•  

    #niepolecamrtveuroagd

    Dzięki #rtveuroagd #eurortvagd dziś mija już 5 dzień bez #xbox i #cyberpunk2077.

    Obsługa klienta w tym sklepiej to poziom najniższych lotów by nie ująć tego w bardziej brutalnych słowach.

    Dzisiaj napisałem o godzinie 10 na fb kolejną wiadomość z pytaniem czy może mają już dla mnie jakiekolwiek informację. Odpisali:
    "Prosimy o chwilę cierpliwości, ponieważ ograniczał nas trwający weekend." Mieli 24h i nic nie zrobili. Po kolejnych 6 godzinach czyli o 16 stwierdziłem, że 30h to już chyba wystarczająca "chwila cierpliwości" aby cokolwiek w tej sprawie zdziałać. Więc postanowiłem zadzwonić kolejny raz na infolinię.

    Na infolini odebrała Pani, której opowiedziałem w szczegółach moją sytuację.
    Odopowiedziała mi, że muszę czekać, po prostu czekać i nie jest w stanie podać mi terminu dostawy. Nie umiała również odpowiedzieć na pytanie dlaczego w piątek o 21 dostałem maila od nich z informacją, że przesyłka tego samego dnia zostanie przekazana kurierowi DHL i że jeśli chcę to mogę złożyć skargę na ich stronie. Poprosiłem o kontakt z kimś z kim mogę anulować zamówienie bo mam dość tego czekania.

    Pani poinformowała mnie, że przekieruje mnie do odpowiedniej osoby.
    Kilka chwil oczekiwania i odbiera pan który mówi " Dzień dorby OleOle". Myślałem, że to pomyłka więc informuję go że dzwonie aby anulować zamówienie, dyktuję mu numr zamówienia i słyszę "Źle Pana przekierowali. To jest sklep OleOle a pan zamawiał w EuroRtvAgd". <FacePalme> ...

    Pan informuje mnie, że przekieruje mnie powtórnie do #eurortvagd. Jestem 9 w kolejce...

    Tym razem odbiera inny Pan - informuję go o chęci anulowania zamówienia. Odpowiedział, że jest taka opcja - więc powiedziałem, że dostałem już kod do GamePass i że z ich winy ten kod nie jest mi do niczego potrzebny i że nie chcę go i chcę aby rówież za to zwrócili mi pieniądzę. Przy okazji informuję go o całej sytuacji i o tym, że moja irytacja sięga zenitu.
    I nagle informacja od Pana na infolini - ale ja wiem, czemu przesyłka do Pana nie dotarła, jeśli Pan chce to mogę ją do pana wysłać i będzie ją Pan miał jutro... nagle mam w głowie olbrzymie WTF

    Pytam czy może potwierdzić na 100% czy ta przesyłka do mnie dotrze bo wszędzie dostaję sprzeczne informację i nikt nie jest mi w stanie niczego powiedzieć. Prosi o chwilę cierpliwości i mówi, że na jutro jednak nie da rady ale na środę powinna być. Po upewnieniu się 3 razy, że na pewno przesyłka do mnie dotrze w środę i że w skład przesyłki wchodzą wszystkie - decyduję się aby dostarczyli przesyłkę w środę. Podziękowałem bardzo serdecznie Panu za pomoc i powiedziałem, że jest tam jedyną kompetentną osobą w tej firmie.

    Jednak po tym wszystkim nie mogę już zaufać w 100% w dane mi słowo. Otrzymałem maila z potwierdzeniem zamówienie, status na stronie zmienił się na "Przygotowane do wydania kurierowi". Dlatego dalej postanowiłem zamieszczać posty do momentu aż faktycznie przesyłka do mnie dotrze.

    Tak więc czekam do środy na rozój wydarzeń. Niestety nie zapytałem tego Pana o imie i nazwisko a z miłą chęcią chicałbym mu podziękować jeśli konsola faktycznie przyjedzie w środę i wystawić mu super opinię. Niestety z tego wszystkiego zapomniałem. Mam chociaż nadzieje, że moje słowa o tym, że jest jedyną kompetentną osobą w tej firmie jakoś poprawiły mu humor.

    Strasznie, ale to strasznie nie polecam zakupów w #eurortvagd #rtveuroagd
    pokaż całość

    •  

      @xddKOMUddx: tak!!! :) Dzisiaj o 14 w końcu otrzymałem zamówienie. Skończyłem właśnie instalować i pobierać aktualizację do cyberpunka - tak więc jutro przekonam się czy te wszystkie opinie na temat tej gry są prawdziwe ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Natomiast co do EuroRtvAgd to na fb nie dostałem już żadnej odpowiedzi od nich po tym gdy napisałem, że moja cierpliwość dobiegła końca. Zero jakiejkolwiek próby wytłumaczenia sytuacji itp. Wysłałem przez ich stronę internetową swoją opinię na temat obsługi klienta - oczywiście zawarłem w niej również informację o ostatnim panu z infolinii który jako jedyny potrafił rozwiązać cale zamieszanie w 2 minuty i zrobił to czego 6 innych osób nie potrafiło zrobić w ciągu 5 dni. Może w jakikolwiek sposób go wynagrodzą :) pokaż całość

    •  

      @chmc: hehe to dobrze. Niby ludzie z infolinii nie są niczemu winni bo ta spychologia idzie z góry ale fajnie że chociaż jeden chciał pomóc i ogarnął faktycznie temat. No ja dzisiaj chwilke pograłem to miałem parę gliczy, no i jazda motocyklem dramat. Ale tak się zastanawiam czy czasem wcześniej jak grę zamykałem przez menu a nie zwijalem do quick resume to bugow było mniej. Może byc coś z tym na rzeczy i jutro sprawdzę to .
      Słabe to euro AGD pod tym względem ale grunt że historia skończyła się dobrze, chociaż mogliby głupi kod na te chociaż 100 zł w ramach zadośćuczynienia rzucić
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (7)

  •  

    Dzięki #rtveuroagd #eurortvagd to już 4 dzień bez #xbox Sieries X i #cyberpunk2077 po tym gdy zamówienie nie dotarło do mnie 10 grudnia a następnie po ustaleniu nowego terminu dostawy na 12 grudnia również nie otrzymałem przesyłki.

    Postanowiłem liczyć dni zwłoki i codziennie ostrzegać innych przed zakupami w tym sklepie.

    Na mojego wczorajszego maila do działu obsługi klienta nikt nie odpisał.
    Napisałem również dzisiaj rano wiadomość na fb z opisem całej sytuacji - tutaj pojawiła się odpowiedź z ich strony o godzinie 11, że wrócą do mnie z informacjami na temat zamówienia.
    Niestety po 6h nie otrzymałem żadnej informacji zwrotnej.
    Status zamówienia na stronie euro dalej widnieje jako "Uzgodniony termin dostawy" z datą 12 grudnia między 9-19.

    Tak więc dzięki raz jeszcze #rtveuroagd za zniszczenie przyjemności z zakupu #xbox
    pokaż całość

    •  

      @xddKOMUddx: nie dostałem żadnych informacji ani od eurortvagd ani od firmy kurierskiej. Zapewne wgl nie nadali jeszcze tej paczki. Na fb napisałem wiadomość o 15 czy mają już dla mnie jakikolwiek update - o 18:30 odpisali "Prosimy o chwilę cierpliwości". Tak więc pozostaje mi poczekać na rozwój sytuacji do jutra.

    •  

      @chmc: no RTV euro AGD to chuj nie sklep. Często u nich kupuje bo mają dobre oferty, ale klient się liczy dla nich do momentu płatności a potem to tylko problem. Długo się ze zwrotem bujalem u nich, reklamacje to dramat. Wiem że na infolinii szary człowiek niczemu nie jest winny, ale coś tam załatwić to tragedia

      +: chmc
    • więcej komentarzy (7)

  •  

    #eurortvagd #euro #rtveuroagd

    Bardzo, ale to bardzo nie polecam #rtveuroagd i robienia zakupów w ich sklepie internetowym.
    Dlaczego?

    tdrl dla niecierpliwych:

    pokaż spoiler Zamówiłem Xboxa Series X + Cyberpunk 2077 z dostawą na 10 grudnia - jest 12 grudnia i nadal nie otrzymałem swojego zamówienia, a obsługa klienta to dramat...


    Opis zdarzeń:
    28 listopada postanowiłem kupić w sklepie #rtveuroagd zestaw #xbox Series X + #cyberpunk2077, dodatkowo dorzuciłem do zamówienia drugiego pada oraz 3 miesięczny abonament na GamePass. Muszę zaznaczyć, że miała to być moja pierwsza konsola w życiu, dlatego też zdecydowałem się na zakup dodatkowo abonamentu na GamePass ponieważ nie posiadam żadnych innych gier. Ogólnie z zakupem nosiłem się prawie tydzień, przez 3 dni oglądałem porównania Xbox One, Xbox Series S, Xbox Series X. Zastanawiałem się którą konsole kupić, czytałem artykuły, oglądałem recenzje na YT. Koniec końców stwierdziłem, że po całym roku ciężkiej pracy zafunduję sobie prezent na święta i że będzie to Xbox Series X aby służył mi przez lata a do tego dorzucę Cyberpunk2077 aby mieć od razu w co grać. Łączna kwota zamówienia to 2724zł.

    Tak więc jak wspomniałem 28 listopada złożyłem zamówienie, które od razu opłaciłem. W opisie produktu był podany termin dostawy na 10 grudnia - czyli w dniu premiery Cyberpunk2077. Status zamówienia, który widniał cały czas do 10 grudnia brzmiał mniej więcej tak: "przekazano operatorowi" a poniżej była informacją, że operator będzie kontaktował się ze mną w sprawie ustalenia terminu dostawy.
    Jednak do dnia 10 grudnia żadnej próby kontaktu ze mną nie było. Stwierdziłem, że poczekam do godz. 16 aż skończę pracę i zobacze czy konsola dotrze - niestety tak się nie stało. Trochę poddenerwowany całą sytuacją postanowiłem zadzwonić na infolinię - około 15 minut oczekiwania ponieważ masa ludzi dzwoniła w sprawie PS5 - w końcu udało się dodzwonić do konsultanta. Powiedziałem, że dzwonię aby dowiedzieć się jak wygląda status zamówienia i kiedy przesyłka dotrze do mnie. Pan spytał czy nie było żadnego kontaktu ze strony kuriera - odpowiedziałem, że nie i zapytałem czy może podać mi nr przesyłki to zadzwonię do kuriera. Powiedział, że musi coś sprawdzić i po chwili powiedział, że paczka została przekazana do firmy kurierskiej ale firma nie nadała jej numeru i że spróbuje to wyjaśnić. Po jakiś dwóch minutach powiedział, że nie wie co się tutaj stało i jest to dziwna sytuacja węc przekieruje mnie na "linię o wyższym priorytecie".

    Kolejne minuty oczekiwania na dodzwonienie się, ale w końcu się udało.

    Opowiadam więc nowemu panu, że dzwonie w sprawie statusu zamówienia no i że zostałem przekierowany tutaj gdyż poprzednia osoba nie wiedziała co się stało. Pan powiedział abym poczekał, zaczął coś sprawdzać w systemie i powiedział, że jest to dziwna sytuacja bo nastapił jakiś błąd w ich systemie podczas składania zamówienia i wytłumaczł mi to mniej więcej tak, że przez zakup GamePassa system nie przekazał informacji o Xbosie i że nie zarezerowali konsoli dla mnie oraz że nie wie czemu wcześniej dostałem informację o przekazaniu paczki do firmy kurierskiej. Koniec końców pan na infolini powiedział, że jeśli chcę to mogą zamówić konsole i wtedy czas oczekiwania na skompletowanie zamówienia to od 3 do 14 dni lub anulować zamówienie. Odpowiedziałem, żeby poki co nie zmieniał nic i że chcę się skontultować z działem reklamacji. Po skończonej rozmowie status zmienił się na "Kompletowanie zamówienia".

    Tego samego dnia o godzinie 16:30 wysłałem maila na adres sklep.internetowy@euro.com.pl z informacją o całej sytuacji oraz zadałem pytanie czy mogą wytłumaczyć jak do tego mogło dojść. Czy jakkolwiek chcą się zrekompensować oraz jaki jest faktyczny termin oczekiwania jeśli nie zdecyduję się na anulowanie zamówienia gdyż jeśli miałbym czekać 14 dni to prawdopodobnie konsola przyszłaby dopiero po świętach.

    Po wysłaniu maila była cisza. Następnego dnia czyli 11 grudnia (piątek) o godzinie 9 dostałem sms-a od rtveuroagd żebym wybrał termin dostawy.
    Zdziwiłem się bo podobno miało to potrwać między 3-14 dnia ale nie ukrywam, że ucieszyłem się. Wszedłem na stronę, wybrałem termin 12 grudnia godzina 9-19 - czyli dzisiaj. Pomyślałem, że no trudno - straciłem sporo nerwów dzień wcześniej, ale koniec końców w sobotę będę miał konsole i przez weekend będę mógł w końcu z niej skorzystać.

    Status zamówienia zmienił się na "Uzgodniony termin dostawy" oraz pojawił się właśnie wybrany termin dostawy tj. 12 grudnia 2020 godz 9-19. Dodatkowo o godzinie 21:12 tego samego dnia tj. 11 grudnia dostałem odpowiedź na swojego maila:
    "Szanowny Kliencie,
    przepraszamy za wszelkie niedogodności. Przesyłka z zamówieniem w dniu dzisiejszym zostanie przekazana do doręczenia firmie DHL.
    W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt."

    Oczywiście bez żadnych wyjaśniej o które prosiłem. No ale patrząc realnie na całą sytuację pomyślałem, że jest dobrze - napisali, że przesyłka jest już przekazana do firmy kurierskiej, więc pozostaje mi czekać.

    Dzisiaj od rana siedziałem i czekałem na przyjazd kuriera. Mineła 9, 10, 11, 12 i 13. Od 15 stwierdziłem, że mało prawdopodobne jest aby konsola dotarła, ale nie chciałem się kolejny raz wkurzać dzwoniąc na infolinię. Postanowiłem poczekać do 19. Jak widzicie po tym poście niestety ale i dzisiaj przesyłka nie dotarła. Dwa dni stracone na oczekiwanie na swój wymarzony prezent. Dwa dni nerwów.
    Dzisiaj napiszę kolejnego maila - ciekaw jestem co odpiszą.

    Tak trakuje się klienta w rtveuroagd - wiedzą, że jedna osoba nie może nic zrobić więc nie przejmują się pojedynczymi przypadkami.
    Mógłbym zrezygnować z zamówienia ale wtedy zapewne kasę odeślą po 14 dniach więc w tym roku nie mógłbym raczej liczyć na to, że uda mi się zagrać na konsoli.

    W przeciwieństie do rtveuroagd mogę pochwalić sklep #home&you, u których także złożyłem zamówienie i to o dużo mniejszej wartości bo jedynie okolo 150 zł. Oni również nie wysłali zamówienia na czas - ale pierwsi o tym fakcie mnie poinformowali, że mają problem, nie musiałem nigdzie dzwonić. Przeprosili a dodatkowo wysłali kod rabatowy na 15% ważny do lutego 2021. Olbrzymia różnica w podejściu do klienta.

    Ogólnie patrząc na te wszystkie newsy o Cyberpunku, recencje, komentarze i wpisy to czuję się tak jak dziecko w przedszkolu, w którym wszystkie dzieci dostały cukierki i lizaki a ja jako jedyny nie - bo zabrakło i w sumie nie wiecie kiedy dostaniecie swoje słodycze.
    pokaż całość

    •  

      @lizakoo: tak powinno być - dlatego cieszę się, że Twoje zamówienie dotarło na czas. Rozumiem też, że mogą pojawić się różne nieprzewidziane sytuacje - ale gdy już ktoś raz dzwoni i informuje kulturalnie o problemie z jego zamówieniem to uważam, że należy dopilnować aby drugi raz sytuacja się nie powtórzyła. Zwłaszcza, że gdyby nie mój telefon to nikt problemu by nie zauważył. Pomimo zapewnień na infolinii, że będę informowany na bieżąco na temat każdej zmiany statusu zamówienia to jednak się to nie stało, ponieważ po ustaleniu drugiego terminu dostawy nadal nie wiem co z moim zamówieniem. Uważam też, że nie było to zwykłe zamówienie - jeśli ktoś decyduje się na zakup przedpremierowy - jak np. Ty - który zdecydowałeś się zakupić produkt ponad miesiąc przed dostawą, to raczej oczekuje się tego, że dostanie się produkt jako jeden z pierwszych, bo właśnie za to się płaci. W moim przypadku to nie nastąpiło. pokaż całość

    •  

      @chmc: dwa razy miałem styczność z tym sklepem i dwa razy mocno się przejechałem. Omijam Toto szerokim łukiem

      +: chmc
    • więcej komentarzy (1)

  •  

    nie polecam zakupów w #eurortvagd #rtveuroagd. Złożyłem zamówienie między innymi na xbox series x + cyberpunk 2077 w dniu 28 listopada z dostawą na 10 grudnia. Do dzisiaj widniała informacja, że zamówienie zostało przekazane operatorowi który skontaktuje się ze mną w sprawie dostarczenia przesyłki. Niestety takiego kontaktu nie było więc przed chwilą zadzwoniłem na infolinię aby dowiedzieć się co jest grane. Okazało się, że nie wiedzą co się stało, ale moje zamówienie nie zostało skompletowane i przekazane do firmy kurierskiej. I że jeśli chcę to mogą je skompletować ale potrwa to około 3-14 dni... porażka... ehhh pokaż całość

  •  

    Czy wiedzieliście, że KFC uzależnia ceny produktów od miasta/lokalizacji zamawiającego? Trochę mnie to zaskoczyło - spodziewałem się, że ceny w każdym lokalu są identyczne. To już chyba lepiej gdyby oficjalnie doliczali opłatę za dojazd niż podnosili ceny produktów.
    Na screenie: Wrocław, Katowice, Wrocław - różnica 2 zł na longerze to dość sporo

    #kfc #kfcpolska #wroclaw #katowice pokaż całość

    źródło: Zrzut ekranu 2020-05-10 o 11.24.32.png

    +: Rotkicik, CapoDiPtakMuzzapi +6 innych
  •  

    Co za szczęście mnie spotkało w poniedziałek rano. Moja mandarynka urodziła dziecko. Pijcie ze mną kompot. ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

    +: h............r, jatotytytoja +25 innych
  •  

    Witam.
    Zastanawiam się nad pójściem na studia (zaoczne) i interesowałby mnie kierunek (Zarządzanie - Przedsiębiorczość) Poniżej lista uczelni i wydziałów na których owy kierunek jest.
    I teraz pytanie do Was - może ktoś z was studiuje lub studiował na którymś z nich i mógłby powiedzieć mi coś na ten temat.
    Np. Czy zajęcia są tylko w sb-nd czy też w pt (jestem osobą pracującą i ciężko będzie mi przyjeżdżać na zajęcia w pt) Co ile są zjazdy? Na ile uczą tam praktycznych umiejętności? Czy polecasz lub odradzasz któryś z nich?
    Z góry dzięki za pomoc ;)

    #katowice :
    UŚ:
    Wydział Prawa i Administracji, Kierunek: Przedsiębiorczość
    UE:
    Wydział Zarządzania, Kierunek: Zarządzanie - Specjalizacja: Zarządzanie przedsiębiorstwem
    Wydział Ekonomii, Kierunek: Ekonomia - Specjalizacja: Ekonomia menadżerska
    Wydział Ekonomii, Kierunek: Przedsiębiorczość i Finanse

    #krakow:
    UJ:
    Wydział Zarządzania, Kierunek: Zarządzanie firmą
    UE:
    Wydział Zarządzania, Kierunek: Zarządzanie firmą
    AGH:
    Wydział Zarządzania, Kierunek: Zarządzanie

    #nauka #studia
    pokaż całość

    +: Cronox
  •  

    Z racji tego iż idą święta, poszukiwałem jakiegoś niedrogiego prezentu dla siostry i wpadł mi do głowy pomysł by kupić jej suszarkę do włosów gdyż zawsze pożycza się od starszej siostry. Wszedłem m.in na sklep mediaexpert i znalazłem tam MEGA PROMOCJĘ. a mianowicie suszarkę przecenioną z 149,99 zł na 38 zł o_O ... aż mi szczena opadłą i mówię nie ma co - kupuje.! Lecz dla pewności postanowiłem sprawdzić w google jak kształtują się ceny tej suszarki w innych sklepach.. jakież było moje zdziwienie gdy okazało się, że w każdym innym, dowolnym sklepie suszarka ta nie kosztuje 149 zł ani nawet 100 zł - a jej cena kształtuje się między 36 - 50 zł (nie licząc jednego sklepu w którym cena ta wynosi 60 zł) :D

    tutaj link do suszarki w mediaexpert:
    https://www.mediaexpert.pl/suszarki-do-wlosow/suszarka-rowenta-cv1510,id-823446
    a tutaj link do porównywarki ceneo:
    https://www.ceneo.pl/51678739

    postanowiłem również sprawdzić czy może z innymi produktami jest podobnie i wziąłem kolejną promocyjną suszarkę w medziaexpert:
    https://www.mediaexpert.pl/suszarki-do-wlosow/suszarka-remington-ac9140-proluxe,id-765319

    tutaj promocja nie jest aż tak duża ale to cały czas ponad 50 zł oszczędności czyli jakieś -25%.
    I jak myślicie co się okazało? Dokładnie to samo co poprzednio tj cena w innych sklepach waha się od 170 do 180 zł (nie biorąc pod uwagę 2 cen odbiegających od reszty tj 200 i 230 zł)
    https://www.ceneo.pl/47700933

    Tak więc uważajcie i zawsze porównajcie cenę w innym sklepie, bo ja z pośpiechu kupiłbym coś o czym myślałbym że zrobiłem interes życia a tak na prawdę to zostałbym zrobiony w balona ;)

    #promocje #swieta i trochę #oszukujo
    pokaż całość

  •  

    Witam.
    Pytania zielonki w sprawach giełdowych. :)

    A mianowicie pytanie będzie dotyczyć spekulacji i zleceń stop loss. Trochę długie jak i może nie zupełnie logiczne ;) . Tak więc na wstępie sory za wszelkie głupoty. :)

    A teraz do sedna: praktycznie w każdym "poradniku" inwestora zalecane jest ustawianie zleceń stop loss, wydaje mi się, że rzeczywiście jest to przydatna sprawa, choć według mnie również dość ryzykowna jeśli stop loss chcielibyśmy ustawić na mniej niż 10% TKO z powodu właśnie spekulacji.

    I teraz przykład oraz moje pytania.
    Załóżmy , że nie jestem zawodowym inwestorem i nie za bardzo mam czas śledzić notowania non stop więc na giełdę wchodzę 2 razy dziennie, 1 po zakończeniu sesji by przeanalizować notowania i zlecić jakieś nowe zlecenia i 2 raz rano by sprawdzić które zlecenia zostały zrealizowane i ustawić na nich stop lossa.
    Teraz załóżmy, że kupiłem akcje X po cenie 10 zł na otwarciu sesji. Poczytałem trochę poradników i stwierdziłem że ten stop loss to rzeczywiście spoko sprawa by nie popłynąć. Tak więc ustaliłem, że poziom strat jaki jest dla mnie do przyjęcia na tych akcjach to 8%. Czyli stop loss ustawiam na 9.2 zł. Widły oscylują na poziomie 10% czyli 9 - 11 zł. I w tym momencie pojawia się osoba która ma jakieś info odnośnie tego, że w najbliższym czasie kurs tych akcji może nieźle podskoczyć jednak chce kupić te akcje po jak najniższej cenie lub po prostu nie ma żadnego tajemniczego info ale skupuje akcje danej spóki.. Tak więc co robi? Wystawia 1 akcje tej spółki po cenie 9 zł, tak by aktywować stop loss takim użytkownikom jak ja. Przez jego transakcje moje zlecenie zostaje aktywowane i po mimo tego, że przez cały dzień kurs akcji rósł to ja sprzedałem swoje akcje po zaniżonej cenie. Takich osób jak ja było wiele dzięki czemu osoba Y zdobyła akcje poniżej faktycznego kursu z dnia dzisiejszego.

    Teraz moje pytania.
    Z powyższego przykładu wynika że stop loss powinien być ustawiany na więcej niż 10%, tak aby ktoś kto chciałby właśnie spekulować w ten sposób jak osoba Y, został zatrzymany poprzez widełki. Jakie jest wasze zdanie? Czy faktycznie takie sytuacje mają miejsce często?

    I następne pytanie: czy działanie takie jak wymienione powyżej osoby Y jest legalne? Z jednej strony jest właścicielem akcji, więc może je sprzedać po dowolnej cenie, z drugiej strony czy jednak nie podpada to pod jakieś działanie na szkodę spółki ?

    Z góry dzięki za uwagę i odpowiedzi :).

    #gpw #gielda
    pokaż całość

    •  

      @chmc: System nic nie uśredni. Twoje założenia są poprawne ale nie występujące na normalnych spółkach.

    •  

      @chmc: Zlecenia w trakcie notowań ciągłych są realizowane po cenie jaka stoi w arkuszu. Jeżeli po lewej masz 10,20 i ktoś wystawi sprzedaj 1 akcje po 9 zł, to sprzeda ją po 10,20. Taniej niż się wystawiło do arkusza można kupić jedynie na otwarciu lub zamknięciu po równoważeniu kursu.

      Zlecenie Wmin nie może stać w arkuszu, jeżeli po jego drugiej stronie nie ma oferty która pozwoli wykonać transakcję, to Wmin zostaje anulowany.

      Sytuacje o których mówisz że ktoś najpierw obniży kurs akcji żeby później kupić taniej oczywiście się zdarzają, ale nie są wykonalne za pomocą 1 akcji. Nie wiem jak jest teraz, ale jeszcze 3-4 lata temu jak zawodowo grałem na giełdzie, to można było większość spółek z WIG20 (nie licząc 5-7 największych) przesunąć o kilka % kwotą zaledwie kilkuset tysięcy złotych, także aktywowanie stoplossów żeby potem zagrać na odbicie jest dość powszechną praktyką. Najlepiej nadstawiając swoje wiaderko do zbierania akcji z tychże stoplossów. Stoplossy natomiast często są grane na okrągłych limitach cen, które od jakiegoś czasu nie były realizowane. Np. 2letnie minimum po cenie 35 zł. Potem przy 34 zł itd. Także lepiej wystawiać nieco wyżej.

      Trudno ocenić czy jest to niedozwolone. Ustawa o obrocie instrumentami finansowymi mówi, że nie można składać zleceń wprowadzających innych uczestników rynku w błąd w stosunku co do rzeczywistego popytu lub podaży akcji. Z drugiej jednak strony można to podciągnąć pod typową praktykę rynkową, stosowaną przez animatorów rynku. Animatorzy rynku z racji sporego wyczucia często wiedza gdzie są stoplossy, więc sobie z nich korzystają żeby kupić lub sprzedać akcje.

      Doczytaj sobie o realizacji zleceń bo faktycznie nie masz za bardzo pojęcia jak to działa. Poza tym wystawiając stoplossa np. po te 9.20 po pierwsze ustawiasz limit aktywacji, a po drugie cenę wykonania. Czyli np sprzedaj po 9.19, gdy cena na rynku wynosi 9,20. Takie zlecenie może ci się nie wykonać, jak ktoś sprzedający przy kursie np 9,25 uderzy aż do 9.10. Zostaniesz w arkuszu ze swoim stoplossem. Z tego też względu warto wystawiać cenę nieco niżej, lub PKC. Jednak jeżeli ktoś aktywuje twoje zlecenie obronne i jednocześnie zawiesi notowania na dolnych widełkach, to też twoje zlecenie się w tym momencie nie wykona, a dopiero po odwieszeniu kursu przy równoważeniu. Wtedy może się handel otworzyć kilka % niżej, więc stoploss zadziała dużo gorzej niż tego oczekujesz. W pierwszej kolejności wykonywane jest zlecenie które uderza w prawą lub lewą stronę arkusza. Następnie po kolei wszystkie zlecenia obronne zgodnie z kolejnością złożenia do arkusza.
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (2)

  •  

    Witam.
    Mam pytanie. Mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego w poniższej sytuacji nie dochodzi do transakcji?

    Chodzi mi o wiersz nr 2.
    Po lewej stronie jest zlecenie PKC, a po prawej istnieje zlecenie sprzedaży, jednak przez ponad 15 min nie doszło do transakcji. Dlaczego? Przecież skoro jest zlecenie PKC to powinna nastąpić transakcja. Czy jednak coś źle rozumuje.

    #gpw #gielda
    pokaż całość

    +: Cronox
  •  

    Hej.

    Poleci ktoś jakiś fajny hotel (nocleg) na wakacyjny weekend dla dwojga?
    Ma być to prezent z okazji urodzin.
    Chodzi mi o jakiś dobry i sprawdzony nocleg w fajnym miejscu,
    tak by można było pozwiedzać i zobaczyć coś ciekawego.
    Cena do 300 zł (1 noc) lub do 400 zł za 2 noce.
    (Kraków, Zakopane i północ Polski odpadają ;) )

    Z góry dzięki ;)

    #turystyka #prezent #hotel #polska #podroze #podrozujzwykopem
    pokaż całość

    •  

      @Vincenzo Hej. Jeśli masz i nie jest Ci potrzebna, możesz podesłać. Może się przyda ;)

    •  
      M...........n

      +1

      @chmc: Kiedys zabralem swojego rozowego do Poznania na weekend. Hotel byl na uboczu ale kilka przystankow tramwajowych bylo w poblizu a bilet dobowy skasowany w piatek popoludniu byl wazny caly weekend (chyba nadal tak jest). Hotel bardzo przyjemny, wydawalo mi sie, ze rezerwowalem go przez booking.com ale nie widze go w historii. Moge poszukac jesli jestes zainteresowany. Moge tez Cipolecic hotel w centrum Torunia, tez milo wspominam. Oba miejsca warte odwiedzenia a weekend wystarczy zeby troche pozwiedzac.
      Tez moge dac Ci refa na booking.com - 15 euro po zakonczeniu podrozy wraca na Twoja karte
      pokaż całość

      +: chmc
    • więcej komentarzy (1)

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika chmc

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (1)