Zajmuje się pośrednictwem w finansowaniu pojazdów i maszyn. Mam 2 letnie doświadczenie stricte w tej branży. Jako pośrednik współpracuje z wieloma firmami leasingowymi oraz z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Biznes opieram na lead'ach/poleceniach.

  •  

    Post 10. Procedura CashBack.

    Dzisiaj trochę o nielegalu ( ͡º ͜ʖ͡º) Pewnie zauważyliście sporo aut luksusowych, a w nim kierowcy 20+, w szczególności w #warszawa . Wiele z tych aut było branych na cashback. Kończyła się kasa, spółka upadała, auto do windykacji, ale co #januszebiznesu pojeździli to ich ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    Więc po kolei. Klient dogaduje się z dealerem, że ten wystawi zawyżoną fakturę za auto do leasingu. Następnie po uruchomieniu leasingu (płatność do sprzedającego), dostawca wypłaci umówiony rabat klientowi na podstawie faktury prowizyjnej za sprzedaż auta. W ten sposób klient dostaje gotówkę finansowaną leasingiem (tani pieniądz).

    Najczęściej klientem była spółka, auta marki premium, gdzie na wejściu są duże rabaty procentowe. Powiedzmy BMW 5. Cena katalogowa 500k. Klient na starcie dostaje na to 25% rabatu, czyli 125k. Klient brał leasing z 0% wpłaty własnej, max okres i max wykup aby mieć jak najmniejszą ratę. Dealer wystawiał fakturę do leasingu za 500k, czyli po cenie katalogowej bez żadnych rabatów (oni nawet tego nie sprawdzają #pdk ). Po uruchomieniu, klient wystawiał fakturę na 125k do dealer’a, dostawał kasę i miał tani kredyt. Na bezczelu płacił przez rok raty leasingowe i jego wartością dodaną była jazda marką premium przez rok właściwie za darmo. Po roku spółka upadała, auto windykowane, firma leasingowa w plecy, bo przecież spłacone raptem 100k, a wartość rynkowa auta 300k, czyli 100k w plecy.

    Proceder na szczęście się skończył. Było wiele afer, w szczególności w Warszawie, z tego tytułu. Teoretycznie jest to nielegalne, natomiast jeśli cashback zostanie wypłacony na inną spółkę/działalność, w świetle prawa jest to legalne. Leasingi po lawinowych przypadkach cashback zaczęły wprowadzać weryfikację cen pojazdów nawet od autoryzowanych dostawców. Kiedyś można było sprzedać do leasingu Dacie Duster za 100k netto… Szala przechyliła się, kiedy jeden z dealerów BMW zaczął zawyżać wartości katalogowe swoich aut na ofertach… Dodatkowo leasingi okroiły swoje procedury uproszczone. Teraz ciężko o auto powyżej 150k netto z wpłatą mniejszą niż 10%, tak jak na auta za 300k z wpłatą mniejszą niż 20%.

    #przedsiebiorczosc #finanse #leasing #kredyt #motoryzacja #motoleasing

    ostatni wpis
    pokaż całość

    •  

      @tomaszq: Większy wałek jest w pożyczce leasingowej i kredycie samochodowym. To jest ten sam produkt, takie same prowizje, warunki brzegowe, warunki co do auta, jota w jotę, ale:
      pożyczkę leasingową udziela firma leasingowa, a kredyt udziela bank.
      Co z tego?
      Pożyczka leasingowa nie jest w BIK, obowiązuje procedura uproszczona, czyli do 500k bez papierów
      Kredyt jest w BIK, jest objęty ustawą o kredycie, bank sprawdza dokumenty klienta, wylicza zdolność, pełna procedura.

      I teraz polski przedsiębiorca, który zeruje sobie przychód (tak jest w większości jdg i spółkach), czyli nie wykazują dochodów żeby nie płacić podatków, w kredycie samochodowym nie dostanie finansowania na auto za 40k, ale w pożyczce weźmie mercedesa za 300k. Deal with it ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
      pokaż całość

      +: mnichal
    •  

      @OptiFinance Nie wiedziałem nawet że istnieje taki produkt jak pożyczka leasingowa. Im więcej się orientuję tym mniej wychodzi, że wiem xD dzieki za info, poczytam sobie

    • więcej komentarzy (5)

  •  

    Post 9. Leasing ze stałą stopą czy ze stopą zmienną?
    Domyślnie oferty leasingu są konstruowane o zmienną stopę WIBOR 3M lub 1M (1,72% lub 1,63%). Oznacza to tyle, że w trakcie umowy leasingowej możemy dostać powiadomienie o przeliczeniu raty leasingu w związku ze zmianą stawki WIBOR. I raczej komunikat taki dostajemy kiedy WIBOR rośnie, a nie w drugą stronę( ͡° ʖ̯ ͡°) W dodatku OWL mają zapis, że WIBOR nie może być mniejszy niż 0. Rekalkulacja jest dokonywana kiedy ten zmieni się o 0,25p.p. (zazwyczaj jest taki interwał, inaczej niż w kredycie hipoteczny gdzie interwał to 0,01 p.p.).

    Ale istnieje również opcja wzięcia leasingu ze stałą stopą, niezależną od WIBOR. Jest to produkt droższy, ale dający poczucie że niezależnie od sytuacji na rynku finansowym, będziemy płacić stałą kwotę aż do końca umowy. Czy warto dopłacić i ile więcej to kosztuje? Podam na swoim przykładzie, gdzie poszukuje takiej właśnie oferty. Na ogień weźmiemy PKO Leasing.

    Pomijam wartość auta, wyrażę wszystko w % bo to do nich się odnoszę. 30% wpłaty, 47 miesięcy, 10% wykup. Suma opłat w przypadku oprocentowania zależnego od WIBOR: 106,85% W przypadku oprocentowanie stałego niezależnego od WIBOR: 107,46%. 0,61% w skali 4 lat. Przyjęty indeks zamiast WIBOR to 1,9982% vs 1,6400%. Czy to duży? To kwestia na ile cenicie swój spokój. Ja uważam, że to bardzo mała kwota za spokój i zabezpieczenie w przypadku kredytu. Minus jest taki, że istnieje scenariusz że WIBOR się obniży, a rata pozostaje stała. Jednak 4 lata według mnie to bardzo długi horyzont w kwestii finansów.

    Leasingodawcy które oferują stałą stopę niezależną od WIBOR: PKO Leasing, Millenium, mLeasing, RCI Leasing (zawsze), Impuls Leasing, EFL
    Leasingodawcy, którzy nie oferują stałej stopy: BNP

    #przedsiebiorczosc #finanse #leasing #kredyt #motoryzacja #motoleasing

    ostatni wpis
    pokaż całość

  •  

    Poszukuje części do auta ze stanów. Dodge Charger 2012 rok. Ktoś coś poleca/zajmuje się/ma znajomego?
    Potrzebuje:
    maski
    chłodnicy z wentylatorem
    miski olejowej
    zderzak front
    belka przednia

    #kiciochpyta #motoryzacja #dodge

  •  

    Post 7. Kredyt samochodowy na Forda Fieste. Z życia wzięte.

    Obsługuje właśnie klienta który kupuje #ford #fiesta 1.0 EcoBoost 100 KM (z ASS), M6 Titanium 5D. Auto nowe z salonu, cena brutto 59.900. Do odbioru w listopadzie. Klient chce kupić auto w kredycie samochodowym. Jako że to dobry znajomy znajomego i klient z potencjałem na polecenia to kredyt robię pro bono, może za wolumen w kwartale dostane kubki i długopisy (✌ ゚ ∀ ゚)☞ Temat wydaje się prosty, nie zabierze dużo czasu. Umowa o prace, duże zarobki, dobra historia BIK, żadnych zaległości. Poza autem klient chce sfinansować ubezpieczenie – 3,9% - 2336,10 PLN oraz opony zimowe – ok. 1450zł za Hankook’i. Kredyt samochodowy w mBanku, 0% wpłaty, na 10 lat z zamiarem zamknięcia po 4 lub 5 latach, bez żadnych opłat, spłata samego kapitału. Warunki poniżej:
    Oprocentowanie 5,99%
    Prowizja 2,00%
    Kwota prowizji 1 273,20PLN
    Miesięczna rata równa 720,57PLN
    Całkowity koszt kredytu 25 267,32PLN
    Kwota kredytu brutto 64 933,30PLN
    Kwota składki ubezpieczenia 0,00PLN
    RRSO 7,52%
    Możliwe że uda się jeszcze zbić prowizję do 1% i oprocentowanie do 5,39%. Jeśli chodzi o wcześniejszą spłatę, to kapitał pozostały do spłaty kształtuje się następująco:
    48 miesięcy 43490,87
    60 miesięcy 37280,46

    Wprowadzenie wniosku: 10 minut, do 1h jest decyzja. Jeśli pozytywna to muszę dosłać 6 ostatnich wyciągów z konta na potwierdzenie dochodów z wniosku, ale zapewne zrobię to od razu przy wniosku. Na tydzień przed odbiorem auta na spokojnie podpiszę umowę. Następnie jak auto zjedzie do dealer’a to klient weźmie fakturę i zarejestruje auto na siebie, agent wystawi ubezpieczenie z cesją na bank i te 2 dokumenty do banku. 1h weryfikacja i nastąpi uruchomienie środków czyli przelew na konto dealer’a. Klient będzie mógł wyjechać autkiem z salonu.

    Gdyby auto już było na miejscu to od wniosku do wyjazdu 2 dni robocze, a może i nawet 1 dzień (o ile sprzedający ma mBank i jest przelew natychmiastowy, lub etap uruchomienia jest przed 15 i jest możliwość wysłania sorbnetem).

    #przedsiebiorczosc #finanse #leasing #kredyt #motoryzacja #motoleasing

    ostatni wpis
    pokaż całość

    •  

      @poczekaj: Tak dokładnie. Suma opłat odnosi się do wartości auta, dlatego 101-103% może wydawać się złudne. Poza względami księgowymi to leasing jest kredytem z ratą balonową. Oprocentowanie tego kredytu/leasingu można wyliczyć z WIBOR+marża, tak jak napisałem od 3,7% w górę. I pod względem odsetek jest to tańszy produkt niż kredyt (chyba że ma się opcje kredytu z oprocentowaniem zewnętrznym mniejszym niż 3,7% oraz bez prowizji). Fakt manipulowania wykupem oczywiście zwiększa nam odsetki bo wolniej spłacamy kapitał. Kredyty, poza specjalnymi ofertami z ratą balonową, spłaca się raczej w ratach równych.

      @borjaki: To przedstaw ofertę. Nadal napisałeś że da się taniej, jasne, tylko nie każdy ma na wpłatę 40/45%. Liczy się rata i fakty są takie, że klient będzie jeździł 4 lata nowym wymarzonym autkiem miejskim za 700zł brutto. O abonament w tej cenie jest ciężko.

      Co bardziej opłacalne to odsyłam Cię do mojego poprzedniego wpisu. W komentarzach razem z @sailor_73 dyskutowaliśmy na ten temat dokonując dokładnych wyliczeń. Jak zawsze - wybór jest osobistą sprawą czy kredyt czy leasing i zależy czego się oczekuje ¯\_(ツ)_/¯

      @rennaissance: Pośredniczyłem w sprzedaży ponad 30 fordów, znam chłopaków z salonu, znam ludzi z komisów, znam modele i silniki tej marki jak mało kto (trochę tych ofert klepię i specyfikacji się naoglądałem, i z użytkownikami rozmawiałem...). Te silniki nie są wcale złe i zbierają dobre opinie. Po co więcej do miejskiej jazdy? I tak, zapewne sprzeda go z przebiegiem ok. 60k ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      pokaż całość

    •  

      @OptiFinance ehhh, w mojej ocenie są beznadziejne jeśli chodzi o konstrukcję i serwis mechaniczny tego silnika, w szlifierniach podobno prawie każda głowica wychodzi pęknięta. Ktoś się wypowiadał że coś jest nie tak z kanałem chłodzącym i się przegrzewaja. Słyszałem plotkę o przypadku gdzie babce pierwszej właścicielce auto stanęło na drodze na gwarancji najpierw powiedzieli że silnik przegrzany i zdobią na gwarancji a potem po 2 tygodniach odmówili gwarancji bo przegrzany z winy użytkownika. Serwis rozrządu to koszta 2000zl plus i inne drogie drobne usterki jak oring za 10zl do którego wymiany trzeba rozbierać rozrząd etc. ;) pokaż całość

    • więcej komentarzy (40)

  •  

    Orientuje się ktoś czy #orlen oferuje faktury zbiorcze dla JDG, ale tak abym nadal mógł przy tym korzystać z orlenpay? Głupio mi księgowego zasypywać 10-20 fakturami miesięcznie... Faktury zbiorcze są w ramach BiznesTank oraz mikroflota- tylko wyczytałem. Teraz pytanie czy ktoś już testował podpięcie którejś z wyżej wymienionych kart do aplikacji? Czy jest taka możliwość? Mają aplikację mFlota Orlen, ale czy jest tam OrlenPay?

    #przedsiebiorczosc #biznes #paliwo #kiciochpyta
    pokaż całość

  •  

    Post 7. Kredyt samochodowy czy leasing. Kalkulacja dla auta nowego.

    Zgodnie z prośbą @sailor_73 przygotowałem porównanie kredytu i leasingu. Oferty przygotowane beż żadnego zarobku dla mnie, poza BNP gdzie zaszyte mam od wolumenu 2%, bez możliwości wyrzucenia tego ¯\_(ツ)_/¯. Prowizje w banku są narzucone przez bank. Wybrałem 2 popularne banki (poza tymi 2 kredyt samochodowy oferuje GetIn, reszta to kredyty gotówkowe typu autocash). W skrócie:

    mBank dla aut do max 7 lat, wiek pojazdu+ okres finansowania 12 lat. Firmy od minimum 12 miesięcy, dokument KPiR, osoby prywatne z dokumentów: 6 ostatnich wpływów na konto lub zaświadczenie. Wiek minimalny 18 lat. Zabezpieczenie miękkie, czyli na umowie bez wpisu banku w dowód. Decyzja do 1h. Liczony po dochodzie. Produkt niedostępny dla spółek.

    BNP (kredyt samochodowy) dla aut bez limitu wiekowego. Max okres finansowania 120 miesięcy dla nowych i 96 miesięcy dla używanych. Firmy od 3 miesięcy, dla aut poniżej 100/150k oświadczenie o przychodach/dochodach. Powyżej tej kwoty KPiR + 2 ostatnie przelewu do ZUS i US. Dla osób fizycznych 3 ostatnie wpływy na konto lub zaświadczenie o zarobkach, wiek minimalny 24 lata lub poręczyciel. Zabezpieczenie twarde, czyli bank wbity w 49% jako współwłaściciel do dowodu. Decyzja do 24h, ale zazwyczaj 2-3h. Liczony po dochodzie. Produkt niedostępny dla spółek.

    Alior Leasing max okres finansowania to 83 miesiące. Max wiek pojazdu + okres finansowania to 15 lat. Do 500.000 procedura uproszczona na oświadczenie. Brak leasingu konsumenckiego, tylko firmy i spółki. Start-up poniżej 3 miesięcy 20% wpłaty, chyba że kontynuacja zawodu lub kontrakt to wtedy 10%. Poniżej 24 roku życia pełna procedura z dokumentami finansowymi. Decyzja do kilku h. Liczony po przychodzie.

    BNP Leasing max okres finansowania 71 miesięcy. Max wiek pojazdu + okres finansowania 11 lat (dla spółek 6 lat). Do 150.000 oświadczenie ustne o zarobkach. Dla startu-up (poniżej 3 miesiące – 20% wpłata). Wiek minimalny 24 lata. Decyzja do 24h. Liczony po dochodzie.

    Kwestie własności i księgowości:
    W przypadku kredytu samochodowego my jesteśmy właścicielami pojazdu, amortyzujemy go i jako koszt uzyskania przychodu odliczamy odsetki. Zabezpieczeniem banku jest cesja z AC lub wbicie w dowód. Kredyt widać w BIK.

    W przypadku leasingu właścicielem pojazdu jest leasingodawca. Co miesiąc otrzymujemy faktury co jest naszym kosztem uzyskania przychodu. Dodatkowo wpłata własna może stanowić duży koszt (przydatne kiedy mamy wpłacone duży zaliczek na podatek dochodowy). Wykup jest oddzielną, obligatoryjną transakcją. Zabezpieczeniem jest cesja z polisy AC oraz czasami weksel. I oczywiście auto! Nie widać zobowiązania w BIK.( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚

    Zgodnie z prośbą porównanie auta nowego, o cenie 106.000 brutto. Wpłata własna 5% (dla ułatwienia). Okres 60 miesięcy, w przypadku leasingu również 60 miesięcy i 1% wykup. Porównanie w formie tabeli w kwotach brutto. Oferty będą w postach pod wpisem.

    Poza samą tabelą wybierając kredyt: mamy tańszą rejestracja, brak opłat dodatkowych, możemy jeździć za granice bez proszenia o zgody, mamy tańsze ubezpieczenie, możemy szybciej spłacić (kredyty do 150.000 bez dodatkowych opłat, sam kapitał), procedura od złożenia wniosku do wyjechania autem nawet 24h vs. leasing minimum 3 dni robocze (to był minimum, zazwyczaj 5 dni roboczych średnio).

    #przedsiebiorczosc #finanse #leasing #kredyt #motoryzacja #motoleasing
    pokaż całość

    źródło: Porównanie.PNG

    •  

      @unea zawsze może to rozbić na raty przez easyraty lub smart11. Ewentualnie aneks polisy z rozbiciem na raty ;) przy flocie PZU to już w ogóle wysyła się wniosek oraz certyfikat gdzie nie ma informacji o formie płatności i taka polisa przechodzi bez najmniejszego problemu ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      @OptiFinance: Z easyraty i smart11 można to zrobić, ale to jest kolejna umowa do podpisania. Zgadzam się ze stwierdzeniem w przypadku floty. Klient posiadał 3 auta, więc floty nie można było zrobić. Najwygodniejszym dla klienta rozwiązaniem było najwidoczniej wybrać ofertę leasingu :)

    • więcej komentarzy (17)

  •  

    Post 6. GAP od leasingu czy zewnętrzny.

    Właśnie przygotowuje jednemu klientowi oferty leasingu i tchnęło mnie aby porównać co korzystniejsze: GAP od leasingu czy GAP zewnętrzny, który opisywałem w poprzednim wpisie. I przy okazji ciekawostka odnośnie ofert promocyjnych leasingów. Nie będę wymieniał nazwy tego leasingodawcy, zaznaczę tylko że ma francuski kapitał.

    Pierwsza sprawa to taka, że od ponad roku jest oferta na promocyjną marżę, jeśli klient weźmie GAP od leasingu. W dodatku jest taka promocja dla dostawców/pośredników że leasingodawca płaci zawsze 2% prowizji od uruchomionych środków (cena auta-wpłata własna). Tutaj posłużymy się ofertą o parametrach 25% wpłaty, 47 miesięcy, 1% wykup, cena auta 92.500 brutto. I założenie takie, że klient chce mieć GAP na to auto od wartości netto+50% VAT. Oferta zrobiona bez prowizji, poza tym co już mam wszyte w promocje i nie da się tego odjąć.

    1. Oferta promocyjna z GAP na 12 miesięcy od netto. Tylko po to, aby wjechała marża promocyjna. Rata brutto dla klienta z uwzględnionym GAP: 1.587,93 PLN. W tym cena samego GAPA: 584.68 PLN. Moje wynagrodzenie: 1,5% od wartości auta.
    2. Oferta promocyjna z GAP na 47 miesięcy od netto+50% VAT. Rata: 1.666,03 W tym cena GAP: 4255.38 PLN. Moje wynagrodzenie: 1,5% od wartości auta.
    3. Oferta standardowa bez GAP i bez mojej prowizji (produkt nie łapie się na promocje dla pośredników). Rata brutto: 1.621,34 PLN
    4. GAP zewnętrzny na 48 miesięcy od netto+50 VAT dla auta w cenie 50-100k: 2150 PLN. Minus taki, że płatność jednorazowa. Z plusów to że możemy zrobić GAP na 5 lat, od leasingu niestety max to okres finansowania.

    Najkorzystniejszą kombinacją jest oferta promocyjna z GAP na 12 miesięcy od netto + wykupienie GAP zewnętrznego.

    P.S. GAP opisany w poście 5 jest oferowany oficjalnie przez Millenium Leasing i co ciekawe jest droższy niż u sprzedaży pośredniej, jak na przykład u mnie.

    #przedsiebiorczosc #finanse #leasing #kredyt #motoryzacja #motoleasing
    pokaż całość

  •  

    Post 5. Przykład finansowania auta z USA.

    Dzisiaj omówię transakcję sprzed ponad roku. Auto #maserati #ghibli sprowadzone z USA. Klient prowadzi działalność od kilku lat, dobrze prosperujący, poniżej 24 roku życia, co było problemem, ale udało się na odstępie obejść. Leasingi mają granice wieku 25 lat, gdzie poniżej prowadzą pełną weryfikację lub wymagają dużej wpłaty. W tym przypadku BNP zleciło wizje lokalną (pracownik bankowy przyjeżdża obejrzeć miejsce działalności, porozmawiać z klientem, czasami patrzy w faktury, kontrakty). Jeśli chodzi o auto, bo to jest główne meritum to:

    Auto z 2016 roku. Sprowadzone z USA, sprzedawane na fakturze VAT-marża (odpada najpopularniejszy leasing operacyjny). Największym problemem był fakt, że auto jest ze Stanów. Leasingi odmawiają finansowania takich aut, ponieważ sprawdzenie historii takiego auta jest kosztowne oraz problematyczne jest też jego ubezpieczenie. No i fakt, że do Polski zazwyczaj zjeżdżają auta po całce lub zalaniu, bo są w atrakcyjnych cenach. Auta ze Stanów łatwo poznać po dacie I rejestracji – 1 stycznia X. Auto w tej transakcji miało niewielką szkodę – klient wiedziało o tym z raporcie autoDNA – wgniecenie w dachu, które zostało wyciągnięte bezinwazyjnie. Naprawione przed finansowaniem. Na fakturze wartość 165.000, wycena według eurotax (system towarzystw ubezpieczeniowych i banków) 330.000 za wersję bazową. To też ciekawe, ponieważ leasingi mają widełki zarówno w górę jak i w dół. Czyli jeśli auto na fakturze jest za drogie względem wyceny = odmowa, jak za tanie = odmowa. Wypadło na BNP, procedura pełna (młody klient, oraz wartość transakcji powyżej 150.000), bez wyceny rzeczoznawcy, wycenili swoim wewnętrznym systemem. Wymagane dokumenty PIT za zeszły rok oraz KPiR z roku bieżącego za zamknięte miesiące. Do tego 2 ostatnie potwierdzenia zapłaty za ZUS i US. Wniosek wprowadzany telefonicznie, więc poza wspomnianymi dokumentami finansowymi żadnych wniosków, podpisywania. Taka rozmowa trwa od 5 do 10 minut, jest nagrywana, klient na linii wyraża zgody. Wersja papierowa podpisywana jest po decyzji pozytywnej przy umowie.

    Cały proces od decyzji pozytywnej wyglądał następująco: podpisanie umowy, tego samego dnia zamówienie FV od sprzedającego oraz dokumentów od auta – cło, akcyza, brief (auto z USA przypłynęło do Niemiec i z Niemiec do Polski. Robi się tak ze względu niższego cła w Niemczech). Kolejnego dnia był kurier z papierami w oddziale banku, rejestracja, przelew sorbnet (rejestracja była w piątek, klient chciał odebrać auto w sobotę, więc musiała być pewność że dostawca będzie miał pieniądze na koncie, koszt 30zł dla klienta).
    Co ważne, był to leasing VAT-marża, czyli de facto leasing finansowy, z tą różnicą że był wykup. Klient musiał zapłacić z góry VAT od odsetek.
    I ciekawostka: zamówione indywidualne tablice rejestracyjne, znalezienie mu wolnych zajęło ponad miesiąc, koszt +1000zł ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    No i może ktoś z #ubezpieczenia w komentarzach opowie jak to z autami ze Stanów jest? ( ͡º ͜ʖ͡º)

    P.S. Może jakaś sugestia jakie tematy poruszyć w przyszłości?

    #przedsiebiorczosc #finanse #leasing #kredyt #motoryzacja #motoleasing

    Post 0
    Post 1
    Post 2
    Post 3
    Post 4
    pokaż całość

    źródło: Maserati Ghibli.jpg

  •  

    Post 4. Ponownie edukacja. Przepraszam za przerwę, nawał pracy + szkolenia.

    Dzisiaj o #ubezpieczenie GAP. Jest to ubezpieczenie, które pokryje w przypadku szkody lub kradzieży pojazdu RÓŻNICE między tym co wypłacił ubezpieczyciel z AC, a kwotą, która jest na fakturze. To taka krótka definicja. Będę się opierał na produkcie Defend Insurance Group by Lloyd’s, bo ten produkt znam bardzo dobrze, klient są z niego zadowoleni, faktycznie działa i jest konkurencyjny. No i nie ukrywam, że dobrze płacą (jak w każdym GAPie ;) ).

    Teraz przykłady z życia wzięte:

    1. Klient miał finansowanie w GetInLeasing, auto premium używane, zakup za 160.000 brutto, GAP od leasingu w TU Europa. Szkoda całkowita przy 58 z 59 rat ;d. Auto w AC było ubezpieczone na 63k, tyle też klient dostał od TU, z kolei od GAP otrzymał dodatkowe 67k, zatem całkowite odszkodowanie wyniosło 130k. Czemu 130k, a nie 160k? GAP był wykupiony do wartości netto faktury.

    2. Kolejny przykład mniej atrakcyjny. Nowe auto z salonu, wartość 120k brutto. Szkoda po 7 miesiącach. Klient otrzymał z AC 118k, z GAP 2k. Deal słaby, bo zapłacił 2800 składki za 5 lat z góry.

    Kiedy warto pamiętać o GAP? Kiedy kupujemy auto z myślą, że będziemy je mieli długi czas. Im dłużej, tym większe potencjalne wynagrodzenie z GAP. Składki raczej nie są zabójcze. 5 lat dla auta które kosztowało między 100-150k z założeniem, że maksymalna wypłata z GAP to 50k wynosi 2650zł płatne jednorazowo. Za sumę ubezpieczenia 100k zapłacimy 150zł więcej. Przyjmuje się, że auta tracą ok. 20% rocznie (pozdrawiam mitomanów, którzy mówią, że auto które wyjeżdża z salonu traci 40%, z chęcią kupię takie auto ;) ), to GAP jest rozsądnym zabezpieczeniem. Należy pamiętać również o polisie AC. I co ważne o sumie ubezpieczenia, czy jest to netto, netto+50% czy brutto. Mianowicie GAP odnosi się do sumy, na którą jest polisa AC. Jeśli ubezpieczyliśmy auto od netto, a GAP wzięliśmy brutto to odszkodowanie z GAP dostaniemy mimo wszystko do wartości netto z faktury.

    Najważniejsze rzeczy:
    1. 120 dni od daty zakupu lub 30 dni od wznowienia polisy AC w kolejnych latach
    2. Wymagane posiadanie polisy AC w momencie szkody/kradzieży
    3. GAP odnosi się do sumy ubezpieczenia z polisy AC w I roku oraz w momencie szkody. Czyli jeśli w I roku wzięliśmy netto+50% to róbmy to w kolejnych latach, ewentualnie brutto, ale nie netto.
    4. Auta do 6 roku eksploatacji, maksymalnie na 5 lat
    5. Dobry dla ludzi, którzy biorą leasing z małą lub 0 wpłatą i dużym wykupem, ponieważ kiedy auto zostaje skradzione/zniszczone to leasing robi saldo. Do spłaty zostało 80k, AC wypłaciło 60k, więc kliencie dopłać 20k. Teraz.
    6. Wyłączenia: przewóz osób/taxi/część marek premium np. maserati/wypożyczalnie aut
    7. Warto wziąć GAPa zewnętrznego, nie od leasingu, ponieważ jest tańszy, lepszy, bardziej przejrzysty i działa niezależnie od leasingu (nie czeka się na zamknięcie umowy aż leasing otrzyma odpowiedzi od TU oraz GAP)
    8. Zarówno dla firm jak i osób fizycznych

    Załączam kartę produktu. Nie promuje tej marki, ale polecam bo ją znam i ma fajnie opisane działanie. Inne gapy na rynku mają podobne warunki, np. Wagas. Różnica jest w dystrybutorze na rynku Polskim, coverholderem jest Lloyd’s dla większości firm, który de facto wychodzi z Polski z końcem roku, bo #brexit ma wejść jakiś coverholder z USA.

    Post 0
    Post 1
    Post 2
    Post 3

    #przedsiebiorczosc #finanse #leasing #kredyt #motoryzacja #motoleasing
    pokaż całość

    źródło: Defend Insurance.PNG

    •  

      @Jarek-FmLeasing: Dokładnie tak. Leasing rozbijając GAP na raty doliczają VAT, chociaż zauważam odejście od tego. np. BNP. Co ciekawe VAT dla ubezpieczeń jest niezgodny z prawem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Punkt b) owszem, taka firma jak Impuls Leasing miała "promocje" niska marża, ale GAP ich. GAP kosztował 3x tyle co średniorynkowy GAP zewnętrzny...

      I co do niuasna to jak najbardziej, jadę na tym patencie długo z GAP na 12 miesięcy od netto, a marża promocyjna wchodzi na cały okres finansowania. Klient bierze GAPA dodatkowo poza lesingiem ode mnie i to się opłaca klientowi nadal znacznie bardziej niż od leasingu w tym samym zakresie.
      Liczone dla Volvo XC90. Ode mnie zapłacił za GAP 3100 za okres równy finansowaniu. Do tego GAP od netto z leasingu po to aby mieć marżę promocyjną 1700zł. wychodzi 4800. Gdyby chciał wziąć tego GAPa z takim samym zakresem jak u mnie, ale od leasingu to zapłaciłby 11000...
      pokaż całość

    •  

      @Hasq osobno, gap jest absolutnie dodatkowym produktem, chyba że analityk przy wydawaniu decyzji pozostawił taki warunek wnioskodawcy, że musi go wziąć. Aczkolwiek przy najmie umowa jest troszeczkę inaczej skonstruowana i w przypadku szkody ryzyko dopłaty jest niższe niż w leasingu operacyjnym.

    • więcej komentarzy (2)

  •  

    Post 3. Dzisiaj post edukacyjny.
    Temat: "finansowania auta używanego"

    Post podzielimy na 3 części w zależności od dokumentu zakupowego: Faktura VAT 23%, Faktura VAT-marża, umowa kupna-sprzedaży.

    I. Faktura VAT 23%.
    Tutaj mamy do wyboru całe spectrum produktów: leasing operacyjny, finansowy (niekorzystny), kredyt samochodowy, pożyczkę leasingową. Kilka najważniejszych punktów przy finansowaniu aut używanych:
    1. Nie starsze niż +/- 8 lat. Firmy leasingowe stosują zasadę wiek pojazdu+okres finansowania = limit. W większości limit ten wynosi 10 lat, więc 8 letnie auto możemy sfinansować na 2 lata, 7 letnie na 3, 6 letnie na 4 itd. Są leasingi z dłużymi limitami, np. Alior 15 lat BNP 11 lat
    2. Minimalna wpłata 10%. Zdarzają się sytuację że da się sfinansować auto na 0% ale warunek to bardzo dobry scoring klienta lub auto od autoryzowanego dostawcy.
    3. Dostawca. Najlepiej taki, który ma autoryzacje u leasingodawcy. Większość dealerów aut używanych takową posiada, ale zdarzają się też małe komisy, lub nawet małe JDG które ściągają konkretne auta pod zamówienia. Autoryzacja oznacza że sprzedawca przeprowadził z finansującym X transakcji, jego klienci są dobrymi klientami dla banku, auta są sprawdzone, nieobciążone akcyzami, użytkownicy nie skarżą się na auta.
    4. Wycena. Jeśli auto nie pochodzi od autoryzowanego dostawcy auto musi mieć sprawdzoną wartość. W 1 kolejności wycenia się auto po Eurotax (system większości TU do wyceny bazowej pojazdu), a następnie większość zleca DEKRĘ lub przynajmniej oględziny. DEKRA to wycena rzeczoznawcy, koszt na osobówkę to 350zł netto (czas procesu wydłuży się od 3 do 5 dni roboczych). W zamian dostajemy raport na ok. 25 stron, dokładne zdjęcia uszkodzeń, sprawdzona blacha, zużycie itd. Rzeczoznawca robi korekty za wyposażenie oraz zużycie i wycenia finalnie auto. Ale istnieją też banki, np BNP ( ͡° ͜ʖ ͡°), które wyceniają swoim systemem. Jak wartość się nie zgadza to można podesłać 3 linki z otomoto z podobnymi autami żeby jednak potwierdzić wartość ( ͡º ͜ʖ͡º).
    5. Ścieżka własności. Wymaganą dokumentacją są faktury pochodzeniowe. Czyli bank wymaga faktur pośrednich, zazwyczaj dwóch wstecz. Poza fakturami chce też potwierdzeń zapłaty.
    6. Akcyza, cło. Dla aut spoza UE wymagane jest cło, dla aut z innych krajów UE wymagana jest akcyza. I często potwierdzenie zapłaty ( ͡º ͜ʖ͡º). Wyjątkiem jest znowu BNP, któremu wystarczy tylko potwierdzenie zapłaty z ZEFIR (bez konkretnych kwot, ile zostało zapłacone, od jakiej kwoty). Leasingi dbają o to, aby przypadkiem urząd celno-skarbowy nie upomniał się o swoje. I tutaj ciekawostka: za niezapłacony podatek odpowiedzialna jest osoba/podmiot, która zarejestrowała auto w kraju jako pierwsza. Czyli może być komis-importer, może nie zapłacić akcyzy, albo zapłacić zaniżoną, a roszczenie przejdzie na nieświadomego kupującego.
    7. Ograniczenie kwotowe. W większości firm leasingowych kwota finansowania netto (wartość netto pojazdu - wpłata własna) wynosi 10.000 PLN, wyjątkiem jest BNP gdzie ta wartość wynosi 20.000 PLN.

    Podsumowując, do leasingu aut używanych tańszych (mniej niż 80.000PLN) polecam BNP i w drugiej kolejności Alior w związku z brakiem wyceny DEKRY. Na miejscu trzecim dałbym PKO. Wyceny nie robi podobno Impuls, chociaż tam dosyć ciężko z używkami (aczkolwiek bezpośrednio nie procesowałem, wiem od mojego opiekuna, że niechętnie do tego podchodzą).

    II. VAT-marża
    Dokument sprzedaży występujący w komisach, charakteryzuje się tym, że nie ma VAT przy takich autach. Jest to też dobra opcja żeby przepuścić auto od osoby prywatnej, komisy biorą za taki zabieg ok. 2%. Sfinansować auto możemy leasingiem finansowym, leasingiem VAT-marża. Podatkowo jest to ten sam produkt, jednak w finansowym nie ma wykupu, jest przeniesienie praw własności, zazwyczaj na 0,1%, w VAT-marża możemy ten wykup zrobić (np. 10-20%). Jest jeszcze opcja kredytu samochodowego lub pożyczki leasingowej. W przypadku kredytu nie ma procedury uproszczonej oraz zobowiązanie jest widoczne w BIK. Przy pożyczce leasingowej zdolność liczymy po przychodzie i zobowiązanie nie jest widoczne w BIK. Warunki jak oprocentowanie i prowizja są takie same w obu przypadkach, dlatego częściej wybiera się pożyczkę leasingową.
    Leasing Finansowy/VAT-marżą czy pożyczka leasingowa/kredyt samochodowy? Droższa będzie pożyczka, ale możemy ją wziąć na dłuższy okres (5 lat vs. 10 lat) oraz mamy opcję szybszej spłaty - w leasingu finansowy takiej opcji nie ma, warunki zawarte na początku nie ulegają zmianie. Podatkowo jest to samo: amortyzujemy pojazd a odsetki stanowią nasz KUP (Koszt Uzyskania Przychodu). Ważne: za wcześniejszą spłatę pożyczki lub kredytu samochodowego pobierana jest opłat 2% od wartości spłacanego kapitału! Wyjątkiem jest mBank, który nie ma takiej opłaty.

    Podsumowując: auta głównie komisów, droższe niż leasing operacyjny. prowizje od 1%, oprocentowanie od 5,49% do 10% rocznie. Średnie warunki rynkowe dla pożyczek/kredtów to 7% prowizja i 7% oprocentowanie nominalne. Leasing finansowy to mocny margines na rynku w segmencie motoryzacyjnym. Używa się go głównie do maszyn/ urządzeń medycznych.

    III. umowa kupna-sprzedaży
    Tutaj opcją jest kredyt samochodowy (BNP, mBank, GetIn) lub pożyczka leasingowa (BNP, inne firmy leasingowe które oferują pożyczkę leasingową nie honorują umowy kupna sprzedaży). Więcej nie piszę, bo produkty zostały opisane wcześniej.

    Post 0
    Post 1
    Post 2

    #przedsiebiorczosc #finanse #leasing #kredyt #motoryzacja #motoleasing
    pokaż całość

  •  

    Mirki,

    Czy ktoś z tutaj obecny posiada Renault Megan z silnikiem TCe 160 EDC FAP? 160KM, 1.33cm3, automat 7-biegowy. Zastanawiam się nad kupnem, podobno ten silnik był montowany w Mercedesie A-klasie, ale nie mogę się tego nigdzie doczytać.

    W planach dokupienie 5-letniej gwarancji z serwisem na 200k km.

    #motoryzacja #renault

    •  

      @yggdrasil: Rozważam wersję GT-line w kombi. czujniki 360 oraz kamera cofania, felgi 18" (zastanawiam się), full LED, head-up (zastanawiam się jeszcze). Wydaje mi się że w kombi jest sporo miejsca, zarówno z tyłu jak i w bagażniku. R-link zauważyłem że słabo się rozmawia z kimś (właśnie ze znajomym jak rozmawiam to jest średnio, jakby mówił z daleka). Alternatywnie miałem zamówionego focusa, który nie wiadomo czy się wyprodukuje... No i jest znacznie droższy - 12k brutto więcej. 1.5 EcoBoost A8. 150KM pokaż całość

    •  

      @OptiFinance: Ledy polecam, felgi 17 starczą, 18 podobno są mało komfortowe, nie wiem czy head-up warto. Co do r-link to działa dobrze, ludzie słyszą mnie dobrze. Problem jest taki, że czasami się wiesza.

    • więcej komentarzy (4)

  •  

    Post 2.
    Dzisiaj transakcja z tego tygodnia.

    Fiat Ducato.
    Auto z 2015 roku, Salon Polska, I rejestracja 2016. Cena netto 34.500. Jako że auto dostawcze to klient może odliczyć 100% VAT (suma ubezpieczenia na polisie z tego tytułu również od netto). Finansujący mLeasing. Klient działalność od kilka lat. W transakcji ciekawym przypadkiem była ścieżka własności auta. Mianowicie auto zostało kupione w 2016 roku na kredyt lub pożyczkę w GetinBanku. O dziwo bank nie zabezpieczył się wpisem w dowód, a jedynie zastosował przewłaszczenie miękkie, czyi tylko na umowie pomiędzy bankiem a klientem. Klient w lipcu niestety auto stracił z powodu braku płatności za raty i auto trafiło na aukcje. Zostało zakupione przez handlarza, który nawet nie przerejestrował auta na siebie. Doszło do sytuacji, że w dowodzie wpisany był Pan X, a na fakturze do leasingu sprzedającym był Pan Y. Zazwyczaj leasing prosi o fakturę pośrednią pomiędzy Panem X, a Panem Y wraz z potwierdzeniem zapłaty. W tym przypadku faktura pośrednia była pomiędzy GetIn, a Panem Y, żadnej wzmianki o Panie X. Dopiero dostarczona umowa kredytowa Pana X wraz z oświadczeniem GetInu że auto została przejęte na mocy umowy kredytowej potwierdziło wartość. Ze względu że sprzedający nie był autoryzowanym sprzedawcą w mLeasing wymagana była DEKRA (koszt 350zł netto dla klienta). DEKRA trwała 3 dni robocze i potwierdziła wartość auta na 36.500 netto. Po podpisanej umowy zamówienie dokumentów od sprzedającego:
    1. FV na mLeasing z konkretnym oddziałem (na fakturze musi być oddział, aby zarejestrować auto w danym mieście)
    2. dowód rejestracyjny
    3. karta pojazdu
    4. stare tablice
    5. ważna polisa OC

    Auto zarejestrowane wczoraj, dzisiaj będzie odbiór, klient musi podpisać protokół odbioru i dostarczyć go mi, a raczej to ja muszę jechać po protokół :)

    Warunki oferty (wszystko w netto)
    wartość auta: 34.500
    opłata wstępna: 345 (1%)
    rata: 1085,40
    liczba rat: 35
    wykup: 345 (1%)
    opłaty dodatkowe:
    350 - rejestracja
    350 - DEKRA
    suma opłat: 112,11%

    Ze względu na to, że klient ma umowę flotową nie ma tabeli opłat i prowizji i nie ponosi ŻADNYCH opłat dodatkowych poza dekrą, rejestracją i czynnościami urzędowymi (tyle ile prywatnie urząd by skosił za np. wpisanie TAXI w dowód czy wbicie haka). Dzięki takiej umowie oszczędza na: opłacie i administracji polisą 250/rok, monitach (30), wezwaniu do zapłaty (50), cesji (1750), przedterminowa spłata (750).
    więcej na:
    https://mleasing.pl/pdf/tabela-oplat-i-prowizji-01.05.2018.pdf

    EDIT: Klient w ramach raty ma portal do zarządzania pojazdem, dostaje kartę CFM oraz do auta dostarczane są 2 karty paliwowe na Orlen oraz BP z limitem domyślnym 2.000/miesiąc. Refaktura zbiorcza za paliwo na koniec miesiąca.

    #przedsiebiorczosc #finanse #leasing #kredyt #motoryzacja #motoleasing
    pokaż całość

  •  

    Dobra, lecimy z tematem. Post 1.

    Pierwszy post będzie nieco mieszany, troszkę edukacyjny, troszkę analityczny. Na ruszt weźmiemy ofertę abonamentu na Hyundaia Tucsona od https://www.hyundaiabonament.pl który finansowany jest przez MasterLease (Najdłużej działający firma oferująca głównie najem długoterminowy, w trakcie przejęcia przez PKO Leasing). Abonament porównamy z ofertą najmu długoterminowego od mLeasing. Auto w tej samej wersji, przyjęta cena 74k PLN brutto. Powiedzmy że to realna oferta po wyrwanych rabatach, może ciut za niska. Ale zanim suche porównanie to trzeba omówić czym jest abonament, a czym najem.

    Abonament
    Produkt który zyskuje na popularności, pojawia się zazwyczaj okresowo, nie jest kampanią stałą. Wygląda podobnie jak leasing, ale leasingiem do końca nie jest. Aby umowa była leasingiem, czas jej trwania musi być równy 40% normatywnej amortyzacji. W przypadku aut to minimum 2 lata. A abonament na auto trwa również 12 miesięcy. Księgowi rozliczają auto jak leasing 50% VAT odliczenia, netto+50% VAT w koszta. Oferta dostępna zarówna dla firm jak i osób prywatnych. Nie wpłacamy nic na początku, ponosimy jedynie koszt rejestracji 350PLN netto. Poza tym tylko rata. Na Hyundaia przy 2 latach i 20k km/rok rata wynosi 1699 PLN brutto. Całkiem przyjemnie jeśli uwzględnimy, że w tym jest ubezpieczenie (koszt roczny polisy to 2,99% auta (pakiet dealerski), 2212,60 PLN na rok), serwis oraz opony wraz z wymianą i przechowywaniem. A ciekawie się robi jak przyjrzymy się i30 za 899PLN brutto na 12 miesięcy... Z historii były kampanie fiat 500 za 500PLN brutto prowadzona przez PKO. Polisa jak i serwis w racie, minus taki że 13k km/rok.

    Najem długoterminowy
    Od leasingu różni się tym że klient ustala limit kilometrów, zakres najmu (serwis, opony, ubezpieczenie, assistance w racie), na koniec najmu dokonuje się zwrotu auta leasingodawcy. Umowa ma zapis, że klient MA PRAWO WYKUPIĆ auto na koniec umowy, a nie ZOBOWIĄZUJE SIĘ DO WYKUPU jak to jest w tradycyjnym leasingu. Zapamiętajcie: w Polsce nie ma leasingów w którym można zwrócić auto. Księgowo okey, bo z księgowego punktu widzenia najem i leasing jest tym samym. W praktyce na koniec leasingu auto trzeba wykupić. Najem nie dotyczy konkretnych aut, możemy wybrać każde auto, ugrać na nim rabat i pójść do firmy która taki produkt oferuje aby przeliczyła ofertę. Największe: mLeasing, PKO, MasterLease, GetIn (chyba jeszcze oferują). Są jeszcze Arval od BNP, ALD oraz inne tak zwane "finansowania fabryczne" np. VWLeasing. Nie współpracuje z nimi, ale czasami konkuruję ofertą - ALD i Arval mocne oferty, nie wiem jak jakość. VWLeasing czasami wygrywam ponieważ najem liczą od ceny katalogowej nie od ceny po rabatach. Przy ofercie należy oszacować roczny przebieg, Kowalski robi 20k km/rok, czy chcemy serwis (przy niskich przebiegach odradzam, im dłuższy okres i większe przebiegi tym warto się zastanowić), czy chcemy opony (taniej wychodzi robić to samemu), ubezpieczenie w racie (tu zależy od zniżek, czasami lepiej wziąć obce, a w 1 roku dealerskie). Im większy rabat ugramy od dealer'a, tym niższą dostaniemy ratę. Założenie najmu jest takie, że nie dokonuje się wpłaty własnej ani nie wykupuje się auta na koniec umowy. Suma opłat jeśli by to liczyć wychodzi po 130% np. w 2 lata. Najem jest na tyle skomplikowanym produktem, ponieważ ma wiele wypadkowych, że zawsze liczony jest indywidualnie pod konkretne auto, wyposażenie itd. Ciekawostka: kolor metalik zwiększa RV (wartość końcową przez co mamy niższą ratę) o 3%( ͡º ͜ʖ͡º). Produkt dotyczy auta nowych, ewentualnie demo, należy wtedy dodać przebieg do zakładanego limitu, od autoryzowanych dealerów. Na koniec umowy podjeżdżamy na umówione miejsce, leasing dokonuje oględzin pojazdu zgodnie z Przewodnikiem Zwrotu Pojazdów: https://pzwlp.pl/pliki_do_pobrania_na_www/publikacje/PZWLP_Przewodnik_Zwrotu_Pojazdow_2011.pdf
    dopłaca się ewentualny nadprzebieg oraz uszkodzenia. Warto miesiąc przed zwrotem pojechać na serwis i naprawić uszkodzenia, wyjdzie taniej niż wyliczy to leasingodawca. Zwroty bez zarzutów przebiegają w mLeasing oraz PKO, klienci skarżą się na MasterLease oraz GetIn. Chociaż to pewnie też zależy jaki rzeczoznawca się trafi.

    Porównanie:
    Abonament w MasterLease:
    koszt 1699zł brutto/miesiąc, 24 miesiące, 40k km, ubezpieczenie w racie, serwis, opony
    +gotowy produkt
    +min. 12 miesięcy
    -nie możemy zmienić pojazdu, doposażyć go
    Najem mLeasing: 1920,84zł brutto/miesiąc, 24 miesiące, 40k km, ubezpieczenie w racie (może się zmienić po roku), serwis, opon
    +/-droższy jeśli bierzemy full opcje, ale przy minimalny zaangażowaniu - własne opony, własne ubezpieczenie, własny serwis wyjdzie taniej
    +możemy wybrać dowolne auto które chcemy na rynku
    -minimum 2 lata

    I dla ciekawskich informacja o abonamencie, bo jak można (przeszły czas, bo oferta już nie oferowana) dostać fiata 500 za 500zł/miesiąc?! A więc leasing dogadywał się z importerem aut na konkretne zamówienie, wtedy było chyba 300 lub 400 aut. Dostawał mega rabat, robił pod to leasing, dogadywał się z ubezpieczycielem na niską taryfę i wypuszczał na rynek mega ofertę. Wiem że fiat 500 to nie auto premium, ale np. za 6k za rok mogliście zrobić kampanie marketingową gdzie do wygrania był NOWYCH SAMOCHÓD Z SALONU ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■ Co dalej dzieje się po roku lub dwóch jak auta wracały do finansującego? Na rynku był wylew rocznych/dwuletnich aut, w tej samej konfiguracji, dobrze doposażonej, przebieg do max 26k km. Przy takiej sile manipuluje się cenami rynkowymi. Kowalski który chciał takie auto sprzedać za 20k, wszedł na otomoto i patrzy że jest 300 ofert po 30k, więc nie będzie wystawiał taniej, tylko dostosuje się do średniej. Także leasing zarabiał 2x sprzedając te auta po zawyżonej cenie.

    #przedsiebiorczosc #finanse #leasing #kredyt #motoryzacja #motoleasing
    pokaż całość

    •  

      @reroute:

      VWLeasing czasami wygrywam ponieważ najem liczą od ceny katalogowej nie od ceny po rabatach.

      Miałem na myśli, że zrobiłeś konfigurację swojego auta i wyszła cena 120k, a po rabacie 110k. VW przyjmie cenę 120k, a mLeasing 110k. Chociaż czasami zdarza się że VW leasing liczy od ceny po rabacie, nie wiem od czego jest to zależne.

      wchodze na vaga skoda i widze ze jest zwrot pojazdy po 2-4 latach a w nazwie produktu leasing

      Mówisz tutaj o pięknym produkcie "Skoda leasing niskich rat". Gdybyś kliknął na kalkulator zobaczyłbyś że masz roczny limit kilometrów, opcje dorzucenia serwisu do raty. I robi się z tego najem. Tak jak pisałem - podatkowo to i to jest leasingiem, w praktyce, w szczególności grupa VAG, używa określenia leasing na najem. W klasycznym leasingu operacyjnym wybierasz auto, płacisz ratę, jeździsz ile chcesz, możesz narobić do auta i leasing w to nie ingeruje. W najmie musisz to auto zdać w bardzo dobrym stanie i jesteś obwarowany limitem km.

      @jakas1: Oczywiście. Przy aucie używanym trzeba patrzeć na to, aby była:
      1. Faktura VAT 23%, jeśli VAT-marża to inny produkt: kredyt samochodowy/pożyczka leasingowa/leasing finansowy
      2. Banki stosują limit wiekowy. zazwyczaj jest to 10 lat wiek pojazdu + okres finansowania, przy czym leasing minimum trwa 2 lata. Więc 8-latka spokojnie sfinansujesz.
      3. Przy używanych często wymagana jest DEKRA w celu potwierdzenia wartości, a to zwiększa wartość auta.

      @michal7: Pewnie, ale to w kolejnych wpisach. A w skrócie na żywym przykładzie, wczoraj podpisywanej umowy. Założenia:
      jesteś płatnikiem VAT
      masz przychód i podatek do zapłacenia (zarówno dochodowy jak i VAT)
      jesteś na stawce liniowej 19% podatku dochodowego
      zakup auta za 127.000 brutto

      Tarcza podatkowa dotyczy podatku dochodowego. Jako że auto ma cel służbowo-prywatny to odliczasz od kwoty brutto 50% VAT, który jest VATem naliczonym, czyli o tyle zmniejsza się kwota VAT należnego, który powinieneś przelać do urzędu. Pozostała kwota, netto+50% VAT, jest KUP (Koszt Uzyskania Przychodu). Wrzucasz tę kwotę w całości do kosztów, zatem zmniejszasz swój dochód o taką właśnie kwotę. I to nazywa się tarczą podatkową. Z kwoty 115.126,02 (netto+50%VAT) zapłacisz mniej podatku dochodowego o kwotę 21.873,94. Po uwzględnieniu pomniejszego VAT jak i tarczy podatkowej przy dochodówce auto wyniesie Cię 93252,07317.
      pokaż całość

      źródło: tarcza.PNG

      +: michal7
    •  

      Komentarz usunięty przez autora

    • więcej komentarzy (16)

  •  

    Siema Mirki

    Postanowiłem prowadzi w ramach swojej działalności mikrobloga, w którym codziennie będę umieszczał 1 wpis. Posty będą o ciekawostkach związanych z finansami, leasingiem, moje transakcje z przeszłości, ciekawymi study-case, poradami na co zwracać uwagę itd. Mikroblog ma mi służyć do porządkowania wiedzy.

    Zajmuje się pośrednictwem w finansowaniu pojazdów i maszyn. Mam 2 letnie doświadczenie stricte w tej branży, wcześniej rok w prop trading, gównostaż w jednej z korporacji przy wycenie funduszy. Studia magisterskie obronione pracą o leasingu i kredycie samochodowym, blablabla. Konkretniej: 86 transakcji o wartości 9 038 940,86 zł netto (niektóre z tych transakcji to kredyt, więc netto=brutto). Jako pośrednik współpracuje z wieloma firmami leasingowymi oraz z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Biznes opieram na lead'ach/poleceniach. Moja praca zakrawa o motoryzację, do której paradoksalnie nie miałem nigdy ciągoty, więc będzie też sporo o salonach samochodowych od kuchni, komisach, VATach, akcyzach i cłach :) Ale trochę tych aut wydałem, najdroższe to lamborghini aventador za prawie 1,5mln, najtańsze to Audi A4 w kredycie za 14 300 zł. Najtańsza transakcja to iPhone X w leasingu finansowym za 3 576,42 zł ( ͡° ͜ʖ ͡°).

    Mam nadzieje że moje posty będą pomocne dla czytających, bo widzę że sporo Mirków ma JDG i bierze leasingi/kredyty. Wielu z Was zdziwią informacje o branży moto/finansowej, widzę sporo złudnych informacji, które krążą po rynku. Będę starał się podawać konkret przykłady i cyfry z życia. W razie pytań z chęcią odpowiem, doradzę.

    #przedsiebiorczosc #finanse #ubezpieczenia #leasing #kredyt #motoryzacja
    pokaż całość

Osiągnięcia (2)