Wpis z mikrobloga

Witajcie Mirki,

mam dylemat i potrzebuję pomocy od kogoś z doświadczeniem. Chcę sobie kupić nowy samochód, ale nie wiem czy brać #benzyna czy #diesel . Nie mam jakoś przekonania do LPG. Wybieram w sumie pomiędzy 1.4 TSI albo 2.0 TDI, oba 150KM, oba z 6-biegowym DSG, więc generalnie #vag

Myślę, że całkiem sporo jeżdżę w długich trasach. W obecnym samochodzie mam nastukane 112 tys. km po lekko ponad 3 latach. Pracuję za granicą i mam długie dojazdy do pracy. Zazwyczaj wracam do Polski raz na 2-3 tygodnie. Zanosi się na to, że będę trochę częściej. Wtedy robię po 400-600-800 km w jedną stronę. Zależy od tego gdzie pracuję. Na miejscu staram się wybierać hotel czy mieszkanie raczej blisko pracy, żeby rano pospać 5 minut dłużej. ;) Teraz mam na przykład tylko 3 km.

Jak w takiej sytuacji sprawuje się diesel? Pewnie nie rozgrzeje się zanim dojadę. Trasę mam bez korków, 2 razy światła po drodze. Kiedy wracam z pracy to często zatrzymam się jeszcze w połowie drogi pod sklepem. Czy częste krótkie trasy zapchają mi DPF i będę musiał co 3 dni lecieć na autobahnę, żeby go przedmuchać? Dlaczego nie robią przycisku, który aktywuje wypalanie? Sam bym go sobie włączył w dogodnym momencie. (°° Z drugiej strony czytałem, że ludzie kupują diesel i jeżdżą tylko po mieście, więc nie wiem jak to wygląda w praktyce.

Jak obliczałem to po 120000 km przy wakacyjnych cenach diesel by mi się zwrócił. Doliczając jeszcze do tego, że część paliwa tankuję w Niemczech to tym bardziej. Tylko nie wiem czy wymiany koła dwumasowego i innych pierdół nie zjedzą całych oszczędności. Moją główną motywacją do kupna diesla jest to, żeby móc trochę szybciej przejechać trasę w tej samej lub niższej cenie. Z tego co zauważyłem to spalanie w benzynie dość szybko wzrasta wraz z prędkością, a to przekłada mi się na wyższe koszty. Przy dieslu nie jest to aż takie odczuwalne.

Na razie jestem za dieslem. W razie czego będę płacił i płakał (nie no, dobra, nie będę, ale będę narzekał), krzywda mi się nie stanie.

Gdyby ktoś obeznany w temacie pomógł mi rozwiać wątpliwości to byłbym wdzięczny.

#samochody #vag #paliwo #dylemat #obrazekdlazwiekszeniaatencji
Yelonek - Witajcie Mirki,

mam dylemat i potrzebuję pomocy od kogoś z doświadczenie...

źródło: comment_coCHNWNZiGcAab3c7AgwJgSNKhZ03TEV.jpg

Pobierz
  • 15
@kowzan: Generalnie to czytałem i podobno problemy się skończyły. Będę kupował auto z tego rocznika, więc nie spodziewam się już takiego wielkiego brania oleju.
@Yelonek: jesli co 2 tygodnie i tak jedziesz dluga trase to DPF ci sie nie zapcha. Ja bym brał TDI, więcej kilometrów na baku zrobisz, no i spalanie tak nie wzrasta przy pałowaniu albo w mieście tak jak benzyna. W ogóle mi się przyjemniej jeździ dieslem. TSI nie są zbyt wychwalane.
@Yelonek: TDI to dobry wybór na długie trasy, tylko go szanuj, pamiętaj, żeby nie narażać na nagłe zmiany temperatury, dbaj o to by świece były w porządku i nie zapalaj, zanim nie zgasną w zimie(latem też, ale w lato mają już odpowiednią temperature nawet gdy nie pracują). Nie rozumiem czemu silniki benzynowe vagu mają problemy, gdy są używane na krótkich jazdach po mieście(nierówne obroty itp.), przecież po to są silniki benzynowe,
@Yelonek: zależy ile tym autem chcesz pojeździć. Jak do końca gwarancji to bierz diesla, do 3 lat/120 k km przy prawidłowej eksploatacji też się nic nie powinno #!$%@?ć. Kupujesz w Polsce czy DE?
@99881122: @Teec: Właśnie większy zasięg i spalanie przy wyższej prędkości mnie kuszą.

Co to znaczy, żeby czekać aż świece zgasną? Chodzi o kontrolkę na wyświetlaczu? Jeśli dobrze rozumiem to chodzi o to, że kiedy kontrolka gaśnie to świece są na max rozgrzane i gotowe do odpalenia silnika.

Mój jeden znajomy narzeka na DPF w Chevrolecie, że czasem włączy mu się wypalanie jak podjeżdża na parking i musi przerywać.
@Sepang: Raczej w Polsce. Ledwo rozumiem polskie przepisy podatkowe, a jakbym wziął sobie na głowę jeszcze wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru to już bym musiał wynająć chyba jakiegoś specjalistę. (,)
@Yelonek: ja starym 1.9 TDI 110KM 4 osoby + bagaże, prędkości 150-170kmph i spalanie w lecie poniżej 7.
O tych świecach to nie tak do końca, np. w moim świece się nie włączają przy temperaturach powietrza powyżej 5 stopni, bo nie ma takiej potrzeby. Natomiast dobrze jest czekać aż kontrolki zgasną w każdym aucie. Żeby DPF się zapychał to musi być albo kijowe paliwo, albo non stop krótkie odcinki, albo lejące
@Yelonek: Zależy od samochodu, ale chodzi o to, że diesle uwielbiają jak się je delikatnie, ale długo użytkuje. Podczas zapalania diesla na wyświetlaczu masz ikonke świec (takie zapętlone), to oznacza, że świece się nagrzewają, odpalać diesla należy jak najszybciej po tym, gdy ikonka świec zgaśnie. W nowych samochodach zazwyczaj nie masz na to wpływu, robi to za Ciebie komputer, po naciśnięciu przycisku start engine komputer sam odpali samochód dopiero, gdy świece
@99881122: > nie przesadzajmy z 5 minutami przed gaszeniem, wystarczy ostatnie kilometry spokojnie jechac

No mam nadzieję. Na tych 3 km nie zamierzam czekać, bo pałować nie będę na zimnym. :P Czasem jednak się zjeżdża prosto z autostrady na parking albo stację i wtedy chyba lepiej poczekać. Zwłaszcza jak się jechało 3h ponad 100 km/h.
@Yelonek: no wystarczy nieco logicznego myślenia, 3km przed zjazdem puszczasz gaz (hamując silnikiem, chłodzisz turbo), nastepnie dojeżdżasz z mniejszą predkością, koło 100 do parkingu, na parkingu możesz minute poczekać, ale to wszystko tylko jak naprawdę jechałeś dłuższy czas powyzej 140kmph. Nie wiem skąd w ludziach takie skrajne poglądy jakie to turbo delikatne, przecież samochód jest zaprojektowany w sposób nieco idiotoodporny, i przy normalnym użytkowaniu turbo się nie zaciera. Zaciera się np
@Yelonek: wydaje mi się że ludzie kupują zajeżdżone auta, oszczędzają na ekspoatacji, a później wielki żal że to wszystko takie delikatne. Ja mam 17 letnie TDI, i jak jade w trase 1500km, to po 20km juz go nie żałuje tylko dostaje w dupe, przed gaszeniem tak jak pisałem wyżej, i wszystko jest git. Jestem przeczulony jeśli chodzi o auto tzn. dość często wymieniam filtry, robie sobie logi dynamiczne, ale to tylko