@Ex3: jakim cudem miałoby być 280kb? Skoro NES ma rozdzielczość 256x240, liczmy nawet, że obrazek jest w 24-bitach, to i tak nieskompresowana bitmapa zajmowałaby 180kb, a co dopiero podłej jakości jpeg...
@Ex3: jakiś czas temu była na wykopie szczegółowa historia jak powstawało mario, tzn jak twórca kombinował, żeby to zmieścić w takim rozmiarze, co wyjaśnia m.in. dlaczego chmurka wygląda tak samo jak krzaczek itd;) Tylko jakoś nie mogę teraz tego znaleźć. Może ktoś pomóc?:)
@Ex3: słabe - to oczywiste, że jak zapiszemy w gównianym jpegu, to wyjdzie ze 100 razy więcej, niż np. w takim PNG-8 (1,63 KB): http://i.imgur.com/lHHzDLi.png
Za materiał podziękuj @archonik
(1,63 KB): http://i.imgur.com/lHHzDLi.png