•  

    #afera #glupiewykopowezabawy #ankieta #matematyka #nauka

    Mirki, to post odnośnie wpisów @kielus 1 oraz 2 oraz jego deklaracją wpłaty 500zł na dowolny cel wskazany przez osobę, która udowodni mu, że nie miał racji.

    Najbardziej plusowany komentarz pochodzi od @LowcaG i wklejam go poniżej:

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Wpłacę 500 zł na dowolnie konto wskazane przez osobę która jako pierwsza w komentarzu zaprezentuje formalny algebraiczny dowód na nieprawdziwość równania 6 x 3 = 6 + 6 + 6

    @kielus: Błąd się bierze stąd, że nie rozumiesz "problemu". Tu nie masz pokazać poprawności równania.
    Bo w takim razie
    Można uznać, że
    6 x 3 = 9 + 9
    jest prawidłowym rozwiązaniem zadania. (uważasz, że jest? )

    a widzimy treść
    "mnożenie jako dodawanie jednakowych składników..." i teraz pytanie jakich?
    A no, mamy dlatego mnożną i mnożnik, pewnie zastanawiasz się dlaczego mają różne nazwy?
    A no dlatego, że jeden mówi o liczbie elementów w grupie a drugi ile mamy grup.

    Więc mamy jednoznaczną odpowiedź.

    Gdy zamienimy mnożną i mnożnik wtedy masz rację.
    Temat możesz zamknąć.

    Mogę podać cel na który możesz wpłacić jak chcesz. Bo wyjaśniłem Ci na czym polega Twój błąd rozumowania i teraz jesteś mądrzejszym i lepszym człowiekiem :)

    serio ktoś pisał że 6 x 3 = 3+3+3+3+3+3 a broń boże nie 6+6+6? XD

    @padobar: Nie, czyjś syn nie zrozumiał zadania a teraz ojciec robi zadymę

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Ponieważ w wątku zrobił się chaos, a OP się broni, rozstrzygnijmy to demokratycznie, a @LowcaG niech poda cel wpłaty (jeśli wygra).
    pokaż całość

    Kto ma rację

    • 99 głosów (47.14%)
      OP
    • 111 głosów (52.86%)
      LowcaG
    •  

      @LowcaG: wg mnie narzucanie dziecku interpretacji czy 6 x 3 to jest trzy szósztki czy sześć trójek to niczego dobrego nie prowadzi - zmusza do myslenia jednym schematem tak jak chce nauczyciel (czy tez program nauczania), a nie do szukania własnej interpretacji, oczywiście byle nie była błędna (tak jak przywołane 9+9).

      Jak chodziłem do podstawówki to nie było pojęcia mnożnik i mnożna, były tylko czynniki iloczynu (tak jak nie było rozróżnienia na pierwszy i drugi składnik sumy - oba były składnikami).

      Jak teraz mysle ze jakby mi ktos narzucał że 6x3 to jest 3+...+3 a nie 6+6+6 to nie dziwie sie zdziwieniu opa. Jak dziecko chce sobie interpretować że to jest "sześć razy po trzy" to jest dobrze, a jak chce że "szóstkę sumujemy trzy razy" to też jest dobrze, a jak jest raz tak a raz tak to też jest dobrze bo mnożenie jest przemienne. Nie zabijajmy u dzieci samodzielnego myślenia i samodzielnego interpretowania takich prostych zadań, to dzięki temu będzie im łatwiej pojąć bardziej skomplikowane zagadnienia z matematyki.
      pokaż całość

    •  

      @sezzart: analogicznie jak przy dodawaniu i odejmowaniu, nie widzę tutaj problemu

    • więcej komentarzy (42)

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika niepopieram

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (1)