Imagine how it would be, to be at the top making cash money. Go tour all around the world, telling stories, about all the young girls.

  •  

    #pcmasterrace #komputery

    Cześć, noszę się z wymianą karty graficznej ale niestety nie jestem z tematem na bieżąco, więc nie do końca wiem w jakim kierunku iść, żeby wymiana miała sens. Aktualnie mam GeForce GTX 1060 6GB i myślałem nad jakimś RTX 3070/Ti, niestety okazuje się, że tutaj musiałbym też wymienić zasilacz (aktualnie 650W) na jakiś 750W, a to zawsze dodatkowy koszt. Dlatego moje pytanie jest, czy faktycznie do RTX 3070/Ti trzeba mieć te co najmniej 750W, jeśli tak, to czy wymiana tego 1060 na RTX 3060Ti przyniosłaby zauważalną poprawę? Jeśli tak, to czy są jakieś konkretne polecane modele?

    Z dodatkowych informacji, to z aktualnej karty korzystam już dobrych 5-6 lat i pewnie na nowej też bym tyle posiedział, nie gram raczej w blockbustery/gry AAA, raczej symulatory lotów/rpgi, na monitorze 2560x1080, procek I7 10700KF.

    Za wszelkie sugestie z góry dzięki.
    pokaż całość

  •  

    #crpg #rpg

    W nawiązaniu do wpisu sprzed prawie dwóch miesięcy pociągnąłem jednak Ultimę dalej i ukończyłem VII Part Two: Serpent Isle z dodatkiem The Silver Seed. Tym razem wpis będzie krótszy.

    Technologia

    Zmiany względem The Black Gate naprawdę kosmetyczne, szczerze mówiąc zauważyłem tylko zmiany w "ekwipunku", gdzie teraz wszystko prezentowane jest na "lalkach" (paperdoll), niby ładniej wygląda ale jest to mniej przejrzyste.

    Walka

    Mechanika bez zmian, nasza drużyna jest mniejsza i może liczyć maksymalnie pięciu członków, dodatkowo doszła możliwość nauki zaklęć (większość to powtórka z poprzedniej części) ze zwojów. Jeśli ktoś lubi naparzankę to jest jej tutaj ZNACZNIE więcej, a przynajmniej takie odniosłem wrażenie.

    Fabuła/Misje poboczne

    Według mnie zmiana na duży plus, główny wątek jest znacznie bardziej rozbudowany i zróżnicowany, raz badamy sprawę tajemniczych burz na wyspie, a to tropimy źródło goblińskiej plagi, innym razem stajemy przed sądem itd. a wszystko to w ramach głównego zadania, żeby nie spoilerować nie chcę wchodzić w szczegóły, dlatego uwierzcie nudy nie ma.
    Niestety nie zawsze jest łatwo ogarnąć co należy zrobić albo czy słowa postaci, z którą zamienimy trzy zdania na krzyż nie zawierają ważnej wskazówki co do popchnięcia fabuły.
    Charakterystyczne jeszcze dla zadań są "przedmioty misji", których jest tu naprawdę zatrzęsienie, często wypychałem plecaki mojej drużyny dziwnymi śmieciami bojąc się, że mogę tego później potrzebować, żeby uniknąć backtracking. Czy to dobrze czy to źle, można oceniać różnie, na pewno wiele z tych przedmiotów jest ciekawie wykorzystana w grze i nie ogranicza się do trzymana ich w plecaku, czasami trzeba gdzieś coś odłożyć w specjalne miejsce, coś z czymś połączyć itd. trochę jak w przygodówkach.

    Misji pobocznych jest mało i za wyjątkiem dodatku The Silver Seed są krótkie, więc sytuacja podobna jak w poprzedniczce.

    Towarzysze też zdaje się dostali trochę więcej charakteru ale nadal ich wypowiedzi zdarzają się sporadycznie, najczęściej w przypadku gdy ktoś obraża Avatara i nasi kompanii bronią naszej czci, co wygląda dosyć komicznie. Ogólnie nie wnosza zbyt wiele.

    Świat

    Żeby uzyskać bardziej dopracowaną historię coś musiało ucierpieć i w Ultime jest to otwartość, Serpent Isle nadal oferuje nam sporą dowolność, bo do dyspozycji oddaje namą cały kontyntent plus kilka wysepek ale jest to znacznie bardziej liniowe niż w The Black Gate, żeby dotrzeć do większości miejsc musimy pchać do przodu wątek główny inaczej będziemy napotykać "ściany" w rodzaju np. bagien nie do przebycia.

    Wraz z liniowością przyszły też bardziej przemyślane lokacje, wygląda na to, że praktycznie wszystko jest tu z jakiegoś powodu, nie ma sztucznych zapychaczy (prócz końcówki gry), są trzy dopracowane miasta i według mnie żadne z miast poprzedniczki się do nich nie umywa.

    Nadal gra jest "logiczna", czasami niestety za bardzo. Przez ograniczoną liczbe kompanów ciężej jest przeznaczyć jednego na "muła" do jedzenia, dodatkowo jak wspominałem sporo przedmiotów to "quest itemy", więc je też ktoś musi dźwigać, jakby tego mało każde z trzech miast ma swoją walutę, a więc targamy ze sobą różne pieniądze, głowa nie boli? Mam nadzieję, bo w grze występują też różne "klimaty", na północy kontynentu należy się cieplej ubrać, więc wypadałoby mieć też ciuchy na zmianę, pod ziemią potrafi być gorąco, więc przydadzą nam się zaklęcia chłodzące. Na szczęscie nadal odpoczynek jest opcjonalny ;) Z jednej strony te rzeczy są fajne i sprawiają, że łatwiej uwierzyć w ten świat i się w nim zanurzyć, z drugiej strony takie rozwiązania potrafią uprzykrzyć życie.

    Gra zawiera też naprawdę ROZBUDOWANE "lochy", w których z racji, że nie ma map, to można się zgubić, przez większość gry jest to raczej coś pozytywnego, bo zawsze coś ciekawego można znaleźć, to końcówka wydaje się przegięta (w komentarzu dodam mapę, żeby nie spoilerować).

    TLDR

    Mniej wolności niż The Black Gate, ciekawsza i bardziej przymyślana fabuła, kilka interesujących acz czasami denerwujących mechanizmów. Dla mnie Serpent Isle > The Black Gate.
    pokaż całość

    źródło: cdn.wikimg.net

  •  

    #gry #pcmasterrace

    Siema Mirki, prosiłbym o polecenie jakiś fajnych, najlepiej niedrogich gier do pogrania od czasu do czasu z kumplami na PC (coop, pvp), najlepiej pewnie jakieś wyścigi, FPSy czy strategie. Dotychczas przerabialiśmy Settlersów, Heroesy, Wormsy, UT, CSa, Star Wars Racer, Jedi Academy.
    Dzięki za wszelkie rekomendacje.

  •  

    #muzyka #heroes3 #winyl

    Soundtrack Heroes 3 ukaże się na winylu, więcej informacji tutaj.

    źródło: youtube.com

  •  

    #samochody #bezpieczenstwo

    Cześć Mirki, jaką kamerkę samochodową polecacie?

    Najbardziej zależy mi na jakości nagrań, FOV i tym by była jak najmniejsza. Budżet myślę do 500 zł. Z góry dzięki za wszelkie propozycje.

  •  

    #crpg

    Prawie rok temu po obejrzeniu wykopalisko stwierdziłem, że muszę zagrać w Ultime VII. Jakiś czas temu zebrałem się w sobie i ukończyłem Black Gate z Forge of Virtue.
    Z racji, że nie jestem skażony nostalgią, bo jedyna Ultima, którą ogrywałem to Online dwadzieścia lat temu, to chciałbym podzielić się wrażeniami.

    Technologia

    Po kolei, wybrałem wersję z GOGa, a mimo tego z powodów technicznych/mechanicznych już początki były dla mnie naprawdę trudne, a ogólnie nie mam większych problemów z ogrywaniem staroci. Co uwierało od startu?

    - Żółta czcionka na transparentnym tle, która jest używana w dialogach w połączeniu z pstrokatym tłem jest mocno nieczytelna (później okaże się, że font zastosowany w księgach/zwojach jest jeszcze gorszy).
    - Szybkość gry mimo DOSBoxa jest zabójcza, "nacelowanie" na poruszającego się NPCa było wyzwaniem, a walki niemożliwe do śledzenia.
    - Przesiadka z "ludzkich" rozdziałek na 320x200 boli
    - Przez rozmiar okna zarządzanie maksymalnie ośmio (!) osobową drużyną jest niewygodne, ekwipunek korzysta z sakiewek plecaków i tego co się aktualnie się na sobie nosi, więc bardzo łatwo go zapełnić (dzieje się to praktycznie od razu)
    - Brak wielu sensownych skrótów (jedzenie!!! - postacie co chwila były głodne)

    Próbowałem ale po kilku godzinach stwierdziłem, że jak przejście ma trwać ~60h, to nie będę się tyle męczyć i rozpocząłem poszukiwania pomocy. W ten sposób natrafiłem na Exult - w skrócie jest to Ultima VII napisana od nowa przy wykorzystaniu oryginalnych zasobów. Po instalacji Exulta (z keyring modem i plikami audio) w końcu miałem spore możliwości konfiguracji gry. Udało mi się ograniczyć jej szybkość do 6 FPSów (bodajże oryginalna wartość w jakiej chodziła gra), dodałem sobie tła pod dialogami przez co uzyskałem efekt "dymków", które nie mieszały się już tak z otoczeniem. Za darmo dostałem też multum ułatwiających grę skrótów (np. k - postać używa sama wszystkich posiadanych kluczy w celu sprawdzenia czy pasują, dzięki temu nie trzeba samemu każdego szukać, a później klikać, f - pozwala na używanie (losowego?) jedzenia na danej postaci, itd.). A co z rozdziałką? Początkowo ustawiłem sobie ją taką jaką mam natywnie na monitorze (2560x1080) i wyglądało to naprawdę świetnie (trudniej się biegało z racji, że bieg "włącza" się jak myszka jest blisko krawędzi okna gry), niestety czytając o innych polecanych ustawieniach dowiedziałem się, że granie na wyższej rozdziałce niż 320x200 z uwagi na wyzwalacze zapięte na "widok" może zepsuć grę, nie wspominając o oczywistych rzeczach jak to, że widząc więcej możemy zobaczyć rzeczy, których nie powinniśmy (ukryte przejścia/komnaty), więc niechętnie ale wróciłem do tego zlepka kilku pikseli.

    Tak więc pozbywając się najbardziej uciążliwych problemów technicznych (a do reszty z czasem się przyzwyczaiłem) rozpocząłem grę od nowa (niestety savy z Dosboxa nie są zgodne z Exultem).

    A jak wyglądała już sama gra?

    Walka:

    Według mnie najsłabszy element. Ekran tworzenia postaci to wybór płci i imienia, postać opisują trzy atrybuty główne (Strength, Dexterity, Intelligence) oraz trzy pochodne (Combat, Mana, Hit Points). Nie mamy możliwości ich rozdzielenia, rozwój postaci w samej grze wygląda tak, że wraz ze zdobywaniem postaci zdobywami "training points" i szkoląc się u poszczególnych trenerów mamy bezpośredni wpływ na pierwsze trzy, te natomiast wpływają na "atrybuty pochodne". Zależności są następujące:

    Strength -> Hit points
    Dexterity -> Combat
    Intelligence -> Mana

    Niestety na podstawie samych liczb ciężko cokolwiek o faktycznej sile postaci powiedzieć, przynajmniej dla kogoś takiego jak ja, kto nie jest weteranem poprzednich części.

    Rynsztunek jest raczej klasyczny i w samej grze nie znajdziemy wielu typów magicznych broni/pancerzy. Mimo, że lubię w grach znajdywanie nowych "artefaktów" i emocje towarzyszące sprawdzaniu czy mogą mi się przydać, tak nie brakowało mi tego tutaj jakoś specjalnie, bo praktycznie do końca gry cieszyłem się z każdej ciekawszej znajdźki.

    Same potyczki są nieangażujące, wybieranie celu nie ma większego sensu, wszystko dzieje się nawet na 6FPSach bardzo szybko, rzucanie czarów w trakcie walki jest problematyczne i mimo, że grałem "magiem" (główna postać to bodajże jedyny członek drużyny, który może rozwijać się w tym kierunku), to czary (jest ich całkiem sporo, a użycie wymaga odpowiednich składników) używałem praktycznie tylko poza bitwami do otwierania zamków, wykrywaniua pułapek czy rozmów ze zmarłymi.

    Fabuła/Misje poboczne

    Krótko, żeby nie spoilerować, początek zapowiadał się intrygująco, rytualne morderstwo lokalnego kowala i gargulca, a my w roli detektywa. Szczerze mówiąc grając te kilka godzin na Dosboxie wątek główny trzymał mnie przy grze. Niestety później robi się znacznie słabiej. Bardzo często towarzyszyło mi uczucie "bycia" kurierem, schemat wyglądał tak:

    Idż do X po Y -> X mówi, że da Y ale jak dasz mu Z -> idź po Z, które wymaga... itd.

    Misje poboczne zazwyczaj były proste i raczej krótkie, choć części z nich nie odmawiam pomysłowości. Cieszyło to, że potrafiły poruszać poważniejsze tematy jak np. handel ludźmi czy narkotyki, co w fantasy rpg często jest nieobecne albo zrobione "na siłę".

    Dodatkowo w grze nie ma czegoś takiego jak automatyczny dziennik zadań czy marker na mapie, wszystko trzeba samemu zapisywać w dzienniczku. To akurat rozwiązanie charakterystyczne dla starych gier i z racji, że pozwala ono bardziej zanużyć się w świat gry mi się podoba.

    Świat

    Chyba największy plus Ultimy, gra jest otwarta (dosłownie) od samego początku. Mamy do dyspozycji całą Britannię (bez ekranów ładowania!), a więc góry, miasta, pustynia, lasy, wyspy itd. ogranicza nas tylko środek transportu i nasza siła. Samo otoczenie jest wyjątkowo żywe, mamy zmieniającą się pogodę, cykl dnia i nocy, który wpływa na mieszkańców, bo każdy ma tutaj pracę, gdzieś śpi, część wieczorami udaje się na spotkania lokalnej sekty, inni spędzają ten czas w karczmie czy po prostu w swoim domu. Gra w swojej "naturalności" idzie dalej, bo znając odpowiednie kroki wytwarzania miecza, czy pieczenia chleba możemy to spokojnie zrobić własnoręcznie w kuźni czy pierkani, a trzeba pamiętać, że mówimy o grze prawie trzydziestoletniej! Wielu mieszkańców jest ze sobą jakoś powiązana, co też umożliwa ciekawsze z nimi interakcje, choć czasami brakowało "oczywistych" kwestii do powiedzenia.

    Miasta też wydają się mieć swój charakter, zazwyczaj w każdym jest coś ciekawego i wyjątkowego, w Yew możemy znaleźć opactwo oraz więzienie, Minoc to natomiast miasteczko górnicze, New Magincia to z kolei wyspa uczonych itd. Cieszy to, bo odwiedzając kolejne lokacje możemy je bez problemu scharakteryzować, nie mamy uczucia odwiedzania losowych makiet.

    Jak wspominałem pomimo klasyki, jeśli chodzi o oręż czy pancerze, tak w grze istnieje całe multum ciekawych przedmiotów, które nie służą do wyrządzania krzywdy. Przykładem niech będzie breloka do kluczy (?), dzięki niemu będziemy mogli łatwiej ich używać, sekstans pokaże nam nasze położenie na mapie, rozkładane posłanie pozwoli odpocząć w każdym miejscu, księga z opisanymi brońmi pokaże nam liczbowo ile co zadaje obrażeń (normalnie tego nie wiemy) itd.

    Niestety przez to, że świat jest rozbudowany to część rzeczy jest nieoczywista dla kogoś nie znającego serii. Np. korzystanie z Orb of the Moon czy Virtue Stones było dla mnie niewiadomą i gdyby nie internet (który niestety nie zawsze jest przy tej grze pomocny), to miałbym problem z odgadnięciem jak używać tych przedmiotów. Fabularnie też jest sporo postaci, wydarzeń, o których się mówi/spotyka, a które miały miejsce w poprzednich odsłonach. Dodatkowo gra potrafi w różnych momentach wymagać od nas konkretnego przedmiotu, a niekoniecznie musi dawać jakieś wskazówki z tym związane (zgubienie czegoś małego też potrafi się zdarzyć).

    TLDR

    Czy jest to w dzisiejszych czasach gra, którą poleciłbym ograć? Prócz początkowych problemów grało mi się naprawdę przyjemnie i ze względu na świat gry myślę, że warto byłoby dać jej szansę. Niemniej do zachwytów ze wspomnianego wykopaliska mi daleko (choć może powinienem sobie to nagranie odświeżyć).

    Sam teraz stoję przed dylematem kontynuowania gry w Serpents Isle, która pcha dalej wątek z Black Gate. Tutaj moje pytanie do tych, którzy ogrywali. Słyszałem, że Part Two jest bardziej liniowe, a więc pewnie stracę to, co najbardziej lubiłem w pierwszej części ale czy zyskam coś "w zamian", czy sposób prowadzenia fabuły/zadania z nią związane będą ciekawsze, bo sama gra jest podobno jeszcze dłuższa? Z góry dzięki za odpowiedzi.
    pokaż całość

    źródło: external-content.duckduckgo.com

    •  

      Policz jeszcze raz dobrze.

      Doom 95 wyszedł w sierpniu 1996 roku, Baldur w 1998.

      A kogo obchodził w tamtych czasach jakiś Doom 95? Gry (Doom 1 i Doom 2) wyszły na DOS-a i tak była grane przez wszystkich.

      no nie wiem, jedna z najpopularniejszych gier w historii i gorący temat przez całe lata 90 (Doom jest żywy do dzisiaj i ma gigantyczną społeczność – polecam sprawdzić jaką popularnością cieszą się gry na gzdooma) dostała port na najpopularniejszy system operacyjny – faktycznie kogo to obchodzi. Na pewno nie ciebie – w końcu mówisz o "jednej z pierwszych" gier korzystających z DirectX, więc gra która go wykorzystywała na 14 lat wcześniej jest pomijalnym niusansem.

      JA TO PAMIĘTAM, w przeciwieństwie do ciebie

      @Thorkill: Podkreślam – dowodzenie (a raczej zbiór sklejonych izolką błędów poznawczych) twojej tezy uznaję za nieprawdopodobne, a ataki ad personam (prawdopodobnie jestem starszy od ciebie >:] ) są co najwyżej żenujące. Nie przesuwaj też bramki – twoja teza brzmiała premiera jedynki przeszła bez większego echa w naszym kraju i uważam ją za fałszywą.
      pokaż całość

    •  

      dostała port na najpopularniejszy system operacyjny – faktycznie kogo to obchodzi

      @Ercefet: Mogę cie zapewnić. nikt w tamtych czasach w Polsce nie grał w żadnego Dooma 95. Natomiast wszyscy grali w Dooma 1 i Dooma 2.

      prawdopodobnie jestem starszy od ciebie

      @Ercefet: Jeżeli jesteś faktycznie starszy ode mnie (w co wątpie) to musiałeś te czasy spędzić pod jakimiś kamieniem, skoro ci się ubzdurało że ktokolwiek grał w ten fatalnie zoptymalizowany port Dooma pod Windowsa. No i że koniec lat 90-tych to były super czasy dla wydawców gier w Polsce. Podczas gdy w rzeczywistości pierwszy i faktycznie legendarny (w przeciwieństwie do CD Projekt) wydawca gier w Polsce, jeszcze z czasów Amigi - Mirage Software - właśnie wtedy bankrutował. pokaż całość

    • więcej komentarzy (20)

  •  

    #gry #quake #muzyka #soundtrack

    Co prawda trochę spóźnione ale z okazji dwudziestopięciolecia Quake polecam OST.

    pokaż spoiler Najlepszy Quake

    źródło: youtube.com

  •  

    #pcmasterrace #komputery

    Cześć, da się w jakiś inny sposób niż włączenie ERP zapobiec świeceniu się ledów np. na hubie USB, myszce po kliknięciu jak wyłączę komputer?

    Pytam bo gdy włączę ERP i komputer jest wyłączony, to pewnie ze względu na OC (XMP) system bootuje się podwójnie (pewnie za pierwszym razem widzi, że ma być OC, więc robi restart z jego ustawieniam).

    Niby ani jedno ani drugie jakoś specjalnie mi nie przeszkadza i sprzętu mi raczej nie uszkodzi, to bez ERP jak np. wyłączę kompa i nie zamierzam go przez dłuższy czas włączać, a przez przypadek ruszę/nacisnę myszkę, a ta zaczyna świecić, to mnie "denerwuje", do tego wiecznie świecący HUB.

    FYI. Mobo to Gigabyte B560 Aorus PRO AX
    pokaż całość

    •  

      @XkemotX: Odłaczyłem wszystkie peryferia, dodatkowe dyski itd. zostawiłem tylko dysk z systemem, klawę i myszkę i dalej jest problem.

      Zasilania nie podłączałem innego, bo szczerze mówiąc średnio mi się nawet chce to robić, bo nie wierzę, żeby cokolwiek to zmieniło. Dodatkowo moje drugie PSU ma już z 8 lat i czuję dyskomfort przed podłączaniem go pod nowe komponenty.

      Podobny problem.
      pokaż całość

    •  

      @XkemotX: o kolega awansował na platynkę. Niemniej takie zachowanie mobo jest normalne przy "cold boot"... Tutaj link. Dla mnie debilne jest to, że odpala się to nawet przy zamierzonym całkowitym odłączeniu zasilania (jak przy ERP).

    • więcej komentarzy (19)

  •  

    #symulatory #il2

    Nowa kampania z Fw190 i wyprzedaże zarówno na Steam jak i oficjalnej stronie.

    źródło: youtube.com

    +: Immun
  •  

    #pcmasterrace #komputery

    Cześć, nigdy wcześniej nie robiłem stress testów, więc chciałbym zasięgnąć rady.
    Używając B560 Aorus PRO AX, i7 10700kf (nic nie kręciłem) i Noctua NH-D14 uruchomiłem Blend torture test z Prime95 na 5 godzin i obserwowałem temperatury CPU w HWMonitor, które przedstawiają się następująco (załączam tez zrzut):

    - spoczynek mniej więcej ~30 stopni
    - podczas testu większość czasu temperatury oscylowały 60-70 stopni
    - co jakiś czas zdarzały się kilku/kilkunastosekundowe przypadki , że temperatury skakały do nawet 95 stopni

    Jest to nowy sprzęt, więc zastanawiam się czy powinienem się martwić tymi chwilowymi skokami, czy to normalne? Podczas "tortur" komputer nie resetował się, nie zawieszał, generalnie nie działo się z nim nic niepokoojącego prócz tych krótkich skoków.

    Z góry dzięki za wszelkie informacje.
    pokaż całość

    źródło: 1.png

  •  

    #pcmasterrace

    Mirki składam nowego kompa i z racji, że nie czuję się ekspertem, to proszę o poradę czy wszystko zabangla, ewentualnie propozycje czy polecalibyście coś wymienić przy niewielkich zmianach w cenie.

    - Głównie zastanawiam się nad tym czy chłodzenie do proca da radę.
    - Też myślałem nad wymianą Fractala Meshify na Define, żeby mieć miejsce na CD/DVD, co prawda nie używam tego praktycznie w ogóle ale pewnie kiedyś się przyda ( ͡° ͜ʖ ͡°). Póki co wybrałem Meshify, bo podobno jest lepszy jeśli chodzi o temperatury.
    - Myślę też przyszłościowo nad mocniejszym zasilaczem 750W, jakbym jakąs monstrualną kartę chciał kiedyś podpiąć ale nie wiem czy jest sens to robić z wyprzedzeniem, jeśli tak, to wtedy pewnie brałbym Seasonic FOCUS Plus Platinium 750W.
    - Karty, monitora i peryferiów póki co nie wymieniam, dlatego nie ma ich na liście.

    pokaż spoiler Płacę w plusach
    pokaż całość

    źródło: image_2021-07-26_160224.png

  •  

    #warthunder

    Czas odpocząć. Miłego grania : )

    źródło: image_2021-05-22_111331.png

  •  

    Krótka animacja z "Sad Grape" w roli głównej

    pokaż spoiler + Guenhwyvar na sterydach


    Samą animację uważam za ciekawą (prócz "purplewashing" drowów), styl kojarzy mi się z cutscenkami Thiefów, a te uwielbiam. Dodatkowo bardzo fajny Cumbamababacz w roli narratora.

    #rpg #drizzt #dnd pokaż całość

    źródło: consent.youtube.com

  •  

    #animalcrossing

    Cześć,

    Jak znaleźć "pchłę", sprawdzam w sumie codziennie na mieszkańcach chodzących po wyspie (rozmawiam, żeby sprawdzić czy mówią coś o "itchy/gross") i nigdy (pewnie kilkadziesiąt dni logowania) żadnej nie trafiłem, więc wydaje się coś nie tak...

  •  

    #warthunder

    Cześć, mam pytanie macie jakieś rady, żeby "spottowanie" było łatwiejsze w Simulator Battles, pograłem trochę i mimo, że to "Sim" to prawie każdy lata nisko przy ziemii (maks do 2km) i mam straszne problemy z odnajdywaniem przeciwników?

  •  

    #warthunder

    Mirki WTF, zużyłem jeden kupon na SU i myślałem, że mi się zrobi downgrade tego niebieskiego, żebym wziął sobie Yugure, to tak nie działa?:D

    źródło: image_2021-04-19_193532.png

  •  

    #warthunder

    Po raz kolejny AA na lotniskach pokazuje, że kompletnie nie wiadomo czego się po nich spodziewać.

    Pierwsze kilka minut gry, rozwalam czterech, wracam na lotnisko, bo mam wyciek oleju, ląduję sobie i czekam na naprawę, 10 sekund do końca tuż nad drzewami leci prosto ~ 430 km/h SM.91, roznosi mnie w pył i odlatuje w siną dal bez najmniejszego zadrapania ¯\_(ツ)_/¯
    No nic miała to być moja ostatnia gra, to obejrzę jak będzie wyglądać reszta rundy, generalnie jakaś padlina ale zostaje 1 vs 1 i gość z mojej drużyny ląduje na tym lotnisku co ja wcześniej, podlatuje do niego Spit na odległość ~3km i zaczyna kampić latając 300-320 km/h AA nic praktycznie nie robi, jak to zwykle bywa obaj lecą na head-on'a, bo czemu nie, mój ginie, spit dalej sobie lata podobną prędkością i nie ginie od AA do końca rundy ¯\_(ツ)_/¯
    pokaż całość

  •  

    #warthunder

    Na symulatorach trzeba trymować? Po wystartowaniu I-15 chce mi pętle robić, a ITP zaraz po wzbiciu się w powietrze próbuje robić korkociąg, wydaje się to mega przesadzone.

    pokaż spoiler W innych symulatorach nie miałem takich problemów.

  •  

    #warthunder

    Jeszcze dodali crafting, artykuł, choć wygląda na trochę grindu i niestety znowu Rank 3+ :/

  •  

    #warthunder

    Ale to AAA na lotniskach to syf i RNG.

    Jedna gra, został ostatni typ, oczywiście siedzi na lotnisku, lecę nienaruszonym samolotem ~300 km/h IAS jakieś 2-3km od lotniska, bum 2 sekundy i padam ¯\_(ツ)_/¯

    Kolejna gra, jestem ostatni vs dwóch przy niewielkiej ilości ticketów, ląduję na lotnisku, żeby uzupełnić ammo, bo grałem bombowcem, ląduję i czekam na reammo, nurkuje na mnie ki-43, a ja się smieję w duchu, że tym kartonem to se może, typ nawala jak szalony, ale nic przeżyłem, to na pewno zaraz padnie, a on co? Immelman i drugie podejściem, rozwala mnie i odlatuje wtf ¯\_(ツ)_/¯

    Jak to AAA działa?
    pokaż całość

    +: Pshybysz, l........e +6 innych
    •  

      @TrueGrey: Ja nurkowałem na bombowiec waląc 670km/h, rozwaliłem typa będąc od niego 900m (zacząłem strzelać z 2km, sprawdziłem na replayu i to, co wystrzeliłem z tej odległości wzięło i zniknęło jakimś cudem, bo nic nie wybuchło do momentu, w którym nie zaczęły dolatywać pociski wystrzelone z około 1300m, może te 1300m wyprzedziły te z 2km jakimś cudem?), odbiłem o 90 stopni, prędkość dalej wysoka i mnie i tak rozwaliło to AAA.
      500 to nie jest bezpieczna prędkość.
      Jedyne, co jest "bezpieczne", to posiadanie głupiego fuksa :D
      pokaż całość

    •  

      @Pantokrator:

      Jedyne, co jest "bezpieczne", to posiadanie głupiego fuksa :D

      Właśnie mi tak to wyglądało, dlatego napisałem w pierwszym wpisie, że to RNG, słabe to mocno :/

      A co do znikających pocisków miałem to samo, dlatego nawet gdzieś pytałem czy ludzie dostają jakąś protekcję będąc na pasie.

    • więcej komentarzy (9)

  •  

    #warthunder

    Widzę, że są dostępne jakieś trzy bitwy historyczne (Historical events), są za granie tego jakieś nagrody, czy to tylko strzelanie do botów?

  •  

    #symulatory #il2 #lotnictwo

    Praktycznie wszystko (poza pojedynczymi produktami) za 50% w oficjalnym sklepie przy użyciu kodów promocyjnych, więcej info il2sturmovik.

    pokaż spoiler Nowi użytkownicy otrzymują kod promocyjny po ~24 godzinach od założenia konta.
    pokaż całość

    źródło: images-wixmp-ed30a86b8c4ca887773594c2.wixmp.com

  •  

    #warthunder

    Cześć, niedawno zacząłem pogrywać w War Thunder'a i z racji kończącego się "sezony" mam kilka pytań odnośnie Battle Pass'a:

    - czy war bonds przechodzą na kolejny sezon?
    - czy special task medal/reward przechodzi na kolejny sezon?
    - czy special task permit (chyba tak to się nazywa) przechodzi na kolejny sezon?
    - czy można robić kilka special tasków jednocześnie?
    pokaż całość

  •  

    #crpg

    W związku z nową wersją Geneforge 1 (Mutagen), która ma się pojawić 24.02.2021 można ograć demko na Steam.

    https://store.steampowered.com/app/1424710/Geneforge_1__Mutagen/

    źródło: ksr-ugc.imgix.net

  •  

    #crpg #icewinddale

    Pierwszy raz gram w wersję EE i mam problem z zadaniem Głosu z Durdel Anath, a mianowicie nie mogę zwrócić kości Callinie w Kuldahar (brak opcji dialogowej), w internecie widzę, że to dosyć powszechny bug lecz rozwiązań brak. Wie ktoś jak to rozwiązać/naprawić?

    pokaż spoiler Wyczyściłem całą Głębię Dorna (łącznie z Nymem) i mam ze sobą Bladą Sprawiedliwość.
    pokaż całość

  •  

    Za oknem niezbyt zimowo, więc wypadałoby odwiedzić dobrze znane miejsca, gdzie śniegu nigdy nie brakuje.

    #crpg #icewinddale

    źródło: 20201220144944_1.jpg

  •  

    #nintendoswitch

    Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czym się to różni od zwykłej przedłużki do USB-C? Bo stwierdziłem, że przydałoby mi się coś co pozwalałoby mi grać w dock'u bez wkładania tam konsoli. Z góry dzięki za informacje. pokaż całość

    źródło: 0.allegroimg.com

  •  

    #rpg #dnd

    Darmowa solo przygoda Frozen Offerings + mapki do D&D 5e.

    pokaż spoiler No dole są linki do pobierania

    źródło: dnd.dragonmag.com

  •  

    #nintendoswitch

    Darksiders: Genesis w empik za 89,99 zł. Z tego co słyszałem to zarówno gra jak i wersja na Switcha są dobre.

    źródło: ecsmedia.pl

  •  

    #crpg #dnd

    Solasta w early access, RPG z fajnym systemem walki oparte na SRD 5.1. Swego czasu można było ograć demko, teraz niestety nie widzę takiej opcji.

    •  

      @TrueGrey: SRD 5.1 to się odnosi do D&D 5e? Jeśli tak to na ile wiernie udało się ją odwzorować?

    •  

      @Aerthevizzt:

      SRD 5.1 to się odnosi do D&D 5e?

      Tak, tutaj masz dokładnie.

      Jeśli tak to na ile wiernie udało się ją odwzorować?

      Ciężko mi odpowiedzieć, bo grałem tylko w demo i dodatkowo nie zagłębiałem się specjalnie w rzuty (wtedy nie wiedziałem nawet, że to bezpośrednio wiąże się z SRD), niemniej bardzo fajnie to wyglądało, jest sporo możliwości, uwzględniono nawet walkę w poziomie (pająki na ścianach). Myślę, że na dniach pewnie jakieś bardziej szczegółowe recenzje się pojawią. pokaż całość

  •  

    #nintendoswitch

    Dragon's Dogma za $19.99 + ~$8 za przesyłkę do Polski, co daje niecałe 110 zł na Amazon.

    źródło: ultima.pl

  •  

    Cześć,

    Czy może mi ktoś powiedzieć jak się... kopiuje zdjęcia z iPhone'a na PC?

    Próbowałem przez eksplorator plików wywala błędem po kilku skopiowanych plikach.
    Próbowałem "importuj obrazy i wideo" wali nieznanym błędem.
    Próbuje przez iTunes synchronizacji wszystkich folderów ale nic nie synchronizuje, dodatkowo wyświetla jakieś dziwne dane, niby są zdjęcia ale ich nie ma (picrel) (╥﹏╥)

    pokaż spoiler Zaktualizować iOSa przez iTunes też nie mogę po "przygotowaniu do aktualizacji" telefon znika z programu i dostaję komunikat o błędzie 40000 ¯\\_(ツ)_/¯


    pokaż spoiler Szczerze mówiąc nawet nie wiem gdzie te backupy/synchronizacje mają się zapisać, bo nie wybiera się nigdzie folderu.


    #iphone #apple
    pokaż całość

    źródło: iTunes.png

  •  

    #nintendoswitch

    Przyszła mi dzisiaj przesyłka z MM z Daemon X Machina za 59 zł ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dodatkowo dostałem jakieś gratisy, soundtrack no i właśnie blaszane coś, ktoś wie do czego to?

  •  

    #symulatory
    #il2
    #lotnictwo

    Można już kupić nową kampanię na P47

    źródło: youtube.com

  •  

    #animalcrossing #nintendoswitch

    Można w końcu robić backup wyspy, przed rozpoczęciem gry (w "menu") należy kliknąć "-" i tam będzie odpowiednia opcja.

  •  

    #gry #steam

    Cześć, mam do rozdania grę Re-Legion na steam, pierwszy komentarz pod wpisem dostanie kod na PW.

    +: nopek
  •  

    #rpg #crpg

    Typowy dzban jest typowy, Mirek poleca @m00n dobrą listę rpgów, ten urażony zamiast podziękować robi z siebie głupka dwa razy, po czym przystępuje do cenzury i czarnolisto, polecam użytkownika ;)

    Mój pierwszy wpis dotyczył tego, że skoro "ograł wszystko z listy", to po co pyta o Dark Souls, które jest 12 na liście.

    Drugi zawierał cytat:

    gdybym nie mial ogranych takich klasyków jak na rpgcodex.
    pokaż całość

    źródło: Dzban.png

    +: m..n, W4DOW2ZE +5 innych
  •  

    #diablo4

    Garść informacji na temat Diablo 4 od Blizzarda tutaj.

    +: KKK1337
  •  

    #steam

    Te letnie punkty Steamowe wpadają tylko za nowe zakupy czy te z przeszłości też? Pytam, bo mam znajomą osobę, która na wejściu miała sporo a ja mam okrągłę 0, a w ciągu roku kupiłem trochę rzeczy...

  •  

    #elitedangerous

    Co Wy na to Mirki? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    źródło: youtube.com

    •  

      @Keris:

      Nie tylko nie ratujesz świata, ale i nie wygrywasz tam wojny, co ciekawe Starlancer jest luźnym poprzednikiem Freelancera gdzie opisują że strona po której się grało wcześniej dostaje kopa i ucieka. (Ale tak w grze też masz "cutscenki", przykro mi ;) (ale o ile pamiętam tylko w trakcie misji gdzie widzisz np nadlatujący nowy okręt czy coś podobnego)

      Ok, ale czy same własnie misje różnią się czymś od losowo generowanych z ED? Może miałem pecha (przyznam, że nie spędziłem na tym więcej niż 10-15 minut), bo na YT cały czas widziałem bezładną nawalankę z niczym odkrywczym, więc jedyne co posiadał Freelancer, to cutscenki/gadanie między misjami, co według mnie nie pasowałoby w ED.

      I to był krok w dobrą stronę moim zdaniem choć wykonany w sposób typowo grindowy i bodaj z mało interesującą nagrodą.

      Tutaj różnie bywało, fakt grind jak zwykle był (tutaj akurat praktycznie każde mmo tak ma, że rzadko sensowna nagroda jest za pojedyncze wykonanie czegoś). Co do "ciekawości" nagród, to chyba nie było źle Ram Tah dawał chyba ~100 milionów za misję wypełnioną w 100%, a misje z guardianami dawały ich ulepszenia, więc bez tragedii.

      misje poboczne

      Te akurat w GW są praktycznie zawsze oparte na tym samym, zgodzę się, że wydają się bardziej "różnorodne" ale to z uwagi na to jak często tam się pojawia nowy content w postaci wrogów/przedmiotów itd. tutaj IMO byłoby to trochę bezsensu, gdyby np. living story update wrzucał 40 nowych thargoidów czy innych przeciwników i 200 przedmiotów, niestety złożoność postaci i przedmiotów (pod względem mechaniki) w ED jest dużo większa niż w przeciętnym MMO rpg (znowu spowodowane to jest tym, że kierujemy statkiem).
      Żeby nie popaść w banały potrzebny jest umiar, według mnie znacznie łatwiej jest dodać wiele nowych assetów, które nie sprawią, że gra nagle stanie się kolorowym fantasy w kosmosie mogąc kierować postacią ludzką. Tym bardziej, że ED to nie SW, w którym widok obcych/dziwacznych statków itd. jest na porządku dziennym, tutaj to dopiero jest odkrywane, ciężkie też winić za to grę, bo to uniwersum takie zawsze było (może ED w uniwersum SW, mogłoby być ciekawie).

      wysyłanie "poczty", wiadomości między graczami (elite pozwala tylko na chat w momencie gdy druga osoba jest dostępna) wysyłanie przedmiotów między graczami i kredytów/złota/waluty. Bądź wystawienie ich na handel jako towaru. Wcześniej wspomniany crafting czyli tu by wyglądało jako wytwarzanie nowych podzespołów statków, albo całych statków. Czytelny system znaczników na mapach (tu mi chodzi o planety, bo w galaktyce albo systemie planetarnym działa to dobrze.

      Pełna zgoda, że te rzeczy by się przydały, ale to taki QoL raczej, nic (tak przynajmniej mi się wydaje) co by wpłynęło na zainteresowanie grą. No i nie są to mechanizmy powiązane z głębią samej gry.

      Z bardziej związanych z walką i tu już też mechaniki grindu:
      typowe pvp pojedynki gdzie dwoje graczy się zgadza na walkę a walka wymuszona/zawsze między graczami dozwolona nie jest możliwa na wszystkich obszarach. Większe drużyny , tutaj skrzydła , choć w sumie można też do poprzedniej kategorii podpiąć.

      Nie rozumiem tego fragmentu.

      Inne: Brak podziału na instancje po kilkanaście osób. By Graczy na jednej instancji można było zobaczyć przynajmniej kilkudziesięciu.

      Tutaj znowu pewnie chodzi o złożoność samych pojazdów/grafiki/neta, który za tym stoi, wątpię by było to zrobione bez przemyślenia.
      pokaż całość

    •  

      Ok, ale czy same własnie misje różnią się czymś od losowo generowanych z ED? Może miałem pecha (przyznam, że nie spędziłem na tym więcej niż 10-15 minut), bo na YT cały czas widziałem bezładną nawalankę z niczym odkrywczym, więc jedyne co posiadał Freelancer, to cutscenki/gadanie między misjami, co według mnie nie pasowałoby w ED.

      Np Dodanymi dialogami/ tekstami wewnątrz samej walki, popatrz na Combat Zones, tam zrobili to bardzo dobrze w Elite, mało różnorodnie, ale sam zamysł jest fajny.

      milionów za misję wypełnioną w 100%, a misje z guardianami dawały ich ulepszenia, więc bez tragedii.
      Prawda, ale tylko dlatego że obeliski dają te dane. Równie dobrze misję mogliby podzielić na kilka mniejszych gdzie zbierasz kolejnych kilka partii danych, z mniejszymi nagrodami po drodze, za to na końcu z czymś ciekawym, ja bym dał jakiś schemat np bubbleheada guardian santinela, bo czemu nie? Albo odblokowanie jedyne w ten sposób jakiegoś modułu (po skończonej serii mniejszych misji). Ogólnie cały mój zamysł z misjami był taki by zamiast po prostu "luźno" grindować materiały można to spiąć w jakiś rodzaj zadań z odrobiną tekstu, wiesz jaka cię czekan nagroda, w sumie robisz to samo, a jednak jest to usystematyzowane. Do tego możesz dodać licznik "podpowiedź" potrzebnych rzeczy do ukończenia misji widoczny na hud. (zamiast tylko w panelu misji pod lewym menu). To też częste zagranie w mmo, o ile się nie mylę coś podobnego już mamy też w Combat Zones,
      ktoś z głową je musiał przeprojektować, bo naprawdę dobrze zrobione w porównaniu do niektórych wybrakowanych elementów gry.

      Tutaj znowu pewnie chodzi o złożoność samych pojazdów/grafiki/neta, który za tym stoi, wątpię by było to zrobione bez przemyślenia.

      Wizualnie elite ma sporo latwiej bo często praktycznie rysuje tylko kilka modeli statków na tle skyboxa, gorzej z pierścieniami planet albo na ich powierzchniach. Niemniej Gra jest w stanie wyrobić sporą ilość modeli bo widać to na npc.

      Bardziej bym obstawiał problemy z netem, może chcieli tańsze rozwiązanie i zaoszczędzenie na serwerach. Tutaj mamy podobno połączenie p2p między ludźmi w instancji.
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (44)

  •  

    #steam

    Jeśli ktoś chciałby kod na

    Blackhole: Complete Edition

    , to proszę o komentarz.

  •  

    #nintendoswitch #animalcrossing

    Czy to prawda, że zgniła rzepa sprzedaje się za 100 belli, gdzieś tak wyczytałem ale nie mogę zmienić potwierdzenia, a pewnie by się przydało skoro cena dobrej rzepy często spada poniżej 100?

  •  

    #animalcrossing
    #nintendoswitch

    Cześć, czy grając lokalnie w kilka osób w zależności od tego czy gracz ma dostęp do jednego joycona czy do pary/procontrollera, to może korzystać z większej ilości funkcji takich jak kółko wyboru narzędzi itd.? Z góry dzięki za odpowiedzi.

    •  

      @TrueGrey: nie bede Cie przekonywał bo nie mam w tym interesu.. ale 7zł na 12miesięcy... no cóż, może dla Ciebie to dużo ;) a co do rodzinki randomów - ja się ciesze, że taką tu założyłem - poznałem pare osób z wykopu a teraz razem gramy w AC ;)

    •  

      @Sliv3r:

      ale 7zł na 12miesięcy... no cóż, może dla Ciebie to dużo ;)

      Tu nie chodzi o to czy to dużo czy mało no, tylko po co, skoro mówię, że mam trzy gry na ~30, które obsługują multi, na dodatek aktualnie nie czuję żadnej potrzeby na granie z ludźmi przez neta? ; )

    • więcej komentarzy (9)

  •  

    #gry #steam

    Jeśli jest ktoś chętny na darmową grę na Steam:

    - Dungeons 3 (koda ważny do jutra) - wydane
    - Realpolitiks (koda ważny do jutra) - wydane

    Do wzięcia:

    - Dreamscapes: Nightmare's Heir (koda ważny do jutra)
    - Othertees (kod zniżkowy ważny do 10 maja)

    , to, żeby uniknąć zabierania kodów bez informacji zwrotnej, proszę o nazwę gry w komentarzu (jedna do wybrania), zielonki i ludzie z negatywną notatką odpadają. pokaż całość

    +: D3rek_, s..........r
  •  

    #nintendoswitch

    Właśnie czytam o nowych feature'ach po aktualizacji Switch'a:

    You can now move software data between your console's system memory and an inserted microSD card.

    Co prawda nie wiem jeszcze jak tego dokonać ale miejmy nadzieję, że to działa : ) UPDATE. Chyba chodzi tylko o screenshoty/video? Przynajmniej tyle znalazłem na konsoli...

    You can now change button mapping settings for your controllers.

    IMO to również bardzo fajna zmiana. Zmian dokonujemy z poziomu System Settings ->Controllers and Sensors -> Change Button Mapping.

    pokaż spoiler Reszta to jakieś głupotki.
    pokaż całość

    +: P.......l
  •  

    #nintendoswitch #animalcrossing

    Zauważyłem, że używając np. "wooden chest", mogę ubierać/zdejmować część ubrań ale niektóre mają "szarą ikonkę koszyka" i jak nie mam ich w ekwipunku, to nie mogę ich wybierać, da się je jakoś trwale "zdeponować"?

  •  

    #rpg #dnd #dungeonsanddragons

    Kolejna przygoda + suplement ze spotkaniami w Avernusie + kolorowanka do wzięcia za darmo od WoC dnd.wizards.com

  •  

    #rpg #dnd #dungeonsanddragons

    To już coś, kolejna porcja darmoszek od Wizardów w tym przygoda (i zasady) z zestawu startowego! Do wzięcia tutaj dnd.wizards.com.

    pokaż spoiler Niestety przygoda bez opcji pobrania :(
    pokaż całość

    +: jast

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika TrueGrey

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (2)