Wpis z mikrobloga

Trochę takie #chwalesie - mój pierwszy model zrobiony w ZBrush. Highpoli przeciwnika do gry, do której ogólnie robię część grafiki. Brakuje tylko maczugi no i tekstur, a potem lowpoli.
Muszę przyznać, że komfort pracy nad postacią w Zbrushu a Maxie to nieba a ziemia, w Maxie nawet w połowie tak dobry model mi nie wychodził, a z tego jak na pierwszy raz jestem bardzo zadowolona. Tutaj modelowanie jest frajdą, a tam zrobienie postaci było dla mnie męczące.

Chętnie przygarnę w ogóle protipy co do pracy w Zbrushu bo to moje pierwsze kroki :)

#zbrush #grafika #grafika3d #modelowanie
Skaje - Trochę takie #chwalesie - mój pierwszy model zrobiony w ZBrush. Highpoli prze...

źródło: comment_L4WkluukRq06EyhSeQf6gdqqUnP83NZX.jpg

Pobierz
  • 19
@adrianprzetocki: 600K.
Generalnie już jakieś tam assety do gry czy postacie robiłam i oglądając tutoriale chce na bazie tego wymodelować lowpoli no i potem rzecz jasna wypalić normalki i nałożyć tekstury. Na razie mam taki podział pracy, w sumie taki znam :D

@Gooby: No dla mnie na tę chwilę w Maxie to tylko jakieś wnętrza czy coś.
@d_____b: Szczerze, Max mnie często wkurza, a tutaj jest po prostu fajnie modelować ;)

@Gooby: Dzięki!
Tablet mam jakiś stary Bamboo, może sprawdzę pryz okazji kiedyś jak z nim idzie :D
@Skaje:

chce na bazie tego wymodelować lowpoli no i potem rzecz jasna wypalić normalki i nałożyć tekstury


@Skaje: bardzo prosto

Zduplikuj jeden model i nazwij jeden lp a drugi HP
dajesz na LP i właczasz Plugins/Decimation Master / Prepoces Current

I daj narpierw defaultowe Decimate Current i tam masz 3 slidery ustaw tak żeby było ok ~10k albo mniej jak chcesz w zależności jaki model to będzie i jak dokładny.
@zielonymirek: Na sculpting jako taki raczej nie :P Ja zaczynałam od maxa bo ogólnie w tamtym semestrze miałam przemdiot - modelowanie i animacja, plus projektowanie gier komputerowych. Na tym pierwszym Max był pokazany jako jedyny, a to były moje początki, assety do gry też robiłam w Maxie bo to akurat się tam nieźle robi. Nic innego na początku nie znałam ;d
@Skaje: Zremesher się daje z tego co zauważyłem tylko po to żeby z trinagle które dostaniemy z decination mastera na quady zamienić jak byś teraz chciała zamienić 600k na trójkąty to w cholerę to zajmie a tak z 10k to pare sekund
@Gooby: 3dsmaxem i tak się nie da rzeźbić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Co do Twojego przepisu na low poly to bardzo prymitywny. W przypadku modeli low poly (a do gier juz wogóle) niezwykle ważna jest topologia siatki (chciażby dlatego ze model jest później szkieletowo animowany). Wiec żadne magiczne automaty typu decimation czy zRemesher nie pozwolą Ci uzyskać ładnej siatki. Do low poly tylko ręczna retopologia high poly,
@zielonymirek: tak tylko możesz jeszcze dać powiedzmy model z tymi 10k i dać project na tym dużym.
Fakt można ręcznie to robić ale mi się nie chce wolę np dać kamień i w lp po przesuwać/połączyć punkty w maxie