nie zostałem programistą i chyba dobrze. poza tym: kot>pies

  •  

    Hej Mirki i Mirabelki.

    Mam możliwość kupna starego, ale zadbanego Tribana na Sorze w sensownej cenie. Byłaby, to moja pierwsza szosa do śmigania do pracy i w weekendy poza miasto. Warto się pchać w prawie 10 letni sprzęt? Czy może te młodsze są lepsiejsze i takowego poszukać?
    #rower #triban

    •  

      @komanczos: a co to za model dokładnie? Triban 520 to wg mnie 1400 to górna granica ze warto, pod warunkiem ze nie wymaga inwestycji. Jak chcesz sobie pojeździć i sprawdzić jak to jest na pierwszej szosie to i Triban 3 za 800 zł będzie dobry, jest bardzo lekki, ma z przodu karbon i w miarę jeździ

    • więcej komentarzy (12)

  •  

    V max 115-118 km/h i 95Nm - czy tak się da jeździć?

    Minęło pół roku i 15 000 km odkąd dokonałem zakupu nowej Fabii (3-ka z samego końca produkcji, tzw. Classic). Przejechałem się raz testowo tym autem. Znajomi ostrzegali mnie, że to auto typowo do jazdy miejskiej i podmiejskiej. Także sprzedawca ostrzegał mnie, że to auto nie jest do znacznych prędkości. Ale myślałem sobie, że nowe auto to te 125 km/h raczej powinien polecieć bez problemów. Ale zacznijmy od początku.

    Poprzednie auto jakm jeździłem to VW Golf 1.4 75 KM z 128 Nm z 2003 roku, który w moich rękach był przez 3.5 roku i przez ten czas zrobiłem nim 60 000 km. Jazda prawie 20-letnim autem będąc jego 4-tym właścicielem oznaczała to, że z każdym rokiem wydatki na serwis się powiększały. Mimo sporych nakładów finansowych, nigdy nie czułem się do końca pewien tego auta, wybierając się na trasy powyżej 200-300 km. Jeśli chodzi o prędkość maksymalną, to gdy wychodził z fabryki miał 171 km/h. Gdy go kupiłem i przetestowałem udało mi się osiągnąć 165 km/h, ale ostatnio kolega, któremu odsprzedałem pojechał maksymalnie już tylko 161 km/h. W praktyce jazda na benzynie dłużej niż kilkukilometrowy odcinek przy prędkości powyżej 110 km/h oznaczał, że silnik niebotycznie się męczył. Ale mnie interesuje jazda na LPG, a tu zmęczenie silnika na większym czy już średnim dystansie powodowała jazda powyżej 100-105 km/h (przy 100 km/h obroty silnika na 5. tym biegu mają 3300 co jest równe dokładnie max momentowi obrotowemu).

    Pomyślałem sobie, nie no 100 km/h to ja całe życie nie będę jeździć. Kolejnym powodem były wspomniane rosnące koszta serwisu (w ostatnim roku wydałem 10 000 zł, czyli dwukrotność ceny za jaką kupiłem to auto). A także chęć robienia dalszych tras bez obaw. Także zmiany budy z hatchbacka na kombi. Także bardziej komfortowa jazda. Także parę nowinek technicznych ułatwiających jazdę (ale też bez przesady, bo nowinki to pierwsze co się najprędzej psuje). Także większe bezpieczeństwo.

    Koniec końców praktycznie wszystko poszło na duży plus:
    - mam 200L więcej bagażnika
    - mimo wymiany zawieszania w starym aucie kupując zawieszenie zastępcze ze średniej półki, w nowym jest bez porównania lepsze amortyzowanie i lepszy komfort jazdy - wcześniej wychodziłem połamany i zmęczony po przejechaniu powyżej 300 km. Teraz przejechać i 900 km to dla mnie pestka
    - lepszy komfort jazdy także ze względu na technologie ułatwiające życie oraz przyjemność z jazdy: regulowana wysokość siedzeń, podgrzewane lusterka, ogranicznik prędkości, tempomat, centralny przycisk do blokady drzwi, oprócz fm także radio cyfrowe, klimatyzacja, poręczny uchwyt do zamykania klapy bagażnika, itp. No dobra jeden minus - miałem resorowane otwieranie maski samochodu, a teraz wyciągam patyka
    - zmieściła się także o 8L większa butla LPG, do której de facto mogę zatankować 6L autogazu więcej
    - mam zdecydowanie mniejsze spalanie - przy tej samej prędkości i przy tych samych warunkach i obciążeniu spalanie jest średnio o 2L lpg mniejsze i to teraz z włączoną klimą vs poprzednio brakiem klimatyzacji (ogółem średnie spalanie spadło z 8-8.5L do 6-6.5L).
    - większe bezpieczeństwo - świeże przednie poduszki powietrzne (w starym aucie raz mi się zapaliła kontrolka od poduszek, choć wina leżała najprawdopodobniej w zaśniedziałych kablach), a do tego kurtyny boczne, a także nowsza o 2 dekady konstrukcja (dawne gwiazdki bezpieczeństwa nie są równe nowym gwiazdkom, i mówię tu o bezpośredniej ochronie kierowcy i pasażerów w przypadku zderzenia, nie za jakieś systemy automatycznego reagowania).
    - dodatkowym plusem auta ale porównując już z innymi obecnymi konstrukcjami jest to, że mimo coraz bardziej zaawansowanych norm spalania i coraz ogólnie bardziej zaawansowanej techniki, ten silnik jest prosty konstrukcyjnie i do tego nie ma żadnych udziwnień, nie posiada nawet turbo (a jak wiadomo turbo co jakiś czas lubi się psuć)
    - do tego zdecydowanie mam bardziej elegantsze auto, którym już mi nie wstyd pokazać się w takich miejscach jak Luxemburg, Zurich, londyńskie City, czy choćby warszawskie Śródmieście.

    Ale przejdźmy do osiągów silnikowych. Na pustej płycie dawnego lotniska pościgałem się na odpalonej benzynie z kolegą, który jest posiadaczem starego auta. Koniec końców bym go prześcignął, bo pojadę o te 3 km/h. Natomiast początkowe przyśpieszenie wciąż na plus dla starego Golfa - 13.5 sekundy do setki vs moje 16.8 sekund.

    A jaki mam dokładnie silnik? 1.0 MPI 60KM, R3, V12. A więc ubyło 1 cylindra, 4 zawory, 400 cm3 objętości silnikowej, a przede wszystkim ubyło Nm - zamiast 128 mam 95. I powiem szczerze, że tą różnicę czuć, np. podczas wbijania się na autostradę, czy podczas wyprzedzania, a szczególnie, gdy auto jest obładowane.

    Zatrzymując się jeszcze chwilę przy momencie siły. Dla nowego auta miałem taką koncepcję, żeby jechać w pełni obładowanym - zabierać po drodze ludzi na Bla Bla cara i pełen bagażnik. I to się sprawdza. Ale zrobiłem też przygotowanie pod montaż haka z zamysłem ciągnięcia przyczepy kempingowej, tak aby oszczędzać na hotelach - w części miejsc gdzie jeżdżę ceny 2-3-gwiazdkowych hoteli zaczynają się niestety od 150-200 euro. A tak można przekimać w przyczepie. Niestety teraz powątpiewam w ten pomysł i będę musiał go przeanalizować - albo auto w pełni obładowane, albo prawie puste + przyczepa kempingowa. Niestety ciężko temu aucie będzie jechać, gdy w pełni obładowane auto + z tyłu targanie przyczepy. Albo, albo.

    A teraz przechodzimy do prędkości. Teoretyczna prędkość maksymalna tego auta to 164 km/h i faktycznie raz na testach udało mi się tyle osiągnąć. Niemniej, powyżej 130 km/h auto zaczyna z każdym dodatkowym 5 km/h mocno tracić na stabilności. Więc jeśli chodzi o stabilność, jeśli nie chce się kurczowo trzymać kierownicy, to 130 taki max (to i tak pod tym względem nieznacznie lepiej niż z poprzednim autem, gdzie przy 120 km/h musiałem kurczowo trzymać się kierownicy). A jak z jazdą na co dzień? Jeśli chodzi o dystanse do powiedzmy kilkudziesięciu km, silnik nie odczuwa za bardzo nawet prędkości 140 km/h na benzynie, czy 130 km/h na gazie. Ja jednak robię jednak zwykle kilkusetkilometrowe trasy. A w tym wypadku na benzynie przy 130 km/h robi się już nieciekawie dla silnika. Ale jak z gazem, bo po to montowałem lpg, by na nim właśnie jeździć. Otóż tutaj silnik odczuwa już mocno jazdę powyżej 120 km/h, i np. jazda pół tysiąca km z prędkością 125 km/h skutkuje tym, że po dotarciu na cel silnik zachowuje się jakby miał wypaść.

    Dodam jeszcze, że max moment obrotowy mieście się tu w zakresie 3000-4300 obr. Przy 100 km/h jest to 3k obr., przy 110 km/h jest to 3500 obr, przy 120 km/h jest to 3900 obr, przy 125 km/h jest to 4200 obr, a przy 130 km/h jest to 4500 obr. O ile na benzynie auto radzi sobie bez żadnego problemu na końcówce tego zakresu, czyli 4300 obr., o tyle na gazie auto radzi sobie bez problemów mniej więcej do połowy tego zakresu, czyli około 3650-3700 obr., a zbliżając się do 4000 obr. czuję wprawnym słuchem, że zaczyna się robić już problematycznie dla silnika.

    Innym słowem oznacza to, że jeśli chcę utrzymać zawodność silnika, a jednocześnie chcę jeździć ekonomicznie na LPG, oraz chcę żeby auto zrobiło mi minimum 400 000 km (albo osobiście, albo kiedyś jako firmowe, gdy przesiądę się na inne), to na dłuższych trasach nie warto przekraczać 118 km/h w jeździe na pusto, czy nawet 115 km/h z obładowanym autem.

    Tak więc trochę zawiodłem się, bo 115-118 km/h, to nie to samo co 125 km/h. Niemniej, odpowiadając na pytania z nagłówka - da się tak jeździć, tym bardziej, że auto pięknie odwdzięcza się w niskim spalaniu. I nadal jest to szybciej, niż poprzednim autem, którym dla żywotności silnika starałem się nie przekraczać 100-105 km/h. I co prawda auta nie ocenię na 6, ale daję piątkę z plusem, i wiem, że posłuży mi w tej lub innej formie jeszcze wiele lat :-)

    #motoryzacja #samochody #vag #skoda #volkswagen #autostradypolska #silnik #silnikboners
    pokaż całość

    •  

      @Adamfabiarz: Piękny bajt, szanuję za wysiłek. Uważaj na zbyt niskie spalanie gazu, bo zawory ci wypali.

      +: v-tec
    •  

      @Adamfabiarz: Z tego co wiem, chodzi bardziej o mieszankę - jeśli jest mniej gazu to pali się w wyższej temperaturze, więc warto dobrze to ustawić z gazownikiem. Z drugiej strony ja na silniku 1.6 miałem ok 8,5-9 litrów, więc może 1.0 tyle pali faktycznie. Skoro to nie bajt to tylko powiem, że nie patrz na nowinki przez pryzmat, że się psują. Psuje się wszystko, a nowinki warto mieć. Osobiście po tym jak mam teraz kombi i 95 km diesla to stwierdzam, że nigdy więcej tak słabego silnika do ciężkiego auta. pokaż całość

    • więcej komentarzy (302)

  •  

    #zalesie #dobrazmiana #pracbaza dopadła mnie sytuacja gosporadcza w końcu. Magazyn polskiego "rekina" biznesu, LPP Brześć Kujawski. Masowe zwolnienie w firmie. 200+ ludzi bez żadnego ostrzeżenia. ja to i tak miałem szczęście bo byłem na urlopie (trochę przymusowym, żeby "wykorzystać do końca roku". jebani wiedzieli i kłamali prosto w oczy) ale działy to się dantejskie sceny podobno dla tych co byli. pierdolona lista Shindlera, zebrali wszystkich, wyczytają cię, ochrona odprowadza do szafki po rzeczy, i tyle, ani dziękuję, za to idź się jebać.
    Ludzi w środku zmiany wyjebali. idę spać mam pracę, budzę się nie mam. tylko sms że do końca umowy (1 grudnia) urlop i proszę już nie przychodzić, tylko zadzwonić w poniedziałek i umówić się na oddanie rzeczy. szmaty, najśmieszniejsze że nic im nie można nawet zrobić bo na czas określony. po prostu nie przedłużyli umów. 200 osobom. gdzie za każdym razem ostatniego dnia dopiero się dowiadywałeś czy ją masz czy nie masz. A teraz z zaskoczenia wzięli i powywalali kilka dni przed końcem. I teraz zrób coś z życiem, mieszkaj na wypizdowie gdzie to jedna z niewielu sensownych firm, albo wyjedź do większego miasta gdzie ledwo utrzymasz się wynajmując. Byłem wózkowym poziomego składu, 3k na rękę. Naiwny myślałem że uda mi się uzbierać żeby utrzymać się na studiach (bo rodzina biedniejsza niż bogatsza, za swoje muszę iść). chuja uzbieram.
    Typowe. jak byłem na emigracji to rozpętała się pierdolona rona i uciekałem z Anglii busem przez 30+ h, kiedy to jeszcze nikt nic nie wiedział i kompletna panika była. już loty zamknęli, nie chciałem zostać w obcym kraju nie wiedząc co to będzie dalej. 16km korka przed granicą i dusza na ramieniu bo nie wiesz czy cię wpuszczą czy nie. pierwszy w gminie na kwarantannie. Jak się rozniosło to mi nawet starego do sklepu kurwie nie chcieli wpuścić. Nie mam już kurwa siły. Kompletnie. Utknąłem na amen na moim wypiździejewie. Powiedział bym "I'm out" ale to pizda a nie wyjście.

    O, takie coś ktoś z zwolnionych wysmarował (nie ja)
    https://www.facebook.com/groups/1278831562262189/permalink/2956681854477143/
    pokaż całość

    •  

      @Pozytywny_gosc: abstrahując od specyficznego stylu ogłoszenia, to klasycznie jak to na wykopie - kobieta z bagażem co już się wyszalała i ma smroda, to nie ma prawa do życia, związku i seksu do końca zycia, tylko niech się użera sama z tym bachorem. Tymczasem gdzieś tam żyjąc w realu znam co najmniej 3 przypadki, gdzie kobieta była samotna (po rozejsciu, po rozwodzie bądź tatuś spierdolił) i wszystkie trzy znalazły sobie faceta i to niekoniecznie "frajera z łapanki". Więc oczywiście Twój post tutaj poklask znajdzie, bo to wykop, ale jest rzeczywistość wykopkowa i jest rzeczywistość normalna, gdzie takie rzeczy się zdarzają.
      Jedno co jest trudne i trzeba mieć na względzie w takim wniosku to faktycznie to, że dziecko raczej zawsze będzie stawiane na 1 miejscu.
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (40)

  •  

    Stworzyliśmy w naszym zakładzie w Białystoku, przy ul. Siedzikówny 13 stacjonarny sklep z naszymi produktami. Zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 15:30. #rower #bialystok

    źródło: ekspozycja.jpg

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika macabrankov

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.