Aktywne Wpisy
zloty_wkret +87
Dlaczego świadomi mężczyźni wybierają za żony 10-15 lat młodsze od siebie dziewczyny?
Bo prawdopodobieństwo, że taka dziewczyna będzie życiowo "czysta", bez przejść, dziwnych akcji, bez wielu grzechów, karuzeli kutang jest bardzo wysokie. Nie ma nic piękniejszego u kobiety jak czystość, niewinność, szlachetność. Taka dziewczyna nigdy nie straciła kręgosłupa moralnego, nigdy nie zrobiła nic wbrew sobie. Jest jak nierozwinięty, rzadki kwiat, który trzeba pielęgnować, żeby pokazał swoje piękno.
Wam wmówiono, że rozwiązłość, niedbanie
Bo prawdopodobieństwo, że taka dziewczyna będzie życiowo "czysta", bez przejść, dziwnych akcji, bez wielu grzechów, karuzeli kutang jest bardzo wysokie. Nie ma nic piękniejszego u kobiety jak czystość, niewinność, szlachetność. Taka dziewczyna nigdy nie straciła kręgosłupa moralnego, nigdy nie zrobiła nic wbrew sobie. Jest jak nierozwinięty, rzadki kwiat, który trzeba pielęgnować, żeby pokazał swoje piękno.
Wam wmówiono, że rozwiązłość, niedbanie
R_O_T_T_E_N +767
Na zdjęciu citroen XM, ale Xantia też może być. Tutaj opis posiadacza Xantii:
Dojeżdżam do skrzyżowania... Po naciśnięciu na hamulec czuję jak mój samochód schodzi do lądowania. Miękko przysiada zbliżając się do asfaltu. Nie nurkuje. Nie szarpie. Trzyma idealny poziom. Po chwili puszczam hamulec. Wóz natychmiast płynnie idzie w górę. Gość z terenówki patrzy na mnie ze zdziwioną miną. Nie wie co się dzieje. Zielone. Wrzucam bieg i zdecydowanie ruszam. Tył samochodu przysiada jak klacz spięta ostrogami i auto zrywa się do lotu. Po chwili tracę kontakt z jezdnią. Lecę tuż nad nią. Tylko kierownica przypomina, że gdzieś tam w dole są koła... /.../ /.../ Mając Xantię jeżdżę wolniej niż kiedyś, choć przecież mogę jeździć szybko. Jednak nie spieszę się. Niech ta przyjemność trwa.../.../" Moje auto jest krajowe, zakupione w serwisie Citroena z przebiegiem 112tys km. W wyposażeniu: Abs, klimatyzacja automatyczna, 4 poduszki, wspomaganie, el. szyby, sterowanie radiem z kierownicy - za śmieszną na tle konkurencji cenę. Rewelacja. Ogólnie mówiąc, Xantia to bez wątpienia jeden z najładniejszych samochodów jaki można zobaczyć na polskich drogach. Jego ponadczasowa linia nigdy się chyba nie zestarzeje. Jednak nie jest to auto dla każdego, lecz tylko dla tych którzy nie boją się wyjść poza stereotyp i myśleć inaczej. Xantia to Wóz dla indywidualistów. Nie znosi bezmyślności czy też niedbałości użytkowników i mechaników. Hydrpneumatyczne Zawieszenie wymaga stosowania odmiennych procedur serwisowych niż inne (sprężynowe) auta. Te na szczęście są proste, lecz dla Tych którzy boją się pomyśleć, bądź nie wierzą w tą prostotę, lub zwyczajnie są zbyt leniwi by ją poznać - zawsze zbyt skomplikowane. Tych właśnie Xantia nieraz zaciągnie do autoryzowanego serwisu, na krawędź finansowej rozpaczy... Zawieszenie hydrauliczne jest fenomenalne. Tak jak zamiana energii kinetycznej ruchu postępowego w energię kinetyczną ruchu obrotowego w zderzaku Łągiewki... Wymyślone przez geniusza dla zwykłych użytkowników. Banalnie proste, tanie w obsłudze i super użyteczne na tych wertepach, które w Polsce dumnie nazywa się drogami. Nie raz, gdy inni kierowcy grzęźli w wysokim śniegu, ja spokojnie przejeżdżałem obok na podniesionym zawieszeniu. Tam gdzie nie da rady inne auto osobowe, Xantia przetoczy się z dostojnym majestatem, by po chwili zniknąć z horyzontu zdarzeń. Wyjedzie z wielu takich rowów z których każde inne auto trzeba wyciągać ciągnikiem. Przejedzie polne drogi na których BMKI i inne tracą miski olejowe. Czego chcieć więcej ? Może tylko napędu na 4 koła... i skrzydeł do latania... Xantia... ginący relikt awangardy w jej najlepszym wydaniu. Xantia... Komfort, uroda...i tajemnica. Xantia... auto z duszą. Fantastyczny samochód dla pasjonatów, dla ludzi o otwartym umyśle, którzy nie boją się wyjść poza panujący schemat "Deutsche auto, gut auto". Choć dla niewtajemniczonych dodam, że najbardziej francuski w tym aucie jest... pomysł. Cała reszta to zakłady Boscha (elektryka: wiązki czujniki i ECU), Lucasa (hamulce), fotele austriackie, Sfery zawieszenia - Belgia czy też inna Holandia.. Valeo... wycieraczki i plastiki. Taki to francuz... Nie wiem co z blachami.. Xantia, jak nieraz słyszę, wymaga szczególnych narzędzi do jej serwisowania. Faktycznie to prawda. Ponieważ nie da się nakrętek odkręcać widelcem ani łopatką do piasku, używam do tego UWAGA: kompletu kluczy nasadowych TOYA (tak! Toya! - klucze za parę groszy),dwóch kluczy dynamometrycznych o łącznym zakresie od 10 - 240Nm, od czasu do czasu klucza do filtrów oleju, igielitowej rurki, strzykawki, dwóch rąk, oczu i rozumu... Podnośnik - choć przydatny wcale nie jest potrzebny. Nawet w drodze podczas zmiany koła. Naprawdę, trzeba tylko tyle. Jeśli chcesz bawić się elektryką kup sobie multimetr - taki za 25 zł wystarczy. Acha... umiejętności specjalne właściciela... To też ważne. Nie jestem mechanikiem,lecz biologiem. Dlatego układ krążenia w mojej "żabie" mnie nie przeraża. To coś niemal naturalnego.
Źródło: http://www.autocentrum.pl/oceny/citroen/xantia/ii/hatchback/silnik-benzynowy-2.0-i-16v-132km-1998-2001/ocena-kierowcy-30373746/#ixzz3shnH3M9T
#samochody #motoryzacja #francuskie
"Na każdym zakręcie jadę 2 razy wolniej bo auto jest jak łódka i buja się we wszystkie strony"
faktycznie, buja jak cholera
@paprykarzszczecinski1: czytanie ze zrozumieniem zalecam
@pogop: a jest coś takiego? to chyba jeszcze bardziej premium niż Passat w tedeiku ( ͡º ͜ʖ͡º)
@barrus89: w styczniu zostanie zniesiona opłata recyklingowa, to znów zacznie się przywożenie staruszków takich właśnie, jak wspomniany przez ciebie XM. Będzie można sobie kupić mały cud techniki za małe pienioszki
Jak byłem mały to myślałem, że XM i Volvo 850 kombi są najpiękniejszymi samochodami na świecie. Dalej mi się podobają.
Ja się napalam na AR 166 z V6.
Tam do kata z opiniami, że fura to tylko pudło do wożenia tyłka z punktu a do b. Czasami trzeba trochę zaszaleć - jeśli twoja rodzina nie będzie przez to głodować to nie ma przeciwwskazań.
Co do głodowania, to mam na miejscu mechanika, który sam jeździ na hydro w lancii themie, więc się raczej zna i powiedział, że jak kupię hydro, to będzie po taniości serwisował, bo sam się jara.
@paprykarzszczecinski1:
Faktycznie, Activa a zwykła Xantia to dwie różne sprawy. Activa ma ten swój system eliminujący przechyły i pod względem przechyłów jest ponad XMem czy resztą Xantii. Tyle tylko, że tak XM jak i Xantie mają trzy rodzaje zawieszenia:
- Prosta hydropneumatyka bez wspomagania elektroniką w niektórych XMach i Xantiach, bardzo komfortowe, taki kanapowóz, ale przechyły faktycznie są.
- Hydractive I w XM I