•  

    Hej,

    Chciałem się pochwalić moim pierwszym w życiu silnikiem gier o ciekawej nazwie CLUSEK. Przez ostatnie półtora miesiąca po pracy i w weekendy pisałem sobie silnik oparty od DirectX 11 w C++. Na obecną chwilę mam już zaimplementowane:
    - UI Edytora;
    - Podstawowy silnik renderujący oparty od DirectX 11;
    - Możliwość wczytywania modeli i tekstur z pliku (format JSON);
    - Możliwość wczytywania map z pliku (format JSON);
    - Architekturę opartą o czystego ECS;
    - Logger z możliwością zapisu logów do pliku lub na konsolę;
    - Plik konfiguracyjny (własny format).

    W planach mam jeszcze wiele elementów takich jak na przykład:
    - Obsługa terenu z teselacją;
    - Fizyka z użyciem PhysX;
    - Obsluga audio;
    - PBR;
    - Lepsza obsługa materiałów/shaderów (obecnie jest masakra i mam to w planach zrefaktorować);
    - Cienie;
    - AO;
    - Obsługa kontrolera;
    - Lepsza obsługa myszki;
    - Rozbudowa edytora;
    - i wiele wiele innych...

    Jeżeli ktoś ma jakieś pytania lub opinię na temat postępu to chętnie odpowiem. Cały kod źródłowy można znaleźć na Github. Jeżeli znalazł by się ktoś kto się zajmuje się profesjonalnie tworzeniem gier oraz silników mógłby coś jeszcze dopowiedzieć na temat silnika, albo co w nim poprawić (na pewno jest w nim dużo takich elementów) to byłoby po prostu ekstra! Nie mniej super będzie usłyszeć każdą opinię.

    #programowanie #gamedev #gry #directx #grafikakomputerowa
    pokaż całość

    źródło: CLUSEK.jpg

    •  

      @Jumpererer: Pewnie masz rację, ale ja po prostu lubię printf, bo jest szybszy od cout bez żadnych hacków.

    •  

      @siepan: Dzięki!
      Jego silnik jak na 10 lat temu wygląda na wyjątkowo zaawansowany. Myślę, że Crysis, który wychodził w tamtych czasach nie powstydził by się takiego silnika.
      Poza tym twój komentarz dał mi do myślenia. Myślę, że jak będę wrzucał postęp prac na wykop to przy okazji będę opisywał co było proste, z czym miałem problemy, a co poszło bez problemów i przy okazji, jeżeli ktoś zapyta w komentarzu jak zrobiłem jakąś konkretną rzecz to będę odsyłał do konkretnego miejsca w kodzie i jeżeli będzie to potrzebne danej osobie to będę omawiał w teorii jak działa dana rzecz. pokaż całość

    • więcej komentarzy (99)

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika bilek993

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (1)