•  

    Przeglądam sobie tak #pokazauto i stwierdziłem że i ja się pochwalę moim wychuchanym dziadkowozem na czarnych blachach.
    Od nowości w rodzinie, przeszedł z ojca na syna. Ode mnie dostał instalację lpg na której zrobiłem już prawie 40 tys km i dalej działa.
    Zawsze jak nim jeżdżę to zakładam kapelusz i doklejam wąsa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    #pokazauto #lanos #lpg

    źródło: lanos1.jpg

    •  

      @Razoer: Wbrew pozorom, lanosy wcale takie złe nie są. Śmiesznie tania eksploatacja, tylko ogólnie ma małą niezawodność

    •  

      @Razoer: 1.6 czy 1.5? :) w rodzinie jest i jeden i drugi, oba na lpg, super auta :) jedynie co slyszalem od wlasciciela 1.6, ze przy wlaczonej klimie jest jakies 30km mniej :D

      +: Trabzi
    •  

      @KAROO: 1.5 16V - 100KM. Szału te silniki nie robią, ale jechać się jako tako da i nawet sprawnie wyprzedzać.
      Czuć tylko strasznie różnice pomiędzy LPG a jazdą na benzynie (mam instalację II gen).
      Na LPG jest pewnie jakieś 20 kucy mniej i dobija tylko do licznikowych 184 km/h. Na benzynie buja się wyżej - V max nie sprawdzałem bo strach w oczach i portki pełne ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      +: KAROO
    •  

      @Razoer: oj to 1.5 16v przeżyje niejedno 1.2 tsi i wynalazki typu 0.9/1.0 z aut segmentu b ;) nie jest zły, choć 1.6 110km(?) prawilniejszy ;p no i już nie mówiąc o kolorze, prawie każdy lanos jest srebrny :D

    •  

      @KAROO: na liczniku dopiero 158 tys km, także liczę że do 200-250 tys km dojeżdżę - z resztą to auto ma u mnie dożywocie :-)
      Mój Lanos jest w wersji dla prawdziwych mężczyzn #pdk - nie ma abs, poduszek powietrznych, esp i innych systemów - liczą się tylko umiejętności kierowcy :-D

    •  

      @Razoer: ojojoj, to hardcore :D u mnie wiem, ze 1.6 w sedanie ma ponad 300, a hatchback z 1.5 ponad 250, takze Twoj to dopiero mlodzieniaszek :)

    •  

      @Razoer: Po wrzuceniu kolektora z XE, i zrobieniu reszty wydechu, moje 1.6 robiło 9s do 100 :P Wrzucaj c20xe a będziesz miał fajny dupowóz, którym bezproblemowo wyprzedza się wszystko na 5 biegu :)

      +: p.....i
    •  

      @vakir: Prawdę mówiąc to szkoda mi by było robić przekładkę - mam całkiem świeży silnik, który nigdy nie był katowany. Szkoda go wyrzucać z budy, po to by ładować C20XE, które pewnie dostawało w dupę w Calibrze :P
      Opcję zmiany silnika będę rozważał gdy ten umrze a reszta auta będzie się jeszcze do czegokolwiek nadawać :)

      BTW, co dokładnie zrobiłeś w swoim 1.6 i jaki był tego koszt?

    •  

      @Razoer: @vakir: W sumie to sama zmiana LPG z 2gen na sekwencje by dała kopa, bo teraz jest przyblokowany( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      Lanos fajny rumpel, jezdzilem i polecam w tej kasie. Sporo ich juz wygnilo, coraz rzadziej je widuje na ulicach.

    •  

      @Kejran: Tak masz rację, 2 gen robi dużą zwężkę w dolocie i cenne koniki uciekają. Rozwiązaniem jest przejście na blosa albo sekwencję :) @Razoer: miałem nowy fabryczny silnik, Kolektor wydechowy c20xe + 2" przelot na dwóch tłumikach, i dolot simoty z nawiewem zimnego powietrza. Wypluło 124KM.
      Można więcej zrobić z tego silnika ale kosztaa..... :P No C20xe raczej trzeba kupić za śmieszne pieniądze, i zrobić mu remont :)

      źródło: youtube.com

      +: 100kW
    •  

      @Razoer: A jak z awaryjnością i kosztami części i napraw? Bo poważnie się zastanawiam czy nie sprzedać swojego i kupić takiego Lanosa z końca produkcji

    •  

      @vakir: Ale ten Lanos z filmu idzie! Coś pięknego! :o

      @Jerry664: Słyszałem opinię, że Lanosy produkowane przez zakłady FSO w Polsce nie były już takie jak pierwsze koreańczyki... Ale może to była tylko opinia.

      Jak dostałem w swoje ręce Lanosa to mial ok 120 tys km nalatane (99r. produkcja) i od tego czasu dostał:
      - instalacje LPG wraz z wyłącznikiem pompy paliwa 1300zł
      - robiony rozrząd i wymiana tylnych sprężyny 700zł
      - robiona uszczelka pod głowicą, komplet hamulców przód 1000zł (chyba - tutaj dokładnie nie pamiętam)
      - łączniki stabilizatorów 40zł (chyba cena za 2szt - wymieniłem sam)

      Także przydarzyły mi się standardy dla Lanosów z tego co czytałem:
      - zapiec się mogą cylinderki hamulców z przodu i nie odbijać po hamowaniu (WD40 pomaga ale ja wymieniłem wszystko)
      - uszczelka pod głowica czasem pada
      - rozrząd dobrze robić co 65-70 tys km
      - zawieszenie nie jest szczególnie wytrzymałe
      - urywają się linki sterujące nawiewami w aucie

      Póki co więcej nie pamiętam.
      #lanos #daewoo

    •  

      @Razoer: czyli jest całkiem nieźle, dzięki

    •  

      Jedno z najbrzydszych aut ever

      +: Rzuku
    •  

      @Razoer: To był stage 0,5, Stage 0,9 miał około 170KM, i dosyć fajnie juz jechał ;p

      +: Rzuku

Gorące dyskusje ostatnie 12h