Witam Państwa, nastał czas na statystyki z mojej ostatniej gierki Fisherman (pobrania i zyski), dodatkowo dzisiejsze znalezisko będzie ciut większe
niż zazwyczaj, postanowiłem zrobić aktualizację do podsumowania moich innych gier + opublikować też dane z gier, dla których nigdy nie publikowałem danych. Dodatkowo chciałbym też zrobić krótkie podsumowanie całości mojego "gamedevu". Dodatkowo robię #AMA
Interesują cię kolejne statystyki z gierek, premiery gier + zarobki z nich? Obserwuj mnie :
Zapraszam do obserwowania tagu #DonislawDev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do
Lista Wołania (premiery gier, statystyki, alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.
Też warto wpadać na Social Media, czyli:
Facebook
Twitter
Linki do gry
Google Play
Amazon Store
Online
Gra (Fisherman) została wydana na Androida (Google Play, Amazon Store) + WebGL (Kongregate, Crazy Games). "Fisherman" to gra typu clicker/idle, naszym celem jest zarobienie jak największej ilości pieniędzy + zakup nowych ulepszeń. Gra została pobrana 740x (698x Google Play + 42x Amazon Store). Najwyższa liczba pobrań (jednego dnia) wynosi 434x. Wersja WebGL (Online) posiada:
17000 (Kongregate) zagrań
6000 Crazy Games zagrań
Razem 23000 zagrań
^Kongregate nowi gracze
Instalację Android:
Google Play:
Amazon Store:
Mapa użytkowników (Android, Google Play):
A jak wyglądają zyski?
Android:
$6,42 Unity Ads (reklamy video, odtwarzane, kiedy gracz chce, za obejrzenie reklamy jest nagroda)
$2.55 Chartboost (reklamy pełnoekranowe, widoczne tylko wtedy, kiedy gracz ma odpowiedni postęp w grze + jest 1x reklama na 5-8 minut, dodatkowo reklama video za nagrodę (jak nie ma reklamy w Unity Ads)). $2.55 to zysk z Google Play, zysk z Amazon Store $0 :P
Online (WebGL):
$32.53 Kogregate (płatne od ilości zagrań + ich jakości)
€13.97 Crazy Games (płatne od ilości zagrań + ich jakości)
Razem to daje nam...
~$57.41 (Od tego odjąć podatki, koszty grafiki i wszystkiego + nie wszystkie kwoty są wypłacalne + jest prowizja za wypłacenie + w niektórych miejscach jest wypłata tylko na PayPal a tam, jest gorszy kurs).
Jeśli chodzi o zakupy w aplikacji (IAP), to gra ich nie posiada, szczerze to spodziewałem się takiego wyniku, zresztą nigdy nic nie oczekiwałem, dlatego nigdy się nie zawiodłem(。◕‿‿◕。)
No dobra, nastał czas na ciekawsze statystyki:
Największa liczba ocen pochodzi (Android) z Xiaomi Redmi Note 4. Jeśli zaś chodzi o liczbę pobrań, to bardzo popularne są telefony: Redmi 4X i Redmi Note 4, inne urządzenia Xiaomi też są popularne(╭☞σ ͜ʖσ)╭☞ + duża liczbę stanowią pobrania z urządzeń firmy Samsung. Całkowity dzienny czas gry (w najlepszym dniu) to 8.68M sekund (~100dni) a całkowity dzienny czas gry na użytkownika to średnio 3.13k sekund (w najlepszym dniu). Dodatkowo w najlepszym dniu odnotowałem 38.53K kliknięć przycisku sklepu (liczyło tylko jeden sklep, główny) i 11k transportów (rozpoczętych),
* Najlepszy dzień = dzień z największą ilością pobrań.
^Myślałem, że wpadnie mi sporo 1 (miałem 2x wpadkę z crashowaniem się gry):
1. Zaktualizowałem Google Services SDK (do wyświetlania tabeli + medali Googla, starsza wersja coś słabo działała), żadnych błędów ani nic nie było, następnie sprawdziłem dodatkowo grę na swoim telefonie (Android 6), myślałem, że wszystko działa, a jednak( ͡° ͜ʖ ͡°), gra miała problemy z wersjami Android > 6 (crashowała się).
2. W sumie tutaj nic takiego nie robiłem, po prostu wypuszczałem aktualizację (małą), nagle po wypuszczeniu aktualizacji dostałem informację, iż gra się crashuje, okazało się, iż silnik podczas pakowania uszkodził assety (w spakowanej wersji gry), musiałem od nowa wszystko zaimportować.
Jednakże tę błędy nie wpłynęło na ocenę gry, dobrzy użytkownicy szybko zgłosili mi problemy z najnowszą wersją gry, błędy naprawiłem <24h (staram się trzymać zasady, iż dzień zgłoszenia błędu = dzień jego naprawienia),
Czas na obrazki:
Kraje (użytkownicy Android, Google Play):
Wersję Androida (Google Play):
Jeśli zaś chodzi o statystyki mojej gierki przed grą "Fisherman", czyli Zarsthor to:
Gra została pobrana 152x (111x Google Play + 41x Amazon store)
Oraz odnotowała ~7k zagrań (wersja online, WebGL). Co do zysków to:
$0 Chartboost, $0 Unity ads, $8.73 wersja online (WebGL).
* Wiem, że miałem już dawno podać te statystyki, ale nie chciałem tworzyć nowego znaleziska.
A i tutaj mam drobny bonus, po wydaniu Zarsthor postanowiłem stworzyć 2 małe gierki (chciałem zmienić swój plan wydawniczy i wydawać "większe" gierki na Androida + WebGL, a te mniejsze tylko dla WebGL, głównie skupiam się na prostych grach dla 2 osób), oto wyniki:
"Throw", czyli moja prosta gra, w sumie nawet dziś już nie pamiętam o czym (chyba coś się rzucało, przynajmniej tak sugeruje tytuł) uzyskała $10.4 zysku (Więcej niż Zarsthor, a dajmy na to, przy tworzeniu Zarsthor było x więcej pracy, taka ciekawostka). Gra uzyskała 12,162 zagrań
"Fish Eat Fishes", czyli kolejna gra dla dwóch graczy, tym bardziej ciut bardziej rozbudowany niż "Throw" uzyskała $47.77 zysku. Gra uzyskała 29,577 zagrań.
Jeśli zaś chodzi o całkowity zysk z moich wszystkich gier (8) to (6 wydanych na Androida + WebGL, 2 tylko na WebGL):
Unity ads
$144.24
Chartboost:
$114.54 (wyplata od $300)
Crazy Games: (portal z grami online)
$238.68
Kongregate:
$128.32
Razem = $625.78 (-$114 niewypłacalne, -podatki i -koszty grafiki i innych rzeczy).
Jeśli zaś chodzi o całkowitą liczbę zagrań moich gier (wersję online), to wynosi ona:
Zagrania:
Kongregate: 86,421
Crazy Games: 164,599
Razem: ~251k zagrań (tylko wersje online)
Ilość pobrań moich wszystkich gier (Android) wynosi:
Google Play: 11643x
Amazon Store: 1943x
Razem: ~13586 razem
Dodatkowo miałem 2 ze swoich 6 gier Androidowych na itch.io i dzisiaj zobaczyłem, że wpadło tam dodatkowe 6x pobrań gry bomb rain z itch.io i 59x gry tree tap (nigdy nie podawałem linka do swojego itch.io), więc dzisiaj postanowiłem też dodać tam swoją resztę gierek:
https://donislawdev.itch.io/
Czas na troszkę danych z "Social Media":
Facebook: 69 polubień
Twitter: 50 osób obserwuje.
Jeśli zaś chodzi o Wykop, to:
Tag #donislawdev obserwują 381 osoby, do mojej listy wołania zapisanych są 123 osoby Lista
Dodatkowo, jeśli chodzi o moje znaleziska to:
Dostałem 3x płomień
Oraz 4166 wykopów (razem)
Oraz: 985 komentarzy (znaleziska tylko)
Jeśli zaś chodzi o wyświetlenia znalezisk, to wychodzi jakoś 164.1 tysięcy (razem)
Jeśli zaś chodzi o MirkoBlog to Dostałem 6119 plusów (liczę tylko plusowanie moich wpisów), jeśli mnie pamięć nie myli, to najbardziej plusowany wpis dostał +2715 plusów i miał ~722 komentarze (ileż było wtedy odpisywania, chyba parę godzin odpisywałem na komentarze i PW ( ͡° ͜ʖ ͡°)).
A tutaj są dane z Reddit (razem):
Total Upvotes (po odjęciu downvotes): 945
Oraz komentarze (total): 441
Pewnie znowu zapomniałem o czymś wspomnieć, ale trudno, a tutaj bardziej szczegółowe dane:
Google Play i Amazon (pobrania):
Fisherman: Google Play Amazon Store Online
698 Google + 42 Amazon Store = 740 pobrań
Zarsthor: Google Play Amazon Store Online
111 Google + 41 Amazon store = 152 pobrań
Mirkowanie: Google Play Amazon Store Online
4118 Google + 49 Amazon Store = 4167 pobrań
Stickman: Google Play Amazon Store Online
549 Google + 533 Amazon Store = 1082 Pobrań
Money Tree: Google Play Amazon Store Online
5013 Google + 970 Amazon Store = 5983 Pobrań
Bomb Rain: Google Play Amazon Store
1154 Google + 308 Amazon Store = 1462 Pobrań
Dodatkowo moje gry są dostępne na Kongregate i Itch.io(Android)
Jeśli zaś chodzi o taką najbardziej "dochodową" grę to chyba jest nią "Fish Eat Fishes" oraz "Tree tap" + "Mirkowanie". No cóż, tak jak już wcześniej pisałem, nigdy nic nie oczekiwałem, dlatego się nigdy nie zawiodłem.
Przyszłe plany:
Teraz pewnie odpowiadam na pytania na PW + może parę pytań z AMA, jeśli zaś chodzi o gry, to rzucam gamedev(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■), nie no żartowałem:
Planuję wydać jeszcze parę aktualizacji do swojej ostatniej gierki, następnie zabieram się za tworzenie prostej gry WebGL (online) na 2 graczy (mam ją gotową w 10-15%), dodatkowo powoli projektuje sobie pomysł na moją kolejną główną grę, tym razem będzie to Tycoon, myślałem wcześniej, iż stworzę jakąś grę wojenną, ale jednak zawsze chciałem stworzyć jakiegoś Tycoona. Co do tematyki gierki, to nie chce jeszcze zdradzać zbyt wielu szczegółów (wciąż trwają pracę nad planem gry), jednakże tematyka tego tycoona będzie bardzo unikalna, jeszcze nigdy nie powstał Tycoon o takiej tematyce (jest to dość niszowa tematyka, jednakże w Polsce powoli zyskuje popularność). Dodatkowo myślałem też nad stworzeniem kolejnej gry o Wykopie, tym razem platformówki, ale to kiedyś :-}
Jeśli ktoś ma jakieś pytania, to zapraszam do ich zadawania. Dodatkowo chciałbym podziękować wszystkim ludziom z Wykopu i nie tylko za pomocą w tworzeniu gier, pomoc przy testach, zgłoszone błędy i wiele wiecej. Dziękuje też za każdy #WykopEfekt. Zawsze będę miło wspominał tworzenie Mirkowania (gry o Wykopie)( ͡° ͜ʖ ͡°)
W sumie to podczas takiego wydania gierek, to całkiem sporo się nauczyłem, a to dopiero początek, jak tworzyłem swoją pierwszą grę, to było to takie bardziej spontaniczne działanie, nic nie planowałem ani nic, po prostu tworzyłem, nie wiedziałem co, jaki jest zamysł gra. Marketing też nie istniał (pojawił się w dniu premiery gry). Dodatkowo odkryłem, iż "wydawanie" gry nie kończy się na jej stworzeniu, później dochodzi tworzenie aktualizacji, ciągła promocja, odpisywanie na ogrom wiadomości i wiele innych rzeczy.
*Skończyłem kompletować te dane o 5 nad ranem, miałem sporo problemów z ich uzyskaniem, dodatkowo wyniki między całkowitym zyskiem a dodaniem zysku z każdej gry (osobno) mogą się różnić o parę $ (dane się jeszcze aktualizują, opcjonalnie wcięło mi troszkę starych danych).
** Wciąż jestem amatorem (jestem zwykłym 20-latkiem, który pewnego dnia postanowił tworzyć gry), nie jest to AMA z profesjonalnym twórcą gier, dodatkowo proszę o traktowanie znaleziska jako ciekawostkę, nie jest to profesjonalna analiza zysków z gier i innych takich rzeczy.
*** Edytor Wykopu do tworzenia znalezisk to porażka, co wchodzę ponownie w edycję to jest inny układ tekstu, dodatkowo nie mogę dodawać linków, muszę wychodzić i wchodzić ponownie na znalezisko w celu dodania linków.
Wszystkie Gry Zostały stworzone w Unity (C# + JS do paru rzeczy w wersji WebGL)
Linki do gry
Google Play
Amazon Store
Online
Interesują cię kolejne statystyki z gierek, premiery gier + zarobki z nich? Obserwuj mnie :
Zapraszam do obserwowania tagu #DonislawDev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do
Lista Wołania (premiery gier, statystyki, alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.
Też warto wpadać na Social Media, czyli:
Facebook
Twitter
Poprzednie statystyki z gier:
Mirkowanie
Stickman RPG
Tree Tap
Bomb Rain
Komentarze (224)
najlepsze
Dzięki.
Czekałem na ten obrazek( ͡° ͜ʖ ͡°)
To szczerość( ͡° ͜ʖ ͡°), ogólnie staram się zawsze w grach umieszczać jakieś żarty, nawiązania do filmów i innych rzeczy zawsze to jakiś dodatkowy smaczek, na przykład w Fisherman na porcie widnieje napis "Wykop i Bogactwo", na skrzyni napis szef, a w kolekcjach są dwie butelki zielona i brązowa i tak też jest ukryty napis. Dodatkowo w decyzjach nawiedza nas Murwieckie #pdk, który może wlepić
Z mojego doświadczenia:
- samemu jest bardzo ciężko. Najlepiej mieć zespół 2/3 osobowy.
- bez iOS ciężko zarobić jak nie jesteś znany
- bez szumu w tzw mediach społecznościowych trudno się wybić
- robiąc grę najlepiej od razu znać grupę
20 lat, małe miasto (Jelenia Góra), Unity.
Zgadzam się z każdym zdaniem. Ogólnie WebGl w Unity słabo działa (w porównaniu do takiego PlayCanvas), ale widzę poprawę wraz z każdą nową wersją Unity. Wersję online (u mnie) pomagają w promocji wersji mobilnych + zawsze to dodatkowa liczba graczy. Obecnie chyba są 2 miliony aplikacji w Google Play i ponoć większość zysku należy do 1% twórców.
Dobre pytanie:
Razem = $625.78, niestety od tego trzeba odjąć $114.54 (niewypłacalne), zostaje $511.24 (od tego trzeba odjąć podatki + koszty grafiki i takich tam), czyli wychodzi ~1930zł (- koszty grafiki i - podatek), nigdy jakoś nie zgłębiałem się w "koszt" tworzenia gry, o ile mi pozwalał budżet, to kupowałem co się dało. Obstawiam, iż po podliczeniu "zysku" i odjęciu podatków + kosztów grafiki i innych, kwota będzie na minusie,
I see what you did there ( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡° ͜ʖ ͡°).
W grze jest jeszcze parę różnych takich śmieszków.
2. Ile zajmuje ci stworzenie gry (pytam o całkowity czas od pierwszej linijki do wydania ale też ile godzin dziennie poświęcasz na to)
3. Ile projektów gier porzuciłeś po drodze (powiedzmy że pytam o te gdzie powstał chociaż prototyp)
1. Na ten moment nie, we wrześniu odebrałem dyplom technika(taki nic nie warty świstek, ale jako papier toaletowy nawet dał radę( ͡° ͜ʖ ͡°)). Fisherman był tworzony bez takich żadnych dodatkowych obowiązków, jeśli zaś chodzi o resztę gier, to były tworzone, kiedy jeszcze chodziłem do szkoły.
2. Ciężko mi powiedzieć, każda gra jest na swój sposób "Unikalna", zawsze wszystko zaczyna się od pomysłu, później tworzenia dokumentu/zarysu
na 2 miliony aplikacji ogromna ilość gier cos tam wygeneruje ale nie osiągną limitów do wypłat, kasa zostaje u nich, bo nie zostanie wypłacona. Zwykłe okradanie twórców.
Tak to działa, tak naprawdę to mało kto nawet osiąga te limity wypłat( ͡° ͜ʖ ͡°), dodatkowo jak się wypłaci, to trzeba od nowa zbierać na limit. Jak zaczynałem to Chartboost miał $75 na PayPal, myślałem sobie ostatnio, że wypłacę forsę, ale mi się przypomniało, że usunęli PayPal (z listy wypłat), ale wiedziałem, że są wypłaty tylko od $100, ale są one tylko dla USA, dla
PS: Jaka technologia? Unity?
Unity, zależy od gry. Na dzień dzisiejszy w Google Play są pewnie z ~2 miliony aplikacji, więc konkurencja jest ogromna. Jakbym miał IAP w gierkach to obstawiam, iż wyniki byłby o wiele lepsze, reklamy na dla małych grup użytkowników, są słabym dochodem.
wole juz budowlanke, tutaj, zeby sie wybic wystarczy przyjsc trzezwym do roboty, odebrac telefon, posprzatac po sobie i wyjsc trzezwym z roboty ¯\_(ツ)_/¯
W sumie prawda( ͡° ͜ʖ ͡°).
Od strony finansowej, jakbym poświęcił ten czas na zwykła pracę, to mocno bym się wzbogacił. Jednakże bardzo cieszy mnie wydawanie nowych gierek, więc nie zamierzam zająć się budowlanką( ͡° ͜ʖ ͡°)