•  

    Na razie nikt nie odpowiedział na proste pytanie odnośnie tej potwornej ideologi LGBT w szkołach. Czy istnieje jakikolwiek dowód że dzieci na zachodzie są uczone masturbacji w szkołach?

    #bekazprawakow #heheszki #japierdole #neuropa #4konserwy #bojowkadonaldatuska

  •  

    A wiecie, że aby Trzaskowski jako prezydent "wprowadził wszędzie LGBT" to konieczna jest najpierw ustawa z sejmu PiS?
    Jeśli więc nie chcecie zagłosować na Trzaskowskiego "bo LGBT" to wiedzcie, że sam on nic nie zrobi. Inicjatywa musi wyjść z PiS.

    #wybory

  •  

    Chciałam się pochwalić i pożalić.
    Pochwalić, bo zrobiłam sobie mega tatuaż, z którego jestem zadowolona i moim znajomym się podoba i mojemu ojcu nawet.
    A pożalić, bo facet ma ogromny problem że mam dziarke i to chyba już koniec miłości z jego strony XD bo powinniśmy razem wybrać MÓJ TATUAŻ.
    Po 3 latach tak to właśnie jest tak to jest ze jak zrobisz sobie rysunek jednorożca na ręku to się z tobą zrywa xD
    #chwalesie #zalesie #tatuaze #zwiazki #logikaniebieskichpaskow
    pokaż całość

    źródło: IMG_20200630_054145.jpg 18+

  •  

    Wszędzie widzę głosy, że "Trzaskowski nie poradził sobie z rządzeniem Warszawą". Czy ktoś może mi przybliżyć co tam tak zjebał? Nie jestem z Warszawy i na prawdę nie wiem. Jedyne co kojarzę:
    - ścieki w Wiśle - jak dla mnie awaria za którą ciężko go winić
    - strefa relaksu - no tu można się przyczepić że drogo, chociaż też mam wrażenie, że to było strasznie pompowane w mediach.
    #wybory #trzaskowski #warszawa
    pokaż całość

  •  

    Do ludzi mieszkających w bloku: czy to już pora na zrobienie awantury?

    Całe życie mieszkałam w domu poza miastem i serio czasem nie wiem, co jest normalne, a co nie. Temat: wrzeszczące dzieciaki. Codziennie. Sześć godzin dziennie pod moim blokiem. Od czternastej aż do zmroku. Piski, krzyki, często wulgaryzmy (trzynastoletnie dziewczynki śpiewające o obciąganiu w kiblu - ciekawe doświadczenie). Chodzę spać z bólem głowy i wstaję znerwicowana, że znowu będę musiała ich słuchać. Rozumiem, że dzieci muszą się bawić, ale ja chyba też zasługuję na chwilę spokoju, prawda? CZY TO JEST NORMALNE?

    Nie chcę nasyłać na nich policji ani nic, chcę zwrócić kulturalnie uwagę (może przesadziłam z tą awanturą na początku), ale nie wiem, czy zaraz nie napadnie mnie stado wściekłych rodziców i już kompletnie uprzykrzy mi życie. Czuję sie jak zakładnik :( Co mam robić?

    #dzieci #zalesie #sasiedzi
    pokaż całość

  •  

    Zebrane informacje o cyberpunku z różnych preview tekstów co wyszły wczoraj

    CYBERPUNK INFOS GATHERED FROM JOURNOS:
    • There are no loading screens aside from the initial load time
    • You can kill civilians - both in and out of vehicles
    • Waste someone near a cop or local gang - or cause enough trouble and the law/local gang will deal with you...harshly
    Movement is a lot smoother than in The Witcher 3
    • The player is nearly always in control of the camera, even during dialogue scenes
    • There is a lot of dialogue
    • It is nothing like Grand Theft Auto [aesthetically and structure]. This is an RPG
    • There are a ton of customization options
    • You can choose between a circumcised and non-circumcised penis
    • You can get through the entire game without killing anyone
    • One of the quests has 7 different outcomes
    • The more you use a weapon, the more you can specialize in it
    • You can skip time to pass time for quests
    • 1 real time hour = 8 in-game hours
    • There are no loading screens for fast-travel
    • Other than the initial load, there is a brief load when V sleeps
    • Combat feels more like Destiny
    • Game ran smoothly, but bugs were present
    • Quests had a lot of optional tasks that change the outcome
    • You don't feel like the centre of the universe
    • Companions are actually useful in combat
    • Characters weren't heard speaking any repeated lines of dialogue
    • Your UI is determined by what enhancements you have equipped and by your Life Path
    • There are a lot of likeable characters in the game; it's definitely less "edgy" than previous demos
    • The side characters are very interesting
    The open-world is stunning. Everyone gushes about the world design, atmosphere and retro-future, lived-in look and feel of it
    • The game doles out a lot of interesting lore while being very subtle and casual with it
    • There are no lore dumps given to the player - everything is experienced or sought-out by the player
    • The world is very well fleshed out and believable
    • Due to the changing allegiances of characters; you feel suspicious about every single character you meet
    • XBD's or illegal Braindances are found on the Black Market, or at certain Night Markets sold by seedy individuals
    • There are a TON of cybernetics to equip and use as well as enhancements for them
    • A lot of focus on verticality
    • There is fall damage
    • There are children in the game. You cannot kill them
    • When selecting Corpo as your Life Path, you begin the game at Arasaka Tower
    • When selecting Nomad as your Life Path, you begin in the Badlands
    • When selecting Street Kid as your Life Path, you begin in a bar in Night City
    • When the tutorial ends, it's 6 years later and it starts where the E3 2018 gameplay demo began; with the "No Future" elevator
    • Trauma Team will tase/shock you if you do not comply with their orders
    • Dialogue is delivered very well - nothing B-Movie-like or cheesy
    • There are animals - but very few of them. It is implied that they are all artificial
    • You cannot pilot AV's [Aerodynes/flying cars]
    • Some YouTube Influencers are in the game - both voice and face
    • A humorous talk show is playing on a TV in V's apartment elevator
    • You can talk to everyone - even NPC's
    • You can get side-missions from NPC's
    • Lots of NPC's in the Watson area - the city feels alive
    • Parris didn't like the handling of the Quadra V-Tech - he said it was too sensitive. The dev said they are still working on that
    • Misty and Jackie are romantically inclined
    • The Life Path you choose has significant effects on your playthrough. Choices and characters are completely different at times throughout the game depending on your selection
    • Yorinobu Arasaka has the Johnny Silverhand chip
    • Gun Shops can offer you missions
    • The weather effects are stunning
    • The lighting effects are next-level
    • The Maelstrom Flathead mission played similar to the old demo - except that Royce isn't given the chip and he shot him in the head, so no boss fight since...he's dead. The original Maelstrom gang leader is in the building somewhere
    • if you don't intervene when Jackie is arguing with the Maelstrom ganger, shit goes down early
    • There is a roaming CyberPsycho NPC killing police with a high-powered sniper rifle
    • The streaming hands-on had lag and streaming issues - which is to be expected
    • Night City is HUGE
    • 4 hours is beyond barely scratching the surface
    • Lots of reviewers just watched the world and found it mesmerizing
    • The No-Tell Motel is in the game
    • There are so many choices and options that it feels overwhelming; before you learn to take things in stride
    • During melee - you have an attack button, a dodge button and a block button. If you time your block at the moment of impact, you will perform a counterattack. This applies to swords and knives as well
    • The music is amazing - both the score and the music on the radio stations
    • It really feels like playing a tabletop RPG, in terms of the player's freedom of choice, character creation, options available, mission choices/consequences and stat management
    • Choices feel meaningful and not just fluff. There is a palpable weight to your choices
    • Character models are impressive - but nothing Earth-shatteringly next-level
    • The world feels alive - living and breathing. This is due to the atmosphere, NPC animations/ chatter and the lighting & textures
    • Most everything in the trailer was from the prologue of the game
    • Blessing Adeoye Jr. thinks the game might get delayed again.
    • Driving feels great - slightly GTA-ish, but weighty
    • There are upwards of a dozen radio stations [12+]
    • There is a Rock music station
    • You can hear live police reports through the radio
    • It was reiterated that all of the music on the radio is comprised of all original, new songs performed by famous artists and CD Projekt Red's own sound team
    • Side-quests are extremely varied
    • The map is obscenely packed with things to see and do
    • You can enter most every building
    • Katanas aren't Pink by defaul
    • Lots of attribute perks with trees of upgrades attached to each one
    • Corpo Life Path begins with your boss asking you to break the law
    • Blessing Adeoye Jr. theorized that all 3 Life Paths may lead to 3 mostly different game experiences for the entirety of the game
    • Huge variety of weapons. Even similar weapons have entirely different stats and abilities
    • Some side-missions can affect things in the Golden Path
    • Most players really liked the Braindance segments - some found it boring
    • Excitement for November 19th was unanimous among all players at the hands-on events
    • It is 100% an RPG first, shooter second
    • Cyberpunk 2077 is Deus Ex: Mankind Divided and Revolution on steroids
    • Most players liked the shooting mechanics
    • Vehicles all have unique interiors
    • This game is very much an RPG, where you actually have to role-play as the character you want to play. Example is building a scrawny Netrunner and having to talk your way out of fights, due to your low physical constitution that isn't conducive for taking damage. You have to use your mind; as a Netrunner would.
    • Grenades have a dome-shaped area of effect displayed while aiming before you release them
    • Braindance functions like Rick Deckard's Esper computer in Blade Runner; were you can take an event and cycle through it - zooming in-and-out searching for clues. The advantage to Braindance, is that it can be played at normal speed, rewound, fast-forwarded and slowed down; as well as applying different filters such as infrared and thermal to root out any possible details or clues that may be evident in the footage.
    • Similar to Grand Theft Auto, you can undertake "Vigilante" missions to help out the Night City Police Department by foiling crimes and arresting gangers, thugs and CyberPsychos
    • There are "Bounty" missions in the game. One of which has you tracking down an infamous and extremely dangerous gang of CyberPsychos
    • Sometimes when you gain a level you'll get an attribute point. No word on how often this happens, as you don't get one everytime you gain a level
    • Your perk skill levels can not be higher than the corresponding attribute level; so for example if your governing skill for Stealth is 6, you're Stealth skill perks cannot go above 6 - unless you increase that governing attribute's number to 7 or higher
    • Every skill in the game has between 20 and 30 perk options
    • Street Cred is not a morality system - it can only go up
    • There are some items in stores and from vendors that you can only buy if you are well renowned in Night City
    • There are Witcher Easter Eggs in the game. A Ciri Easter Egg was mentioned
    • You can go on Grand Theft Auto style "Rampages"
    • You can add Cybernetic enhancements to your circulatory system
    • None of the bugs experienced were severe and should be fixed before launch
    • The gunplay wasn't as impressive as it could be, as their character was just starting out and at a low level
    • Cutscenes are in real-time and you can interact with them at all times - even changing the many possible outcomes based on your actions and observations
    • There is a "Metriod-esque" trope at the start, where after the tutorial if flashes 6 years later and all your Cyberware and abilities are stripped away; forcing you to start from scratch
    • No official confirmation of a photo mode
    • RTX is a game changer with reflections and lighting - especially at night
    • Sound effects are cinematic in quality - the game has a very expensive sound design
    • There is a very Japanese/Blade Runner style side street with electrical cables hanging above you between the buildings and rows of vendors and noodle bars
    • You can watch commercials on TV
    • You still can't customize your apartment
    • Every building you enter is insanely detailed
    • Your jaw will drop when you see the Skill Perk Tree - it is like a humongous spider web - far larger than the Attribute Tree shown last year
    • Auto-Aim can be toggled on and off. It was set to "On" for everyone's hands-on experience
    • You can steal cars, trucks and motorcycles - even shooting the driver and then taking the vehicle
    • You can no longer select a wardrobe item off a hanger from the closet in your apartment. That is done via the character equipment menu. You can see your clothes in the closet -
    • Aside from the Mantis Blades, you can also get forearm missles that pop out and then retract after use [or at your command] like Iron Man
    • You can take enemy weapons and use them
    • Although after the tutorial players could do whatever they wanted, they were confined to Watson.
    #cyberpunk2077 #gry
    pokaż całość

  •  

    Dzisiaj trochę luźnych przemyśleń o treningu.

    Wraz ze wzrostem doświadczenia, wyników zaczynam zauważać jak bardzo różne musi być podejście na różnych poziomach zaawansowania.
    Będąc początkującym - wystarczy iść i ćwiczyć, wszystko będzie dawało rezultaty.
    Będąc średnio zaawansowanym - trzeba NAPIERDALAĆ, cisnąć ile tylko sił, poczuć co to jest zapierdol.
    Będąc zaawansowanym - Tutaj potrzeba finezji, nie można już bezmyślnie napierdalać i liczyć na progres, trzeba strategicznie rozłożyć siły. Na tym poziomie to że można coś zrobić nie oznacza że powinno się to robić.

    I tak dochodzę do wniosku, że większość osób zatrzymuje się tuż za poziomem początkującym... Bo wtedy zaczyna się robić trudno, to znaczy wtedy trzeba naprawdę zapierdalać i się namęczyć... A większość osób nawet nie wie czym jest ten zapierdol, chociaż są święcie przekonani że pracują tak ciężko jak nikt inny lol. A brak wyników usprawiedliwiają słabą genetyką...

    Inni, ambitni natomiast którzy swoje wypracowali, zapierdalają,cisną , często wykładają się właśnie na tym poziomie zaawansowanym, gdzie potrzeba jest wiedzy, finezji, bo bezmyślne ciśnięcie doprowadzi tylko do kontuzji.

    Ale dobra, przechodząc do głównej części

    Ja zauważyłem że dopiero się godzę z tym że jestem właśnie na tym zaawansowanym poziomie heh, po prostu ciężko mi się pogodzić z myślą że już nie można po prostu napierdalać i napierdalać trening za treningiem, nie patrząc na konsekwencje. Chociaż ja zawsze zwracałem na to uwagę, to dopiero teraz to do mnie naprawdę dotarło, i zaczęło też być istotne uwzględniając mój poziom zaawansowania.

    Co nie znaczy że trzeba ćwiczyć teraz lżej... przeciwnie o wiele ciężej. Chodzi o to że nie można już treningu traktować jako jednego zdarzenia, momentu tu i teraz gdzie reszta się nie liczy. Trzeba uwzględnić wpływ jednego treningu na następny trening, na następny tydzień treningowy etc. Bo na tym poziomie, można naprawdę zaszaleć, przesadzić, zrobić za dużo, a obciążenia które wchodzą w grę powodują że już nie da się po czymś takim natychmiast zregenerować.

    Obserwuję też ciekawą rzecz, o której właściwie nie widziałem aby ktoś pisał, albo nie przypominam sobie...

    Mianowicie, "inne" zmęczenie, w inny sposób odczuwanie tego zmęczenia. Pamiętam te 4lata temu jak zaczynałem robiłem siady z zawrotnym ciężarem ~130kg w serii, pamiętam jak walczyłem o każde powtórzenie, jakie to ciężkie dla mnie było. I przypominam sobie jakie po tym były "zakwasy", siadanie na kibel i wstawanie z niego to była katorga lol, każdy mięsień rwał wręcz.

    Teraz to zmęczenie jest zupełnie inaczej odczuwalne, np. wczoraj robiłem w pewnym wariancie siadu 375kg

    https://www.wykop.pl/wpis/50244553/szalenstwa-nie-ma-konca-375kg-box-squat-vs-bands-p/

    I po tym siadzie, czy też innych wcześniej (nawet przy większej objętości), już nie ma typowych "zakwasów", jest natomiast zupełnie inny ból, głębszy, mocniejszy, inny. Porównałbym to do "łupania w kościach" przy grypie, jakby to nie mięśnie a kości bolały (tak wiem kości nie mogą boleć:P), albo inaczej, jakby ktoś konkretnie was obił, takie to jest uczucie, zupełnie inne. Do tego, nie dotyczy to jak kiedyś tylko nóg... nagle siady okazuje się że tyrają całę ciało, niszcząc nawet łapy.

    Od kilku tygodni zdecydowałem się mocno pocisnąć siady, po prostu zacząć robić ciężkie warianty siadów w poniedziałek, 1RM , można powiedzieć priorytet na siady na najbliższe 15tygodni a potem test :)
    Ale nie uwzględniłem tego jaki to wpływ będzie miało na resztę treningów. Szczególnie na trening środowy, czyli bardzo ciężki trening upper body gdzie robię także ciężkie 1RM w wyciskaniach. Już tydzień temu zorientowałem się że niestety ale obciążenia będą mniejsze na treningach upper, bo nie da się wyciskać na 100% mając kompletnie zniszczone łapy/barki oraz wystrzelony CUN. A dzisiaj, w środę, wypadał mi test 1RM w zwykłym wyciskaniu. I zdecydowałem się go zrobić, aby sprawdzić swoją teorię w praktyce :)

    Wszystko się sprawdziło :) Czyli, nie mogłem się dobrze ustawić na ławce, ustawić dobrze barków, mostka, ruch wydawał mi się jakiś obcy (przeciążony CUN tak się manifestuje u mnie) przedramiona/tricepsy bolały mnie już od 120kg na sztandze, bolały to może złe słowo, ale takie uczucie jakbym ledwo co zrobił ciężki trening upper i teraz próbował znowu wyciskać. Nie mogłem odpowiednio napiąć pleców, a przy wyciskaniu brakowało dynamiki. Doszedłem do 210kg i na tym zakończyłem, bo stwierdziłem że nie ma sensu palić kolejnego powtórzenia (mój pr w wyciskaniu to 220kg).
    Czyli dopóki chce ciskać tak siady, muszę pogodzić się z mniejszymi ciężarami w wyciskaniach 1RM, ale tutaj mam plan że nadrobię to po prostu objętością w akcesoriach, więc nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :)

    Dobra to tyle z takich luźniejszych przemyśleń. Może komuś w czymś to pomoże :) Mi brakowało i brakuje w internecie właśnie tego typu wpisów, to znaczy tego jak myślą, jak rozwiązują problemy zaawansowani osobnicy, jak ich poglądy, treningi się zmieniały wraz ze wzrostem doświadczenia i wiedzy. Bo uważam że właśnie odpowiendi sposób myślenia jest najważniejszy... a informacji o tym nie ma.

    #sport #mirkokoksy #mikrokoksy #silownia #strongaf
    pokaż całość

    . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

    źródło: be.jpg

  •  

    Znalezisko - Rośliny niczym obol Charona: symbolika roślin na dawnych pogrzebach

    Flora pojawia się na każdym etapie ceremoniału funeralnego. Towarzyszy praktykom, gestom oraz rytuałom począwszy od chwili konania na łożu śmierci aż po moment zagrzebania zwłok w ziemi cmentarnej. Dawniej rośliny pełniły funkcję magiczną (obrony przed złem), zwłaszcza w przypadkach, kiedy bliscy nie byli pewni czy zmarły zaznał spokoju. Nie bez znaczenia był także dobór drewna, z którego zamierzało się wykonać trumnę. Jaką rolę pełniły konkretne rośliny w ceremonii przeprawy na tamten świat?

    Wianki z Bożego Ciała, bukieciki święcone na Matki Boskiej Zielnej czy palmy wielkanocne stanowiły również element wyposażenia grobowego. Wkładano je zmarłym pod głowę lub wypychano uświęconym zielem trumienne poduszki. Rzadziej spotykaną w trumnach palmą zmarły miał stukać do bram raju. Obecność poświęconych roślin podczas pochówku świadczyła niejako o osobie zmarłego. Miały one być dowodem potwierdzającym, że prowadził prawe oraz porządne życie, co w konsekwencji miało mu zapewnić wstęp do raju. Ze względu na boską moc miały one również ochraniać zmarłego przed siłami demonicznymi.

    Innym sposobem na skrócenie agonii było ułożenie umierającego na ziemi wyłożonej słomą lub grochowinami. Zalecano także podkładanie ziarenek grochu pod jego głowę. Wszystkie te zabiegi miały ułatwić konającemu zgon. Ale w jaki sposób? Jedną z interpretacji jest brak komfortu. Umierający specjalnie był lokowany na podłodze izby, ponieważ znajdując się bliżej ziemi był bliżej stanu śmierci, czyli grobu, w którym miał spocząć. Z kolei niewygodne posłanie miało go wręcz zniechęcić do dalszego życia. Owy zabieg tłumaczy także ludowe przysłowie: „Na słomie człowiek się rodzi i człowiek umiera”.

    Nie bez znaczenia był również dobór drewna, z którego zamierzało się wykonać trumnę. Oprócz wytrzymałości i solidności materiału, ważną rolę odgrywało znaczenie symboliczne drzewa, z którego miała powstać trumna. Nie każde drzewo się do tego nadawało. Musiało ono posiadać specjalne właściwości, które gwarantowały zmarłemu permanentny spokój duszy. Jednym z takich drzew był klon, postrzegany w kulturze ludowej jako drzewo omijane przez złe duchy. Wierzono, że klonowa trumna ochroni zmarłego przed nagabywaniem diabła. Odpowiednim materiałem było również drewno ze świerku lub sosny. Oba drzewa pełniły funkcje ochronne i zapobiegały powrotom zmarłych.

    ------
    Jeśli interesujesz się historią i lubisz konkretne materiały (takie z rzetelną bibliografią i ciekawymi zdjęciami/filmikami), to zaplusuj komentarz pod tym wpisem - mniej więcej codziennie wrzucam jedno znalezisko i z chęcią bym Cię zawołała (。◕‿‿◕。) #rozowaihistoria
    ------

    #historia #ciekawostkihistoryczne #histmag #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu #mikroreklama #sredniowiecze #religia
    pokaż całość

    źródło: Ars moriendi, grafika z XV w. autorstwa Mistrza E.S.jpg

  •  

    Jakiś czas temu bawiłem się w zdjęcia w takim trochę cyberpunkowym klimacie. Może być?

    Wrzucam raz jeszcze, bo wczoraj sporej części nie spodobał się dość spory watermark w centralnej części zdjęcia i faktycznie niepotrzebnie dodałem go akurat w tamtym miejscu i takiej wielkości.

    Mój instagram dla zainteresowanych.

    #mojezdjecie #fotografia #tworczoscwlasna #cyberpunk #warszawa
    pokaż całość

    źródło: IMG_20200109_165849 (2).jpg

  •  

    #bron #strzelectwo #wiatrowki

    Podpowiedzcie Mirki czy dobrze kombinuję. Chciałbym rekreacyjnie postrzelać na działce do puszek i może tarczy. Nie zależy mi na wynikach tylko na frajdzie. Poprzeglądałem kilka dni różne aukcje i najbardziej odpowiada mi karabinek typu Bullpup przez to że jest krótki. Poczytałem też na temat wyboru odpowiedniego kalibru i skłaniałbym się ku 5,5 mm. Chciałbym z broni zrobić coś na wzór Steyr AUG i zamontować kolimator lub lunetę z bardzo małym powiększeniem.

    Najtańszy sensowny karabinek jaki znalazłem to:
    PCP Hatsan FLASHPUP za 1 729
    no i podobny
    Kral Puncher BREAKER za 1 949

    No chciałbym się od Was dowiedzieć jak to ładować powietrzem, kupić pompkę czy butlę? Jakbyście mogli konkretnie podpowiedzieć co i za ile dokupić.
    pokaż całość

  •  

    Dobry Mirki i Mirabelki.
    Po dwóch latach totalnego chaosu w moim życiu, dziewczyny, która mnie wystawiła i okazała się zakłamanym bażantem, w końcu nadszedł czas wziąć się za siebie. Mam motywacje i chęci potrzebuje samodyscypliny.
    - wreszcie nauczyć się języków obcych, w planach są 3. Na ten moment język niemiecki, ogarnąłem gościa, który mieszkał 16 lat w Niemczech i chętnie mnie nauczy i porozmawia w tym języku. poziom B1/B2, będzie dla mnie już osiągnięciem.
    Do tego Hiszpański (tu też mam speakera) i... trzeci do wyboru. Angielski mnie nie interesuje.
    - zawód elektryk, który chciałbym doskonalić (kursy, szkolenia, lepsza praca), oraz dodatkowe źródło dochodu.
    - ograniczyć wydatki, spędzanie czasu w social mediach.

    Taki mały plan na początek. Wszystko chce monitorować tu na mirko, żeby mieć taki jakby dziennik tego co już dokonałem etc.

    Pytania do was:
    - Znacie jakieś dobre programy/strony do monitorowania osiągnięć/ planu dnia?
    - Książki z wartościową treścią, które według was są dobre na początek.
    - Jakieś rady? Coś co sami jeszcze robiliście i chcielibyście się podzielić?
    #motywacja #zycie #nowezycie #samorozwoj
    pokaż całość

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika maloj

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (2)