•  

    Zmiany ze strefą w sobotę wchodzą od 22.09? Bo wszystkie artykuły na ten temat są niejednoznaczne...
    #krakow

  •  

    Dobra, lecimy z tematem. Post 1.

    Pierwszy post będzie nieco mieszany, troszkę edukacyjny, troszkę analityczny. Na ruszt weźmiemy ofertę abonamentu na Hyundaia Tucsona od https://www.hyundaiabonament.pl który finansowany jest przez MasterLease (Najdłużej działający firma oferująca głównie najem długoterminowy, w trakcie przejęcia przez PKO Leasing). Abonament porównamy z ofertą najmu długoterminowego od mLeasing. Auto w tej samej wersji, przyjęta cena 74k PLN brutto. Powiedzmy że to realna oferta po wyrwanych rabatach, może ciut za niska. Ale zanim suche porównanie to trzeba omówić czym jest abonament, a czym najem.

    Abonament
    Produkt który zyskuje na popularności, pojawia się zazwyczaj okresowo, nie jest kampanią stałą. Wygląda podobnie jak leasing, ale leasingiem do końca nie jest. Aby umowa była leasingiem, czas jej trwania musi być równy 40% normatywnej amortyzacji. W przypadku aut to minimum 2 lata. A abonament na auto trwa również 12 miesięcy. Księgowi rozliczają auto jak leasing 50% VAT odliczenia, netto+50% VAT w koszta. Oferta dostępna zarówna dla firm jak i osób prywatnych. Nie wpłacamy nic na początku, ponosimy jedynie koszt rejestracji 350PLN netto. Poza tym tylko rata. Na Hyundaia przy 2 latach i 20k km/rok rata wynosi 1699 PLN brutto. Całkiem przyjemnie jeśli uwzględnimy, że w tym jest ubezpieczenie (koszt roczny polisy to 2,99% auta (pakiet dealerski), 2212,60 PLN na rok), serwis oraz opony wraz z wymianą i przechowywaniem. A ciekawie się robi jak przyjrzymy się i30 za 899PLN brutto na 12 miesięcy... Z historii były kampanie fiat 500 za 500PLN brutto prowadzona przez PKO. Polisa jak i serwis w racie, minus taki że 13k km/rok.

    Najem długoterminowy
    Od leasingu różni się tym że klient ustala limit kilometrów, zakres najmu (serwis, opony, ubezpieczenie, assistance w racie), na koniec najmu dokonuje się zwrotu auta leasingodawcy. Umowa ma zapis, że klient MA PRAWO WYKUPIĆ auto na koniec umowy, a nie ZOBOWIĄZUJE SIĘ DO WYKUPU jak to jest w tradycyjnym leasingu. Zapamiętajcie: w Polsce nie ma leasingów w którym można zwrócić auto. Księgowo okey, bo z księgowego punktu widzenia najem i leasing jest tym samym. W praktyce na koniec leasingu auto trzeba wykupić. Najem nie dotyczy konkretnych aut, możemy wybrać każde auto, ugrać na nim rabat i pójść do firmy która taki produkt oferuje aby przeliczyła ofertę. Największe: mLeasing, PKO, MasterLease, GetIn (chyba jeszcze oferują). Są jeszcze Arval od BNP, ALD oraz inne tak zwane "finansowania fabryczne" np. VWLeasing. Nie współpracuje z nimi, ale czasami konkuruję ofertą - ALD i Arval mocne oferty, nie wiem jak jakość. VWLeasing czasami wygrywam ponieważ najem liczą od ceny katalogowej nie od ceny po rabatach. Przy ofercie należy oszacować roczny przebieg, Kowalski robi 20k km/rok, czy chcemy serwis (przy niskich przebiegach odradzam, im dłuższy okres i większe przebiegi tym warto się zastanowić), czy chcemy opony (taniej wychodzi robić to samemu), ubezpieczenie w racie (tu zależy od zniżek, czasami lepiej wziąć obce, a w 1 roku dealerskie). Im większy rabat ugramy od dealer'a, tym niższą dostaniemy ratę. Założenie najmu jest takie, że nie dokonuje się wpłaty własnej ani nie wykupuje się auta na koniec umowy. Suma opłat jeśli by to liczyć wychodzi po 130% np. w 2 lata. Najem jest na tyle skomplikowanym produktem, ponieważ ma wiele wypadkowych, że zawsze liczony jest indywidualnie pod konkretne auto, wyposażenie itd. Ciekawostka: kolor metalik zwiększa RV (wartość końcową przez co mamy niższą ratę) o 3%( ͡º ͜ʖ͡º). Produkt dotyczy auta nowych, ewentualnie demo, należy wtedy dodać przebieg do zakładanego limitu, od autoryzowanych dealerów. Na koniec umowy podjeżdżamy na umówione miejsce, leasing dokonuje oględzin pojazdu zgodnie z Przewodnikiem Zwrotu Pojazdów: https://pzwlp.pl/pliki_do_pobrania_na_www/publikacje/PZWLP_Przewodnik_Zwrotu_Pojazdow_2011.pdf
    dopłaca się ewentualny nadprzebieg oraz uszkodzenia. Warto miesiąc przed zwrotem pojechać na serwis i naprawić uszkodzenia, wyjdzie taniej niż wyliczy to leasingodawca. Zwroty bez zarzutów przebiegają w mLeasing oraz PKO, klienci skarżą się na MasterLease oraz GetIn. Chociaż to pewnie też zależy jaki rzeczoznawca się trafi.

    Porównanie:
    Abonament w MasterLease:
    koszt 1699zł brutto/miesiąc, 24 miesiące, 40k km, ubezpieczenie w racie, serwis, opony
    +gotowy produkt
    +min. 12 miesięcy
    -nie możemy zmienić pojazdu, doposażyć go
    Najem mLeasing: 1920,84zł brutto/miesiąc, 24 miesiące, 40k km, ubezpieczenie w racie (może się zmienić po roku), serwis, opon
    +/-droższy jeśli bierzemy full opcje, ale przy minimalny zaangażowaniu - własne opony, własne ubezpieczenie, własny serwis wyjdzie taniej
    +możemy wybrać dowolne auto które chcemy na rynku
    -minimum 2 lata

    I dla ciekawskich informacja o abonamencie, bo jak można (przeszły czas, bo oferta już nie oferowana) dostać fiata 500 za 500zł/miesiąc?! A więc leasing dogadywał się z importerem aut na konkretne zamówienie, wtedy było chyba 300 lub 400 aut. Dostawał mega rabat, robił pod to leasing, dogadywał się z ubezpieczycielem na niską taryfę i wypuszczał na rynek mega ofertę. Wiem że fiat 500 to nie auto premium, ale np. za 6k za rok mogliście zrobić kampanie marketingową gdzie do wygrania był NOWYCH SAMOCHÓD Z SALONU ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■ Co dalej dzieje się po roku lub dwóch jak auta wracały do finansującego? Na rynku był wylew rocznych/dwuletnich aut, w tej samej konfiguracji, dobrze doposażonej, przebieg do max 26k km. Przy takiej sile manipuluje się cenami rynkowymi. Kowalski który chciał takie auto sprzedać za 20k, wszedł na otomoto i patrzy że jest 300 ofert po 30k, więc nie będzie wystawiał taniej, tylko dostosuje się do średniej. Także leasing zarabiał 2x sprzedając te auta po zawyżonej cenie.

    #przedsiebiorczosc #finanse #leasing #kredyt #motoryzacja #motoleasing
    pokaż całość

  •  

    Siema Mirki

    Postanowiłem prowadzi w ramach swojej działalności mikrobloga, w którym codziennie będę umieszczał 1 wpis. Posty będą o ciekawostkach związanych z finansami, leasingiem, moje transakcje z przeszłości, ciekawymi study-case, poradami na co zwracać uwagę itd. Mikroblog ma mi służyć do porządkowania wiedzy.

    Zajmuje się pośrednictwem w finansowaniu pojazdów i maszyn. Mam 2 letnie doświadczenie stricte w tej branży, wcześniej rok w prop trading, gównostaż w jednej z korporacji przy wycenie funduszy. Studia magisterskie obronione pracą o leasingu i kredycie samochodowym, blablabla. Konkretniej: 86 transakcji o wartości 9 038 940,86 zł netto (niektóre z tych transakcji to kredyt, więc netto=brutto). Jako pośrednik współpracuje z wieloma firmami leasingowymi oraz z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Biznes opieram na lead'ach/poleceniach. Moja praca zakrawa o motoryzację, do której paradoksalnie nie miałem nigdy ciągoty, więc będzie też sporo o salonach samochodowych od kuchni, komisach, VATach, akcyzach i cłach :) Ale trochę tych aut wydałem, najdroższe to lamborghini aventador za prawie 1,5mln, najtańsze to Audi A4 w kredycie za 14 300 zł. Najtańsza transakcja to iPhone X w leasingu finansowym za 3 576,42 zł ( ͡° ͜ʖ ͡°).

    Mam nadzieje że moje posty będą pomocne dla czytających, bo widzę że sporo Mirków ma JDG i bierze leasingi/kredyty. Wielu z Was zdziwią informacje o branży moto/finansowej, widzę sporo złudnych informacji, które krążą po rynku. Będę starał się podawać konkret przykłady i cyfry z życia. W razie pytań z chęcią odpowiem, doradzę.

    #przedsiebiorczosc #finanse #ubezpieczenia #leasing #kredyt #motoryzacja
    pokaż całość

  •  

    Czy "AAA Auto" jest legitnym komisem czy lecą w kule?
    #motoryzacja

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika michal7

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.