"We should be open-minded, but not so open-minded that our brain falls out." ___ "Science is not about what's true is or what might be true. Science is about what people with original diverse viewpoints can be forced to believe by the weight of public evidence."

  •  

    ROZŁOŻYLI TESLĘ MODEL 3 NA KAWAŁKI I…

    https://florydziak.com/blogger/2018/07/rozlozyli-tesle-model-3-na-kawalki-i.html

    Już wstawiałem tutaj filmik firmy Munro & Associates w którym właściciel straszliwie krytykował samochód za dziwne i kosztowne pomysły i jakość wykończenia i twierdził że ni ma szans by Tesla Model 3 pozwalała zarobić na sobie przy obecnej cenie. Dziś trzeci odcinek z tej serii w której właściciel twierdzi że się bardzo ale to bardzo mylił i że po dokładnym rozebraniu samochodu okazuje się że Tesla zarabia spore pieniądze na Modelu 3. Konkretnie to wychodzi mu ze koszt wyprodukowania samochodu który firma sprzedaje za $60K jest rzędu $28K. To cena podzespołów i kosztów pracy. Taki margines zysku jest niespotykany w samochodach elektrycznych. Najlepszym przykładem jest lusterko wsteczne które w Tesli kosztuje $29, w BMW I3 prawie $100 a w Chevrolecie Volt ponad $160. To dzięki temu że zamiast osobnej, kosztownej elektroniki sterującej funkcjami lusterka, Tesla ma zintegrowany komputer który steruje wszystkim i dzięki temu nie tylko że kosztuje znacznie mniej ale także pozwala na wprowadzanie nowych funkcji przez zmiany oprogramowania podczas gdy konkurencja musi przeprojektowywać elementy za ciężkie pieniądze. Także bateria Tesli jest nieporównywalnie lepsza od konkurencji. Biorąc pod uwagę że bateria kosztuje firmę około $7k, to niesamowite jest zmieszczenie się z całą resztą samochodu w $21k.

    Zakładając zysk rzędu $25k na sztuce samochodu i sprzedaż 5000 tygodniowo, firma powinna produkować zdumiewające ilości gotówki już niedługo – minimum pół miliarda dolarów miesięcznie. Przy produkcji 10k tygodniowo to miliard miesięcznie a może nawet więcej bo koszty spadną.

    Te wnioski pokazują także że wersja za $35000 jest nadal realna, choć zysk na niej będzie znacznie gorszy – koszty będą rzędu $25k i zysk wyniesie około $10k na sztuce. Możliwa jest także obniżka cen za jakiś czas by pobudzić popyt, tak duży margines zysku zwykle jest w pojazdach niszowych a nie masowo produkowanych.

    #tesla #florydziak #elonmusk #samochody #ciekawostki
    pokaż całość

    źródło: youtu.be

    •  

      @oficer-prowadzacy: Nie, po prostu mnie to nie interesuje. Mam problem z autem to oddaję do serwisu, bo auto na gwarancji. To tak jakby czynić zarzut mechanikowi, że nie umie np reinstalować windowsa, co przecież też jest banalne.

      Ani się nie chwalę, ani nie żalę. Po prostu nie jest to w zakresie moich zainteresowań czy potrzeb ambicjonalnych. Nie o to też pytam ;)

    •  

      @nawon: nie kumam jednej rzeczy...auta elektryczne są dużo prostsze w konstrukcji niż spalinowe wiec po co tesla tak wszytko komplikuje chyba tylko po to żeby zarabiać na debilach którzy te auta kupują. SERIO skoro mają sie za pionierów aut elektrycznych i mówią że tesla 3 to nowy model t to dlaczego nie zrobią go maksymalnie prostym i łatwym w serwisie...mogli by dzięki temu zalać cały świat tym samochodem a w szczególności biedne kraje gdzie ludzi nie stać na serwis nowych samochodów, była by to alternatywa dla obecnie produkowanego skomplikowane i drogiego chłamu którego nie da się naprawić pod domem. Auto mimo braku stacji ładowania stało by się globalnym hitem dzięki właśnie prostocie...a tak to jest ciekawostką dla bogatych ludzi z krajów 1 świata pokaż całość

    • więcej komentarzy (17)

  •  

    DROBIAZGI
    https://florydziak.com/blogger/2018/07/drobiazgi-4.html

    Kilka drobiazgów nie wartych osobnego postu:

    • SpaceX w końcu planuje lądowania na lądzie w Vandenberg. Pierwsze takie lądowanie planowane jest w ramach misji SAOCOM-1A

    • nadal cisza o „zatyczka-gate” czyli o czymś co wypadło z bagażnika Dragona CRS-15 po separacji i wyglądało jak zatyczka.

    • Tesla ma spore problemy w Norwegii – nie ma wystarczająco punktów serwisowych i ludzie czekają miesiącami na naprawy. A Model S i X do szczególnie niezawodnych nie należą – problemy sprawiają klamki które się notorycznie psują (przestają wychodzić z drzwi i nie da się ich otworzyć), klimatyzacja itp. Elon twierdzi że problemy z serwisem wynikają z opieszałości rządu Norwegii który nie chce firmie wydać zgody na stworzenie sieci mobilnych serwisów.

    • Chiny pokazały zaktualizowane plany rakiet Długi Marsz 8 i 9. Dziewiątka ma być rakietą o udźwigu 140 ton i ma być olbrzymia – pierwszy stopień o dziesięciometrowej średnicy + rakiety boczne o średnicy pięciu metrów. Chińczycy są realistami i spodziewają się że rakieta pojawi się dopiero za kilkanaście lat. Jednak kluczowe technologie takie jak silniki o dużym ciągu i kucie aluminiowych pierścieni o średnicy 10 metrów są już gotowe. Długi Marsz 8 ma być pierwszą rakietą która będzie troszkę wielokrotnego użycia. Chiny planują coś ciekawego bo poza lądowaniem pierwszego stopnia (podobnie jak F9), rakieta ma mieć wspomagacze na paliwo stałe które też będą lądowały. W jaki sposób? Tego nie ujawniono.

    • Wyglada na to że Boeing nie myśli poważnie o zbudowaniu konstelacji satelitów będącej konkurencją dla SpaceX. Firma chciała by być dostawcą takiej konstelacji ale nie chce być inwestorem. W sumie to ma sens – Boeing jest producentem a nie firmą telekomunikacyjną. Oczywiście zachodzi pytanie – to kto w to zainwestuje? Podejrzewam że odpowiedź jest „nikt” – konkurowanie ze SpaceX obarczone jest dużym ryzykiem i niewiem czy znajdzie się ktoś kto zaryzykuje miliardy dolarów.

    • Jedyna orbitalna nie-do-końca konkurencja SpaceX – OneWeb – ma też swoje problemy. Firma musiała zrezygnować z łączy miedzy-satelitarnych. Czyli by skomunikować się między Europą a USA za pomocą tej konstelacji potrzebna będzie sieć stacji przekaźnikowych na ziemi które odbiorą sygnał z jednego satelity i wyślą go do drugiego. Powód jest w sumie śmieszny – wielu krajom nie podoba się to że ich obywatele mogli by uzyskać dostęp do internetu którego nie da się kontrolować / filtrować. Oczywiście radykalne pozbycie się łączy międzysatelitarnych wydaje się dość dziwne – w końcu można ten problem rozwiązać na poziomie routingu pakietów i nadal korzystać z łączy w celu poprawienia opóźnień, ale OneWeb postanowił że taka zmiana zmniejszy skomplikowanie satelitów i ich masę i w sumie się opłaci. Nie wiadomo jak rozwiąże ten problem SpaceX ale znając Elona to nie spodziewam się by jakieś regulacje w mniej-lub-bardziej totalitarnych krajach spowodowały zmianę jego wizji.

    • Virgin Orbit dostał pozwolenie na wystrzelenie pierwszej rakiety. Do samego startu jeszcze daleko – firma właśnie modyfikuje 747 i instaluje pylon na którym będzie wisiała rakieta. Potem czekają nas loty z rakietą, próby jej zrzucania i dopiero na koniec pierwsze starty. Firma ma nadzieję na pierwszy lot komercyjny jeszcze w tym roku. Jestem bardzo ciekaw na ile 747 pomaga i czy nie było by taniej/łatwiej wystrzeliwać rakiety z ziemi.

    NASTĘPNY WIELKI TELESKOP MOŻE POLECIEC BFR
    https://florydziak.com/blogger/2018/07/nastepny-wielki-teleskop-moze-poleciec-bfr.html

    Teleskop będzie na tyle duży i ciężki że SLS Block 1B nie będzie w stanie go wynieść na orbitę i potrzebny będzie SLS Block 2. Problem w tym że nie wiadomo czy SLS Block 2 będzie gotowy do tego czasu. Dlatego NASA bada czy było by możliwe wystrzelenie tego teleskopu za pomocą BFR.

    W sumie to bardzo dobra wiadomość – żeby to sprawdzić, NASA będzie musiała uzyskać trochę konkretnych informacji o BFR od SpaceX. I pewnie cześć z tych informacji magicznie wycieknie i w końcu dowiemy się więcej o tym co tam dokładnie Musk planuje.

    #spacex #tesla #chiny #boeing #oneweb #virgingalactic #satelity #rakiety #bfr #nasa #florydziak #kosmos #kosmicznapropaganda #eksploracjakomosu #ciekawostki
    pokaż całość

    . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

    źródło: scontent-ort2-1.xx.fbcdn.net

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika nawon

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.