Wpis z mikrobloga

Czy to normalne, że #superpromo w PKP kilka sekund po 1 godzinie nie istnieje? Próbujesz znaleźć sensowne - tanie połączenie miesiąc przed to bilety zamiast 98zł (Gda-Kat, EIP) to 132zł. Zabawne jest to, że cena 1 klasy była przez dobrą godzinę równa 138zł, czyli tylko o 6zł drożej niż 2 klasa (obecnie kosztuje tylko 246zł). Myślicie, że ktoś ma postawionego bota który kupuje wszystkie bilety superpromo czy #pkp leci w ciula?
Dodam, że bilety chciałem kupić dosłownie z zegarkiem w ręku - kilka sekund po 1 (przerwa techniczna) i nie dało rady by wyłapać najtańsze.

#kiciochpyta
  • 18
@Kemsan: myślę, że to dynamiczny system sprzedaży, nie jest powiedziane ile biletów danego dnia jest w superpromo

dlaczego takie coś? po co sprzedawać bilety za 49zł, skoro więcej zrobią sprzedając więcej tych droższych

Pendolino to typowy pociąg komercyjny
@Kernel_poza_kontrolo: Próbowałem - nie da rady, zmieniałem ip, nawet lokalizację (realną - znajomy) i nie da rady.
@Reggy: Czyli mówisz, że nie działa to na zasadzie JEDNA PULA -> DRUGA -> TRZECIA, tylko konkretny dzień może być dostępny 1 bilet superpromo, trzy dni później - 2, a nawet dzień przed odjazdem też 1 bilet? Myślałem cały czas, że system jest na zasadzie puli 'do wyczerpania'
@Kernel_poza_kontrolo: Będę patrzył, kupiłem na dwa dni wcześniej (a czemu by nie jechać w środę), na szczęście jest cały czas opcja 'zamiany biletu'. Dziwne, że obecnie jest oferta -20% gdy w sumie nie minęło 8h od wypuszczenia biletów.
Najlepsze jest gdy do nich napiszesz w tej sprawie, straszą paragrafami i artykułami od razu, 0 sensownej odpowiedzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Kemsan: jeśli mam być szczery to na pociągi poniedziałkowe/piątkowe w godzinach szczytowych tych biletów superpromo jest dosłownie kilka(naście) na cały pociąg. Tak jak @Reggy napisał - na każdy pociąg jest różna ilość biletów superpromo i nie jest ona dokładnie znana. Z tego co rozmawiam z ludźmi to dosyć sporo osób mówi że czai się w nocy zaraz po przerwie technologicznej na zakup biletu 30 dni przed, zwłaszcza jeśli to są wspomniane
@grzegoor: Wiesz, nie dziwiłby mnie ten fakt gdyby nie to, że wyszukiwałem na bieżąco połączenie przed końcem przerwy technicznej tak by trafić od razu na jej koniec - zaraz po jej zakończeniu nie było co zbierać. Nie rozumiem, może pkp coś mataczy i ukrywa, albo ich system tak działa.
@Kemsan: nieoficjalnie powiem Ci, że za syf związany z systemem sprzedaży i rezerwacji w większości przypadków odpowiada PKP Informatyka. Ja się cały czas nie mogę nadziwić czemu PKPIC nie zainwestuje w swój własny system zamiast pompować cały czas to obecne dziadostwo.
@grzegoor: Raz przydarzyło mi się tak, że przed wyborem biletu pokazywało cenę 98zł, po wybraniu klasy/miejsca - na panelu końcowym (tuż przed zapłatą) cena magicznie zmieniała się na 180zł. Niezależnie od ustawienia, wybrania konkretnego miejsca, przedziału - cena za drugą klasę zmieniała się z 98zł na 180zł.

Odpowiedź PKP? Masa paragrafów + informacja, że to co na stronie nie jest umową wiążącą. Ale wprowadzać w błąd klienta to już można.
@Kemsan: Wiesz, ja nie chcę bronić PKPIC tylko piszę jak jest. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Sam chciałem kiedyś kupić bilet dla pracownika + tania kuszetka przez stronkę ale się nie dało - kiedy wybierałem bilet normalny + kuszetka już się dało. System jest jaki jest. Potwierdzenie moich słów masz na dole wyszukiwarki:

Dostawca usługi PKP Informatyka spółka z o.o.
@grzegoor: Mi się tam żadna przygoda z PKP nigdy nie stała - co najwyżej max. opóźnienie 30min (do przeżycia), ale ich system rezerwacyjny jest tragiczny. Nadal nie rozumiem sensu wpisywania numeru wagonu + miejsca - jakby nie można było zrobić opcji ala kino - wiesz co jest zajęte, wiesz czy wejdziesz ze znajomymi i będziesz obok nich/blisko siedział, no ale po co.
@Kemsan: Kobitki w kasach biletowych korzystając z rPOSa mają dokładnie to samo - ręcznie wstukują wskazane miejsca, a podgląd ogranicza się do % zajętości wagonu.
Jeśli chcesz miejsce np. przodem do kierunku jazdy na EIP to niektórzy kasjerzy mają wydrukowaną mapkę siedzeń i wtedy sprawdzają które są przodem i wstukują konkretne miejscówki, ale trzeba mieć na uwadze że kasjerzy mogą nie mieć do końca wiedzy który wagon (1 czy 7) będzie
@grzegoor: jak wyszedł na jaw pomysł PKP Cargo by zrezygnować z usług PKP Informatyki to mało co strajku na kolei nie było. Myślę że nie tak łatwo się pozbyć ich przyjaźni.