Wpis z mikrobloga

Będą #gorzkiezale i trochę #boldupy. Zrobiłem wczoraj ponad 1000 km, w tym pokonałem (inaczej się tego nie da określić, jak walkę) trasę z Berlina do Krakowa. I powiem wam, że to, co dzieje się na polskich drogach to jest chore. Ostatni raz przekraczałem granicę w Olszynie dwa lata temu, bo normalnie jeżdżę przez Świecko. Miałem nadzieję, że w końcu coś się zmieniło, ale nie.

1. Po przekroczeniu granicy masz wrażenie (zwłaszcza po pokonaniu setek km po zachodnich autostradach), że znalazłeś się w kraju trzeciego świata. Odcinek DK18, chociaż nie jest autostradą, jest gorszy, niż drogi które widziałem w Kazachstanie. Płyty betonowe pamiętające zapewne poprzedniego właściciela tych terenów, z luzami pomiędzy nimi, odpadającym asfaltem z łat itd. to tylko namiastka przeżyć. i tak nie wygląda jakiś fragment, 500 metrów, 3 kilometry, czy nawet 10 kilometrów. Tak wygląda ponad 70 KILOMETRÓW do węzła w Krzyżowej, ich pokonanie trwa wieczność, a zmęczony byłem bardziej niż po 400 wcześniejszych kilometrach. Auto krzyczy, wyje i prosi, żeby je stamtąd zabrać, a zawieszenie pracuje bardziej niż na rajdzie Dakar. (pic rel) Jak to jest, że główna droga z Berlina do Wrocławia, przy samej granicy, nie jest wyremontowana od tylu lat. No nie potrafię tego pojąć. Tym bardziej, że tam kwestia jest tylko wymiany nawierzchni.

2. Wjeżdżamy na A4. Ja rozumiem, że trzeba robić remont, że się wszystko zużywa, ale jak to jest, że w Niemczech zawsze jak jest zwężenie, to nie ma aż takich korków, jak na tym produkcie autostradopodobnym. Pół godziny stania przed każdym to minimum. A są trzy. Tydzień temu jechałem z Wro do Krakowa, to były cztery.

I teraz kolejny żal. Jak mnie #!$%@?ą Janusze kierownicy, strażnicy Teksasu, którzy blokują przed zwężeniem lewy pas, żeby jakiś cwaniak nie pojechał metodą zamka błyskawicznego i dojechał do końca. Nie, korek jest #!$%@? na 5 kilometrów, a drugi pas pusty, bo taki sobie zablokuje pas. Pytam się, gdzie jest policja?

3. Pobieranie opłat za tę autostradę uważam za wysoce niesprawiedliwe, chodzi mi o ten remont, ale to już inna sprawa.

4. Dlaczego na autostradzie, na której ruch przekroczył szacunki dla 2030 r. (sic!) po pierwsze nie robi się tego remontu 24h na dobę, a po drugie nie dobuduje trzeciego pasa? Nie chce mi się szukać, ale gdzieś było napisane, że GDDKiA spodziewała się w 2030 r. ruchu ok. 50 tys. samochodów na dobę, a na A4 wynosi już obecnie ponad 70 tys.

Nigdy się w tym kraju nic nie zmieni.

#polskiedrogi #drogi #januszekierownicy #samochody #ruchdrogowy #gddkia
  • 13
@asfalt6:
2. Policja jest tam gdzie dostała zgłoszenie. Zadzwoniłeś i zgłosiłeś, że szeryf blokuje pas?
4. Jaka kasa przeznaczona dla firmy remontującej tyle robią. Byłaby większa kasa i wymóg robienia 24h/dobe to by robili
@asfalt6:

Odcinek DK18, chociaż nie jest autostradą, jest gorszy, niż drogi które widziałem w Kazachstanie.


Zapewniam Cię, że na Ukrainie byłby to pokazowy fragment autostrady z przeznaczeniem na awaryjne lądowania samolotów ze względu na jakość.

jak to jest, że w Niemczech zawsze jak jest zwężenie, to nie ma aż takich korków, jak na tym produkcie autostradopodobnym.


i sami sobie odpowiadamy...

GDDKiA spodziewała się w 2030 r. ruchu ok. 50 tys. samochodów
@asfalt6: heheh, pozdrawiam. 1 pod Częstochową, autokar nie może jechać standardowe 9 dyszek po prawym pasie, bo wyrzuca w powietrze tak, że pasażerowie podskakują w fotelach, a w tych wykręcają się śrubki. i normalnie kierowcy uciekają na lewy, a prawym pasem wyprzedzają osobówki.ʕʔ
@asfalt6:
Ciesz się, żeś wczoraj się nie załapał na wypadek na wysokości Brzeg-Lewin Brzeski. 1.5h stania w korku by się dowiedzieć że A4 zamknięta i nie ma szans przejechać, zwrot bojowy (na szczęście! remont jest i się da zmienić kierunek jazdy na autostradzie!!!) i kolejne prawie 1h stania w korku do zjazdu z tej autostrady (tymi samymi bramkami, którymi wjechałem).
I tutaj zonk, bo system A4 się wysrał - nie może