Wpis z mikrobloga

Mirki szanowne co grają bez prądu! #gryplanszowe #grybezpradu
Taką sobie listę skleciłem i nie mogę się zdecydować, co kupić tym razem. Gramy zwykle w 3-4osobowej grupie.
Ktoś chce się może podzielić opinią na temat jakiegoś tytułu?
Kolejność dość przypadkowa, ale najmocniej rozważam 1, 2, 6 i 7.
1. Terra Mystica
2. Martwa zima: gra rozdroży
3. Robinson Crusoe (Cruzoe!)
4. Puerto Rico
5. Osadnicy: Narodziny Imperium
6. Neuroshima Hex 3.0
7. Tezeusz
8. Agricola
9. Caverna

A żeby nie było, że darmozjadzę, to ze swojej strony polecam serię Świata Dysku: Ankh Morpork > Sekary > Wiedźmy
Moim zdaniem solidnie wykonane, z klimatem i sympatyczną rozgrywką.
  • 17
@limerence: Agricola mi nie przypadła do gustu ze względu na zbyt małą interakcję, ale wiem, że różowepaski lubią. No i sam koncept eurogry, gdzie maksujemy punkty nie do końca mnie fascynuje, dlatego też Osadnicy: Narodziny Imperium jest na dalszym miejscu mojej listy top. Zależy co masz w swym "arsenale", ale ja bym brał 3.
@sortris: 2 i 3 mi się wydają solidne, ale tu mam dodatkowe utrudnienie: w ludziach, z którymi gram, budzą się duchy przodków, gdy widzą planszówki i nie są w stanie współpracować ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@antros: W recenzjach, które widziałem, wydawało mi się, że bez rozszerzeń można grać wariant 1v1 i 2v2; dzięki za info, przejrzę też dodatki w takim razie.
@piotrow: "jeżeli euro"? Nie
@limerence: Hex jest optymalizowany pod 2 osoby, wiele armii jest na tyle specyficzna, że straci gdy gra się na więcej osób bo np. nie ma jak obstawić sztab i polega na jego mobilności uciekając ciągle tylko jak uciekać gdy na planszy jest 4x bardziej tłoczno, to naprawdę świetna gra, ale gra na więcej osób okalecza rozgrywkę
@piotrow: A, ten typ. Nie jestem uprzedzony do żadnego typu, nie lubię tylko gier, w których ilość opcji rozgrywki jest na tyle ograniczona, że rozgrywka staje się za szybko powtarzalna bądź gra jest "zbyt" losowa (spotkanie ze znajomymi - okej, zebranie, by grać - już słabiej). Z tych wymienionych na wiki gram czasem w osadników, "Carcassone" z dodatkami i "Wsiąść do pociągu". Pociągi i osadnicy szybko mi się nudzą przy częstych
@limerence: Ja mogę przestrzec przed numerem 5. W osadnikach często pojedynek wygląda jak zbiorowe rozkładanie pasjansa bez żadnej ingerencji w poczynania innego gracza. Atakowanie przeciwnego gracza zazwyczaj jest drogie i nieopłacalne lub nawet niemożliwe. Przy 4 graczach często dochodzi do sytuacji że nie wiesz co który przeciwnik ma wyłożone a nawet wisi ci to. Trochę zmienia się to przy 2 graczach, ale odnoszę wrażenie że wtedy kuleje balans.
@limerence: Są bardziej rozbudowane, ale Kawerna czy TM to nie gry takie jak Wsiąść do pociągu albo Catan, w które zagrasz na luzie przy spotkaniu ze znajomymi. Tutaj już trzeba się umawiać na granie, bo samo wytłumaczenie zasad potrafi zająć chwilę, a rozgrywka to 2-3 godziny intensywnego móżdżenia :) Ciężko to wpleść w lekkie spotkanie przy piwie.
Aha, osobiście tego jeszcze nie doświadczyłem, ale Kawerna może być powtarzalna, bo wszystkie elementy
@piotrow: Zawsze gram z tymi samymi ludźmi i mam dar do wtłaczania ludziom zasad do głowy na siłę ( ͡ ͜ʖ ͡) Ostatnio nawet mi przyszło do głowy, że w sumie to chętnie bym D&D spróbował, najlepiej GM-ować...
@grb71: Will do (ʘʘ)
@limerence: Mam Kawernę i często sobie pogrywamy z różowym. Gra jest niesamowicie rozbudowana (samo rozłożenie trwa z 15 min) i pochłania bardzo dużo czasu (w instrukcji jest napisane 30min od gracza, ale śmiało można liczyć do godziny, 7 graczy = 7h). Zajmuje też bardzo dużo miejsca i żeby wszystkich pomieścić to trzeba połączyć co najmniej dwa duże stoły, albo grać na podłodze.

Świetnie się skaluje do ilości graczy. Można grać samemu
@limerence: Moim zdaniem Neuroshima jest grą 2 osobową, a Tezeusz - 2 i 3 osobową. Robinson jest najlepszą grą, jaką znam, ale wymaga współpracy, jest trudny zasadami, ale oferuje bardzo dużo. Terra Mystica dla mnie była rozczarowująca, nudna, sucha, nieciekawa. Agricola bardzo fajna, Kawerna ponoć lepsza, ale nie grałem, ale Agricola bardzo fajne odczcucia budowania gospodarstwa, mnożenia owieczek, itp. Super! Osadnicy: NI spoko, dużo możliwości odpalania kombosów karcianych, sporo strategii, kombinowania,