jest dla mnie taka dobra to 3 musi być jeszcze lepsza skoro na 4 sypie się taki hejt, gdzie ja nie widzę żadnego sensownego powodu, żeby coś jej zarzucić.

    Włączam gameplay na YT pełna nadziei, że mogę urozmaicić sobie grę i wrócić do lat dzieciństwa. I co?

    Nic co by mnie oszołomiło, wręcz zniechęciło

    Grafika znacznie gorsza, bardzo mocno mnie to odrzuciło, bo w 4 widziałam wszelkie detale. Nie można zabić bohatera? Przyrost jednostek tylko w poniedziałek? Układ walki, pole bitwy zupełnie inne, ciezko się przyzwyczaić, ale to mniejsza chociaż postacie nie poruszają się z gracją jak w 4.

    Nie grałam w to, widziałam tylko gameplay i jestem ciekawa dlaczego trójka jest wychwalana pod niebiosa, kiedy wręcz przynajmniej na pierwszy rzut oka jest po prostu gorsza.

    Bo z mojej perspektywy 3 nie umywa się do 4, jest znacznie bardziej niszowa i nie wyobrażam sobie przestawić się z lepszej grafiki na gorszą.

    pokaż spoiler Co jest takiego w 3 że warto w nią zagrać zamiast w 4?


    #heroes #gry #homm3 #niepopularnaopinia
    pokaż całość

    •  

      @Serzka: Tak naprawdę wszystko jest kwestią gustu. Każda część ma wady i zalety. Żadna nie jest idealna. Pewne rozwiązania gameplay'u spodobają się jednym, inne spodobają się komuś innemu. Podobnie z klimatem i oprawą. Mnie np. nigdy nie zachwyciło bezpośrednie zerżnięcie renderów potworów z M&M, które w Heroes 3 wyglądały na rozmyte i nie miały tej baśniowej magii z Heroes II. Imho gameplay V i VII jest najlepszy, chociaż uwielbiam bitwy z VI (zwłaszcza ze względu na Sanktuarium).

      I tak jak piszesz o "ukochanej" czwórce, tak inni będą pisać o trójce, bo po prostu od niej zaczęli. Sam mam najwiekszą nostalgię do dwójki. Ostatnio grałem kampanię jedynki i gra jest wciąż mega grywalna.
      pokaż całość

      +: Serzka
    • więcej komentarzy (19)

  •  

    nowy patch do pillarsow i moje pytanie: jak wyglada gra obecnie po updateach i z dlc? Warto?

    #obsidian #pillarsofeternity

    •  

      @valhander: Jeden z najlepszych cRPG ever. Nieliniowość, frakcyjność i reaktywność podobna do tej z New Vegas. Chyba największa liczba skillchecków, statchecków i testów reputacji w dialogach i interaktywnych scenach. Do tego swoboda eksploracji jak w klasycznych Falloutach czy Arcanum i możliwość ukończenia zadań na wiele sposobów. No i najlepsza, najbardziej złożona mechanika w cRPG, jaką widziałem. Ludzie twierdzą, że Divinity Original Sin ma lepszą, ale pod warstwą żywiołów D:OS to właściwie wydmuszka, a system atrybutów w grze Larianów i uproszczona budowa postaci sprawia, że brak tam różnorodności. Nie wiem jak ma się do tego D:OS 2. pokaż całość

  •  

    #gry #pcmasterrace #poe #pillarsofeternity

    Właśnie wyszedł finałowy patch 5.0 do Pillarsów Deadfire. Można mówić co się chce o tej grze ale respekt dla developerów za to że mimo że gra nie sprzedała się tak jakby chcieli to mimo to tyle czasu po wydaniu jeszcze ją dopracowują i słuchają graczy. W najnowszym patchu tryb turowy jest już oficjalnie (do tej pory beta) i nawet chciało im się jeszcze jakieś kwestie fabularne dopracować łącznie z nagraniem VA do tego (co też swoje kosztuje). Widząc jak wielkie studia po prostu porzucają te swoje "hity" zaraz po premierze bo im nie pykło tak jak trzeba (Artifact, Anthem) to tym bardziej powinno się wspierać i doceniać takich twórców jak Obsidian pokaż całość

    źródło: youtube.com

    •  

      @drzuo: 350h na liczniku i biorę się za Ultimate. Jakby udało się dostać na pamiątkową tablicę to kosmos. Myślę, że nie byłoby wówczas problemu z wizytą w studiu. A jeśli nie, to może uda się chociaż naszywkę zdobyć do kolekcji. Takich developerów trzeba wspierać. Mnie osobiście Obsidian nigdy nie zawiódł. Ci ludzie stworzyli jedne z najlepszych gier, w jakie grałem, i do których systematycznie wracam. W studiu wciąż pracuje co najmniej 15 osób z dawnego Black Isle. pokaż całość

      źródło: youtube.com

    • więcej komentarzy (7)

  •  

    Jak ukończyłem grę to oni zrobili finalny patch @Silvaren planujesz wziąć udział w tym wyzwaniu i walce o naszywkę? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    #pillarsofeternity #rpg #gry

    źródło: youtube.com

    •  

      Odznaka by się przydała do kolekcji :D

    •  

      @albertbranka: Podejrzewam, że mając 1-2h dziennie na grę + trochę dłużej w weekendy może mi zwyczajnie zabraknąć czasu. Będę leciał na pewno na dwa save'y - z próbą żelaza i lustrzany bez próby żelaza - do testowania walk. Poza tym zmienili rozmieszczenie unikalnych przedmiotów. Sporo łupów z Neketaki jest teraz rozproszonych po Archipelagu i trzeba je będzie najpierw namierzyć, aby opracować optymalną ścieżkę. Wyzwania mogą być problematyczne, bo jest presja czasu m.in i wyzwanie Hylei. Na szczęście można craftować zwoje Wycofania, które nakładają na cel nietykalność + leczenie. W jedynce tego nie było, jedynie tarcza Czarne Sanktuarium zapewniała dwa użycia i szczerze bez niej nie poradziłbym sobie z Llengrath i jej smokami. pokaż całość

    • więcej komentarzy (2)

  •  

    Wreszcie się doczekaliśmy fanowskiej wersji walki jaką stoczyli że sobą Darth Vader i Obi-Wan Kenobi w Nowej Nadziei. Jakby co można wykopać znalezisko a poniżej bezpośrednio film na Yt.
    #starwars #gwiezdnewojny #film #cgi

    źródło: youtube.com

    •  

      @Zyvalt: Meh. W pojedynkach w starej trylogii nigdy nie chodziło o wymachiwanie mieczami, a o słowa i relacje między walczącymi postaciami. Przypomnę tylko, że Lucas wzorował je na kendo, gdzie w przypadku walki dwóch doświadczonych mistrzów jest to już bardziej pojedynek umysłów pozbawiony zbędnych ruchów (co pasuje do jedi), który zakończony jest perfekcyjnym uderzeniem.

      źródło: youtube.com

    • więcej komentarzy (2)

  •  

    Opłaca się przechodzić całą sagę Fallout, kiedy nie grałem ani razu czy lepiej zacząć od np. 3? #fallout #gry

    •  

      @zarowix: A ja powiem inaczej. Jeśli chcesz zagrać w Fallouta, czyli gry, w których questy rozwiązuje się na wiele sposobów, gdzie dialogi zależą od statystyk i umiejętności postaci, gdzie wybory i konsekwencje są naturalnym ciągiem przyczynowo-skutkowym i gdzie świat jest wiarygodny i dojrzały i skupia się na "tu i teraz" cywilizacji po apokalipsie, konfliktach frakcji i lokalnych społeczności, to zagraj w 1, potem 2 a później New Vegas.

      Jeśli chcesz zagrać w Elder Scrollsy z reskinem post-apo, to zagraj w Fallout 3 i 4, ale nie spodziewaj się drugiego Morrowinda.
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (4)

  •  

    Serie na które oddano najwięcej głosów. A Wy jak oceniacie konkurs popularności RPG Codex? Ktoś z Was głosował? Wydaje mi się, że w jednym poście widziałem identyczne vouty jakie @Lisaros zamieścił w ankiecie @Neurohaox

    pokaż spoiler Szczerze to nie czytuję RPG Codex. Widziałem tylko kilka postów w topicu, jaki MCA rozkręcił przed premierą Deadfire.


    #crpg
    pokaż całość

    . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

    źródło: i.imgur.com

  •  

    Vox Populi. Top CRPG - 52 najlepsze gry Mirkobloga!

    Zgodnie z obietnicą, choć z niewielkim opóźnieniem zamieszczam wyniki głosowania na najlepsze gry wszechczasów mirko.

    Na liście pomimo kameralnego charakteru głosowania znalazły się aż 52 tytuły, dziękuję wszystkim za oddane głosy ;)
    @Dziadekmietek @Eerika @sejsmita @kocio @Zeroskilla @Althorion @Silvaren @Lisaros @Ohlauu @KTMZ @TrueGrey @Dzierzb

    Quo Vadis #crpg?

    pokaż spoiler Planescape przed Wiedźminem! ( zarówno alfabetycznie, jak i rocznikowo - jest nadzieja @sejsmita! :D )


    pokaż spoiler Najstarszym z wymienionych tytułów jest Ultima Underworld z 1992 roku wymieniona przez @Lisaros


    pokaż spoiler Mamy może i niewielkie, ale za to naprawdę zacne grono głosujących, osobiście nie znałem kilku tytułów, a w szczególności w oko wpadło mi Divine Divinity, dzięki @TrueGrey za wrzucenie na liste - napewno sobie kiedyś ogram.
    pokaż całość

    źródło: toplista52.png

    •  

      @Neurohaox: patrzę, że ten Wiedźmin 3 niby jest za Planescapem, ale punktów ma tyle samo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      +: Lisaros
    •  

      @Neurohaox: Cieszę się, że gracze docenili Fallout 3 i Fallout 4. Jak się okazuje, obie gry dorównują kultowej jedynce (widocznie nie jest wcale tak wyjątkową grą przy arcydziełach Bethesdy).Co ważniejsze chyba, pobiły jakieś mierne Gothici, Niery, Morrowindy, Icewindy, jakieś tam nudne Pillarsy, Elexy, starocie pokroju Ultimy, Age of Decadence i inne bieda erpegi ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Szkoda, że ankieta była ustawiona i nie pozwoliłeś mi zmienić głosu z Divinity Original Sin na Fallout 76. Byłby w top 25 na bank!
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (12)

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika Silvaren

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (1)