•  

    W maju tego roku wymieniłem rozrząd w fordzie focus z 2011 r Mk2 (1.6 TDCi 109KM) i przy okazji został wymieniony także olej z filtrami. Zaraz po wymianie i ruszeniu w trasę zaczęła wyskakiwać kontrolka z komunikatem głosowym: "silnik usterka" i auto traciło moc. Udałem się z powrotem do mechanika i okazało się, że błąd tyczył się niskiego ciśnienia w turbosprężarce i ogólnie wszystko powinno być ok i jak kontrolka będzie wyskakiwać ponownie to mam przyjechać z powrotem i trzeba będzie zbadać turbosprężarkę. Od momentu wykasowania błędu kontrolka wyskakiwała sporadycznie. Czasami po przejechaniu 1000km cisza, a czasami potrafiła się znowu przypomnieć i co ciekawe nie zawsze auto traciło moc. I tak sobie jeździłem przez kilka miesięcy aż w końcu tydzień temupojechałem do Wrocławia (200km) i od razu po odpaleniu auta zaczęła znowu wyskakiwać kontrolka "silnik usterka" i tym razem wyskakiwała cały czas i auto nie miało mocy przez całą trasę. We Wrocławiu auto postało kilka dni i jak odpaliłem auto w dzień powrotu to zaczęła oprócz tej kontrolki co zawsze świecić się dodatkowo żółta kontrolka: check engine. i tak wracałem do domu z ciągle palącymi się kontrolkami i nie mając mocy.

    W czwartekpojechałem na stację benzynową, żeby zatankować auto do pełna i standardowo 2 kontrolki się paliły i brak mocy. Kolejnego dnia ruszyłem w moje rodzinne strony gdzie mam mechanika i co ciekawe od razu po odpaleniu auta zniknęły wszystkie kontrolki i przejechałem 160 km bez żadnego problemu i bez ubytku mocy i auto chodziło jak igła.
    W takim razie w czym może tkwić problem, że auto ma czasami takie odpały? Dodam, że jeżdżę tylko trasy po drogach ekspresowych i autostradach. Czy w grę wchodzi regeneracja turbo? Przebieg wynosi 200 tys

    #mechanikasamochodowa #motoryzacja #samochody #focus
    pokaż całość

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika kredzion

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.