wfd
Idealny samochód nie istnieje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#motoryzacja #samochody #heheszki #zlomnik
+6
raven4444
Ale żem na skróty pojechał. I cyk -700zł aby zaoszczędzić tak z 30sec.
#wulkanizacja #samochody #motoryzacja #opony
+2
Victim
Zajebista beta do kupienia za mega dobre pieniądze, ale bez prawa do rejestracji, wytłumaczy mi ktoś o co chodzi? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam, da się to obejść? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Link do oferty: https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-320-coupe-bez-prawa-rejestracji-CID5-IDK1LJj.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=1

#carboners #motoryzacja
+1
Eskeel
I po co kasujesz wpis? To twoje auto czy tylko obrazek zerżnięty z internetu? Kolejny dzban, @derton778 brawo.

#ford #carboners #motoryzacja #chwalesie #wygryw #motoryzacja.
https://www.wykop.pl/wpis/58522023/marzenia-sie-spelniaja-wlasnie-odebralem-moj-wymar/ - Wpis o którym mowa.
+3
grzegorz-kuczkowski
Kosmetyka? Podkleić czy wymieniać? Bok opony.

#opony #wulkanizacja #motoryzacja #samochody
+1
Widzet
Zielona naklejka z 4 - czyli po czym poznać, że kierowca jedzie autem sprowadzonym z Niemiec ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zwróciliście uwagę, że jest na co 3 aucie? xD To, że ludzie kupują auta z Niemiec to ok, ale że nie zdrapują tych naklejek z przedniej szyby? WTF? ¯\_(ツ)_/¯
Nie rozumiem tego. Przecież to tylko zaśmieca szybę i w jakimś tam stopniu (niewielkim ale jednak) ogranicza widoczność. Ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego trzyma to na swoim aucie? Pytam oczywiście tylko o sytuację gdy ktoś odziedziczył naklejkę kupując auto, a nie wykupił sobie sam naklejkę ekologiczną z myślą o wizycie w Niemczech.

pokaż spoiler Dla tych co nie wiedzą/nie zastanawiali się nigdy nad tym. Jest to naklejka ekologiczna, informująca o tym do jakiej kategorii jeżeli chodzi o emisję spalin zalicza się nasze auto. Z tego co wiem są trzy typy: 2 (czerwona), 3 (żółta), 4 (zielona). Różne regiony Niemiec różnie do niej podchodzą, ale generalnie naklejka decyduje o tym, że można np. swoim rzęchem wjechać do centrum miasta.


#motoryzacja #samochody #auto
+3
Pangia
nie ma ktoś ochoty na tzw. lepienie w gównie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
mam taki szmelc na handel: przepustnica, listwa wtryskowa z wtryskami x2 (raz zamawiałem same wtryski i dostałem razem z listwą, a raz zamawiałem samą listwę i dostałem razem z wtryskami) i sterownik bez immo, do tego dołożyć kolektor dolotowy o numerze 036129711FD i można przerobić vagowskie 1.4 16v o kodzie bby na wersję 100-konną, a wbrew pozorom wzrost z 75 na 100 koni robi robotę
trzeba to tylko poczyścić, poskładać i zaadaptować przepustnicę i ma jeździć

oprócz tego mam masę części do ibizy 6l, zdjęcie w komentarzu
#motoryzacja #samochody #handlujzwykopem
+1
Invisko
#motoryzacja #samochody mordeczki moje, człowiek z zapytaniem przychodzi, planuje pojeździć moim gulfem 7 ze 2 lata, potem go opierdole i myslalem nad dwoma wariantami, które są tak samo kuszące w praktycznie takiej samej cenie, albo audi A3 w sedanie, bo wyglada ślicznie z silnikiem 1.8tfsi bądź gulf 7 ALE w gtiku, No i teraz pytanie, co bedzie lepszym stosunkiem do ceny? Tym w czym wybieram będę planował polatać z 5-6 lat minimum +1
ulath
Ot zwyczajny dzień w norwegii i #tesla jako auto do nauki jazdy
#prawojazdy #norwegia #ciekawostki #motoryzacja
+4
Pitzonik
Czy takie uszkodzenie z trochę dłuższym pęknięciem (ok. 7cm) da się zakleić, czy trzeba wymienić całą szybę? Wymiana szyby z montażem to 1/4 ceny auta (╯︵╰,)

#szybysamochodowe #motoryzacja
+3
unluckySeniQ
Dzisiaj zauważyłem dokładnie kilka rys na masce, jedna jest wyraźnie głębsza od pozostałych. Da radę to wypolerować maszynką? Jeśli tak, jaką paste polecacie? Szkoda mi lakieru, bo jest w zajebistym stanie, ale jak widać komuś się nudziło lub jakiemuś zwierzakowi

#motoryzacja #detailing #samochody
+1
SpalaczBenzyny
Da się to jakoś sklepić? mamut będzie dobry? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kurna, drugi komplet opon tak mi się rozleciał. Michelin Pilot Super Sport. Diagnoza: za bardzo żeś pan je sponiewierał. Uszkodzenia przeciążeniowe.

No a jak mam ich nie poniewierać jak pałowane było wiele razy na torze?
To strona outside, jak widać nie szurane ścianki, ciśnienie nie było za niskie. W górę też w limitach.

No lipa, to na jakich oponach mam pałować jak takie się rozlatują?

#motoryzacja
dzakub63
Mało rzeczy mnie tak wkurwia jak na dużych skrzyżowaniach z wyspą centralną gdzie jest sygnalizacja wewnetrzna kierowcy mający czerwone światło jeszcze przejeżdżają na czerownym świetle, nogi przy samej dupie bym im wyrywał. Nie dość że przez nich jest jeszcze większy zator to najczęściej nawet nie są świadomi co robią i ruszają jak ostatnie pizdy. Czemu w takich sytacjach nie ma nigdy policji XD Chyba czas zamontować kamerkę

Legenda do obrazka
Czerowna linia - światło czerowne dla aut
Pomarańczowa linia - debil na czerownym
#motoryzacja #drogi
+2
CogitoViator
Auto-Mireczki mam pytanie.
Zauważyłem dziś na oponie mały odprysk, mniej niż 0,5cm. Nie mam w sumie pojęcia skąd się wziął bo przez pandemię i pracę zdalną auta nie ruszałem od miesięcy.
Czy ktoś się spotkał, jest w stanie ocenić, czy można z tym jeździć bez większego ryzyka, że mi opona zrobi kaboom?
Może da się zalać jakimś klejem do opon, albo czymś?
Chyba, że tylko wulkanizator?
#kiciochpyta #motoryzacja #samochody
derton778
Marzenia się spełniają. Właśnie odebrałem mój wymarzony samochód. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#ford mustang 2.3 ecoboost w automacie. 乁(♥ ʖ̯♥)ㄏ

#carboners #motoryzacja #chwalesie #wygryw #motoryzacja
+51
cieply_chlodniarz
Dobra ta Dębica.... Taka jakby mało trwała.
Nie wiem co sie odjaniepawliło, ale jade sobie do domu 3 w nocy. I cos niby słyszę jakby lozysko zaczynalo buczec. Wpadam na autostradke dochodzę do 130 tu kurde całym samochodem trzepie. Zwalnaim i jest lepiej, przyspieszam i to samo. Moze półoś bije?
Zjezdzam na MOPa, oponynabite, luzow niby brak, nic ciekawego nue widać.
Dobra - lecimydo domu 50km
Rano wbijam od razu patrzec no i proszę, wszystko na foto
Rocznik 2017, poprzednik kupil w ASO, na fakturze jest data zakupu i wymiana koniec roku 2017 i przebieg 130tys. Teraz przebieg 195 ale ze zmianami na zimowe.
#pdk #motoryzacja #gorzkiezale
+3
CalibraTeam
Serio takie ceny za części używane i to jeszcze w takim stanie, jakby z kałuży wyjęte?

#motoryzacja #gorzkiezale
OrzechowyDzem
Ale bym sobie pośmigał taką #kia #proceed
ʕ•ᴥ•ʔ
#motoryzacja #slodkijezu
+4
r5678
#motoryzacja

Kiedy kupujesz sobie klasyka i nie ma do niego części pozostaje szara taśma xd
+9
pinokio2000
witam wie ktoś co to za motor? #motoryzacja #motocykle +1
Conscribo
Jak nazywa się ten element nadwozia?
#motoryzacja #samochody #pytanie #pytaniedoeksperta
jaxonxst
#indycar zaczyna mi się coraz bardziej podobać. Nie tylko z powodu ścigania, w których kierowca znaczy coś znaczniej więcej, niż w #f1 (co zapewnia fantastyczne widowisko). Cała otoczka wygląda po prostu świetnie. Każdy wyścig to poszanowanie patriotyzmu USA, modlitwa o bezpieczny wyścig, rodzinna atmosfera gdzie kierowcy są obok swoich żon i dzieci. Na dodatek kierowcy są bardziej swobodni w swoich słowach i poczynaniach. Nie ma obaw o każde wypowiedziane słowo z powodu sponsorów i polityczno poprawnych wyrażeń. W dodatku to wszystko razem komponuje się świetnie: lepiej w praktyce, niż można by było napisać w poście. Aż czuję brak tego typu plusów w Formule 1.

#motoryzacja #sport #wyscigi #usa
+30
MrSzakal
Na imprezie PositiveWays w Krakowie jakieś dzbany zrobiły sobie sesje zdjęciową na masce zaparkowanego Aventadora. Co ci ludzie mają w głowie. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#samochody #motoryzacja #carboners
+575
nadrat24
#motoryzacja #prawo #pytanie #samochody
Kupiłem auto za 700zł co ja mam tutuaj wpisać? To elektroniczne wypełnianie wnoisku o zapłate PCC, a auto kupione za 700zł jest zwolnione z tej opłaty
MamByleJakiNick
Co sądzicie o tego typu zestawach do klimatyzacji? W aucie przy obecnych upałach średnio daje sobie radę, po jakimś czasie schłodzi. Chciałbym trochę(10-20g) dobić, może więcej i sprawdzić czy efekty będą.

#motoryzacja #klimatyzacja
Flaklypa
Takiego rzęcha znalazlem w srodku norweskiego lasu.
Ciekawe czy pali ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W komentarzu jednostka napedowa.
#motoryzacja #oldtimery #czarneblachy
+39
BotRekrutacyjny
Co oznacza ta kontrolka? Mruga co jakiś czas

#motoryzacja #samochody #volkswagen
+3
astronic
Jak to gówno napompować? Prawie spaliłem kompresor ..
#rowery #motoryzacja
RETROWIRUS
Nietypowe drzwi w starych pięknych autach. (W powiązanych drzwi w mikroautach)
https://www.wykop.pl/link/6156463/nietypowe-drzwi-w-starych-pieknych-autach/
Czasami dobór tych różnorodnych mechanizmów otwierania i zamykania drzwi pełnił rolę estetyczną a czasami praktyczną. (Rok wskazany w prawym górnym rogu sugeruje rok wprowadzenia, niekoniecznie rok produkcji prezentowanego samochodu.)

#samochody #motoryzacja #technologia #ciekawostki
+1
DzonySiara
Pytanie zagadka, w co lub z czym zderzyło się to auto?
#motoryzacja
fajnyprojekt
Ponad rok przymusowego postoju, myślałem, że nie będzie chciał odpalić, będzie trzeba już coś porozbierać, poczyścić, powymieniać, a tu nic. Odpalił praktycznie od razu - dlatego uwielbiam ten wóz.
#fiat125p #fso #motoryzacja #samochody i trochę #pokazauto
+26
Atreyu
Kupiłem sobie prezent (bez okazji). Dla wykopowych mechaników to pewnie niewiele, ale dla mnie dużo. W końcu nie będę szukał 10tki i 13tki jak będę potrzebował ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#chwalesie #mechanikasamochodowa #motoryzacja #samochody #majsterkowanie
+219
D_R_O_Z_D
Zapraszam do mojego najnowszego raportu z klasykami. Raport jest niezależny od sprzedawców. Część zasadniczą tej publikacji stanowią VW a w Perełeczkach można znaleźć np:
- Ferrari 348 TS
- Audi S8 (13 000 km przebiegu)
- Nissan Skyline GTR
- Lancia Delta Integrale HF Turbo
- Jaguar XJRS (silnik 6l)
- Fiat 2300S Coupe z 63'
- Nissan Patrol Safari
...i kilkadziesiąt innych
https://www.wykop.pl/link/6156159/przeglad-ogloszen-z-ciekawymi-samochodami-z-ostatnich-dni/

#zdzismoto #samochody #motoryzacja #youngtimer #oldtimer #volkswagen #wykopjointclub #carboners #klasykimotoryzacji
+5
SonyKrokiet
Radziecka bogini fiatopochodna

czyli

Łada/WAZ 2101/2102/2103/2104/2105/2106/2107

Lata 60. XX wieku w Bloku wschodnim były na swój sposób przełomowe. Z jednej strony, po śmierci Stalina, po zażegnaniu kryzysu kubańskiego i w czasie wyścigu ku podbojowi kosmosu ZSRR i państwa satelickie zaczęły - mocno upraszczając - nieco łaskawszym okiem spoglądać na państwa zachodnie z rządami komunistycznymi jak Włochy, z drugiej zaś – wydarzenia Marca ’68 w Polsce czy interwencja wojsk Układu Warszawskiego w Czechosłowacji dawały jasno do zrozumienia, że „jedyna słuszna” ideologia będzie nadal aktywna na obszarach dotkniętych tym ustrojem.

Zanim jednak nastąpiły wydarzenia z ’68 roku, to kilka lat wcześniej włoska marka FIAT, ulubieniec wszelkich rządów niedemokratycznych (państwa zza Żelaznej Kurtyny, Jugosławia i Hiszpania lubią to), zaprezentował następców modeli 1300 i 1500 – one są, przynajmniej mechanicznie, dosyć dobrze znane w Polsce za sprawą licencji na Polskiego Fiata 125p – tymi następcami były Fiat 124 i Fiat 125, nowoczesne kanciaste sedany. Same 1300/1500 były też produkowane na licencji w fabryce Crvena Zastava, tej samej gdzie robiono później Yugo Floridę.

Traf chciał, że wówczas ZSRR pragnął stworzyć nowe auto, mające za zadanie zasilić państwowy budżet w waluty zagraniczne, no i częściowo zasilić motoryzacyjnie ludy pracujące miast i wsi Związku Radzieckiego. Wprawdzie były Zaporożce czy Moskwicze, których modele wywodziły się z przedwojennego Opla Kadetta, jednak nie wystarczały do zasilenia rynku. Decydenci z Kremla postanowili zwrócić się do Turynu o licencję na samochód. Włoska marka zaproponowała im model 124; strona radziecka przystała na to, jednak uznano że najlepiej będzie jeśli „124” będzie dostosowana do radzieckich warunków – tutaj mając na myśli „dostosowanie” mam na myśli wzmocnienie konstrukcji, a nie – jak w przypadku 125p – połączeniu nowego nadwozia z mechaniką z poprzedniej generacji; Kreml mógł sobie pozwolić na takie ulepszenie, bo miał większe fundusze od polskiej strony; podobnie jak u nas, tak w ZSRR fiatowska licencja była powiewem nowej technologii. Sama fiatowska konstrukcja została uhonorowana tytułem Samochodu Roku 1967.

W ramach modernizacji Fiata 124 do radzieckich warunków pojazd otrzymał między innymi dodatkowe wzmocnienia nadwozia, podkręcony motor OHC z pompą paliwa z ręczną pompką przy niej oraz możliwością odpalenia korbą, hydrauliczne sprzęgło w miejsce mechanicznego, trzeci tłumik wydechu, osłonę miski olejowej czy mocniejsze zawieszenie. Zmianie uległ także układ hamulcowy – zamiast hamulców tarczowych z tyłu zastosowano bębnowe, trwalsze i bardziej dostosowane do surowego radzieckiego klimatu. Subtelne zmiany zaszły we wnętrzu – główną modyfikacją było poszerzenie rozstawu manipulatorów nożnych , aby można było wygodniej prowadzić w zimowym obuwiu albo gumiakach, dodanie wskaźnika ładowania i temperatury czy dodatkowych lampek kontrolnych. Równocześnie wraz z modernizacją „124” budowano także fabrykę w Stawropolu nad Wołgą, któremu zmieniono nazwę na Togliatti, na cześć włoskiego komunisty - wspominałem już o komunistycznej tradycji nazywania miast na cześć kogoś? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Sama fabryka otrzymała nazwę Wołżańska Fabryka Samochodów (Wołżskij Awtomobilnyj Zawod) – w późniejszym czasie zmieniono nazwę na AwtoWAZ.

pokaż spoiler tutaj miał być dowcip o podniecaniu się nazwami fabryk z określoną lokalizacją w nazwie ale rada programowa tagu uznała że jest nieśmieszny oraz „edżi”


no właśnie, skoro o technikaliach

Łada, WAZ lub Żiguli – bo tak nazwano radziecką „124”; to pierwsze na cześć bóstwa słowiańskiego - i pochodne były czterodrzwiowymi sedanami (poza modelem 2102 i 2104), o typowej linii „kanciaka”, z zawieszeniem opartym o podwójne wahacze poprzeczne i stabilizator z przodu, zaś z tyłu o sprężyny śrubowe i drążek Panharda. Samochody były napędzane przez silniki OHC (o niebo lepsze pod względem trwałości czy dynamiki względem sieczkarni Lamprediego), których pojemność i moc wahały się od 1.2l/60 KM do 1.7l/80 KM; egzemplarze milicyjne czasem posiadały jedno- lub dwuwirnikowy silnik Wankla o mocy 70/120 KM – zazwyczaj jednak miały podkręcone jednostki i wytrzymalsze zawieszenie czy ogumienie od seryjnego. Silniki przekazywały napęd na tył poprzez cztero- lub pięciobiegową (od 1987) skrzynię manualną. Pewnym ewenementem była skrzynia automatyczna z GM, którą montowano na rynku kanadyjskim. Zależnie od konfiguracji, Łada potrafiła osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 140-155 km/h z przyspieszeniem w okolicach (zależnie od silnika) 12-18 sekund; dużą rolę odgrywała w tym masa pojazdu wynosząca zazwyczaj niecałą tonę.

Na przestrzeni lat powstawały wszelkie modele o różnorakiej numeracji, pozwalająca określić czy dana wersja nadwoziowa to standard , wersja kombi czy luksusowa ; oczywiście, wraz z bazowymi numerami stosowano dodatkowe cyfry oznaczające m.in. zastosowany silnik, wariant RHD (zazwyczaj to była cyfra „2”) lub wersję po liftingu. Podana numeracja odnosi się do rynku krajowego ZSRR, wersje eksportowe posiadały bogatsze wyposażenie względem wozów krajowych i podobne oznaczenia jak Zastava 101/1100 czy Dacia, to jest 1200/1300/1500, tylko że z dodatkową cyfrą oznaczającą wersję wyposażenia etc. Sama numeracja samochodów na rynku ZSRR opierała się o system numeracji pojazdów wdrożony w latach 60. XX wieku – przykładowo, oznaczenie wozu 21011 oznaczał pojazd z silnikiem o pojemności 1.2-1.8 litra(2), samochód osobowy(1), z kodem fabrycznym 01(01), po pierwszej modernizacji pojazdu z 1974 roku(1) – tutaj wersja z silnikiem 1.3 OHC. Przez cały cykl życia Łady otrzymywały pomniejsze dodatki pokroju bezwładnościowych pasów bezpieczeństwa, radia, elektrycznych pompek spryskiwaczy, wersji silnikowych z wtryskiem lub „oszczędnym” gaźnikiem czy paskiem rozrządu zamiast łańcucha. Oczywiście, jak to bywa przy autach komunistycznych, część modyfikacji była udana, a część już nie. Sama numeracja modeli jest odzwierciedleniem radzieckiej myśli – o ile modele 2101/2102/2103 były prezentowane chronologicznie, tak późniejsze tworzone kolejno 2106/2105/2107/2104 sprawiają wrażenie przypadkowego doboru.

2101/Łada 1200 – pierwszy model, wyglądający niemal identycznie jak „124” – główną różnicą były chromowane zderzaki z kłami; produkowano go w latach 1970-1988 i zastąpiono modelem 2105. W 1974 roku przeprowadzono lifting, w wyniku którego dodano m.in. wersję 1.3/64 KM, światło cofania, w tylnych słupkach zastosowano wywietrzniki, zaś we wnętrzu dodano drewnopodobne wykończenia. Oba warianty produkowano równolegle do 1983 roku, później została poliftowa wersja.

2102/Łada 1200/1500 – wersja kombi, będąca licencyjną wersją Fiata 124 Familiare – tej samej której tył posłużył do wczesnego prototypu 125p Kombi - produkowaną w latach 1971-85 i zastąpioną modelem 2104. Podobnie jak 2101, tak i 2102 dostosowano do radzieckich warunków poprzez wzmocnienie konstrukcji czy karoserii. W wersjach eksportowych występowały silniki 1.2/60 KM, 1.3/64 KM i 1.5/75 KM.

2103/Łada 1500 – wersja luksusowa modelu 2101, radziecka wersja Fiata 124 Special, posiadającą między innymi chromowane listwy na całej długości auta zwieńczone z przodu kierunkiem w kształcie grotu strzały, podwójną parę świateł i grill, nieco przypominający z wyglądu rodzimego 125p MR; ta wersja posiadała mocniejszy silnik 1.5l/75 KM, większe opony (165 R13 w stosunku do 155 R13 z 2101), bogatsze wyposażenie pokroju elektrycznej pompki spryskiwacza (od 1980) i drewnopodobne wstawki na innej desce rozdzielczej

pokaż spoiler mówię wam kuhwa, bogactwo!


- produkowano ją w latach 1972-84 i zastąpiono modelem 2106, będącej jej „mocniejszym” liftingiem. Z ciekawostek warto wymienić, że istniała także wersja z silnikiem 1.2 oraz 1.3, które były oznaczone 21035 oraz 21033; z kolei wersja RHD miała oznaczenie 21032. Były także plany stworzenia wersji kombi, ale projekt nie wyszedł poza fazę prototypów.

2104/Lada Estate – wersja kombi, następca modelu 2102, produkowana w latach 1984-2014. Z zewnątrz wyróżniała się innym grillem, innymi przednimi i tylnymi światłami; pewną zmianą w stosunku do 2102 były amortyzatory gazowe przy tylnej klapie. Samochód był technicznie modelem 2105; wersje eksportowe posiadały z kolei bogatsze wyposażenie z wersji 2107.

2105/Lada Riva/Nova – następca kopiejki czyli 2101, produkowany od 1980 do 2010 roku. Największą widoczną zmianą był przedni grill, przetłoczenia na karoserii oraz światła, które z okrągłych stały się kwadratowe i zintegrowane z kierunkowskazami oraz światłami pozycyjnymi. Sama konstrukcja pojazdu pozostała niezmieniona; największy lifting miał miejsce we wnętrzu, gdzie zastosowano nową deskę rozdzielczą i fotele. Ponadto zmieniono przełożenia skrzyni biegów, część aut otrzymała cichszy reduktor tylnego mostu. Zmieniono nieco układ kierowniczy i hamulcowy, poprawiając kierowanie oraz automatyczną regulację hamulców bębnowych; usunięto także możliwość odpalenia korbą. Później wprowadzono gaźniki Ozon, mające oszczędzać paliwo, jednak de facto psuły dynamikę. Istniała także krótka seria aut z silnikiem Diesla WAZ-BTM-341 1.5l/50 KM.

2106/Łada 1500S/1600 – następca 2103, produkowany w latach 1976-2006; wprawdzie fabryka w Togliatti zakończyła produkcję w 2001r, ale wytwarzanie przejęły zakłady w Iżewsku, Syzraniu i ukraińskich Chersoniu. W stosunku do poprzednika posiadał elementy plastikowe, które zastępowały chromowane, takie jak ramki świateł, wywietrzniki kabiny oraz plastikowe elementy zderzaków. Ponadto 2106 otrzymał zespolone światło cofania w tylnych lampach oraz silnik 1.6/78 KM, będący rozwierconym motorem 1.5/75 KM.

pokaż spoiler nowe silniki są dla słabych, ludzie z psychą rozwiercają stare jednostki i kombinują ze skokiem tłoka i stopniem sprężania # pdk


Samochód był – podobnie jak 2103 - wykorzystywany jako radiowóz.

2107/Lada Riva/Nova – swoisty następca modelu 2106, wersja luksusowa modelu 2105, produkowany w latach 1982-2012; nieco dłużej produkowano samochód w Kazachstanie czy Egipcie(od 2012), bo do 2014. Samochód, podobnie jak 2105, posiadał prostokątne lampy z opcjonalnymi wycieraczkami świateł oraz odróżniający go od reszty większy grill, przez co otrzymał ironiczną nazwę radzieckiego Mercedesa . Wersja eksportowa do Kanady nosiła nazwę Lada Signet. Pod koniec produkcji chciano zrobić potworka o oznaczeniu 2107M, jednak na szczęście nie wdrożono tego „dzieła”.

Łady w ciągu cyklu produkcyjnego zaliczały swoistą hiperbolę jakościową – od dobrych wozów z lat 70, przez dziadowskie wozy z drugiej połowy lat 80. i początku lat 90. po znośne z lat 90. oraz przestarzałe i śmieciowe z końca produkcji. W Polsce Łady sprowadzano do połowy lat 90. - cieszyły się popularnością i dobrymi opiniami o niezawodności; były klasyfikowane jako konkurenci 125p i częściowo Poloneza – na korzyść radzieckiego samochodu przemawiał lepszy i dynamiczny silnik, nieco bardziej komfortowe zawieszenie czy ogólna trwałość; na niekorzyść wskazywano gorszą pozycję za kierownicą, nieco gorsze prowadzenie i zwrotność, gorszą ergonomię deski rozdzielczej czy (w stosunku do Poloneza) nieco gorsze możliwości ładunkowe i przewozowe. Z porównań powstała też mitologia pijanego wujka głosząca że Łada była zdecydowanie najlepsza od większości sprzętu komunistycznego – czy tak było? Nie do końca; fakt, eksportowe Łady (bo takie do nas trafiały) były zdecydowanie lepiej poskładane od naszych aut, jednak egzemplarze przeznaczone na krajowy rynek ZSRR były zrobione gorzej i pośród ichniejszych właścicieli miały opinię wozów podobnych jakościowo lub gorszych od rodzimych fiatopochodnych lub połowy aut z Bloku wschodniego.

Łada/WAZ powstała w ponad 20 milionów egzemplarzy – samej 2101 zrobiono ponad 4 miliony aut. Popularne Żyguli produkowano w Togliatti, chociaż część modeli robiono w Iżewsku czy innych miastach. Sama Łada/WAZ doczekała się swojego następcy, przednionapędowego modelu o nazwie Samara, produkowanej równocześnie z nią. Żiguli była eksportowana do wielu krajów, zarówno Bloku wschodniego, jak i zgniłego Zachodu jak Wielka Brytania czy Kanada. Łady były montowane na krajowe potrzeby w między innymi w Kazachstanie czy Egipcie i na Ukrainie. Część aut – z racji „nastoletniego” wieku – nadal służy jako normalne daily w Rosji, na Ukrainie i innych krajach; czasem można je spotkać w normalnym ruchu w Polsce.

#autakrokieta #lada #samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #ciekawostki #zsrr

pokaż spoiler Źródła: Automobilownia https://automobilownia.pl/perspektywa-insiderska-radzieckie-bostwo/ oraz https://automobilownia.pl/przejazdzka-po-godzinach-powrot-do-dziecinstwa-2/ MOTOR Retro – „70 000 km ŁADĄ 1500” autorstwa M. Pałachy, z czasopisma „Motor”, nr 31/2017; katalog „Samochody Świata 1996”, rozdział „Rosja” oraz PL Wikipedia https://pl.wikipedia.org/wiki/System_numeracji_modeli_samochodów_w_ZSRR_i_Rosji


na zdjęciu 2107 (zdjęcie z 2017 roku)
+39
Pan_Slon
Mirki autko mi coś słabo hamuje, to będą klocki ? ;)

#heheszki #motoryzacja
+10
vlodek2532
Mirki, jak myślicie? Czy takie pokrowce na siedzenia do gruza będą fitować?

#warsztatwstodole #motoryzacja
+9
martinis96
Robiłem sobie diagnostykę E87 116i istą i sprawdziłem położenie kąta vanosow - zastanawia mnie ta rozbieżność między aktualna pozycja, a tą "adaptacyjną". Powinno być tak jak na zdjęciu? Po dodaniu gazu kąt wydechowego się zmniejsza, dolotowego rośnie.

Dla porównania sprawdziłem też E92 u kumpla, w którym siedzą od nowości te same vanosy. Wartości też się różnią między adaptacyjnymi (zdjęcie w komentarzu). Może ktoś wytłumaczyć o co tu chodzi?

#bmw #motoryzacja #samochody #kodowanie #diagnostykasamochodowa
Polinik
Ale klasyk pod wiatą. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Chociaż szkoda, że nie #czarneblachy

#gdansk #gruz #motoryzacja
+14
krucjan
Do czego jest to pokrętło? Mazda 626.
#motoryzacja
Gandezz
Niby człowiek wie że sprawna, ale stresik jest xD

#motoryzacja #samochody #skoda
+21
peterr767
Miałem wątpliwą przyjemność zobaczyć dzisiaj ten twór na własne oczy. Wygląda jak guwno a na żywo jeszcze gorzej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przypomina mi te wszystkie zabawkowe samochody dla dzieci na akumulator xD
#motoryzacja #samochody #bederzigol
+14
Pokaż następne