•  

    Wczoraj ktoś wstawił zdjęcie z tablicą rejestracyjną z przekreśloną flagą unii europejskiej pytając się - co tacy ludzie mają w bani?

    Zobaczcie co ja upolowałem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    pokaż spoiler Żołnierze wyklęci w rejestracje zaklęci


    pokaż spoiler Polska wstaje z kolan


    #bekazpodludzi #samochody #heheszki
    pokaż całość

    źródło: 1.jpg

  •  

    Witam. Dzisiaj (jako trzecie) odpadaja pierogi z truskawkami, które miały 25.73% głosów. Oczywiście wciaż głosujecie na najgorsze pierogi.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jeśłi chcesz być jutro wołany możesz kliknąć w plusa lub też zaobserwować tag -----> #wykopowawykreslanka

    źródło: Wykr42.5.jpg

    Zagłosuj na najgorsze pierogi

    • 167 głosów (9.48%)
      ruskie
    • 128 głosów (7.26%)
      z mięsem
    • 119 głosów (6.75%)
      z serem
    • 157 głosów (8.91%)
      z kapustą i grzybami
    • 517 głosów (29.34%)
      ze szpinakiem
    • 171 głosów (9.70%)
      chłopskie
    • 157 głosów (8.91%)
      z kapustą
    • 346 głosów (19.64%)
      z jagodami
  •  

    Wytłumaczy mi ktoś dlaczego w 100 lecie niepodległości wliczamy okres:
    6 lat okupacji nazistowskiej
    56 lat okupacji komunistycznej
    2 lata kiedy Balcerowicz niszczył polską gospodarkę
    i 8 lat rządów platformy obywatelskiej
    ?????
    #marszniepodleglosci #neuropa #4konserwy #rozkminy #bekazpisu pokaż całość

  •  

    @ultraoptymista:
    Rowerowe Mirki. Przymierzam się do naprawy piasty Shimano Nexus 7. Chcę skasować luzy i ogólnie wyczyścić środek. Mam zakupiony smar do piast shimano ale nie mam jakiegoś sensownego tutorialka jak to rozebrać i złożyć.
    Generalnie to mam jakies pojęcie o mechanice bo robie sobie naprawy i czyszczenie hamulców rolkowych, przy motocyklu też sam zrobiłem kilka napraw a w samochodzie ostatnio choćby regenerację rozrusznika.
    Znalazłem film taki jak poniżej ale facet ma do tego pięć odcinków, trwający po około 20 minut.
    Może podzielicie się lepszym filmikiem lub instrukcją ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    #rower #rowery #serwisrowerowy
    pokaż całość

    źródło: youtube.com

    •  

      @krabozwierz: widzę, że kolega piasty planetarnej bardziej skomplikowanej niż 3 biegowe mechanizmy na oczy nie widział, nie mówiąc już nawet o zabieraniu się za serwis, ale nie ma sensu ci tłumaczyć

      @ultraoptymista: Ogólnie mógłbym Ci bardziej pomóc, gdyby nie to, że osobiście nexusa 7 nie posiadam, a alfine 8 i niexus 8, więc moje porady mogą się tyczyć głównie mechanizmu inter8. Więc powiem co wiem.

      Kasowanie luzów możesz wykonać za pomocą regulacji konusów - sprawa wygląda podobnie do zwykłych piast.

      Jeśli chodzi o czyszczenie. Możesz spróbować wyczyścić wszystko do sucha. Będzie to wymagało rozłożenia całej piasty co jest skomplikowane, a potem jej złożenia. I to tak, żeby wszystko działało :). Instrukcji praktycznie do tego nie ma. Ja bym czyścił naftą.

      Przy zupełnym wyczyszczeniu musisz nasmarować wszystkie elementy od nowa, a mianowicie łożyska ślizgowe (planet) i parę innych elementów ruchomych. Do tego potrzebujesz białego smaru litowego, najlepiej tego od shimano (shimano nexus grease). Warto później lekko pędzelkiem przelecieć po zębatkach jakimś olejem - najlepiej do skrzyń biegów automatycznych (atf) lub niebieskim olejem shimano do przekładni planetarnych, żeby zniwelować tarcie.

      Shimano udostępnia sposób smarowania mechanizmu zmiany biegów, i co ważne - tylko mechanizmu. Według ich instrukcji możesz to zrobić w łatwy sposób zanurzając w tym shimanowskim niebieskim oleju do piast planetarnych. Moczysz z 30 sekund, wyciągasz na 90 aż ocieknie i montujesz. Osobiście uważam, że w tym jest pewien problem, gdyż właśnie nexus 7 posiada łożyska ślizgowe, a takie łożyska kiepsko sobie radzą z płynnym olejem bo po prostu dość szybko go "wyślizgują". Ludzie robią tę procedurę też na atf. Procedura ogólnie najlepiej nadaje się do nexus 8 premium i alfine 8.

      W alfine 8 są łożyska igiełkowe na zębatkach planetarnych. Tam można zanurzyć ten mechanizm w oleju, a nawet zrobić kąpiel olejową w "puszce" piasty nalewając ok 20-25 ml oleju i zapewniając ciągłe smarowanie. Alfine 8 jest podobny do 11 i takie rozwiązania nawet tam dobrze działa. Nexus 8/7 raczej kiepsko to zniesie bo ma kiepskie uszczelnienie od strony napędu, tam jest tylko taka osłona na wcisk.

      Kolejna sprawa to smarowanie łożysk kulkowych tych piast. Są tam 3 łożyska - 2 na osi i jedno duże na mechanizmie zmiany biegów. Lewe łożysko nasmarować jest banalnie, środkowe też, natomiast do prawego (od strony napędowej) potrzebujesz klucza do wybijania łożysk, który jest bardzo drogi i dość rzadko spotykany. Oprócz tego imadło. Ogólnie żeby rozłożyć tę piastę to potrzebujesz tego klucza (to ten w kształcie głębokiej nakrętki). Łożyska smarujesz zwykłym smarem do łożysk, a nie tym białym litowym, który jest rzadszy.

      Ważne, żeby ten olej ociekł z tej piasty właśnie po to, żeby nie mieszał się zbytnio ze smarem na środkowym łożysku, bo zrobi się troszkę bagienko.

      Jest bardzo mało serwisów, które mogą Ci nasmarować mechanizm zmiany biegów, a te, które nasmarują ci prawe łożysko chyba nie istnieją. Ja swoją będę czyścił i smarował, ale to dopiero na wiosnę, bo teraz jeszcze katuję. A może wcześniej, bo powoli pojawiają mi się luzy. Gdybyś mieszkał w okolicach warszawy to może bym spojrzał.

      Ps. jak coś to się pytaj, myślę że jestem tu chyba jednym z nielicznych źródeł w polsce, które cokolwiek kuma na temat tych piast. Tylko tak jak właśnie pisałem - osobiście nie mam nexusa 7. Tylko nexusa 8 i alfine 8 z ostatnich wydań.
      pokaż całość

    •  

      @ultraoptymista: ten „premium grase”, o którym mówisz to po prostu smar do łożysk kulkowych (i tylko do łożysk kulkowych), dawniej znany pod nazwą shimano dura-ace grease. Do części ruchomych mechanizmu planetarnego (np. Łożysk ślizgowych) powinno się stosować biały smar shimano nexus grease, ewentualnie inny biały smar litowy.

      Uszczelek nowych raczej nie będziesz potrzebował. Pamiętaj tylko, że jak czyścisz jakieś uszczelki to używaj nafty, bo jest trochę delikatniejsza dla gumy. A jak wyjmiesz uszczelkę to najlepiej do wody, mydłem i wysuszyć. pokaż całość

    • więcej komentarzy (8)

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika artur200222

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (5)