Aktywne Wpisy
giga_jablecznik +204
#facebookcontent #heheszki
Dołączyłem do grupy Zielarki, Szeptuchy, Wiedźmy, Wiedźmini na fb i świetnie się bawię
Dołączyłem do grupy Zielarki, Szeptuchy, Wiedźmy, Wiedźmini na fb i świetnie się bawię
mirko_anonim +2
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Ja 32 lvl w tym roku. Moja #rozowypasek skończyła 28. Jesteśmy ze sobą od 2 lat. Mieliście już rozmowę o dzieciach? Jak przez to przebrnąć? Moja cały czas naciska, że ją już praca w banku męczy. Chce bachora, bo nie wie ile jej jeszcze placówka będzie działać, bo jej zegar biologiczny tyka, bo dziecko po 30 to będzie z downem itp. #!$%@? mnie to już, bo nie jestem na
Ja 32 lvl w tym roku. Moja #rozowypasek skończyła 28. Jesteśmy ze sobą od 2 lat. Mieliście już rozmowę o dzieciach? Jak przez to przebrnąć? Moja cały czas naciska, że ją już praca w banku męczy. Chce bachora, bo nie wie ile jej jeszcze placówka będzie działać, bo jej zegar biologiczny tyka, bo dziecko po 30 to będzie z downem itp. #!$%@? mnie to już, bo nie jestem na
Rozejść się?
- Tak 65.3% (198)
- Nie 8.3% (25)
- Zrobić bachora 14.9% (45)
- Zrobić bachora później i przetrwać gadanie 11.6% (35)
Dzisiaj postanowiłem skrobnąć, bo jak ostatni raz jeździłem samochodem w pełni elektrycznym, było tym spore zainteresowanie (wtedy było to Renault Zoe). Tym razem spędzam klika dni z Volkswagenem e-Up!-em. Dla mnie ten samochód z wyglądu to jest dokładnie to, co zbudowałoby Apple, gdyby faktycznie wyprodukowali iCara.
W praktyce nie różni się szczególnie od tego, co do tej pory znałem w autach elektrycznych. Poza jedną różnicą. Za pomocą dźwigni "zmiany biegów" można wybierać między trzema stopniami rekuperacji energii z hamowania. To znaczy, że mamy wpływ na to, jak mocno samochód hamuje silnikiem. Genialne w swojej prostocie. Normalnie w samochodach elektrycznych po puszczeniu "gazu" gwałtownie wytracamy prędkość, akumulatory szybko się ładują. Tutaj w zależności od sytuacji na drodze możemy wolniej odzyskiwać energię i dotoczyć się dalej na wybiegu lub bardzo gwałtownie zahamować silnikiem. Nie mogłem dopatrzeć się w odbiciach na samochodach jadących za mną, ale na pewno na trzecim stopniu rekuperacji, czyli na najbardziej intensywnym włączają się już światła stopu.
Zasięg tego srajtka wczoraj przy pełnym naładowaniu wynosił 121 km (w momencie wyjeżdżania z salonu). Później przejeździłem nim po nieście w różnym natężeniu ruchu jakieś 44 km (tak wynika z obliczeń na mapach google'a). Zasięgu zostało 68 km. To znaczy, że prawie 10 km wyparowało. Przypuszczam, że jest to efekt problemów z przewidywaniem wydarzeń na drodze w godzinach szczytu. Trudno sobie zostawić większą przerwę na wybieg przed poprzedzającym autem, bo zaraz ktoś wskakuje w lukę na moim pasie. Przypuszczam, że łatwiej byłoby utrzymać spalanie bliżej teoretycznego poziomu, gdyby jeździło się tym wynalazkiem wyłącznie poza godzinami szczytu. Dodam jeszcze, że większość wczorajszego dystansu przejechałem w trybie Eco+ - czyli z wyłączonym ogrzewaniem, klimatyzacją i z obciętą mocą.
Poza tym samochód robi przyjemne wrażenie. Dzięki temu, że zamiast 3-cylindrowego kaszlaka e-upa napędza prąd, jest w nim cichutko. Gdyby sama buda była lepiej wyciszona, byłoby jak w rollsie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak zawsze chętnie odpowiem na Wasze pytania w komentarzach.
W ciągu najbliższego miesiąca będę miał jeszcze Mercedesa GLE 350 CDI, Alfę Romeo Giuliettę QV (jeśli nikt jej nie rozbije) i wybieram się na prezentację nowego Audi A4. Jeśli którykolwiek z tych samochodów bardziej Was interesuje, też walić śmiało w komentarzach.
#samochody #motoryzacja #volkswagen
_________
Jeśli chcesz poczytać więcej o pracy dziennikarza motoryzacyjnego, autach wszelkiej maści i fotografii samochodowej zachęcam do obserwowania mnie lub mojego tagu: #mzcars
@Dziekan5: przeczytałem "e-upsa" i zastanawiałem się czemu dodałeś do UPSa e i co ono oznacza :D
@pogop: W Polsce? Tego samochodu nie ma co prawda na stronie volkswagen.pl, ale znalazłem informację, że to ma kosztować w PL 111 390 zł (w innym miejscu mowa o ponad 100k). Czy to wystarczy za odpowiedź? ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Dziekan5: po #!$%@? taka jazda teraz bez ogrzewania
@Dziekan5: w zupełności XD
@grzemach: Mieszkam w bloku, więc nie bardzo jest jak ładować z domu. Poza tym z gniazdka 230 V od zera ten samochód ładuje się 13 h. Po prostu jutro rano pojadę na Emilii Plater. Tam jest stacja ładowania i pewnie posiedzę tam ze 2-3 h, żeby dobić na maxa.
Czemu w testach aut spalinowych nie
@HetmanPolnyKoronny: To już Ci mogę powiedzieć, że z automatu zmiana z trybu Eco+ do Normal,
@Dziekan5: poka poka!
Ja ostatnio widziałem tą nową na osiedlu, to się prawie spuściłem przy niej - taka piękna!