•  

    Jechałem sobie kiedyś samochodem i mimo, że muzyka nie była głośno, to dźwięk karetki usłyszałem w momencie gdy ona była już 50 metrów za mną, a samochody przede mną przez dłuższy czas nie zrozumiały. Wcześniej ją widziałem niż słyszałem. Wg. mnie karetki powinny mieć dużo głośniejszy dźwięk, bo to teraz ledwo słychać i traci się przez to cenne sekundy.

    https://www.youtube.com/watch?v=_9G9F0LapYo

    #polskiedrogi #karetka #ratownictwo #przemyslenia
    pokaż całość

    •  

      ludzie się pruli i zmieniły się przepisy

      @fisek12345: możesz wskazać kiedy się te przepisy zmieniły i w jaki konkretnie sposób?

      W Polsce temat słyszalności pojazdów uprzywilejowanych jest zaniedbany po prostu. Zaczynając od uregulowań prawnych, po specyfikację zamówień, technikę montażu, na kontroli i analizie już wdrożonych rozwiązań kończąc.

      Jak ktoś zainteresowany tematem to polecam blog byłego strażaka. Dość techniczny wpis ale ogólne wnioski zrozumiałe.
      https://wspolczesnystrazak.blogspot.com/2017/09/czy-jestesmy-widzialni-i-syszalni-czesc_29.html

      W polskim systemie prawnym z wymaganiami technicznymi dla dźwięku pojazdu uprzywilejowanego jest jeszcze gorzej jak ze światłem ostrzegawczym. Możemy śmiało powiedzieć, że wymagań technicznych praktycznie nie ma żadnych a obowiązujący w Europie Regulamin Nr 28 Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) z którego można implementować warunki badań sygnału akustycznego jest całkowicie pomijany. W zasadzie tylko w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia mówi się o zmiennym tonie i o falach dźwiękowych które mają być wysyłane do przodu. (...)
      Jest to kompletnie niezrozumiałe tym bardziej, że tymże rozporządzeniu podaje się wymagania techniczne dla klaksonu pojazdu a nawet motocykla.
      (...)
      To tylko dwa przykłady postawionej na wstępie tezy że problematyka dźwięku pojazdu uprzywilejowanego jest strażakom kompletnie nieznana i obrazuje „mechanizm pisania” wymagań technicznych na zasadzie kopiuj/wklej z powielaniem błędów. Często też „projekty SIWZ” udostępniają sami producenci zabudów, których propozycje w tym zakresie są również niedorzeczne, bo też nie określają żadnych parametrów technicznych i jakościowych - są po prostu tylko tanie. Konsekwencją tego jest wielkie rozczarowanie przy odbiorze samochodu, bo rzeczywistość zdecydowanie odbiega od oczekiwań strażaków.
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (4)

  •  

    Czy wiesz, że... budynek WTC 7 został poddany przez straż pożarną już ok 2-3h przed jego całkowitym zawaleniem?

    pokaż spoiler Czyli czego nie dowiesz się od foliarzy.


    We were concerned about additional collapse, not only of the Marriott, because there was a good portion of the Marriott still standing, but also we were pretty sure that 7 World Trade Center would collapse. Early on, we saw a bulge in the southwest corner between floors 10 and 13, and we had put a transit on that and we were pretty sure she was going to collapse. You actually could see there was a visible bulge, it ran up about three floors. It came down about 5 o’clock in the afternoon, but by about 2 o’clock in the afternoon we realized this thing was going to collapse.
    Kwiecien 2002, Firehouse Magazine, Z-ca Dowódcy 1 Dywizji Nowojorskiej Straży Pożarnej ochraniającej okręg Manhattan


    Przebieg wydarzeń:

    O godzinie 10:28 zawaliła się wieża północna WTC 1, której fragmenty miały poważnie naruszyć konstrukcję budynku WTC 7. Ok 30-60 min później do budynku weszli strażacy w celu przeszukania i gaszenia pożarów. Podczas działań zgłaszali problemy z zaopatrzeniem w wodę, uszkodzonymi instalacjami ppoż, wskazywali na wyboczenia konstrukcji, zniszczony cały narożnik budynku, zerwane stropy na wielu piętrach, rozprzestrzeniające się pożary, warunki rozgorzenia w niektórych pomieszczeniach, słyszeli też odgłosy typowe dla warunków poprzedzających zawalenie konstrukcji, co też w pewnym momencie doprowadziło ich do wycofania się.

    Ok godziny 13:30 dowódca odpowiedzialny za akcję w WTC 7 zalecił zaniechać dalszych działań mających na celu uratowanie budynku. Głównymi powodami podjętej decyzji były:
    - poważne obawy odnośnie stabilności konstrukcji
    - duże pożary na co najmniej 6 piętrach przekraczające obecne możliwości służb
    - problemy z zaopatrzeniem wodnym
    - problemy z zaopatrzeniem sprzętowym

    Ok godziny 14:30 podjęto ostateczną decyzję o zakończeniu akcji i rozpoczęto ewakuację terenu wokół budynku.
    Dwie godziny później, czyli o 16:30, WTC 7 zawalił się.

    Źródła:
    https://www.firehouse.com/home/article/10567885/deputy-chief-peter-hayden
    https://ws680.nist.gov/publication/get_pdf.cfm?pub_id=861611
    https://ws680.nist.gov/publication/get_pdf.cfm?pub_id=861610

    #wtc #911 #11wrzesnia #zamach #ciekawostki #strazpozarna #teoriespiskowe #usa #ratownictwo
    pokaż całość

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika frrans

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (2)