•  

    #gamedev #unity #android #chwalesie

    Witajcie!
    Niezwykle się cieszę... to się pochwalę, a trochę promocji też nie zaszkodzi.
    Nieco ponad miesiąc temu, dokładnie 10 marca, natrafiłem gdzieś na Unity, trochę poczytałem, okazało się że jest to całkowicie darmowy program, dzięki któremu mogę spełnić moje marzenie, czyli tworzyć swoje gry. Ponadto okazało się że w zasadzie nie jest niczym niezwykłym to, że gry są tworzone przez jedną osobę... to było zbyt piękne, ale że mam ostatnio sporo wolnego czasu to postanowiłem spróbować.
    Pierwszy tydzień poświęciłem na stworzenie prostej gierki z tutorialem Brackeys'a (można ją pobrać na itch.io ... tylko po co), a gdy zrozumiałem całą koncepcję i ogarnąłem czego gdzie szukać, postanowiłem od razu stworzyć swój własny projekt... zależało mi żeby był w miarę oryginalny (żeby nie było kompletnego tutorialu jak zrobić coś takiego) i żeby użyć jak najmniej assetów.
    No i wczoraj moja pierwsza gra ukazała się na Google Play.
    Prosty zabijacz czasu, zbierasz marchewki, one dodają Ci czasu i chwilowo prędkości, z czasem jest coraz więcej szczurów które czas odbierają i ogólnie przeszkadzają. Jedyna trudność polega na tym że nie możesz się zatrzymać, a gdy za bardzo zwolnisz to szczury Cię łatwo dopadną.
    Biorąc pod uwagę że przystępując do tego projektu nie miałem zielonego pojęcia absolutnie o niczym, nie umiałem programować, nie umiałem obsługiwać blendera (tego kuchennego nadal nie umiem), a moja wiedza na temat Unity ograniczała się do jednego tutoriala to wydaje mi się że wyszło całkiem nieźle.
    Gra działa stabilnie w 30 fpsach nawet na starszych telefonach, jest kompatybilna ze wszystkimi urządzeniami (z tego co mi wiadomo) i grywalna, może nie ma za wiele zawartości ale też w końcowych etapach zrezygnowałem z wielu elementów... spieszyłem się bo bardzo mi zależało na tym żeby przekonać się czy wydanie gry faktycznie jest takie proste... spodziewałem się jakiegoś haczyka... no i może poza Admobem (którego implementacji totalnie nie rozumiem) oraz leaderboardu z google play service (potrafiłby mi ktoś to racjonalnie wytłumaczyć jak mam to gónwo dodać pod konkretnym buttonem?)... to pozytywnie się zaskoczyłem i faktycznie można wydać swoją grę bez większych problemów.

    Tak więc jeżeli ktoś jest ciekaw tego co można stworzyć w miesiąc, zaczynając całkowicie od zera to zapraszam:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.BiGrEEnGames.RunRabbit

    I czekam na feedback ;)
    Pozytywny może być na Google Play, a negatywny to prosiłbym raczej tutaj.
    A dla tego co pomoże mi dodać ten głupi leaderboard to jakąś nagrodę wymyślę może. (⌒(oo)⌒)
    pokaż całość

    źródło: logorabbit.png

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika sayrel

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (1)