@kwanty: Podziwiam Twój upór w pisaniu dobrze o elektrykach tutaj. Serio. Ludzie są tutaj tak mocno anty, wciskają to w jakieś tematy ideologiczne, a Ty się nie poddajesz. Mi by się już dawno nie chciało. Po ostatniej aktualizacji serwisu strasznie się zmienił typowy użytkownik portalu. Niemcy znowu pokazali jaki się robi politykę. Wzięli Polskę i Włochy, ugrali swoje i nara!
@mikolaj-von-ventzlowski: Do czego oni mają wracać? Dużo z tej Polonii, to ludzie już urodzeni tam lub będący od lat za granicą. Z jakiego powodu człowiek mieszkający od lat na Florydzie , mający dobrą pracę, znajomych, kontakty biznesowe ma wracać do Polski? Zupełnie inny rynek pracy, mentalność ludzi, siła nabywcza pieniądza, pogoda itd. Szkoda życia na takie dyrdymały jak powrót do Polski.
@gl0wa: I tak i nie. O ile Chińczycy rzeczywiście produkują dużo elektryków, to ich możliwości odstają od zachodniej konkurencji. Doskonały przykład, to Nio, które wychwalane na wykopie, radzi sobie kiepsko w testach Nylanda. Co do ogniw po części zgoda, ale poza CATL mają problemy z dowożeniem ogniw powtarzalnej jakości. Mercedes musiał docisnąć Farasis Energy, które miało duże problemy z produkcją odpowiedniej jakości. CATL rzeczywiście ogarnia temat dobrze, ale coś jest chyba
@fat-cartman: Gość wpisuje się pod oglądających, a patrząc na komentarze pod filmami różnych youtuberów zajmujących się motoryzacją, to wiedza ludzi jest znikoma. Coś jak Bart TV czy jak to się zwało. Potem produkują komentarze o tym, że lit jest rzadki, że sieć nie wytrzyma, że elektryki palą się częściej niż spalinowe.
@FunkyMonkeyy: Stellantis z Bielska szybko nie odejdzie, tym bardziej, ze zaczęli tam produkcję Jeepa Avengera, a niedługo zaczną robić małą Alfę i Fiata. Koszta pracy w Polsce cały czas rosną, wydatki na R&D mamy bardzo niskie i jeśli nic się nie zmieni, to z czasem dużo firm bazujących na niskich kosztach się spakuje i pożegna, a my zostaniemy z świadomością, że nie robiliśmy nic ponad ściąganie zagranicznych firm bazujących na tym,
@Cogito-sum: Tak, lewicowcy dali im spróbować dragi i przez to zostali narkomanami XD Ja ebie… Narkotyki w US są bardzo popularne. Spacerując jedną z głównych ulic miasta w dzień(Ocean drive w Miami chociażby), czy sącząc drinka w drogiej restauracji również w dzień, masz bardzo duże szanse, że dostaniesz pytanie czy chcesz coś więcej. Tak, podchodzi babka na ulicy podczas twojego spaceru z rodziną lub kelner w restauracji i pyta czy chcesz
@KochanekAdmina: Złodzieje wyczaili, że w klapie, blisko świateł jest wiązka. Tną na przykład szlifierką kątową dziurę i gotowe. To jak z Mazdami 6 i bodaj otwarciem samochodu przez dostanie się pod maskę. Natomiast akcja z Kią jest taka jak piszesz, choć tam z powodu braku tych regulacji Koreańczycy po prostu polecieli w uja dla cięcia kosztów, z czego zresztą są nie tylko tam znani. Amerykanie mawiają, że Kie są na 100
@bakcyl777: Trochę przekolorowałeś. F150 głównie sprzedaje się z V6, a w najcięższej wersji (nie liczę HD) ma około 2600 kg masy własnej, a pali około 20 litrów w jeździe miejskiej. F150 z 3.5 Ecoboost w zimie na autostradzie spali jakieś 12 litrów. Pickupy wciąż nie są tam objęte podatkiem ekologicznym stąd mają atrakcyjne ceny. Część SUVów chyba też. W USA bardziej skupiają się na dwutlenku węgla niż na cząstkach stałych, więc
@Wolfman91: To wszystko już było wcześniej. Chociażby starożytny Rzym i seks między żołnierzami, albo orgie na imprezach. Sam Kaligula był powalony do sześcianu. Dzisiejszego problemu wśród młodych dopatrywałbym się w społecznościówkach, które orają im głowy na potęgę. Potem im się wydaje, że każdy może mieć pieniądza w brut leżąc i nic nie robiąc.
@era347 Nawet gdyby chcieli mieć dzieci, to zwyczajnie nie ma za co ich utrzymać. W miastach żłobki są
@munioman: W pickupach też są, chyba że pisząc ciężarówka masz na myśli właśnie pickupa, bo oni na to mówią truck. Teraz mają tzw. Truck law, które ma zabronić rejestracji diesli starszych niż z 2010 roku.
@devu: To nie będzie krajowa alternatywa, tylko brandowany Chińczyk od Geely. Polacy nie mają kasy nawet na chińskie elektryki, dla których sieć serwisowa jest żadna. To będzie przychodziło prawie gotowe z Chin i u nas ewentualnie będzie tylko ostatni montaż. Teraz niech taki Nowak kupi to badziewie i się dowie za 3 lata, że projekt nie wypalił, a tak będzie. Chińscy producenci już byli w Europie, nawet traktorów i po pewnym
Co najmniej 60% komponentów z Chin i muszą mieć 6 mld zł na to, gdzie obecnie są problemy z budżetem. A muszą mieć więcej kasy, bo to będzie palić pieniądze przez pierwsze lata.
Zachód ma uczelnie, gdzie motoryzacja jest bardzo ważnym punktem. W Niemczech nawet praktyki masz w dużych firmach moto, do tego fajne konkursy inżynieryjne. Ludzie po tym co zobaczyli na yt
@niezawodny: Pewnie miałeś kontakt z jakąś świeższą wersją, bo jak je przywieźli na testy dziennikarskie do Europy, to oprogramowanie było chyba najsłabszą stroną tych samochodów. System się zacinał na potęgę. Tego nie kupisz, tylko bierzesz w wynajem lub leasing. Nie da się ich kupić. Moim zdaniem pierwsza marka koncernu Geely do odstrzału. Dopóki była hossa na rynku, to Chińczycy w typowy dla siebie sposób klepali wiele gratów pod różnymi znaczkami. Teraz
@Bulletproof-50: Po co USA mają kopać swojego sojusznika? To że US i UE mają czasem spiny, to nie oznacza, że jeden drugiego będzie niszczył. To nie trzepak pod blokiem. I Jednemu i drugiego potrzebny jest silny partner w opozycji do Rosji, Chin i rzeszy zamordystycznych kacyków i innych wynalazków, którym szkodzi wolność.
@Amadeo: Temat rzeka z tymi bezdomnymi. Trzeba wiedzieć, że Amerykanie to przeróżni ludzie i tracą pieniądze na różne sposoby. Są przypadki bankructw medycznych, niewypłacalności, ale również zwyczajnie uwielbienia do takiego styli życia. Narkotyki i alkohol są powszechne wśród czarnych chociażby. Dochodzą takie kwiatki jak ludzie kupujący krypto, które reklamował Musk za dom (serio).
Niemcy znowu pokazali jaki się robi politykę. Wzięli Polskę i Włochy, ugrali swoje i nara!