Wpis z mikrobloga

Mirki mam mały problem natury konsumenckiej. Tym razem nie chodzi o W. Kruka i dopiero się zaczyna, więc to jeszcze nie materiał na znalezisko ( ͡° ͜ʖ ͡°)

TL;DR


Mianowicie chodzi o to, że zepsuł mi się telewizor plazmowy #lg. Zepsuł tak, że szlag go trafił po niecałym roku użytkowania. Do wymiany cały panel plazmowy, których już nie robią i nigdzie nie mają.

Ze strony LG padła propozycja wymiany na inny telewizor, ale zaproponowali mi telewizor o gorszych parametrach niż mój obecny (pomijam kwestie tego, że za plazmę zaproponowali mi LCD). Nie ma kilku istotnych funkcji w tym obsługi aktywnego 3D. W dodatku mój telewizor plazmowy był najwyższym modelem plazmy LG w 2014, a LCD, które mi proponują jest jak widać powyżej co najwyżej średni.

Moja propozycja wymiany na jakiś wyższy model (choćby większy, ale też bez 3D) spotkała się raczej z chłodnym odbiorem, a pani z LG zagroziła, że "jak mi nie pasuje to wystawią oświadczenie, że tv jest nienaprawialny i żebym załatwiał sprawę ze sklepem, w którym go kupiłem na drodze reklamacji"...

Mam nadzieję, że jeszcze pójdą po rozum do głowy, bo mnie jako klienta już w sumie stracili takim podejściem, ale pytam się was Mireczki co zrobić? Jak zadziałać? Nie chcę kręcić od razu #gownoburza czy #afera , bo tu nie o to chodzi. Widziałem wiele przykładów porządnych firm i akcji nawet na wykopie, które brały odpowiedzialność i naprawiały nadszarpniętą reputację dając coś więcej niż musieli, a tutaj firma LG chce mnie zlać ciepłym moczem i dać mi gorszy TV niż miałem, a zepsuł się ze względu na kiepską jakość ich produktu...

Nie chodzi też o #cebuladeals i otrzymanie jakiegoś OLEDa za kilkanaście tysięcy, ale o zwykłą uczciwość w relacji konsument-producent, bo póki co to LG z #korpo robi z siebie zwykłych #januszebiznesu (zapłaciłeś za tv to spadaj i nie zawracaj dupy). Z góry dzięki za pomoc.

#pytanie #kiciochpyta #prawo #technologia
  • 47
@cebulandia:
Zadzwoniłem do sklepu i generalnie cała procedura od nowa. A już jestem 2 tygodni bez tv... Także średnio. I może wyjść na to samo, ale sklep może mieć jeszcze bardziej wyrąbane.

Dla mnie gwarantem jakości jest producent sprzętu. Tak mam na gwarancji i tego chciałbym się trzymać. Już żałuję, że zamieniłem plazmę panasonica, która działała 7 lat i jeszcze spokojnie by ciągnęła na to gówno od LG... :/
@robertx:
No jest taka opcja, ale będę stratny na tym...

W dodatku niekompetencja LG poraża, bo zaproponowali mi TV wg mojej specyfikacji niby, czyli modelu 60PB660V. Problem w tym, że mój model jest dwa poziomy wyższy, czyli końcówka 690V i kosztował o 40% drożej niż tamten. Jak to wypomniałem to stwierdzili, że to nie ma znaczenia, bo raczej nic nie zmienią...

Także tu mi najbardziej opadły ręce też.
@Kismeth: Popełniłeś podstawowy błąd - nie oddajesz na gwarancję, tylko do sklepu na niezgodność towaru z umową. Na gwarancji to sobie mogą mówić co chcą, a z tytułu niezgodności towaru z umową muszą wymienić na taki sam, naprawić albo zwrócić pieniądze i mają na ustosunkowanie się do reklamacji 2 tygodnie, a po tym czasie jest uznawana na twoją korzyść.
@wielowitamin:
Już właśnie zamieniłem Panasonica na to gówno LG... Żałuję mocno, a Panasonica w plazmie już nie kupię raczej. Nawet używki o podobnych parametrach ( ͡° ʖ̯ ͡°)

@kendi
Myślałem też o tym, ale wolę załatwiać sprawy z producentem, skoro ma przedstawicielstwo w Polsce...

Podobną sytuację miałem kiedyś z Philipsem i sprawa załatwiona od ręki, z przeprosinami i pocałowaniem ręki (telewizor zepsuł się po miesiącu, wymienili na
@ms93:
Cały czas mogę to uczynić, bo nawet jak LG mi wyśle pismo, że jest nienaprawialny to tylko na moją korzyść zadziała. TV jest cały czas u mnie, po prostu technik stwierdził, że nie da się naprawić i tyle...
@mirek-kania:
No liczę jeszcze na to, że jakoś się ogarną. Zaproponowałem 5 cali większy telewizor, co ma mi zrekompensować brak 3D aktywnego (pasywnego nawet też), mniejszą częstotliwość odświeżania, wyższy czas reakcji i gorszą jakość obrazu w stosunku do plazmy.

Mają dać znać czy na to pójdą. Według mnie byłoby to jak najbardziej fair.
@Kismeth: ty się dobrze zastanów czy nie opłaca się wziąć kasy od sklepu, bo dostaniesz tyle, ile zapłaciłeś - czy ten zamienny model, którego oczekujesz od LG, też tyle kosztuje? jeśli nie, to możesz sobie go kupić za zwrócone pieniądze i jeszcze zostać z gotówką.
@ms93:
Tak, ale tej plazmy już nie ma w produkcji/sprzedaży. W ogóle ceny plazm poszły w górę. Panasonic kosztował wtedy 6000zł, gdy mój ok.4500. Zaryzykowałem, kupiłem badziewne LG i wpadłem, bo nawet jak mi oddadzą kasę to ten Panasonic kosztuje dziś ponad 8000zł ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nie mówiąc już o tym, że nie dodają nawet okularów aktywnych do tego LG i musiałem je kupić. Sztuka 289zł.
@ms93:
Jest niby w podobnej cenie na allegro, ale to dlatego, że plazmę kupiłem w mocnej promocji i po tym jak gruchnęła wiadomość o zaprzestaniu produkcji. Później plazmy z magazynów poszły w górę i teraz porównywalny Panasonic znalazłem za ponad 8k ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Kismeth: no dobra, ale ile jest warty ten LCD, którego proponują czy ten który chcesz? jeśli mniej niż 4500, to nie opłaca się go brać jako zamiennik, tylko wziąć kasę i ewentualnie go kupić (albo kupić jakikolwiek inny, wtedy masz wolną rekę).