•  

    #szczecin jezusku ale ceny za m2 poszły w górę jak teraz patrzę :o

    kawalerka 13m2 za 160 tysi xD czy w ogóle można sprzedawac takie coś jako mieszkanie?

  •  

    Hej, nie udzielałem się już od dłuższego czasu pod tagiem, ale ze względu na to, że trafiłem ostatnio na temat dla mnie dość interesujący to chciałem się nim z wami podzielić. Bardzo często Polacy w nawiązaniu do pociągów porównują polskie PKP do japońskich kolei - że te się nie spóźniają, że tam za 2 sekundy spóźnienia kłaniają się w pół, że ich jakość jest zupełnie inna (przez to rozumiemy lepsza) od polskich. Nie będę z tym dyskutował, bo nie za bardzo jest z czym - za to ze względu na kierunek moich studiów i planów na rozwój postanowiłem wziąć się za porównanie Japan Railways do PKP. Myślę, że wpis podzielę na parę części, zobaczymy ile czasu zabierze pisanie tego co mi w głowie siedzi.

    Pierwszą rzeczą na którą trzeba zwrócić uwagę jest to, że Japan Railways (dalej JR) są prywatną firmą dotowaną przez rząd od roku 1987, w którym to właśnie prywatne firmy przejęły aktywa państwowej kolei JNR. Grupa JR tak jak grupa PKP dzieli się na wiele mniejszych spółek, ale skupię się przede wszystkim na przewozach osobowych i tu uściślając – pośpiesznych/ekspresowych.

    W Polsce za przewozy pociągami pośpiesznymi/ekspresowymi odpowiada PKP Intercity (dalej IC), które dzieli się na cztery zakłady. Każdy zakład jest w pewien sposób niezależny od siebie w kilku aspektach, ale muszą ściśle współpracować by zapewnić spójną i zrozumiałą politykę przewozów stąd wielu pasażerów nie ma nawet pojęcia, że IC dzieli się na kilka spółek. Zakłady, które mamy w IC to:

    - Zakład Północny z siedzibą w Gdyni (BZG)

    - Zakład Południowy z siedzibą w Krakowie (BZK)

    - Zakład Centralny z siedzibą w Warszawie (BZW)

    - Zakład Zachodni z siedzibą w Poznaniu (BZP)

    Każdy zakład IC ma swojego dyrektora, a ten ma wicedyrektorów – do spraw Handlowych, do spraw Technicznych, a także mniejsze działy jak BHP, Informatyka, Działy Ekonomiczno-Finansowe czy ds. pracowniczych. Jak to wygląda w Japonii?
    W Japonii za przewozy pociągami pośpiesznymi/ekspresowymi odpowiada JR, które dzieli się na sześć zakładów. Każdy zakład tak jak w Polsce jest w pewien sposób niezależny od siebie, ale współpracuje z innymi przy kreowaniu odpowiedniej polityki przewozowej. Jednak różnica w Japonii jest dość widoczna – każdy zakład prowadzi swoją oddzielną sprzedaż biletów, uruchamia swoje własne połączenia, a także dba o infrastrukturę kolejową na swoim terenie. Można byłoby to porównać do hipotetycznej sytuacji w Polsce – gdyby spółka PKP Polskie Linie Kolejowe została rozwiązana, a nadzór nad liniami kolejowymi przejęliby przewoźnicy lub ich właściciele (coś podobnego dzieje się na Dolnym Śląsku, gdyż województwo przejmuje niektóre linie kolejowe i remontuje je na własny koszt, by ich przewoźnik samorządowy, czyli KD mógł docierać do zapomnianych już rejonów). Zakłady w Japonii to:

    - JR East z siedzibą w Tokyo (JRE)

    - JR West z siedzibą w Osace (JRW) – to właśnie tą spółką podróżowałem i podróżuje najczęściej jeśli chodzi o Japonie

    - JR Central z siedzibą w Nagoi (JRC)

    - JR Hokkaido z siedzibą w Sapporo (JRH obsługujące całą wyspę Hokkaido)

    - JR Shikoku z siedzibą w Takamatsu (JRS obsługujące całą wyspę Shikoku)

    - JR Kyushu z siedzibą w Fukuoce (JRK obsługujące całą wyspę Kyushu)

    Warto dodać, że konkretne linie kolejowe należą do konkretnych spółek, które uruchamiają na nich swoje pociągi – nawet w sytuacji, gdy linia kolejowa przechodzi przez teren innej prefektury czy wchodzi na teren innego zakładu. Myślę, że większość z was słyszała o Shinkansenach w związku z tym zapodam przykład – linia kolejowa Tōkaidō Shinkansen w całości obsługiwana jest przez zakład JR East, a łączy Tokio przez Nagoję aż z Osaką. Osaką, która jak widzicie u góry jest siedzibą spółki JR West. Od Osaki w stronę zachodu przejmuje ją właśnie JRW, które prowadzi przedłużenie tej linii San'yō Shinkansen od Osaki do Fukuoki (w którym to dalszą część linii przejmuje JR Kyushu).
    Wyobrażacie sobie coś podobnego w Polsce? PKP Intercity Zakład Zachodni prowadzący pociągi na linii od Wrocławia do Gdyni, z Gdyni do Warszawy pociągi byłyby prowadzone w całości przez Zakład Północny, a z Warszawy do Krakowa przez Zakład Południowy? Ciężkie zadanie, które wymagałoby doskonałej współpracy między spółkami, a patrząc na obecny stan grupy PKP jest to ciężkie do wyobrażenia. Przede wszystkim dlatego, że PKP walczy samo ze sobą – Intercity z PLK, Cargo z PLK i tak dalej.

    Dzisiaj chce jeszcze opowiedzieć wam o zakupie biletów. Każda spółka prowadzi swoją stronę internetową, które różnią się diametralnie. Zupełnie inna stylistyka, nawet linki nie są do siebie podobne – i co więcej na stronie internetowej bilet można zarezerwować dopiero od dwóch lat (linkuje wam dwie największe):

    JR East

    JR West

    Ola boga, jak to tak? A no normalnie. W Japonii na pociągi pośpieszne i ekspresowe bilety kupuje się przede wszystkim w automatach biletowych umieszczonych na każdej większej stacji. Co więcej nie ma czegoś takiego jak bilet łączony czy bilet z przesiadką. By skorzystać z przejazdu na dwóch wcześniej wspomnianych liniach należy nabyć dwa osobne bilety (i chociaż jest to możliwe w jednym automacie to zdecydowanie bezpieczniejszym rozwiązaniem jest korzystanie z biura obsługi pasażera). Co jeszcze? A no to, że większość Shinkansenów nie ma obowiązkowej rezerwacji miejsc we wszystkich wagonach. Składy pociągów w Polsce zupełnie nie przypominają tych w Japonii. Polskie Pendolino składa się z ośmiu wagonów, gdzie Shinkansen serii N700 najczęściej z szesnastu. Mamy tam wagony pierwszej klasy, wagony objęte rezerwacją miejsc (gdy chcemy podróżować z kimś to warto takie rezerwacje nabyć), wagony nie objęte rezerwacją miejsca, wagony dla rodzin, dla osób z niepełnosprawnością, ale nie znajdziemy tam na przykład wagonów dla osób palących.
    Następnym razem napisze coś na temat opóźnień w Japonii, jak wygląda obsługa pasażerska już w pociągu (drużyny konduktorskie), a także kto i na jakich zasadach może tam pracować.

    #kolej #sziszucontent
    pokaż całość

    źródło: upload.wikimedia.org

  •  

    Milion lat temu skończyłem:
    - Assassin’s Creed I
    - Assassin’s Creed
    - Assassin’s Creed: Brotherhood

    Następnie wróciłem do seri kończąc Origins oraz Odyssey.
    Czy któraś z poniższych części jest warta ogrania?
    - Rogue
    - Unity
    - Syndicate
    - Black Flag

    #ps4 #ps5 #assassinscreed

  •  

    Różowa po szczepieniu, dostała objawów grypopodobnych. Zapisała się na teleporade, z myślą, ze dostanie skierowanie na test:
    - zaszczepiona?
    - tak
    - to to nie covid, proszę 3 dni brać ibuprom a potem antybiotyk

    A, w rozmowie powiedziała, czy to czasem nie delta, to powiedział „a to tego jeszcze u nas nie ma”

    Kurtyna, jak potem będziecie patrzeć na statystyki niezaszczepionych w szpitalu to miejcie z tylu głowy ze, wyglada przynajmniej na to, ze nie testują zaszczepionych

    #koronawirus #szczepienia
    pokaż całość

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika Ursus-maritimus

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (2)