koziolek666
Elektryfikujemy kolej… ciekawe ile razy mnie pociąg pierdolnie…

#factorio #koziolekgrawfactorio
+2
koziolek666
Kwintesencja #factorio IR… produkuję coś tylko po to by to spalać…
poradnikspeleologiczny
Ktoś mi wytłumaczy dlaczego pociąg w czerwonym prostokącie nie pojedzie trasą zaznaczoną czerwoną linią tylko czeka w korku? Jak kliknąłem ręcznie to jest przejazd.
#factorio
+1
Kutalongest
#factorio
Oj coś mi się wydaje że ten main bus może być kłopotliwy. Najgorsze jest to że w sumie nie wiem jakie dokładnie rzeczy powinny się na tym main busie znaleźć, bo chyba z połowa za chwilę okaże się totalnie niepotrzebna.
+1
zakopiak
Nawiązując do dzisiejszego wpisu, postaram się nieco tutaj nakreślić odpowiedź na pytanie @SSKW:

@zakopiak JAK KURWA

Na początek background mojej sytuacji. Obecnie grywam speedrun nieco w stylu Any%, ale z użyciem przygotowanego wcześniej blueprinta bazy. Czyli nie do końca zgodnie z zasadami, ale jestem na etapie optymalizacji planu gry.

Zaznaczam, że mam ustawiony język angielski, więc taką terminologią z gry się posługuję.

Jeśli kogoś interesują dokładniejsze zasady speedrunów, to zapraszam na https://www.speedrun.com/Factorio

Tutaj tylko w skrócie powiem, że Any% oznacza:
- cel - wysłanie rakiety (bez satelity),
- dowolne ustawienia mapy,
- można używać tylko blueprintów zrobionych podczas tej gry (tego się na razie nie trzymam).

No dobra, to skoro jeszcze nie do końca robię pełnoprawny speedrun, to póki co odpowiemy sobie na pytanie, jak zaplanować grę, żeby plan wykonać we w miarę sensownym czasie (6-7h za pierwszym podejściem z gotowym blueprintem jak najbardziej możliwe). A przynajmniej opiszę, jaką drogą ja się kierowałem.

Factorio wydaje się być mocno skomplikowane, dlatego proponuję zacząć od podzielenia całości na kilka niezależnych kroków/segmentów. Ogólnie chcemy dotrzeć najpierw jak najszybciej do robotów konstrukcyjnych, a potem reszta.

U mnie na początku te kroki to były:
- red&green science + produkcja bardzo podstawowych rzeczy
- trochę większy mall (z którego będą korzystać roboty)
- blue science (w ramach tego rafineria u mnie na północy)
- roboty (mając roboty robimy w mallu upgrade skrzynek do passive provider chest)
- purple science
- yellow science
- rocket

* Tip: do wysłania rakiety nie potrzeba military science!

Te kroki można wykonywać niezależnie wcześniej wyliczając ile surowców będzie potrzebne na tym etapie i dostarczając je niezależnie do każdego segmentu bazy. Przy wymaksowanych surowcach łatwo znaleźć mapę, gdzie będzie się dało bez problemu narobić tyle minerów.
Na załączonym screenie jest baza, którą ostatnio budowałem z czasem 3:41h. Jak widać nie robię żadnego busa, bo to ciężko szybko zbudować. Buduję linie surowców szeregowo i nad nimi produkuję rzeczy potrzebne do danego segmentu bazy.

Do wyliczania zapotrzebowania i w ogóle planowania bazy polecam kalkulator https://kirkmcdonald.github.io/calc.html lub też mod Factory Planner ( na początku nieintuicyjny, ale większe możliwości niż ten online).

Nie wszystko oczywiście trzeba budować od razu w ramach danego segmentu. Np. rafinerię buduję najpierw tylko w kawałku, byle do robotów starczyło.

Co do energii, wystarczy ograniczyć się do steam engine'ów. Pierwsze 2x20 boilerów napędam linią węgla, drugie 2x20 już solid fuelem zrobionym z light oil, bo to się opłaca najbardziej. Tylko mi wystarcza póki co. W razie czego łatwo szybko dobudować więcej na solid fuel, bo tego jest raczej pod dostatkiem.

Na załączonym screenshocie moja baza ma już kilka modyfikacji od powyżej opisanej metody, tj. segmenty nie są w pełni niezależne. Ale o tym, jakie zrobiłem usprawnienia i jakie będę robić dalej, może napiszę już w innym wpisie ;-)

Tips&tricks:
- do labów jak najszybciej productivity modules lvl 1
- do silosa prod modules lvl 3
- polecam sprytny sposób na zaopatrywanie pieców w węgiel taki jak na screenie. Węgiel idzie underground beltem i jest zapodawany inserterami.
- 1 yellow belt = 48 stone furnaces = 24 steel furnaces
- energia oczywiście ratio 1:20:40
- stal robimy przekazując płytki żelaza bezpośrednio z pieców je produkujące (ratio 1:1)
- 1 transport belt = 30 electric miners, chyba że jest zrobiony research mining productivity, to się robi 2-4 mniej w zależności od poziomu.

W następnych wpisach optymalizacje, które poczyniłem w ostatnich grach, lub też przyjrzymy się konkretnym elementom bazy. Jeszcze zobaczymy.

#factorio #factoriospeedrun
+13
zakopiak
Podejście po urlopie i znów do przodu. 3:41, czyli 16 min szybciej, niż ostatnio ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pora na grubszy refactor planu bazy.
#factorio
+23
koziolek666
Ogromną zaletą #factorio Industrial Revolution jest możliwość używania kruszonki jako podkładu. Od razu wszystko lepiej wygląda. Co prawda trochę zasobów na to idzie i na początku może boleć, ale na pewnym etapie tylko cieszy oczy.

#koziolekgrawfactorio
+2
SSKW
MAM TO. Zielone flaszki się robią wiec zaraz będzie epoka pary i prądu. Całość do zaorania i buduje jak człowiek #factorio +3
SSKW
Kurde udało mi się. Ten jebniety industrial mod do #factorio to jest kosmos. Wszystko działa bez prądu i automatycznie. Jetsem z siebie dumny. Teraz tylko wszystkie dostępne badania a potem zaorac ¯\_(ツ)_/¯ +5
koziolek666
Zainstaluj Industrial Revolution mówili, będzie fajnie mówili… Wygląda to ciekawie, ale bez prądu, to daleko nie zajadę.

#factorio
#koziolekgrawfactorio
+3
NieInteresujSiee
Mamy zwycięzce ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#factorio #googletrends #ciekawostki
+14
zakopiak
W końcu sub 4h ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A i tak mnóstwo rzeczy zjebanych w trakcie gry. Jak zwykle zapominam o prądzie i robieniu prod modułów do silosa na czas.

#factorio
+9
thorin87
W końcu się wyśpię! └[⚆ᴥ⚆]┘ #factorio +8
Kutalongest
#factorio
Szkoda że Polska nie była tak dobrze przygotowana do walki w '39
+7
koziolek666
#factorio z Sea Block na bobach i angelsach dzień dziewiąty.

Realizacja planów związanych z przebudową huty oznacza, że trzeba było trochę rzeczy przebudować. Zwinąłem więc całą fabrykę do skrzyneczek, powiększyłem wyspę i odbudowałem tyle, ile się dało w ograniczonym czasie. Kolejny etap to przywrócenie kruszarek i budowa huty z prawdziwego zdarzenia. Z tyłu głowy siedzi jeszcze pomysł, by zbudować dodatkową linię produkcji koksu, ale to zawsze można zrobić. Plany na razie bez większych zmian. Lista todo poniżej.

TODO:

+ powiększyć wyspę.
+ usunąć obecną hutę z kamiennymi piecami
* postawić sortownię rud i hutę z piecami indukcyjnymi
* zwiększyć produkcję węgla.

#koziolekgrawfactorio
+5
zakopiak
Drugi run na tych samych zasadach, co poprzedni, tylko z drobnymi poprawkami planu i prawie godzinka szybciej. ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚

Fajnie to zaczyna wyglądać, gra zaczyna być bardziej poukładana i lepiej widać, gdzie są bottlenecki.

#factorio
+2
koziolek666
#factorio z Sea Block na bobach i angelsach dzień ósmy.

Wracamy do zabawy. Wizualnie niewiele się zmieniło. Żmudna rozbudowa wyspy, by móc zbudować sortownie rud, a następnie huty. Za to pojawiły się robale. Walka z nimi jest stosunkowo prosta, bo mod event distribution + long reach bardzo ułatwia ładowanie wieżyczek. Z drugiej strony na każde pięć zniszczonych robali tracę dwie wieżyczki, więc tania ta wojna nie jest.

Plany:

* powiększyć wyspę.
* usunąć obecną hutę z kamiennymi piecami
* postawić sortownię rud i hutę z piecami indukcyjnymi
* zwiększyć produkcję węgla.

#koziolekgrawfactorio
+6
zakopiak
Testowy run z nowym blueprintem bazy na 0.17. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Czas 5:17:07 niby nie najgorszy i chyba mój najlepszy, ale widać było sporo rzeczy, które trzeba poprawić w samej bazie jak i taktyce.
Będzie lepiej. ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚

Jak widać na screenie, zginąłem raz...

pokaż spoiler od swoich własnych granatów ¯\\_(ツ)_/¯


#factorio
+1
Kutalongest
#factorio
Wiesz, że dużo czasu już spędziłeś w tej grze jeśli automatyzujesz produkcję reaktorów atomowych
+7
POFUR
Niedziela z #factorio

pokaż spoiler Boże oddaj mi życie
+1
acidd
Aż się nie mogę doczekać aż odpalę tego skurw&syna :D A to tylko część do robienia niebieskich układów. Jeszcze czeka mnie sporo dłubania.
#factorio
+12
acidd
Trafiłem dzisiaj na ciekawy wątek na #reddit ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚link do redyta

W związku z tym, mam #pytanie czy Wam gry jakoś pomogły? Rozwinęły? Zmieniły postrzeganie świata? Może było tak jak u OP'a z tamtego wątku?

Na koniec wisienka na torcie :D Developerzy odpowiedzieli, że to nie pierwszy taki sygnał :D

#gry #factorio #rozwojosobisty

tldr poniżej:

pokaż spoiler gościu był funkcjonującym alkoholikiem i znalazł remedium na swój nałóg czyli Factorio :D Ciągła rozbudowa bazy i to, że do budowy trzeba mieć niezmącony żadnymi używkami umysł powoduje, że nie pije.


pokaż spoiler #alkoholizm
+70
koziolek666
Teoria kolejek kontra #factorio więcej będzie, w którym z najbliższych raportów. +1
koziolek666
#factorio z Sea Block na bobach i angelsach dzień siódmy.

Proces produkcji został rozszerzony o karbon. Hut więcej na razie nie potrzebuję, bo powoli przymierzam się do przestawienia się na sortowanie rud i przetapianie. To oczywiście wymaga pewnych zmian na wyspie m.in. znacznie więcej miejsca. Co znowuż oznacza, że kolejny dzień poświęcę produkcji piachu.

Odpowiedzi na pytania od fanów:

@Zhukov zwróciłeś uwagę na nudę przy dłuższej rozgrywce. I rzeczywiście można przyjąć, że Factorio sprowadza się do wtórnego budowania co raz to bardziej… no właśnie skomplikowanych czy złożonych struktur.

Grę z tym zestawem modyfikacji wybrałem też dlatego, że chcę wypróbować w praktyce, to co wiem o teorii systemów i dynamice systemów. Tu jest o tyle fajnie, że w drzewie technologii masz cykle, których nie ma w niemodowanym Factorio, a tym samym nie można budować złożonych, ale nieskomplikowanych systemów. Gdzieś będzie trzeba pójść na kompromis i taka gra to dobry trening w podejmowaniu tego rodzaju decyzji.

#koziolekgrawfactorio
+6
POFUR
Pierwszy raz wygrałem (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
Po kilku sejwach w których zauważyłem jak bardzo spierdoliłem nastał czas na ostateczny :D
W całej grze spędziłem 383 godziny xD
Ostatni sejw miał 141 godzin.
Zacząłem grać na wersji 0.16.51 i nie aktualizowałem gry do dziś. Moze troszke oszukałem bo ustawiłem surowce na wysoko i ze wróg nie atakuje pierwszy. Teraz czas na nową wersje która wprowadziła chyba duzo nowych rzeczy (nie czytałem changeloga) ale zobaczymy jak się będzie grało.

Trzymajcie kciuki

#factorio
+5
acidd
Potrzebowałem do produkcji czerwonych płytek 400 assemblerów, wystarczyłyby po dwa moduły prędkości v3 na assembler i potrzebowałbym już tylko 200. Ale duże fabryki są fajne, więc zostałem przy 400 :D
#factorio
ps. zauważyłem dziury na pasach doprowadzających materiały (╯°□°)╯︵ ┻━┻ znowu coś trzeba poprawiać ( ͡º ͜ʖ͡º)
+4
Fallenzgr
#factorio
to jakiś bug ? liczy tylko co mam w ekwipunku, samochód pomija :/
brakuje 7 miejsc na miedź wtf?
koziolek666
#factorio z Sea Block na bobach i angelsach dzień piąty.

Postępy niewielkie, ale tylko wizualnie. Po pierwsze zamiana całego systemu produkcji zielonych alg na mk2 nie ma sensu. W przypadku ograniczeń w dostawie prądu bardzo szybko wszystko staje i trzeba ręcznie przerzucać peled, by zaczęło działać. Po drugie nic na szybko. Faktorio to nie jest gra o budowaniu fabryki, a o rozwiązywaniu problemów w sensowny sposób. Po trzecie zestaw modyfikacji powoduje, że trzeba umieć określać cele w realistyczny sposób.

Odpowiedzi na pytania od fanów:

@Mati_Mateusz, nie zabije cię poziom skomplikowana, a nuda na początku. Dużo czekania mało budowania. Najwięcej jest frustracji, bo drzewo technologii ma dziwne cykle, co powoduje, że masz już jakieś ważne badanie, ale nie możesz nic zrobić, bo czegoś jeszcze brakuje.
Przykład to farmy, które po odkryciu nie mają receptur. Podobnie kompost pojawia się później niż gleba i rolnictwo, a bez niego nie da się uruchomić upraw.

#koziolekgrawfactorio
+5
acidd
Dobra kończę grać, bo zaczynam wymyślać dziwne rzeczy xD
#factorio #gry

pokaż spoiler jutro rano dostawię beacony i będzie zapier#alało aż miło :D


pokaż spoiler potem dostawię liczniki żeby sprawdzić ile to daje


pokaż spoiler no i właśnie tak z tym Factorio jest xD cały czas coś się dodaje - masakra :D
+4
koziolek666
#factorio z Sea Block na bobach i angelsach dzień czwarty.

Postępy niewielkie, ale zawsze. Opracowałem kluczową na ten moment technologię przyspieszającą produkcję zielonych alg. Dzięki temu mogę produkować więcej pledu, zaspokajając zapotrzebowanie elektrowni.

Kolejnym krokiem będzie lekka zmiana w procesie, tak by do elektrowni szedł węgiel oraz dodanie kolejnej linii elektrolizerów, by otrzymywać więcej żużlu. Zła wiadomość, w tym miejscu brzmi – do stali jeszcze daleko. Tym samym nie ma sensu babrać się w badania nad na przykład zaawansowaną chemią, która by dała elektrolizery mk2. Zobaczymy co będzie jutro.

#koziolekgrawfactorio
+6
koziolek666
#factorio z Sea Block na bobach i angelsach dzień trzeci.

Baza rośnie, ale nie za bardzo. Brakuje prądu i w tym miejscu widać główne wyzwanie gry z tym zestawem modów. Miejsce. W grze na typowym kontynencie brak miejsca nie jest problemem. Nawet jeżeli mamy robactwo, to jesteśmy w stanie efektywnie je zwalczać. W Sea Block jest inaczej.

1. Wszystkie procesy zaczynają się od pompy, która ma oczywiście ograniczone możliwości.
2. By efektywnie wydobywać surowce, należy mieć długą linię brzegową, by móc umieścić wiele pomp i dalej wiele elektrolizerów i farm alg, by otrzymywać podstawowe surowce.
3. To oczywiście wymaga dużo prądu, którego produkcja, na początku, wymaga dużo alg.

Wniosek – to nie będzie 300 godzin :D

#koziolekgrawfactorio
+7
koziolek666
#factorio z Sea Block na bobach i angelsach dzień drugi. Jak na razie 11 godzin za mną, ale zawsze na początku tej kombinacji tak już jest, że więcej się czeka niż gra. Na razie skupiam się na produkcji piachu, by usypać sobie wyspę. Kolejnym krokiem będzie mikrohuta. Taka na nie więcej niż 12 pieców i co ważniejsze produkcja płytek, bo bez tego ani rusz.

#koziolekgrawfactorio
+7
koziolek666
Sea block. Piasek już się produkuje, więc dalej będzie z górki #factorio +3
NiePrzekladajTegoNaJutro
Jedno fajniejszych osiągnięć. Dawno je zrobiłem i nie pamiętam dokładnie, ale chyba trzeba zrobić około 100 rzeczy zanim się przejdzie na full automatykę, więc ma się mały margines błędu. Szczególnie trzeba uważać, na wytwarzanie czegoś "w ręce" z przyzwyczajenia. Na pewno gdyby nie dodatkowe próby to bym nie zaliczył ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#factorio
+4
sorek
To #factorio mnie prześladuje! (╯°□°)╯︵ ┻━┻

#slaythespire #gry
+1
sorek
Mirki pamiętacie jak wspominałem, że zaczynam pracę nad prawdziwym 8-bitowym komputerem w Factorio..?

No to.. #chwalesie (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

8-bitowy komputer Turinga, który samodzielnie stworzyłem w grze Factorio <-- KLINKIJ

A teraz dzielę się z wami i wyjaśniam w jaki sposób go zbudowałem i jak sami w prosty sposób możecie taki komputer zrobić. Zapraszam do zadawania pytań!

#factorio #gry #elektronika #komputery #pcmasterrace #ciekawostki #programowanie
+222
diogene
No to pospałem, o 4 muszę wstawać ale do prawie 1:30 budowałem tory bo railworld i daleko mam rope xD

i te bitery żyć nie dają ehhhhh

#factorio
+7
acidd
W sumie to się hajtnęliśmy Miruny :D Wszedłem w związek małżeński z @pucka25 - towarzyszyła nam @PrawdziwaLamaToJa oraz jej men @JakeKurtAcfino, świadkiem drugim był mój kuzyn. Chcieliśmy szybkie wesele to mieliśmy :D dzieci ( @tymon_syn_acidda oraz @julian_syn_acidda ) śpią już, więc czas na #factorio xD
Kocham Was Miruny :*
#gry #slub
+38
Kutalongest
#factorio
Wbrew zaleceniom @DanteTooMayCry oparłem swoją fabrykę na rondowym systemie kolejowym (własnoręcznie zresztą zaprojektowanym co nie było trudne). I wszystko działa zajebiście ALE trzeba ściśle przestrzegać 3 zasad:
1.Pociągi nie mogą mieć więcej niż 9 wagonów bo nie zmieszczą się podczas zawracania na rondzie. Gdyby ronda były większe to pociągi mogłyby być dłuższe.
2. Każdy przystanek na bocznicy musi mieć przypisany maksymalnie jeden pociąg. Ewentualnie jeśli bocznica będzie bardzo długa to można dać semafor i może się zmieszczą dwa.
3.Odstępy pomiędzy rondami muszą być wystarczająco długie aby zmieścił się w nich 9 wagonowy pociąg.

Niestety z istnienia 3 zasady zdałem sobie sprawę trochę późno więc zdarzają się zacięcia ale to tylko mój błąd. Ogólnie polecam ten sposób budowy bazy bo jest prosty, bardzo wydajny pod względem miejsca, no i co najważniejsze wygląda zajebiście
+6
Heyaeyaeya
Wstawiam smelter do oceny ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nie chciałem brać z neta, więc zrobiłem po swojemu - da się coś optymalniej? Zostawiłem sobie od razu miejsce na elektryczne piece, bo chyba są większe

#factorio
+1
sorek
I cyk kolejny serwer zrobiony.

Niemal 15h na ribbon world - całkiem nieźle @zakopiak ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Na jaki serwer teraz macie ochote?

Napiszcie w komentarzu i jeszcze dzisiaj uruchomię to co chcecie!

Zapraszamy do nas na #factoriofabrykazboza:
https://discord.gg/Et8afnt

#factorio
+3
Kutalongest
Zastanawiam się czy te bocznice zaznaczone czerwonymi kreskami przecinające się na rondzie nie będą generować jakichś problemów? Chciałbym ten sam schemat użyć w innych miejscach ale gdyby coś było źle to spory przypał by był, tak że są dobrze semafory ułożone itp?
#factorio
j..............k
Co jest lepsze, to po prawej czy lewej? #factorio
acidd
Dotarłem! Złoża mają już odpowiednią ( ͡° ͜ʖ ͡°) wartość. Kusi mnie żeby dalej jechać moim mega pociągiem (185 wagonów) w poszukiwaniu jeszcze większych złóż, ale centralnie nie chce mi się już :( Zużyłem ~56 000 torów kolejowych a w zapasie mam jeszcze 260 000. Tylko te wymijanie kamieni i drzew centralnie mnie wku*wia :/ Bo co jakiś czas trafiam na coś i muszę się znowu rozpędzać. No chyba, że ktoś poratuje jakimś modem, który pozwala przeniknąć przez takiego przeszkody, ale nie chcę tracić osiągnięć w grze.
To tyle :) czas zakładać trzecią bazę.
Pozdrawiam #gry #factorio i miłej soboty życzę
ps. Jakby ktoś się pytał to zabrałem tylko najpotrzebniejsze rzeczy xD
+5
mfek00
Z #factorio mam 4 problemy:
1. Jak zacznę grać, to trzeba mnie pługiem od komputera odciągać
2. Robię takie wygibasy taśmociągowe, że spaghetti przy tym wysiada
3. Nigdy nie pojmę sytemu logistyki opartego na kolei i robotach
4. Zawsze gram na mapie z pokojowymi robalami
+64
acidd
Łolaboga w końcu xD jeszcze tylko pakiet wojskowy, wynajdę do końca wszystkie niezbędne rzeczy i...
pakuję całą bazę do mega pociągu i przenoszę się do trzeciej bazy :D
Druga, aktualna baza miała być taką Ą Ę ale klasycznie szybko odpuściłem i zacząłem robić spaghetti, olałem pociągi i taki tam inne ładne kwestie :P
Tylko pytanie teraz: jak szybko spakować bazę? zrobić planner dekonstrukcji pomijający roboporty i słupy energetyczne? Czy może jakoś to zniszczyć i się przenieść? Albo zostawić po prostu w pizdu wszystko? I po prostu przenieść się z niczym? O! to jest plan! Taki prawie świeży start :D
Mam nadzieję, że ups'y nie ucierpią za bardzo na tym.
Pozdrawiam wszystkich z tagu #factorio (ʘ‿ʘ)
+29
Pokaż następne