Wpis z mikrobloga

Znalazłem na olx fajną e46 po lifcie, 3.0D (fabrycznie 204KM - ten mocniejszy, po tuningu wypluł ok. 280KM, + sprzęgło, dwumas i łożysko oporowe z E60), Coupe, M-Pakiet, czarna za 32tys. i pytanie brzmi czy jest sens wydawać tyle kasy na takie auto? (zakładając że sprzedawca zejdzie nawet do 30tys). Zawsze mi się E46 coupe po lifcie podobały, no ale za taką kasę to już można spokojnie zacząć szukać E60 z pierwszych roczników (wiadomo silnik tam to 2.0). I mam dylemat.
#bmw
  • 18
@Dlord: tylko M57, nie sluchaj tu znawcoof lpg ;), a 3.0 w benzynie to tylko klopoty z poborem oleju, a i tak jest wolniejsza niz taki zawirusowany 3.0d, w tej cenie juz mozesz szukac e60 w 3.0d a i w okolicach 35 mozesz znalesc e90 w 2.0d byle w starym M47 163km bo N47 177km mialy problemy z rozrzadem, co prawda jest akcja serwisowa ale moze juz nie objac ;)
@Dlord: pisze tylko ze swojego punktu widzenia i ludzi, ktorzy narzekaja na problemy z olejem w 3.0i jak i nie trzymaniem nominalnej mocy, malo ktora seria wypluwa 231km.

@Arturrow: widocznie 2.0d kupiles smietnika od poczatku. W dieselu musisz dbac o swiece, modul tych swiec, bierzace wymiany, i wywalic klapki z kolektora ;)
@Storczycki: w obiegowej opinii (ludzie oraz internetu) 2.0d to chyba najgorszy silnik BMW w okresie od E46 przez e60 do e90.
@Arturrow: szukam pół roku, w tym czasie kilka się pojawiło (bardzo mało), żadna nie warta uwagi (mowa o 3.0Ci). najbliższe ciekawe to 250-300km od domu.
@Storczycki: 2,0d była w idealnym stanie 3,0 brała już mocno ruda+kłopoty z zawiechą, więc sobie zostawiłem diesla, dieslem zrobiłem ponad 200k km i teraz się trochę sypie - same pierdółki ale jak podliczyć koszty części to już nie jest kolorowo(w 2015 z 3,5-4k zł).
@Arturrow: tylko euro teraz drogie, sam szukam auta i nie wiem co lepsze. Dlaczego mowisz by poczekac do marca kwietnia ?

@Dlord: tak w e46 pierwszy 136km padaka, potem po liftowy 150 juz dawal rade nie byl zbytnio awaryjny, i w e60/e90 przedliftowy 163 tez nie jest, za to 177 to jeden z najgorszych silnikow diesela. Wiec apropo diesela radze trzymac sie 3.0d ale w e90 to juz wyzsza polka
@Storczycki: i tak czy inaczej jedyny Diesel w BMW na jaki patrzę aktualnie to 3.0. 2.0 jest w ogóle nie brany pod uwagę (niezależnie od wersji).
Dokładnie Euro drogie i nie do końca jest też sens kupowania auta za takie pieniądze w Niemczech.