•  

    montowanie wszystko skończone. no może nie do końca, brakuje jeszcze kamery. więc opiszę co mam na pokładzie.

    - 8x czujnik HC-SR04. Odczyty z nich są zbieranie przez osobnego klona Arduino i one są wysyłane do RPi. Czemu takie rozwiązanie? Stąd że odczyty nie są takie szybkie, są zależnie od tego jak daleko jest przeszkoda. To mogłoby dać mi opóźnienia, owszem mógłbym to zrobić na RPi i rzucić wątek asynchroniczny i nie ma problemu. Ale szkoda mi zasobów RPi, stąd zrzuciłem to zadanie na Arduino i to małym kosztem. A po same odczyty będę sięgał wtedy kiedy tego będę potrzebować bez potrzeby aż one się wykonają, będą czekać już gotowe. W tym samym module co jest Arduino do zbierania danych z czujników umieściłem też żyroskop z akcelerometrem. Pomoże to w zrobieniu ABSu jeśli będzie wymagany, zobaczę jak wygląda hamowanie oraz do ustalenia kątów przy parkowanie.

    - Kolejny klon Arduino który obsługuje oświetlenie + serwo. Kolejna rzecz którą mógłbym zrobić poprzez RPi ale szkoda zasobów, dodatkowo wszystko co jest związane z elektroniką wolę kontrolować z poziomu arduino, lepsze wsparcie, mniej problemów.

    - No i ostatnio Klon który obsługuje tylko sam silnik krokowy, jest tam sterownik A4988. Lepszego mi nie trzeba na ten moment.

    - Dodatkowo moduł zasilania który mi reguluje napięcie z aku do 5V dla RPi które podaje poprzez USB. Przez piny się nie opłaca bo jest limit 500ma.

    #malinoweauto

    #elektronika #majsterkowanie #arduino #diy #chwalesie #lego #raspberrypi #tworczoscwlasna
    pokaż całość

    źródło: 74834762_439442620094139_5531044057561694208_n.jpg

  •  

    Nie wiedziałem pod którym # zapytać, więc pytam ogólnie na pewno są tutaj osoby związane z mechaniką, robotyką, inżynierią. Otóż Panowie, może wydać się to dziwne ale znalazłem pracę która nawet mi się spodobała mimo że pracuję fizycznie. Jestem monterem lotniczym, i do moich obowiązków należy:

    -Wstępny montaż części i podzespołów lotniczych, wiercenie, rozwiercanie, zatapianie, tarcie, zastosowanie technik łączenia, nitowania, wkręcania, klejenia, zastosowanie nitów uniwersalne, nitów z kluczem (Hi-Lite i Hi-Lok), nitów zrywalnych.
    - Wykonywanie przeróbek / napraw i przeróbek
    - Wykonywaniu uszczelniania międzywarstwowego i antykorozyjnego zabezpieczenia powierzchni
    - dopasowaniu detali do montażu konstrukcji lotniczych przy użyciu prostych narzędzi ręcznych
    (np. pilniki, frezy)

    Z racji ciągłego automatyzowania rynku pracy, zastanawiam się czy mój zakres obowiązków i praca może zostać szybko zautomatyzowana i tym samym stanę się zbędny. Jak przeczytałem to -> https://dlapilota.pl/wiadomosci/airbus/airbus-uruchomil-w-hamburgu-nowa-linie-montazu-kadlubow-a320 to stwierdziłem że chyba długo w tym zawodzie nie porobię.

    "Do montażu pierwszej sekcji kadłuba A320 na linii zastosowano modułowy, lekki automatyczny system o nazwie „Flextrack”, w którym osiem robotów wierci i pogłębia 1100 do 2400 otworów na połączeniach wzdłużnych. W następnym etapie montażu 12 robotów, każdy pracujący w siedmiu osiach, łączy sekcję środkową i tylną kadłuba z ogonem, tworząc w ten sposób cały kadłub. Wymaga to wywiercenia i pogłębiania otworów, włożenia i uszczelnienia 3000 nitów na połączeniach orbitalnych (dookoła kadłuba). Oprócz użycia robotów Airbus wdraża również nowe metody i technologie w logistyce materiałów i części, aby zoptymalizować montaż, poprawić jego ergonomię i skrócić czas. Na nowej linii rozdzielono sekcje logistyki i produkcji, komponenty do produkcji są zamawiana precyzyjnie zgodnie z bieżącymi potrzebami. Linię zaopatrują pojazdy poruszające się autonomicznie."

    Znowu kilka osób na zagranicznych forach pisało mi że automatyzacja lotnictwa to nie jest taka prosta sprawa i że minie jeszcze z 50 lat zanim to się stanie, więc za moich czasów pracowniczych do emerytury nie ma co się obawiać, ale jak widać to już się dzieje. Nie wiem co robić, zostać w tym czy próbować przekwalifikować się na coś innego.. z zawodu jestem operatorem CNC - to również automatyzują, ale może gdybym został programistą po 3-4 latach bycia operatorem i potrafił obsługiwać programy CAD/CAM to miałbym pewniejszą pracę niż monter lotniczy. Jak wy to widzicie?

    #inzynieria #robotyka #pracbaza #cnc #mechanika
    pokaż całość

    •  

      @Andropov: Moim zdaniem nie masz się o co martwić, pod warunkiem że będziesz się rozwijał. Masz sensowne doświadczenie a to dobra baza. To jest normalne że maszyny się zmieniają. Jak się zafiksujesz tylko na technologi z której teraz korzystasz to wypadniesz z obiegu już za kilka lat. Ale na pewno będziesz miał okazję nauczyć się nowych umiejętnosci, maszyn, technologii, bo na pewno jeszcze nie raz będą takowe wprowadzać tam gdzie pracujesz. Byle korzystać. Będziesz mógł pójść na jakieś szkolenie, coś się pokręcić koło jakis sprzętów to korzystaj. Są goście co jak już raz się czegoś w miarę nauczą to żadne nowinki do nich nie docierają, bo tak robie x lat i ch... Ba nawet jak mówisz gościowi zrób ot inaczej będzie Ci łatwiej to jak do słupa, ale wnioskuje z tego co piszesz że nie jesteś taki wiec się nie ma o co martwić. A im więcej masz doswiadczenia tym jesteś bardziej wartościowy
      Pewnie CNC też jakieś macie, zagadaj moze będą kogoś szukać. Na pewno lepiej dla firmy wziąć kogoś z wewnątrz. Potem samych CADów/ CAMów sie nauczyć to już można samemu - są tutoriale, a to tylko narzędzie- najważniejsze to wiedzieć co się chce zaprojektować i jak zrobić zeby to w rzeczywistości działało, CAD to "tylko" narzędzie do przelania tego jak ołówek i papier.

      A co do samej robotyzacji branży lotniczej- co prawda nie pracuje w niej (chociaz też w produkcji) to myślę że zależy od skali. Co innego produkcja takiego Aribusa, gdzie produkuje się tego duże jak na lotnictwo ilości i części raczej są maksymalnie zestandaryzowane między modelami, a co innego jednostkowa produkcja/ modernizacja jakiś awionetek etc.: wtedy raczej za bardzo robotyzacja nie ma sensu, bo już samo rpzygotowanie produkcji będzie trwało dłużej niż wykonanie jej bardziej tradycyjnymi metodami
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (6)

  •  

    Czy to oznacza że ten leciwy lapek nie obsługuje więcej niż 2,87gb Ramu? Czy problem może leżeć gdzieś indziej?
    #komputery #kiciochpyta

    źródło: 1573383982317.jpg

  •  

    Jest sens kupić teraz na Bike-discount.de ROCK SHOX RECON SILVER TK SOLO AIR za 179 euro? Cena wydaje się promocyjna
    Chciałbym kupić jakiś prawdziwy (czyt. Powietrzny) amor do mojego Kandsa Energy 1100 w cebulastej cenie. Nie mam zamiaru robić z tego budżetowego roweru nie wiadomo czego bo jest ok jak na moje potrzeby (jedynie przy okazji jak zajadę napęd to przejdę na 9rz bo przerzutka i tak gotowa) ale amor fajnie byłoby mieć lepszy, tylko musi mieć pivoty
    #rower #rowery
    pokaż całość

    •  

      @jacob1: to raczej w miarę normalna cena... inna sprawa, że inwestowanie w obecny rower jest trochę dyskusyjne. Ja bym wolał odkładać na nowy a tego pchnąć póki jeździ. No chyba, że go jakoś specjalnie kochasz.

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika jacob1

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.