Wpis z mikrobloga

@matiit ktoś się niedawno pytał o pozycje czujnika w e46, i czy jak jest zepsuty to pokazuje -40.0 , już witałem się z gąską , odpisywałem, a tu bang, temat nie istnieje, nie pamiętam nawet nicku kto
@Arturrow: jest. tryb 'auto' zupelnie inaczej podziela temperature gora/dol i moc na tak mocno ujemnej temperaturze. spalanie delikatnie wieksze do osiagniecia temp roboczej - bogatsza mieszanka szybciej nagrzewa silnik. sprawdz sam
@emmwuu: silnik ma swoje czujniki osobne, w dieslach występuje podgrzewacz cieczy, który pobiera dane od czujnika w silniku. Na panelu klimy masz kratkę i za tą kratką znajduje się też czujnik.
@Arturrow: znasz zasade dzialania tego systemu? czy chcesz byc na sile madrzejszy. przejrzyj schemat el. klimatronika audi/vag/mercedesa i powiedz mi w jakim celu doprowadzany do nich jest odczyt temperatury zewnetrznej, czunika naslonecznienia (o ile wiesz co to jest bez patrzenia w wiki), temp silnika, czy predkosci samochodu.
btw. co ma podgrzewacz cieczy do tego?
że za kratką jest czujnik wiem, a widziales tez taki czujnik przy suficie? łaał
@emmwuu: a po 2 jeśli silnik jest zimny, to przy włączonej opcji auto klima działa na minimalnych obrotach, dopiero po osiągnięciu danej temp. silnika, tryb auto zwiększa obroty
@infidel92: klimatronik posiada 2 tzw. termistory, jeden znajduje się w nagrzewnicy a drugi przy tunelu powietrza na nogi, dodatkowo klimatronik pobiera dane z czujnika temp. silnika i po włączeniu opcji "auto" gdy silnik jest zimny klimatronik ustawia obr. i siłę nagrzewnicy na minimum, dzięki czemu pozwala silnikowi szybciej się nagrzać.