•  

    Na wygraną Ricciardo jest kurs 40 ;)

    Ale przecież Renault lubi proste

    Zaskoczy?

    #f1

  •  

    Zmiana zespołu przez kierowcę w trakcie sezonu nie jest żadną nowością, historia F1 zna wiele przypadków gdzie jeden kierowca w trakcie jednego sezonu jeździł w 2 lub nawet 3 różnych zespołach. Nie ma teraz sensu przytaczać wszystkich tych przypadków, gdyż w dawnych czasach były one na porządku dziennym, dlatego dzisiaj podam tylko te z czasów "nowożytnych" dotyczących ostatnich 20 lat. Do każdego ruchu postaram się dołączyć krótki opis sytuacji, dlaczego stało się tak a nie inaczej. Zestawienie nie uwzględnia tutaj kierowców testowych, którzy jeździli piątkowe treningi w barwach kilku zespołów w tym samym roku, pod uwagę wzięci zostali tylko kierowcy którzy jechali w wyścigu.

    Sezon 1999
    Mika Salo: BAR -> Ferrari

    Fin początkowo nie znalazł się w składzie żadnego zespołu, lecz już po 2 pierwszych wyścigach sezonu, dostał fotel w zespole BAR gdzie zastąpił kontuzjowanego Richardo Zonte przez 3 wyścigi. Następnie otrzymał szansę od Ferrari na zastąpienie Michaela Schumachera, który złamał nogę w wypadku na Silverstone. Fin w barwach Ferrari zdobył swoje jedyne 2 podia w F1, w GP Niemiec mógł nawet wygrać, gdy nie TO nakazujące mu przepuścić Irvina, który walczył o tytuł.

    Sezon 2001
    Jean Alesi: Prost -> Jordan
    Swój ostatni sezon Alesi rozpoczął w barwach ekipy Prosta, samochód zespołu borykającego się z problemami finansowymi był daleki od ideału, a Jean wykorzystał okazję aby stamtąd uciec po GP Wielkiej Brytanii gdy w zespole Jordana zwolniło się miejsce Heinz-Harald Frentza który został zwolniony. Alesi za swój ruch został skrytykowany przez Alaina Prosta, który także drogą sądową wywalczył dla siebie odszkodowanie od Alesiego za zerwanie ważnego kontraktu.

    Heinz-Harald Frentzen: Jordan -> Prost
    Historia Niemca jest odwrotnością historii Alesiego. Heinz został zwolniony z Jordana po GP Wielkiej Brytanii, lecz bardzo szybko odnalazł się w Proscie, zajmując posadę Alesiego.

    Luciano Burti: Jaguar -> Prost
    Brazylijczyk swój debiutacki sezon rozpoczął w Jaguarze, jednak z powodu osiągania słabych wyników stracił swój fotel już po 4 wyścigach, dzięki wsparciu sponsorskiego odnalazł się bardzo szybko w Jaguarze

    Sezon 2002
    Heinz-Harald Frentzen: Arrows -> Sauber
    Niemiec rozpoczął sezon w barwach ekipy Arrowsa, niestety zespół ten borykach się ze sporymi kłopotami finansowymi w efekcie po 12 wyścigach sezonu ekipa zbankrutowała, pozostawiając Heinza bez fotela. Niemiec zdołał powrócić na jeden wyścig w barwach Saubera, gdzie zastąpił Felipe Massę, który na początku swojej kariery popełniał zbyt dużą ilość błedów przez co zespół odsunął Brazylijczyka na jeden wyścig.

    Sezon 2003
    Justin Wilson: Minardi -> Jaguar
    Brytyjczyk swój debiutacki sezon rozpoczął w barwach Minardi, ekipy z końca stawki, mimo tego Justin zaprezentował się z dobrej strony, czego efektem był jego transfer do Jaguara na końcówkę sezonu, gdyż podstawowy kierowca Jaguara Antonio Pizzonia rozczarowywał przez co Jaguar postanowił wykupić kontrakt Wilsona z Minardi.

    Sezon 2004
    Jarno Trulli: Renault -> Toyota
    Trulli w sezonie 2004 jeździł w Renault dobrze, wygrał GP Monako i pokonywał Alonso, jednak w trakcie sezonu popadł w konflikt z szefem zespołu Flavio Briatore, w efekcie czego musiał opuścić zespół na kilka wyścigów przed końcem sezonu, między czasie Włoch podpisał umowę na starty w Toyocie od sezonu 2005, jednak ze względu na okoliczności Jarno zadebiutował w nowym zespole już w końcówce 2004. Co ciekawe Włoch na początku swojej kariery również zmienił zespół w trakcie sezonu w 1997 gdzie po połowie sezonu opuścił Minardi i doszedł do Prosta

    Sezon 2007
    Sebastian Vettel: BMW -> Toro Rosso
    Niemiec był w BMW na wypożyczeniu od Red Bulla, jeździł w piątkowych treningach i zastąpił Kubicę w GP USA, jednak podczas wakacji, Red bull upomiał się o niego i umieścił go w Toro Rosso, gdzie zajął miejsce zwolnione przez Scotta Speeda.

    Sezon 2009
    Giancarlo Fisichella: Force India -> Ferrari
    Chyba każdy zna tą historię, Ferrari szukało zastępstwa po wypadku Massy, między czasie Fisi w Force India zdobył podium na SPA i postanowili go wykupić z Ferrari na 5 ostatnich wyścigów sezonu

    Sezon 2016
    Danił Kwiat: Red Bull -> Toro Rosso
    Max Verstappen: Toro Rosso -> Red Bull

    Słynna wymiana między ekipami Red Bulla, która rozwinęła karierę Maxa, a pogrążyła karierę Daniła

    Sezon 2017
    Carlos Sainz: Toro Rosso -> Renault
    Deal silnikowy w efekcie którego Red Bull oddał Sainza do Renault

    Sezon 2019
    Pierre Gasly: Red Bull -> Toro Rosso
    Alex Albon: Toro Rosso -> Red Bull

    Też chyba każdy pamięta i zna tę historię

    #f1 #randomf1shit #ciekawostki
    pokaż całość

    •  

      Sezon 2002
      Heinz-Harald Frentzen: Arrows -> Sauber
      Niemiec rozpoczął sezon w barwach ekipy Arrowsa, niestety zespół ten borykach się ze sporymi kłopotami finansowymi w efekcie po 12 wyścigach sezonu ekipa zbankrutowała, pozostawiając Heinza bez fotela. Niemiec zdołał powrócić na jeden wyścig w barwach Saubera, gdzie zastąpił Felipe Massę, który na początku swojej kariery popełniał zbyt dużą ilość błedów przez co zespół odsunął Brazylijczyka na jeden wyścig.


      @tumialemdaclogin: Z tym też był ciekawy wałek wykręcony, bo Felipe Massa otrzymał karę obniżenia pozycji o 10 miejsc startowych w następnym wyścigu. Pierwszy raz w historii F1 użyto tej kary, i była ona dość nieprecyzyjna - bo nie dotyczyła następnego wyścigu danego kierowcy, a po prostu następnego wyścigu. Zmieniając kierowców Sauber uniknął realizacji tej kary, zapoznał Frentzena z aktualnym składem osobowym w zespole (wszak miał dla nich jeździć na 2003, słabe wyniki Massy były prawdą), a przepisy zostały doprecyzowane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      pokaż całość

    •  

      @tumialemdaclogin: Starczy powiedzieć, że na Suzukę wrócił ( ͡º ͜ʖ͡º)

    • więcej komentarzy (5)

  •  

    Ferrari od zawsze kojarzone jest z kolorem czerwonym, jednak bardzo dawno temu Ferrari na dwa wyścigi zmieniło kolor ze swojej charakterystycznej czerwieni na niebieski. Był to rok 1964. Ferrari chciało aby ich samochód 250LM uzyskał homologacje do wyścigów Grand Touring grupy 3. Samochód Ferrari nie spełniał wymagań gdyż modeli 250LM powstało mniej niż wymagane 100 sztuk aby można było uznać model za samochód seryjny, więc aplikacja Ferrari została odrzucona. Enzo Ferrari zwrócił się o pomoc do ACI włoskiego związku sportów motorowych, lecz włosi odmówili pomocy w tej sprawie. To tylko rozgniewało Enzo który stwierdził że już nigdy nie wystawi samochodu Ferrari w czerwonym kolorze. Tymczasem w kalendarzu pozostały już tylko 2 wyścigi GP USA i GP Meksyku. Enzo Ferrari do tych wyścigów zgłosił zespół pod nazwą North American Racing Team zamiast Ferrari, a samochody pomalował na kolor niebiesko biały. Kierowca Ferrari John Surtees w GP Meksyku zapewnił sobie tytuł mistrza świata, ten tytuł był wyjątkowo gdyż Surtees był jednym mistrzem świata zarówno na 2 i 4 kolach. W przyszłym sezonie spór został zakończony a Ferrari wróciło do czerwonego malowania.
    Pełna historia

    #f1 #ciekawostki #randomf1shit
    pokaż całość

    źródło: essentiallysports.com

    •  

      @prze_galant: To jeszcze historia odnosząca się do "zarania wyścigowych dziejów", gdzie producenci malowali auta zgodnie z przydziałem kolorów per nacja. Włosi mieli czerwony, Brytole zielony (równie słynny co obrzydliwy kolor British Racing Green), a Niemcy srebrny (i tak powstały srebrne strzały). Potem ten obowiązek został zniesiony, ale niektóre marki już tak zostały związane z tymi kolorami, że ta tradycja trwa do dziś - choć już w pełni nieformalnie. pokaż całość

    • więcej komentarzy (2)

  •  

    F1 zdała egzamin z bezpieczeństwa - struktura kierowcy zachowana w jednym kawałku, HALO uratowało przed gilotynowaniem, kombinezon uratował przed spłonięciem. Z tego co słyszymy, poparzenia są na nadgarstkach i kostkach, czyli w miejscach łączenia kombinezonu z butami i rękawicami.

    Kierowca wyskoczył na czystej adrenalinie, ale potem gdy zaczęła schodzić, to i kierowca zaczął słabnąć.

    Oby skończyło się bez poważnych urazów wewnętrznych, bo uderzenie czołowe powoduje spore przeciążenie. Oby tam się obyło bez urazów wewnętrznych.

    #f1
    pokaż całość

    źródło: cdn.discordapp.com

    •  

      @MarekSitko: To jest część w której znajduje się kierowca - przeszedł przez barierkę w całości, HALO w połączeniu z górną częścią tzw. "crash structure" uchroniło głowę Grosjeana przed bezpośrednim kontaktem z barierą. Tył bolidu się "odciął", stąd ten wybuch i pożar - wylało się paliwo. Nawet tutaj widać ślady po tym paliwie.

      źródło: scontent.fpoz4-1.fna.fbcdn.net

    • więcej komentarzy (4)

  •  

    Ostatnio oglądałem wywiad z Toto Wolfem przeprowadzony przez austriacką dziennikarkę. Zapytany o skład zespołu na następny rok powiedział, że kontrakt nie pozwala mu zdradzić szczegółów, ale jeden numer kierowcy może być dwa razy większy. Co może oznaczać ta tajemnicza wiadomość? Czyżby kierowca ze składu mercedesa kończył karierę?
    #f1 #f1spam

  •  

    Bardzo ciekawy materiał mówiący o tym czemu od dekad przednie skrzydło jest "podwieszone do nosa"

    #f1

    źródło: youtube.com

  •  

    Czy wiecie że Michael Schumacher, pomimo bycia kierowca Ferrari w 1997, mial okazję przetestować bolid Saubera, w trakcie sezonu. Miało to miejsce we wrześniu na torze Fiorano. Miele wiadomo o tym teście, był on testem prywatnym, Michael jeździł samochodem pozbawionym reklam sponsorów, a jego czasy nie były oficialnie mierzone. Powód tego testy nie został podobny, najbardziej prawdopodobną teoria jest to że w tamtym czasie Sauber zmagał się z problemami związanymi z balastem samochodu i aby go rozwiązać wykorzystali swoje powiązania z Ferrari(wówczas Sauber był takim trochę teamem B, Ferrari) i zaangażowali Schumachera aby ten przetestował ich bolid i udzielił kilku rad co można poprawić. Sam MSC w czasach swojej kariery przed F1 też był związany z Sauberem ściągając się prototypami.
    Nie ma zbyt wielu zdjęć z tych testów, gdyż wszystkie zachowane zostały zrobione z przyczajki.
    źródło i pełny artykuł
    #f1 #randomf1shit #ciekawostki
    pokaż całość

    źródło: i.redd.it

  •  

    Pamiętacie? Komu kibicowaliście wtedy? Ja liczyłem na Massę i zawsze jak widzę ten fragment z "highlists" to mnie kujnie w środku.
    W tym wyścigu Kubica w generalce został zepchnięty z podium przez Raikkonena.
    W tym sezonie wydawało się, że Robert za kierownicą ówczesnego bolidu BMW Sauber może wyciągnąć dużo więcej niż 1 pole position i 1 wygrany wyścig, ale reszta zespołu uznała, że cel został już osiągnięty.
    To też był ostatni sezon z Red Bull Racing jako przeciętnym zespołem. Następny sezon został zdominowany przez Brawn GP zbudowany na bazie Hondy, czyli słabizny z roku 2008 oraz właśnie przez Red Bulla.
    #f1
    pokaż całość

    źródło: F1.jpg

  •  

    Mniej więcej od tego czasu jestem zapalonym Kubicomanem- powrótowcem

    Ktoś zgadnie co to za event i jaki rok?

    #f1 #kubica #pokazmorde

    źródło: 1605985949413.jpg

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika fordern

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.