Wpis z mikrobloga

@jacekKobr: ty tak na serio? Pociągi które czasami spóźniają się kilka godzin, a z reguły po prostu spóźniają. Jadą nieadekwatnie długo do trasy. Jeżdżą puste albo totalnie przepełnione ludźmi tak że przejść do wc się nie da, w zimie za gorące bądź za zimne. Często brudne i śmierdzące wagony. (ostatnio na głównej był nawet artykuł o tym jak w Polsce się czyści pociągi)
ty tak na serio?


@xardes: Tak, na serio.

Pociągi które czasami spóźniają się kilka godzin, a z reguły po prostu spóźniają.

Ostatnio dotyczy to tylko wąskiej grupy pociągów, z winy najlepszego producenta taboru w PL. Więcej pod tagiem #narodowypesjanizm

Jadą nieadekwatnie długo do trasy

Np.? Tylko jakiś reprezentatywny...

albo totalnie przepełnione ludźmi tak że przejść do wc się nie da

W szczycie przewozowym, kiedy wszystkie inne środki komunikacji takie jak autobusy
@jacekKobr: przez 3 ostatnie lata intensywnie jeździłem pociągami po Polsce, głównie południowej, więc wszystko co napisałem wcześniej jest tylko i wyłącznie z mojego doświadczenia. Wielokrotnie doświadczyłem tego że pociąg na trasie 3-5h spóźnił się do 2h wg mnie jest to całkowicie niedopuszczalne nie w takiej liczbie, niezależnie z jakiego powodu. Przykład nieadekwatności pociąg na odcinku Rzeszów- Kraków przez przynajmniej 2,5 roku jechał 3,5h to jest ok.170 km czyli ~50km/h a tam
Przykład nieadekwatności pociąg na odcinku Rzeszów- Kraków przez przynajmniej 2,5 roku jechał 3,5h to jest ok.170 km czyli ~50km/h a tam jest zaledwie kilka stacji pośrednich


@xardes: Opisujesz stan przeszły, a nie teraźniejszy. Przecież to wynikało z robót budowlanych...

Co do brudu, to tak wielokrotnie jeździłem po prostu brudnymi pociągamy w których przedziały nie były od wieków odkurzane i aż się nie chciało niczego dotykać

Stan raczej przeszły. W ciągu ostatnich
@jacekKobr: Może przez 2,5 roku trwały roboty na krótkim odcinku, ale to tylko świadczy o jakości firmy i tym że nie zależy im na klientach. Co do czasów przejazdów pociągu proponuje zestawić czas obecny z tym przedwojennym i zobaczyć jak wiele się zmieniło:


Co do nowych składów, to prawda że pojawiło się wiele takich i to była rzecz która wlała nadzieję że coś się zmieni, jednak nadal jest wiele starych obrzydliwych
@xardes:

Może przez 2,5 roku trwały roboty na krótkim odcinku, ale to tylko świadczy o jakości firmy i tym że nie zależy im na klientach.

To raczej świadczy o twojej nieznajomości zakresu robót i złożoności procesu budowlanego.

Co do czasów przejazdów pociągu proponuje zestawić czas obecny z tym przedwojennym i zobaczyć jak wiele się zmieniło:

Aha. I wklejasz mi wypociny Trammera z

czwartek, 05 maja 2011 16:55

Poza tym to nie
Podsumowując, uważam że różne spółki kolejowe głównie PKP marnują ogromny potencjał kolei.


@xardes: Konstruktywne propozycje (także dotyczące usprawnienia robót budowlanych, na trasach dla których nie istnieją żadne linie objazdowe) mile widziane. Ja ze swojej strony powiem, że największą bolączką jest brak wspólnego biletu na wszystkie rodzaje pociągów oraz przejrzystego systemu informatycznego do zakupu takowych biletów. Natomiast infrastrukturalnie i taborowo poprawa jest bardzo widoczna i idzie ku lepszemu.
@jacekKobr: Zapomniałem napisac, wysyłając ten link chodziło mi tylko o czasy jazdy pociągów sprzed kilkudziesięciu tat, porównać możesz sobie z aktualnym rozkładem. I wg mnie jest niedopuszczalne że w okresie takiego rozwoju technologii gdzie pociągi mogą jeździć bardzo szybko w Polsce na wielu głównych trasach szbciej dojedziesz autobusem niż pociągiem.

Spodziewałem się tego, że naruszę świętość.

To źle się spodziewałeś, Polski bus nie jest dla mnie świętością, mało tego przestał być
I wg mnie jest niedopuszczalne że w okresie takiego rozwoju technologii gdzie pociągi mogą jeździć bardzo szybko w Polsce na wielu głównych trasach szbciej dojedziesz autobusem niż pociągiem.


@xardes: Problem polega na tym, że nadal nie wymieniłeś tych "wielu głównych tras", na których autobus wygrywa z pociągiem. Już pisałem - do 2010 r. wszystkie rządy III RP wolały budować drogi, a kolej się rozsypywała. W ile lat Twoim zdaniem jest możliwe