•  

    Newsy książkowe od Whoresbane'a!

    Do sprzedaży wrócił drugi i trzeci tom serii Expanse od wydawnictwa MAG. Twardookładkowe wydania "Wojny Kalibana" i "Wrót Abbadona" Jamesa S. A. Coreya liczą odpowiednio 576 i 540 stron. Poniżej okładki i, by uniknąć spojlerów, krótko o treści pierwszego tomu.

    WITAJ W PRZYSZŁOŚCI

    Ludzkość zasiedliła Układ Słoneczny – Marsa, Księżyc, Pas Asteroid i dalej – ale gwiazdy wciąż pozostają poza jej zasięgiem.
    Jim Holden jest pierwszym oficerem lodowcowca kursującego z pierścieni Saturna na stacje górnicze Pasa. Gdy wraz z załogą trafiają na opuszczony statek Scopuli, w ich ręce wpada niechciany sekret. Ktoś jest gotów dla niego zabijać, i to na skalę niewyobrażalną dla Jima i jego załogi. Układowi grozi wojna, chyba że uda się odkryć, kto i dlaczego porzucił tajemniczy statek.
    Detektyw Miller otrzymuje zlecenie odszukania Julie Mao, dziewczyny, która na własne życzenie zrezygnowała z wygodnego życia u boku bogatych i wpływowych rodziców – po to, by walczyć o prawa uciskanych mieszkańców Pasa. Ślady śledztwa prowadzą do statku Scopuli, krzyżując w ten sposób drogi Millera i Jima Holdena. Okazuje się, że dziewczyna może być kluczem do rozwiązania każdej zagadki.
    Holden i Miller muszą lawirować między rządem Ziemi, rewolucjonistami z Sojuszu Planet Zewnętrznych i pełnymi sekretów korporacjami, mając wszystkich przeciw sobie. W Pasie jednak obowiązują inne reguły i jeden mały statek może zmienić los wszechświata.


    #ksiazkiwhoresbane'a - tag, pod którym chwale się nowymi nabytkami oraz wrzucam newsy o książkach
    #ksiazki #literatura #czytajzwykopem #mag #jamessacorey #expanse #theexpanse
    pokaż całość

    źródło: 1.jpg

    •  

      @bookfan1 głębia jest dobra. Żadne opus magnum, ale nadal bardzo poprawne staromodne twarde sf wzorowane na Lemie i Simmonsie. Najchętniej nazwałbym to polskim Hyperionem, jeśli czytałeś. Taka sama skala wydarzen - zaczyna się od jednej załogi, a rozrasta się na politykę i wojnę w skali całej galaktyki. Największym plusem jest chyba miejsce wydarzeń, bo rzecz dzieje się w naszej galaktyce i śmiało można na Wikipedii przeglądać mapę gdzie co się aktualnie dzieje w książce. Poza tym książka nie jest tłumaczona, tylko pisana po polsku a to dla mnie jest zawsze plus, dużo lepiej się czyta. pokaż całość

    •  

      @Certis głębia skończona, 4 tomy. Trzeci przynudzał, za dużo polityki. Poza tym mocno polecam.
      Jak się ma to co polecałeś w odniesieniu do Hyperiona?

    • więcej komentarzy (17)

  •  

    Ciekawe detale dotyczące broni w grach 5

    No cześć, chwilę mnie nie było, ale już jestem. Gwoli ścisłości, z powodów technicznych musiałem zrobić reupload z wczoraj, przepraszam za niedogodności, wyjaśnienie w komentarzu pod wpisem.

    Nareszcie zrobiło się ciepło, miejsce i okolica w której mieszkam znów przypomina leśny księżyc planety Endor (drzewa dosłownie wszędzie), ruscy zbierają solidny oklep, no aż chce się żyć, ostatnio nawet miałem okazję zagrać w golfa.
    https://i.imgur.com/yPjoPgc.mp4
    Ale nie w taki sposób, kto w ogóle wymyślił tą scenę? Jak trzeba mieć nasrane pod kopułą żeby wrzucić to do "poważnego filmu" na netflixie? Rozumiem, że ta scena w domyśle miała być szokująca, ale szokować też trzeba umieć. Czy ten film to "poważny film" czy już samoświadoma parodia? Poważnie, chcę wiedzieć. Ale może później, bo teraz zapraszam na wpis.

    Na początek Rising Storm 2 i karabinek M2. Czym jest karabinek M2?
    https://i.imgur.com/KNjhEku.mp4
    Ano karabinkiem M1 z możliwością ognia automatycznego.
    https://i.imgur.com/zbyT3AU.jpeg
    M2 prawdopodobie w bardzo niewielkich (wręcz testowych) ilościach pojawiło się w rękach amerykańskich żołnierzy już pod koniec drugiej wojny światowej na Pacyfiku.
    Zorientowanie się w sytuacji utrudnia fakt testowania przez Amerykanów zestawów konwersyjnych do bliźniaczych M1 Carbine, więc ile faktycznych M2 a ile przerobionych na "full auto" M1 zobaczyło Pacyfik pozostaje zagadką. Ale pewne niczym brak jakiegoś elementu odpowiedzialnego za bycie przyzwoitym człowiekiem a nie jebanym dzikusem w mózgach większości mieszkańców kraju o nazwie zaczynającej się na literę "r" a kończącej się literkami "osja" jest to, że na pełną skalę M2 użyty został podczas wojny w Korei.
    https://i.imgur.com/i6Ex5w6.jpeg
    Biorąc pod uwagę stosunkowo kompaktowe wymiary, niską wagę i dosyć przytłaczającą szybkostrzelność, M2 był swojego rodzaju PDW (personal defense weapon) zanim w ogóle ukształtowano ten skrót. No i wraz z Thomsonem M1A1 świetnie sprawdzał się jako swoisty wymiatacz w dżunglach Wietnamu.
    https://i.imgur.com/sFACAbG.jpeg
    No okej, rys historyczny już znacie, no ale co takiego ciekawego jest w "risingstormowym" M2?
    Zamek.
    https://i.imgur.com/bYdparF.jpeg

    Otóż, po wystrzelaniu całej amunicji zauważyć możemy, że tenże zamek pozostaje otwarty, jest zablokowany z tyłu jak w M14 czy SWD. Problem w tym, że po wyjęciu magazynka zamek nagle się zamyka a nasz bohater zmuszony jest zrobić "pełne przeładowanie", czyli musi włożyć magazynek i przeciągnąć dźwignię przeładowania przez całą jej długość, jak w karabinkach AK.
    https://i.imgur.com/affm6Jp.mp4
    Wygląda to jak błąd rodem z starych Battlefieldów, tylko, że nie. Bo to wcale nie jest błąd.
    M2 Carbine nie blokuje zamka "sam z siebie" ale można zrobić to manualnie, żeby ułatwić sobie czyszczenie, przejrzeć komorę, z nudów wsadzić tam palce i tak dalej i tak dalej.
    https://i.imgur.com/NrM9nQO.mp4
    Jednakże, w przypadku długich magazynków trzydziestonabojowych sytuacja wygląda trochę inaczej. Ich podajnik ma nieco inną budowę, dzięki czemu blokuje zamek po ostatnim wystrzelonym naboju. I działa to dokładnie tak jak w Rising Storm, czyli po wyjęciu magazynka, zamek wraca na swoją początkową pozycję.
    https://i.imgur.com/P8UlH8r.mp4
    O ile w dzisiejszych czasach "bolt hold open" pomaga w szybszym przeładowaniu, w M2 służył do łatwiejszego zorientowania się, że właśnie nastał moment, w którym powinniśmy zmienić magazynek. Rising Storm 2 jest chyba jedyną grą (Battlefield V ten szczegół ignoruje) uwzględniającą ten bajer, więc kudosy dla twórców.
    Z M2 wiąże się jeszcze jedna ciekawostka (nie ma jej w RS2), mianowicie, posiada swojego rodzaju bolt relase. Gdy manualnie zablokujemy zamek z tyłu, wystarczy odpowiednio mocno pierdolnąć ręka w łoże z lewej strony broni, wtedy zwolni się sam.
    https://i.imgur.com/WP6ERDF.mp4
    Prawdopodobnie wynika to z dosyć słabego mechanizmu blokującego.

    Ready Or Not to SWAT 4 dzisiejszych czasów, godny spadkobierca ostatniej części legendarnej serii, martwej od... 17 lat? Nawet w Early Access gra wydaje się dopracowana i sprawia masę frajdy. Specjalnie dla RoN zrobiłem upgrade peceta i zdecydowanie było warto, nawet we wczesnym dostępie to jeden z moich ulubionych shooterów.
    https://i.imgur.com/6X9F0Cl.mp4
    Wymęczony przeze mnie SWAT 4 nareszcie może przejść na emeryturę.
    https://i.imgur.com/wgjQsWJ.png
    Dla mnie i mego serca wyjątkowo ważnym czynnikiem jest, iż RoN przykłada się do ładnego i poprawnego odwzorowania broni. Przykładowo, weźmy takiego BRN-180.
    https://i.imgur.com/EPMJDmo.jpeg
    Tylko żeby odpowiedzieć wam czym jest BRN-180 muszę też opowiedzieć wam czym jest AR-180 i AR-18. Okej, mam nadzieję, że macie czas.

    Mamy rok 1959, na rynek trafia płyta
    "50,000,000 Elvis Fans Can’t Be Wrong",
    samolot, którym lecieli Buddy Holly, Ritchie Valens i J.P Richardson rozbija się kilka minut po starcie zabijając wszystkich na pokładzie, odbywa się pierwsza w historii edycja wyścigu Daytona 500 a Armalite nie mogąc uporać się z problemami finansowymi i kilkoma usterkami w swoim prototypowym karabinku, sprzedaje do niego prawa firmie Colt.
    https://i.imgur.com/kJ98t0j.mp4
    Dwa lata później, do tej samej firmy przechodzi też ojciec wspomnianego karabinka, Eugene Stoner. Armalite jednak nie załamuje rąk i w tym samym czasie próbuje innego, alternatywnego podejścia do broni zasilanej nabojem 5,56x45. Pomiędzy Armalite a Coltem wywiązały się pewnego rodzaju nieoficjalne zawody "kto pierwszy zrobi względnie udaną broń zasilaną amunicją 5,56". Opcja Colta to AR-15 a alternatywne podejście Armalite nazwane zostanie AR-18.
    https://i.imgur.com/6p4vrvh.jpeg
    Gdy Stonerowi zależało na uzyskaniu niskiej wagi swojego karabinka, AR-18 miało być cięższe, ale bardziej niezawodne i tanie w produkcji. Być może Armalite po cichu liczyło na kontrakt z armią ale nawet jeśli tak było, to i tak Eugene Stoner oraz Colt uporali się z AR-15 szybciej, więc potrzebująca nowej broni (bo przecież właśnie trwała Wojna w Wietnamie) armia amerykańska przyjęła ich projekt jako "US RIFLE, 5,56, M16".
    https://i.imgur.com/CtaFjQt.jpeg
    Armalite zrozumiało wtedy, że jedyne zawody na jakie teraz mogą sobie pozwolić to zawody w wyciąganiu chuja z wody i prace nad AR-18 zwolniły. Ostatecznie konstrukcję ukończono i wypuszczono na rynek jako AR-18 (broń dla służb z trybem automatycznym) i AR-180 (broń samopowtarzalna na rynek cywilny). Na rynku amerykańskim sprzedaż była mizerna, ale licencję na AR-18 kupili Japończycy, którzy na jego bazie opracowali swój Howa Type 89.
    https://i.imgur.com/KfoJPu4.png
    Wzorując się na mechanizmie działania AR-18 brytyjski Enfield stworzył też SA80 przyjęte do służby jako ciężkie, sypiące się gówn... To znaczy, karabin L85.
    https://i.imgur.com/64knEhl.jpeg
    Ogółem, niezbyt popularne w stanach AR-18 miało spory wpływ na późniejszą broń z różnych części świata.
    A wiecie co jest najlepsze? To, że całą tą opowieść mogłem skompresować w jedno zdanie. "BRN-180 to zmodernizowana, dzisiejsza wersja AR-180 opracowana przez firmę Brownells". Nie ma za co.

    Skoro już wiecie czym jest BRN-180, to teraz czystym sumieniem mogę odpowiedzieć wam jaką ciekawostkę kryje ta konkretną broń w wspomnianej wcześniej grze. Mianowicie jest to... Dziura.
    https://i.imgur.com/ZfJIkrs.mp4
    Dziura w górnej części frontu w systemie mlok.
    https://i.imgur.com/Yi9gN6D.mp4
    Wersja broni w grze to BRN-180S, zasilana nabojem .300 AAC Blackout, charakteryzująca się między innymi właśnie takim otworem w froncie tego karabinku.
    https://i.imgur.com/lAGrKMD.jpeg
    Sprawa jest prosta, nabój .300 BLK najczęściej łączy się z tłumikami dźwięku, wtedy przydatną opcją jest łatwa możliwość zmiany nastawy gazowej broni. Przykładowo, HK416A5 ma na regulatorze dwie nastawy, "N" czyli "Normal" i "S" czyli "Suppresed".
    https://i.imgur.com/vPZXhP2.jpeg
    Wtedy strzelec zależnie od sytuacji dosyć łatwo i szybko może dostosować broń do używania jej z tłumikiem lub bez. Niemożebnie to spłyciłem i uprościłem, ale wyjaśnienie zależności pomiędzy zmianą nastawy gazowej a tłumikami dźwięku zajęłoby sporo miejsca, więc mam nadzieję, że takie wyjaśnienie wam wystarczy. Najważniejsze, że właśnie do tego służy wspominany otwór w froncie BRN-180S, do łatwiejszego dostępu do regulatora na bloku gazowym. Podsumowując, VOID Interactive poprawnie odróżniło BRN-180 od BRN-180S. Elegancko.
    https://i.imgur.com/E1LI0zQ.jpeg

    Ostatni na dziś detal pojawia się w coraz większej ilości gier, więc raczej potraktujcie to jako "ogólną ciekawostkę" ale z uwagi na fenomenalną jakość dźwięku, chyba najlepiej słyszalny jest w Insurgency: Sandstorm. Wydaje mi się, że jest to rzecz dosyć trudna do zauważenia (usłyszenia?) jeśli nie znacie sposobu działania broni, ale spokojnie, wujek AnimalMother chętnie wam pomoże a wtedy będziecie mogli zaszpanować tą wiedzą na jakiejś domówce czy coś. Nie musicie dziękować, po prostu koniecznie dajcie później znać co na ten temat powiedzą wasi znajomi i czy nadal się kumplujecie xD

    Na początek wsłuchajcie się w dźwięk przeładowania w M240B i Galil ARM.
    https://i.imgur.com/5xXx9JP.mp4
    Nieco się od siebie różnią, prawda? Ale dlaczego? Już wyjaśniam.
    M240B to karabin maszynowy zasilany taśmowo, możecie go kojarzyć ze zdjęcia na którym trzyma go yankee.in (jego nazwa na instagramie), Białorusin z kozackim wąsem walczący po stronie Ukraińskiej.
    https://i.imgur.com/ekoHPY6.png
    Zdecydowana większość tego typu broni strzela z zamka otwartego. W tym systemie jego działanie zostaje odwrócone. W niektórych modelach przeładowanie polega na odciągnięciu dźwigni do tyłu, wtedy zamek wraz z dźwignią zostają z tyłu
    a broń jest załadowana, przykładowo, tak działa to w MAC-11. W jeszcze innych dźwignia działa jak w karabinkach AK, odciągamy i puszczamy, dźwignia wraca do przodu ale zamek zostaje z tyłu, broń jest załadowana i gotowa do strzału. Przykładowo, tak działa to w legendarnym Uzi.
    https://i.imgur.com/fWXQrO7.mp4
    Z karabinami maszynowymi jest jednak nieco inaczej. Nie będę udawać, że jestem na tym polu specjalistą, bo nie miałem z karabinami maszynowymi większego doświadczenia, ale z tego co zauważyłem i rozumiem wygląda to następująco: Dźwignia przeładowania nie posiada sprężyny powrotnej, co więcej, zazwyczaj nie jest dźwignią suwadła a dźwignią mechanizmu odprowadzającego suwadło w tylne położenie. Oznacza to tyle, że zatrzyma się w miejscu w którym sami ją zatrzymamy.
    https://i.imgur.com/R9XTJmk.mp4
    Po odciągnięciu jej do tyłu i zablokowaniu zamka w tylnej pozycji, musimy "manualnie" przesunąć ją do pozycji wyjściowej, czyli do przodu, prawdopodobnie po to, żeby nie uszkodzić podajnika i ułatwić sobie późniejsze przeładowanie.
    https://i.imgur.com/CVfaqrJ.mp4
    Wszystko sprowadza się do faktu, iż dźwignia przeładowania w karabinach maszynowych zazwyczaj działa bez sprężyny i to słychać, również w Insurgency. Dźwięk przeładowania karabinów maszynowych jest bardziej pusty, mniej metaliczny i agresywny niż choćby w wyżej podanym Galilu ARM, który de facto jest zwykłym karabinem szturmowym z dwójnogiem i masywniejszym handguardem. I ponownie, ten detal staje się standardem w większości nowych shooterów, ale wiecie, gdybyście się zastanawiali skąd ta różnica w dźwięku przeładowania, to właśnie stąd.

    Nie będę kłamać, ten wpis powstawał w bólach, ale mam nadzieję, że podtrzymałem bardzo średni poziom poprzednich wpisów, jeżeli nie to wybaczcie, przyszłe wpisy będą jeszcze bardziej średnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    A tymczasem bardzo dziękuję wszystkim za przeczytanie, miłego weekendu, trzymajcie się i cześć ❤️❤️

    A tak w ogóle to wczoraj premierę miał nowy album Florence + The Machine, "Dance Fever". Sprawdźcie sobie, kapitalna płyta, polecam.
    https://i.imgur.com/lQffG3v.mp4

    Jeżeli chcesz być wołany do przyszłych wpisów daj znać w komentarzu lub polub komentarz "wołam:".
    Możesz też zaobserwować ten tag: #20gierwykopka
    Lub zaobserwować mój profil.

    Poprzednie wpisy których nie ma na tagu #bledywgrach:
    - część 1: https://www.wykop.pl/wpis/49741999
    - część 2: https://www.wykop.pl/wpis/49786271
    - część 3 :https://www.wykop.pl/wpis/49883897
    - część 4: https://www.wykop.pl/wpis/50027017

    #gry #xboxone #ps4 #ps5 #xboxseriesx #konsole #technologia #gruparatowaniapoziomu #bron #komputery #strzelectwo #militaria #readyornot i może trochę #heheszki
    pokaż całość

    źródło: ss_0970238c9c25bbbc4098713915ae467251eab7be.1920x1080.jpg

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika Szarlej47

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (3)