zwykły gość

  •  

    Motomirki, po wymianie napędu w serwisie zauważyłem nieco inny dźwięk podczas jazdy. Początkowo nie przyjrzalem się temu dokładnie przy smarowaniu, a raczej nie usłyszałem skad dokładnie wydaje sie dźwięk, bo userzy sąsiednich garaży troche popili i halasowali gdy ja smarowalem kajdan ( ͡° ͜ʖ ͡°). Dzisiaj kolejne smarowanie i złożyłem dwa plus dwa. Dźwięk wydaje sie z tylnego koła. Załączam filmik: https://cloud.suawek.pl/s/xwCGFHb8RLM3H6A

    Ktoś ma jakieś pomysły? Dźwięk wydaje się wydawać z okolic osi po lewej stronie, więc to raczej nic z tarczą hamulcową. Śmierdzi to problemem z łożyskami chyba. Prędko udam się do serwisu, natomiast jestem ciekaw Waszych opinii.

    #motocykle
    pokaż całość

  •  

    Czy ta nakretka ma klase 8? #narzedzia #majsterkowanie ?

    Niby jest ósemka, ale w takich pionowych kreskach albo to może cyfra 181? ( ͡° ͜ʖ ͡°). W internecie wyczytałem że oznakowuje sie często tylko jedną liczbą, wiec chylę sie ku temu, ze to ósemka jednak jest. Z gory dzieki!

    źródło: IMG_20191209_13182101.jpg

  •  

    Mirki, czy wiecie może gdzie dostanę w Krakowie śruby calowe (interesują mnie śruby 3/8" UNC z długim gwintem) ? Najlepiej z łbem sześciokątnym, a jak z jakąś lepszą klasą to już w ogóle ( ͡° ͜ʖ ͡°) #narzedzia #krakow #motoryzacja #majsterkowanie

  •  

    Moje małe ( ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) podsumowanie sezonu #1 na #motocykle:

    moto: honda cbf600 pc43 (wtrysk)

    liczby:
    - aktualny przebieg: 29000
    - przejechane kilometry: 11000
    - średnie spalanie: 5.3l/100km
    - spalanie w mieście circa 7l/100km, chyba że się wlokę jak dziad to mniej
    - kontrole policji: 0
    - wypadki: 0
    - gleby: 0
    - kolizje: 1 (facet zahaczył samochodem o crashpada lol, ostatecznie, ani mi ani moto nie stało się dosłownie nic)
    - awarie: 0 (honda panie)

    co zmieniałem w motorze po zakupie:
    - wszystkie płyny
    - filtry
    - przewody hamulcowe przód/tył na plecione (HEL)
    - opony na nowe (Continental RoadAttack 3)
    - nowy akumulator (YUASA YTZ10S)
    - power commander v
    - malowanie baku - jedna strona baku miała odklejoną naklejkę (skutek przewożenia motocykla na boku w czasach urzedzowania poprzedniego właściciela), w związku z tym nabyłem oryginalne naklejki hondy (najdroższe naklejki w moim życiu) i oddałem bak do lakierowania.

    Co do oleju: wlewałem Motul 7100, nie doświadczyłem żadnych efektów ubocznych z powodu zmiany na syntetyka (osławione uszczelniacze i inne legendy miejskie), robiłem płukankę przy zmianie z poprzedniego oleju, a przy wymianie po 6k (pierwszą po zmianie zrobiłem szybciej - troche syfu się rozpuściło, ale to bardziej dla spokoju ducha niż z konieczności przyspieszyłem wymiane). Na drugi sezon chcę spróbować czegoś innego (inny producent i 10w40 zamiast 10w30), ale może o tym innym razem.

    Motor przy inspekcji zaworów (miał wtedy 24kkm, tylko prawdziwe, a nie że ktoś bajkę mi opowiedział) nie wymagał regulacji luzów.

    Jak na razie napęd wciąż mam z pierwszego montażu - łańcuch już jest troche nierówno wyciągnięty,obie zębatki wyglądają wciąż jak nowe. Łańcuch nie daje się odciągnąć od zębatki. Czyszcze naftą oświetleniową, rezultaty są dobre. Tylko nafta jakaś droga.

    Co do samego jeżdżenia - to jeździ mi się fajnie.
    Zdecydowaną większość czasu jeździłem sam. Moim zdaniem to sprzyja uczeniu się, plus łatwiej się skupić na jeździe, jak nie musisz obserwować co koledzy(koleżanki) za/przed tobą własnie robią.

    Jeździłem po Polsce, głównie południe (krakus here), ale też trochę Jura Krakowsko-Częstochowska i Śląsk. No i do roboty też. W Krakowie można śmigać buspasem. Oszczędność czasu nie jest tak duża, bo zaoszczędzony na jeździe czas przeznaczasz na ubieranie i rozbieranie się. Za to nie trzeba oglądać smutnych mord w zbiorkomie, a to już plus. No i łatwo zaparkować.

    W Krakowie kierowcy samochodów są raczej uprzejmi dla jednośladów. Statystycznie najwięcej wymuszeń pierwszeństwa na mnie było spowodowanych przez:
    - busy
    - panie w miejskich autkach
    - czarne blachy i innych seniorów (szczególnie pod Krakowem i w trasie)

    osławione zapierdalające BMW itp. w miarę łatwo już z daleka idzie wyłapać w tłumie.
    Często ktoś się wpycha w odstęp który sobie zostawiam, no ale to nie jest już kwestia kierowcy vs. riderzy tylko raczej zwykła głupota i przespane lekcje fizyki w gimnazjum.

    Co do okolicznych miejsc, które są fajne to polecam:

    - Ojców i Pieskową Skałę, ale wieczorem / w nocy. W dzień dużo pieszych, fiatów 126p itp. jadących 40km/h, owadów.
    Szczególnie podoba mi się to:
    Jedziesz sobie, słońce już zachodzi, i gdy wjeżdżasz w las to robi się momentalnie ciemno, bo gęsta korona drzew odcina skutecznie światło. Szczególnie dobrze to widać jadąc do Ojcowa od strony Sąspowa.

    - ogólnie Podhale, poza może Zakopanem, które mi przypomina bardziej jarmark niż stolicę gór. Powietrze bardzo słabe. Na podhalu dużo jest fajnych, wąskich i krętych dróg. Mi się podobała n.p. droga Raba Wyżna - Harkabuz - Piekielnik. Taka trochę na wzniesieniach, więc daleko wzrok sięga, a i asfalt niezgorszy. Niestety z Piekielnika do Nowego Targu prowadzi najnudniejsza droga ever, prawie że non stop długa prosta.
    - okolice Żywca, n.p. droga z Andrychowa do Żywca przez Kocierz Rychwałdzki (iirc), droga przez Szczyrk do Wisły, i dalej do Istebnej (troche dziurawa, ale i tak fajna)
    - okolice Zawoi (jest tam w miare fajna kręta droga, Stryszawa - Zawoja, droga przez Przęłęcz Zubrzycką)
    - okolice Limanowej (droga Kamienica - Limanowa)
    - okolice Pienin - przełęcz Knurowska

    blisko Krakowa fajna jest droga z Izdebnika do Lanckorony, zaczyna się bardzo dziurawo, ale potem jest już bardzo fajny świeży asfalt przez las, którym dojeżdża się do rynku w Lanckoronie, z którego później dalej można zjechać na dół z jakimiś tam ładniejszymi widoczkami na Beskidy.

    na północ znowu jeździłem dużo po wioskach, jak coś mi się podobało to po prostu jechałem w tamtym kierunku.
    Fajnie się tak czasem zgubić i pokrążyć sobie bez konkretnego celu.

    co odradzam:
    - droga z Gdowa do Muchówki. Ależ to nierówne jest, po pijaku można prościej drogę ułożyć.
    - wioski w powiecie Wadowickim. niepamiętam dokładnie które, ale coś tam dużo dziurawych dróg, często przy głównej drodze jest ładnie, po czym pare kilometrów dalej szachownica z dziur.
    - powiat miechowski: droga Trzyciąż - Lgota Wielka. To mała wiejska dróżka, którą przypadkiem przebywałem. Podejrzewam, że drogi po bombardowaniu wyglądały lepiej. A może tą też ktoś zbombardował i dalej naprawiają. Nie wiem, ale wytrząsło mnie równo.

    Oczywiście to wszystko powyżej to są moje subiektywne opinie, jeśli ktoś się czuje, nie wiem, urażony pociskami w kierunku określonych lokacji - cóż, ma do tego prawo. Niemniej jednak, mieszkanie w gminie z dziurawą drogą to nie jest jakiś chyba osobisty problem, w końcu po wyborach miłościwie nam panujący i tak robią co chcą.

    To tyle ode mnie. Coś podejrzanie ciepły ten październik, więc statystyki powyżej mogą ulec zmianom ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    pokaż całość

    •  

      @krotko_i_zajebiscie: jakbyś chciał się przesiąść na litra (CBF1000), to mogę odpowiedzieć na nurtujące Ciebie pytania.
      W półtorej sezonu przejechałem 15.000 km, jeździłem też na CBF600 (gaźnik).

    •  



      @KinkyFish: Power Commander to był taki swego rodzaju eksperyment. Jeździłem na tłumiku LeoVince LV One, i odniosłem wrażenie, że jednak troche uboga mieszanka się zrobiła. W międzyczasie testowałem jeszcze co się stanie jak wsadze oryginalny wydech bo prawie w ogóle na nim nie jeździłem i nie miałem porównania. Wyszło, że faktycznie lepiej jedzie, mniej się szarpie przy wolnych obrotach i niskich prędkościach (kochane korki) itp itd. Wrzuciłem standardową mape do PCV do standardowego wydechu i ona wygładziła zachowanie motocyklach w okolicach 5k obrotów (z tego co się orientuje to żeby moto przechodziło łatwo testy hałasu i smrodzenia w okolicach testowanych obrotów obcina się trochę paliwo, co trochę spłaszcza krzywą w tej okolicy - PCV znowu to koryguje)

      Ważna sprawa: PCV działa tylko w Open Loop czyli jak ECU nie sugeruje się sondą lambda. Testowałem też eliminator lambdy, który powoduje że motocykl jest cały czas w trybie open loop. Wygląda to tak, że w miejsce wtyczki od sondy wpina się konektor który ma rezystor w miejscu grzałki sondy (tak ECU wykrywa czy lambda jest obecna i jak jest przerwa to wyświetla 'check engine') i można sonde wyciągnąć żeby nie uszkodzić jej bogatszą mieszanką. Moto jeździ 'gładziej' ponieważ sonda działa tak że mieszanka jest raz za uboga, raz za bogata i motocykl żongluje tym w trakcie jazdy ze stałymi obrotami lub przy małym uchyleniu przepustnicy (IIRC).

      Ostatecznie zostałem na razie przy stockowym wydechu i PCV, jako że nie kupuje totalnie 'loud pipes save lives' bazującego na anegdotycznych dowodach a moto na oryginalnym wydechu jedzie minimalnie lepiej (W sumie uważam, że za parę osób które hałasują dużo za dużo oberwiemy wszyscy, nie tylko wizerunkowo, ale też ostrzejszymi regulacjami).
      Poza tym pożyczyłem leovince'a i w sumie go sprzedałem bo zaliczył u ziomka szlif ( ͡° ͜ʖ ͡°).

      Możliwe że w przyszłym sezonie poeksperymentuje z jakimś slip-onem i filtrem powietrza o większej przepustowości. Wtedy pewnie wrzuce eliminator lambdy bo nie będzie katalizatora który może sie zepsuć od bogatszej mieszanki non stop i zaślepię układ dopalania spalin (PAIR), który najpewniej będzie powodował strzelanie z wydechu. Wkłada się takie blaszki w miejscu gdzie w głowice wchodzą węże, cały układ można zdemontować a wlot w airboxie zaślepić. Wersja 'dla ubogich' to włożenie kulki w wąż łączący airbox z PAIR.

      Te wszystkie zabiegi mają dalej zarysowany taki cel, że pojade z tym na hamownie żeby zrobić porządną mapę.
      do hamowania i tak trzeba zablokować PAIR, a nie jest to dużo roboty, wystarczy podnieść bak. Eliminator lambdy zapewnia to, że ECU nie będzie się wtrącać w mapę, którą na PCV wgram.
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (6)

  •  

    Heja,

    Czy ktoś może się orientuje, czy można dostać gdzieś krótkie odcinki walcowanych prętów stalowych? Mówimy o odcinkach w stylu 10-20cm.
    Potrzebuje wykonać parę narzędzi specjalnych do remontu motocykla, a w paru miejscach gdzie pytałem nie sprzedają w ilościach mniejszych niż 6m/3m/1m itp.

    W ostateczności nie są to jakieś strasznie drogie rzeczy, ale zawsze lepiej byłoby kupić tyle, ile się potrzebuje, a nie 20x tyle.( ͡° ͜ʖ ͡°)

    #narzedzia #motocykle
    pokaż całość

    +: ZeT_
  •  

    Potrzebuje przetransportować motocykl po wypadku. Odległość to kilkanaście km, zna ktoś kogoś kto to robi busem w #krakow ? #motocykle

  •  

    W weekend jeździłem po Podhalu, pogoda była przednia, tylko trochę czasami wiało. I cyk, 300km do przebiegu doszło ( ͡° ͜ʖ ͡°) #motocykle

    źródło: IMG_20190421_152401.jpg

    +: S.........t, waciak +14 innych
  •  

    Motomircy, jak zabezpieczacie przed kradzieżą wasze #motocykle ? Będę parkować głównie w prywatnym garażu podziemnym w kamienicy i murowanym garażu pod blokiem. Cena ma drugorzędne znaczenie, wiadomo że tanie zabezpieczenia łatwo przełamać. W garażu podziemnym pewnie mógłbym zostawić sobie n.p. porządny łańcuch. Nie wiem, co myśleć o blokadach na tarcze, pewnie nic bym nie usłyszał z 4 piętra, że coś tam brzęczy w garażu na poziomie -1. Ale może w trasę to byłoby dobre jak gdzieś zostawiam moto żeby coś zjeść itp.

    Oprócz tego zamierzam zrobić jeszcze jakieś własne, customowe zabezpieczenie powiadamiające o ruchu motocykla gdy mnie nie ma w pobliżu (n.p. arduino + moduł GSM schowany w zadupku i smsujący gdy moto idzie w ruch a mojego telefonu nie ma w zasięgu bluetooth. To tylko luźny pomysł, ale może coś z tym zrobię - elektronike i programowanie ogarniam )
    pokaż całość

    •  

      @krotko_i_zajebiscie: każde zabezpieczenie da się przełamać, tylko jedne łatwiej i szybciej a inne trudniej i wolniej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @Hamza do przecięcia pręta 14mm (najpopularniejsza grubość w łańcuchach, kłódkach, itp, nawet za milion złotych) wystarczą nożyce, które za pazuchą przyniesiesz ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @sebawo wiadomo że gra toczy się o akceptowalny poziom niebezpieczeństwa a nie o absolutne bezpieczeństwo ;) Zastanawiam się raczej jak inni, bardziej doświadczeni ode mnie motocykliści radzą sobie z problemem zostawiania czegoś co łatwo zapakować na busa albo przepchać w sobie znanym tylko kierunku, stąd ten wpis. Generalnie przemyślenia mam takie, że coś na pewno warto mieć żeby odstraszać tych mniej zdeterminowanych złodziei,bo wiadomo, że jak ktoś jest bardzo zdeterminowany to sposób (i narzędzia) znajdzie ;) Podoba mi się też to co @MattePRL sugeruje, w sensie firmy ochroniarskiej która tam sobie monitoruje co się dzieje z twoim moto jak ty siedzisz na spotkaniu czy tam śpisz :D pokaż całość

    • więcej komentarzy (16)

  •  

    Motomircy z #krakow, potrzebuję kogoś z doświadczeniem - najlepiej mechanika, który mógłby ze mną pojechać obejrzeć motocykl przed zakupem, czy ktoś z obecnych jest zainteresowany krótką wycieczką (oczywiśćie zapewniam transport)? W kwestii kompensacji dogadamy się prywatnie ,chociażby tutaj albo na prv rzucę nr tel. to możemy pogadać jak robili to ludzie w epoce bitu łupanego gdy do siebie musieli dzwonić :D

    Podstawowe rzeczy jestem w stanie ocenić, natomiast interesują mnie delikatne acz ważne sprawy jak n.p. prostość ramy. Z racji naszej pięknej pogody (w sensie że piździ i że lód) raczej organoleptycznie się tego nie sprawdzi a jak jakiś spec rzuci okiem to wiadomo że coś tam zawsze zobaczy ;)

    Co do ram czasowych, to ja pewnie mógłbym jechać nawet jutro, najlepiej dla mnie robić to rankami, żeby n.p. wyjechać koło 9/9:30

    O, i jak macie kogoś innego do polecenia, to też proszę się udzielać ;)
    taguję #motocykle #motokrakow #mechanikamotocyklowa
    pokaż całość

    +: lwonly
    •  

      @Glenroy: Twoja wypowiedź skłoniła mnie do reewaluacji tego, czy faktycznie nie powinienem obstawać przy ABS tak jak pierwotnie to wyznaczyłem. Sam fakt tego, że zaznaczenie opcji dodatkowego wyposażenia 'ABS' na takim otomoto odfiltrowuje 90% ofert (chyba że patrzę na naprawdę bardzo młode sprzęty), kolejne 80% z tych pozostałych 10% odfiltrowuje jak tylko oferty motocykli pochodzących z Polski czyli finalnie zostanie takie 0.2% całości potrafi sprowadzić na skraj desperacji, przez co stopniowo wyjściowe 'must-have' ficzery schodzą na dalszy plan :D a co dopiero jak dojdzie do tego wybrzydzanie. Anyway dzięki za sugestię! pokaż całość

    •  

      @krotko_i_zajebiscie: zrób sobie spis motocykli, które rozważasz zakupić, podając też swój budżet na sam motocykl. Proponuję byś wtedy zrobił nowy wpis na mikroblogu, wklejając ten spis nazw motocykli, budżet i pytając czy są jeszcze jakieś inne, podobne motocykle w tym budżecie, ale z ABSem. Może er6n ma abs (ale tu daję przykład z kosmosu, bo lepiej byś celował w coś z szybką i na wtrysku).
      na olx też przeglądaj
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (9)

  •  

    Hej mireczki, potrzebuję porady nt. tego, jak w Oświęcimiu wymagają przejeżdżania po rondach w trakcie egzaminu na #prawojazdy. Czy wymagane są kierunkowskazy przed i w trakcie jazdy po rondzie jak skręcamy w lewo/zawracamy? Tak wymagali ode mnie w krakowie jak zdawałem kat B w okolicach 2011 roku.

    Jak macie jeszcze jakieś trudne miejsca to z chęcią się zapoznam. Niby jeżdżę na co dzień, ale lokalsi zawsze są lepiej obeznani ;)

    Moja historia:
    robię teraz prawko kat A. Jak na razie dwa razy mi się praktyka nie powiodła (na obu egzaminach odpadłem za 2x podparcie na slalomie wolnym podczas jazdy jakże zwrotnym Gladiusem), i chcę spróbować na motocyklu, który jest zwrotniejszy i przyjemniejszy w manewrowaniu (Yamaha MT-07). Chwilę jeździłem w Krk po placu i jest naprawdę przyjemny, jeździ się prawie tak łatwo jak rowerem. Jak potem przesiadłem się z powrotem na Gladka to nie mogłem niczego zrobić poprawnie, dopóki się nie przestawiłem z powrotem na "manewrowanie wielką krową" ;)

    Toteż na trzeci egzamin wycelowałem właśnie w Oświęcim.
    Generalnie jestem dobrze przygotowany, zjada mnie stres, przez co ćwiczenia, które są na placu są proste stają się trudne na egzaminie.
    Dlatego trochę spróbuję teraz zwiększyć sobie szanse wybierając łatwiejsze moto. (Plus popracuję nad niepotrzebnym stresowaniem się, ale to już inna historia)

    Z góry dzięki za pomoc!

    #prawojazdy #oswiecim #motocykle
    pokaż całość

  •  

    Hej, ponieważ nie chciało mi się czekać 3 tyg na egzamin kat. A w Krakowie będę takowy zdawać za tydzień w Nowym Sączu. Generalnie z tego co się zorientowałem, miasto do zdawania nie jest jakoś szczególnie trudne (mam kat B i na co dzień jeżdże samochodem), z różnic między tym co n.p. w Krakowie się wymaga, to przy wyjeździe z ronda nie daje się kierunkowskazu. To jest dla mnie w miarę zrozumiałe, natomiast zauważyłem, że oprócz takich większych kwadratowych rond jest przynajmniej jedno klasyczne okrągłe rondo.
    Jak u Was wymaga się przejeżdżania takiego ronda? Na wjeździe rozumiem, że prawy kierunkowskaz jak jedziemy w prawo, lewy przy jeździe w lewo i zawracaniu, a jak z wyjazdem? Chyba że u Was inaczej się wymaga.

    Jeśli ktoś ma jakieś ciekawe hinty w kwestii trudnych miejsc egzaminacyjnych to również chętnie wysłucham. Trochę tam już w internetach sobie poczytałem i pooglądałem, ale zawsze to co innego usłyszeć aktualne info. Z góry dzięki! #prawojazdy #nowysacz
    pokaż całość

  •  

    Heja, mam pytanie do osób obserwujących #motocykle #prawojazdy

    Za niedługo będę zdawać egzamin praktyczny na kat A (motocykl to Suzuki Gladius). Generalnie jestem dobrze przygotowany. Rzecz, na której potencjalnie mogę uwalić egzamin, to slalom szybki. Zwykle robię go trochę szybciej niż wymagane 30 km/h, czasem jest na styk. Slalom przejeżdżam z w miarę stałą prędkością i przyspieszam na wysokości ostatniego pachołka do ominięcia. Ktoś może ma jakieś porady, żeby wykonywać go nieco szybciej? Oczywiście podstawową radę znam (więcej ćwiczyć), zamierzam jeszcze poćwiczyć trochę przed egzaminem, bo to jednak wymaga trochę wprawy. Natomiast co w kwestii n.p. świadomego przeciwskrętu? O prawidłowym dosiadzie wiem ( nie opieram się na rękach tylko trzymam moto nogami), natomiast może jeszcze gdzieś coś można usprawnić. Z góry dzięki! pokaż całość

    +: Cronox
    •  

      @Donmenello: Nie zesraj się.
      @krotko_i_zajebiscie: Mi przejazdy bardzo ułatwił jeden patent. Wjeżdżając w bramkę, wjeżdżałem motocyklem lekko pochylonym w lewo, zamiast przechylać go w bramce, lub za bramką. Jeśli to oczywista oczywistość, to mnie tu nie było ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @Smitek mnie tak własnie od początku w szkółce uczyli. Stała prędkość, wjeżdżasz lekko pochylony. Generalnie zdarzało mi się dobre czasy wykręcić, jak się po ostatnim pachołku odkręca to wyjechać idzie z ~45km/h i wtedy czasy są OK. Zorganizowałem sobie jeszcze dwie godzinki i myślę głównie slalom na nich pokręcić. Jestem raczej optymistycznie nastawiony, zawsze są drugie terminy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Wydaje mi się że polem do usprawnienia może być to, żeby faktycznie włączyć do tego świadomy przeciwskręt bo robiłem zakręty "naturalnie", będe chciał zobaczyć jak to wpłynie na czasy
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (15)

  •  

    Mam do oddania kod do aktywacji Minecraft, leży mi ponad rok i nie skorzystałem. Kod można aktywować na stronie https://account.mojang.com/redeem . Kto pierwszy ten lepszy. Jako że jestem nowy, to jako wniosek z obserwacji: zielonki zarejestrowane po tym wpisie i osoby udzielające się w patostreamowych tagach nie biorą udziału. #rozdajo #minecraft pokaż całość

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika krotko_i_zajebiscie

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (2)