Aktywne Wpisy
Od tygodnia mieszkam w Gdyni. Od tygodnia codziennie stoję w korku z powodu wypadku na obwodnicy 3m. Pytanie do lokalsów. Czy trafiłem na jakiś czarny tydzień czy taki mamy tutaj klimat?
Dodam, że we Wro codziennie dojeżdżałem obwodnica i wypadek zdążał się 2-3 razy na rok ale nie.
#gdynia #gdansk #polskiedrogi
Dodam, że we Wro codziennie dojeżdżałem obwodnica i wypadek zdążał się 2-3 razy na rok ale nie.
#gdynia #gdansk #polskiedrogi
Yakooo +382
Niesamowite, że słychać naszych kibiców głośniej niż na narodowym.
Na narodowym to jest #!$%@? piknik, a nie twierdza piłkarska. Powiedzmy sobie szczerze...
#mecz
Na narodowym to jest #!$%@? piknik, a nie twierdza piłkarska. Powiedzmy sobie szczerze...
#mecz
mam dylemat i potrzebuję pomocy od kogoś z doświadczeniem. Chcę sobie kupić nowy samochód, ale nie wiem czy brać #benzyna czy #diesel . Nie mam jakoś przekonania do LPG. Wybieram w sumie pomiędzy 1.4 TSI albo 2.0 TDI, oba 150KM, oba z 6-biegowym DSG, więc generalnie #vag
Myślę, że całkiem sporo jeżdżę w długich trasach. W obecnym samochodzie mam nastukane 112 tys. km po lekko ponad 3 latach. Pracuję za granicą i mam długie dojazdy do pracy. Zazwyczaj wracam do Polski raz na 2-3 tygodnie. Zanosi się na to, że będę trochę częściej. Wtedy robię po 400-600-800 km w jedną stronę. Zależy od tego gdzie pracuję. Na miejscu staram się wybierać hotel czy mieszkanie raczej blisko pracy, żeby rano pospać 5 minut dłużej. ;) Teraz mam na przykład tylko 3 km.
Jak w takiej sytuacji sprawuje się diesel? Pewnie nie rozgrzeje się zanim dojadę. Trasę mam bez korków, 2 razy światła po drodze. Kiedy wracam z pracy to często zatrzymam się jeszcze w połowie drogi pod sklepem. Czy częste krótkie trasy zapchają mi DPF i będę musiał co 3 dni lecieć na autobahnę, żeby go przedmuchać? Dlaczego nie robią przycisku, który aktywuje wypalanie? Sam bym go sobie włączył w dogodnym momencie. (╯°□°)╯︵ ┻━┻ Z drugiej strony czytałem, że ludzie kupują diesel i jeżdżą tylko po mieście, więc nie wiem jak to wygląda w praktyce.
Jak obliczałem to po 120000 km przy wakacyjnych cenach diesel by mi się zwrócił. Doliczając jeszcze do tego, że część paliwa tankuję w Niemczech to tym bardziej. Tylko nie wiem czy wymiany koła dwumasowego i innych pierdół nie zjedzą całych oszczędności. Moją główną motywacją do kupna diesla jest to, żeby móc trochę szybciej przejechać trasę w tej samej lub niższej cenie. Z tego co zauważyłem to spalanie w benzynie dość szybko wzrasta wraz z prędkością, a to przekłada mi się na wyższe koszty. Przy dieslu nie jest to aż takie odczuwalne.
Na razie jestem za dieslem. W razie czego będę płacił i płakał (nie no, dobra, nie będę, ale będę narzekał), krzywda mi się nie stanie.
Gdyby ktoś obeznany w temacie pomógł mi rozwiać wątpliwości to byłbym wdzięczny.
#samochody #vag #paliwo #dylemat #obrazekdlazwiekszeniaatencji
Co to znaczy, żeby czekać aż świece zgasną? Chodzi o kontrolkę na wyświetlaczu? Jeśli dobrze rozumiem to chodzi o to, że kiedy kontrolka gaśnie to świece są na max rozgrzane i gotowe do odpalenia silnika.
Mój jeden znajomy narzeka na DPF w Chevrolecie, że czasem włączy mu się wypalanie jak podjeżdża na parking i musi przerywać.
O tych świecach to nie tak do końca, np. w moim świece się nie włączają przy temperaturach powietrza powyżej 5 stopni, bo nie ma takiej potrzeby. Natomiast dobrze jest czekać aż kontrolki zgasną w każdym aucie. Żeby DPF się zapychał to musi być albo kijowe paliwo, albo non stop krótkie odcinki, albo lejące
No mam nadzieję. Na tych 3 km nie zamierzam czekać, bo pałować nie będę na zimnym. :P Czasem jednak się zjeżdża prosto z autostrady na parking albo stację i wtedy chyba lepiej poczekać. Zwłaszcza jak się jechało 3h ponad 100 km/h.