•  

    Byłem w sklepie i ostał się jeden samotny karzak pomidora xD a to pomyślałem że wezmę. Dołączy na balkonie do swoich dwóch braci, papryki i arbuza xDD

    A to chyba nie koniec, dziewczyna na pewno będzie wniebowzięta że jej zasiedlam znowu balkon xD
    #ogrodnictwo #chilihead

    źródło: IMG_20220521_063516.jpg

  •  

    “Poproszę jakiś dobry magnez...” - słyszę prawie każdego dnia w aptece.. Jaki jest ten dobry magnez? Czy cytrynian w formie leku to najlepszy wybór? Teoretycznie tak, ale na przykład dla mnie niekoniecznie :D Może dla Ciebie też nie? Więc o co chodzi z tym magnezem i jaki wybrać?

    Dzienna zalecana dawka magnezu dla kobiet wynosi 310-320 mg, a dla mężczyzn 400-420 mg. W sytuacji nasilonego stresu, intensywnego wysiłku, w ciąży lub podczas stosowania niektórych leków (np. IPP, diuretyków pętlowych i tiazydowych) zapotrzebowanie na magnez wzrasta.

    Objawy niedoboru magnezu to m.in. zmęczenie, drętwienie kończyn, mrowienia, zaburzenia pracy serca, wypadanie włosów, sucha skóra i łamliwość paznokci.

    Za najlepiej przyswajalne związki magnezu uznawane są sole organiczne, takie jak cytrynian, mleczan, asparaginian, glukonian. Gorszym wyborem są sole nieorganiczne (chlorek, węglan), natomiast najgorzej wchłaniany jest tlenek magnezu. Wchłanianie magnezu zależy również od dawki – lepiej stosować kilka mniejszych dawek niż jedną dużą. Dobrym źródłem magnezu są wody wysokozmineralizowane, ale pamiętajcie, że taka woda nie nadaje się za bardzo do popijania leków.

    Magnez może zmniejszać wchłanianie niektórych leków. Nie powinno się go łączyć z żelazem (spójrzcie na tzw. multiwitaminy), fluorochinolonami (np. ciprofloksacyna, lewofloksacyna) i tetracyklinami (np. doksycyklina, tetracyklina). Wymagane jest zachowanie odstępu czasowego – min. 2 godziny.

    Nie od dziś wiadomo, że kawa nie powoduje niedoborów magnezu. Ten mit powstał ze względu na działanie moczopędne kawy. Natomiast utrata magnezu z moczem jest niewielka, a sama kawa jest jego źródłem.

    Zapamiętajcie, że mniejsza ilość tabletek w zalecanym dawkowaniu nie świadczy o tym, że produkt jest lepszy!

    Jaki magnez wybrać? Po pierwsze taki lek, który będziecie w stanie przyjmować. Dlatego właśnie lek z cytrynianem, to nienajlepszy wybór dla mnie, bo nie potrafię połknąć takich dużych tabletek :P
    Poproście farmaceutę i wspólnie wybierzcie dobry dla siebie preparat.

    Suplementujecie magnez? Jeśli tak, to w jakiej formie?

    Więcej ciekawostek na: https://www.instagram.com/dwa__fartuchy/

    #medycyna #lekarz #ciekawostki #zdrowie #apteka #leki #farmacja #suplementy #dwafartuchywaptece

    pokaż spoiler Na podstawie: Iskra, Maria, Beata Krasińska, and Andrzej Tykarski. "Magnez—rola fizjologiczna, znaczenie kliniczne niedoboru w nadciśnieniu tętniczym i jego powikłaniach oraz możliwości uzupełniania w organizmie człowieka." Arterial Hypertension 17.6 (2013): 447-459. Schuchardt JP, Hahn A. Intestinal Absorption and Factors Influencing Bioavailability of Magnesium-An Update. Curr Nutr Food Sci. 2017;13(4):260-278.
    pokaż całość

    źródło: 20220519191647.jpg

  •  

    Czy są we #wroclaw jakieś darmowe ścianki do tenisa? Najlepiej w okolicy śródmieścia/ołbina/psiego pola/biskupina.

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika bardzoprosz3

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Popularne tagi bardzoprosz3

Osiągnięcia (5)