•  

    Wiadomo może kiedy można się spodziewać 3 sezonu #rickandmorty na #netflix ( #netflixpl ) ??
    Serial mi się spodobał, aczkolwiek nie wiem czy będę potrafił wytrzymać kolejne pół roku oczekiwania na nowy sezon, który jest już aktualnie dostępny na piratach (╯°□°)╯︵ ┻━┻

  •  

    #francja #polska #macron #neuropa #4konserwy #praca #pensja #pracownikdelegowany
    Czy może mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego Polski rząd tak ostro broni się przed wprowadzeniem tej nowej dyrektywy nt. pracowników delegowanych, skoro w Polsce firmy zaczynają odczuwać problem braku rąk do pracy, a my nadal wysyłamy Polskich pracowników za Polskie stawki na zachód. Po co nasi się tak z tym bronią? Zgodnie z ekonomią za droższe usługi i tak zapłaci klient końcowy, czyli obywatele krajów zachodnich, a Polacy:
    a) Polski pracownik zarobi więcej (i więcej wyda w kraju napędzając rozwój PKB)
    b) Polski pracownik, który nie zarobi więcej zarobi tyle samo (Ci lepiej zarabiający już teraz zarabiają powyżej stawki minimalnej)
    c) Polski pracownik, który nie załapie się na zachodnią stawkę minimalną uzupełni niedobór pracowników w kraju i przysłuży się do rozwoju Polski swoją pracą w ojczyźnie

    Szczególnie, że obecnie kraje zachodnie mają rozwój gospodarczy, wszystko zaczyna się kręcić, więc spokojnie mogą zapłacić więcej (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

    p.s. jest to o tyle dziwne, że PiS podwyższa skokoro płacę minimalną w PL, a równocześnie stara się zabetonować płace minimalne poza PL.
    pokaż całość

    •  

      @tomalski: Zacznijmy od początku. czy uważasz że rząd Niemiec przerażony biedą wyzierającą ze smutnych i przemęczonych oczu polskich tirowców postanowił pochylić się nad ich losem i zmusić nasz rząd do wymuszenia na krwiopijczych właścicielach firm przewozowych podwyzszenia dla nich pensji? A może po konsultacjach z ludxmi mądrzejszymi od nas znalazł rozwiązanie które skutecznie zmniejszy konkurencyjność polskich firm przewozowych wobec zachodnich i głeboko w d... ma los polskich kierowców tirów? Niemcy od dawna mieli swoje sprawdzone firmy zachodnie a zdecydowali sie korzystac z usług naszych przewoźników nie ze względu na ich urok osobisty, wysoka kulturę osobistą, skrzydła polskiej husarii wiszące w kabinach ciężarówek, ale ze względu na niską cenę. Gdy cena wzrosnie, wrócą do wspierania swoich lokalnych przewoźników.

      Twój punkt widzenia to taki utopijny socjalizm, gdzie wszystko kosztuje tyle samo, a firmy konkurują ze sobą jakością produktów i jakościa obsługi klienta.
      pokaż całość

    •  

      Twój punkt widzenia to taki utopijny socjalizm, gdzie wszystko kosztuje tyle samo, a firmy konkurują ze sobą jakością produktów i jakościa obsługi klienta.

      @raffi74:
      a) socjalizm
      b) firmy konkurują ze sobą

      Wybierz jedno!

      nalazł rozwiązanie które skutecznie zmniejszy konkurencyjność polskich firm przewozowych wobec zachodnich i głeboko w d... ma los polskich kierowców tirów?

      Praca TIR-owca to ciężka praca, długie godziny pracy, długie rozłąki z rodziną. Wygodni Niemcy czy Francuzi będą woleli iść na zasiłek niż ciężko pracować. Na tych przepisach odpadnie max 20% naszych, (i wrócą do kraju gdzie brakuje rąk do pracy), za to Ci co zostaną zarobią 50% więcej. Z punktu widzenia gospodarki to jest sytuacja WIN-WIN, a gdyby jeszcze udało się na tym ugrać "uszczelnienie systemu by Morawiecki" to by było WIN-WIN-WIN, ale z tego co widzę to nikt tego nie rozumie.

      to dla mnie jako klienta bez sensu, wolałbym globalne obniżki niż podwyżki.

      @stan-tookie-1: dla mnie jako klienta to również jest bez sensu. Wolał bym, aby firmy mogły ze sobą konkurować na takich samych zasadach, a obecnie tego nie ma. Jest dumping i zjawisko nieuczciwej konkurencji, która z zasady jest nieuczciwa.
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (20)

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika tomalski

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.